DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 60 z 97
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 97
 #1135628  autor: iphoneski
 04 wrz 2022, 18:00
@3G
Leżakować możesz za darmo w taryfie RWK, a jak potrzebujesz okazyjnie neta w Play to spacerek do kiosku po nową kartę. Wyjdzie dużo taniej niż opcja przez ciebie zaproponowana.
 #1135629  autor: Remington
 04 wrz 2022, 18:25
R.Mandano pisze:
04 wrz 2022, 17:34
zmiana cenników w przypadku klientów, którzy mają już wykupione pakiety "ważne bezterminowo" jest bezczelnym łamaniem praw nabytych i nadaje się na pozew zbiorowy przeciwko P-4

Tych pakietów im nie ruszają, korzystać można nadal, nadal można też uchronić się przed dodatkowymi opłatami pustym saldem, więc nie ma punktu zaczepienia. Ta zmiana dotyczy tylko i wyłącznie środków z konta głównego.
 #1135630  autor: R.Mandano
 04 wrz 2022, 18:28
Remington pisze:
04 wrz 2022, 18:25
Tych pakietów im nie ruszają, korzystać można nadal, nadal można też uchronić się przed dodatkowymi opłatami pustym saldem, więc nie ma punktu zaczepienia ...
Może najpierw sprawdź, na czym polega obecna taryfa odNowa, bo mam wrażenie że jesteś na etacie w Play i masz za zadanie wciskać bajki Abonentom.
:lol:
 #1135631  autor: Remington
 04 wrz 2022, 18:30
Odnosisz błędne wrażenie. Może najpierw zastanów się zanim napiszesz coś na forum.

Akurat korzystam z tej taryfy to znam ją dobrze, już kilka razy nawet ją poprawiali po moich reklamacjach. Mam pakiety bezterminowe i wiem, że ta zmiana NIC w nich nie zmienia, więc niby o co miałbym się czepiać w skardze? Zmienia zasady zachowania środków znajdujących się na koniec głównym i tylko to.
 #1135634  autor: R.Mandano
 04 wrz 2022, 18:45
Remington pisze:
04 wrz 2022, 18:30
Mam pakiety bezterminowe i wiem, że ta zmiana NIC w nich nie zmienia, więc niby o co miałbym się czepiać w skardze?
Nie zmienia - naprawdę :?:
:lol:
Skorzystałem z oferty Play, i kupiłem kilka pakietów bezterminowych bo obiecywali - przy spełnieniu określonych warunków - SD w ramach sieci Play.

I co :?:
Nowe warunki są dla mnie wciąż takie same :?:

:lol: :lol: :lol:
 #1135635  autor: Remington
 04 wrz 2022, 19:10
R.Mandano pisze:kupiłem kilka pakietów bezterminowych bo obiecywali - przy spełnieniu określonych warunków - SD w ramach sieci Play.

Tak, w kwestii pakietów nie zmienia sie nic. Kto je kupił, ma je nadal i może korzystać na dotychczasowych zasadach. Żaden regulamin nie mówił, że SD jest przywilejem dla posiadaczy płatnych pakietów.

Trudniej będzie z korzystaniem nie z zakupionych pakietów, lecz z samego SD, bo on nadal wymaga posiadania kasy na koncie głównym, a o jej utrzymanie będzie teraz trudniej. Cwanie to zrobili, że SD powiązali (już dawno) z saldem konta, przez co wszelka zmiana cennika jakoś na SD może wpłynąć. Napisz skargę do UKE i daj znać co odpowiedzieli.
 #1135642  autor: iphoneski
 04 wrz 2022, 22:07
Warunkiem SD była aktywność albo opłacenie opłaty za brak aktywności i to też się nie zmienia - zmianie ulega tylko forma stworzenia aktywności, z czym można się nie zgodzić i odejść. SD nie jest częścią żadnego z pakietów, więc jak zechcą mogą całkiem to wywalić i nikt im nic nie zrobi.
 #1135653  autor: kelcior
 05 wrz 2022, 12:44
Ja w Play odNOWA korzystam właściwie tylko z pakietu internetu nie interesuje mnie stan darmowy, czy w takim wypadku dla mnie się "nic nie zmienia" ?
Chcę po prostu te 1GB internetu bezterminowo co pare miesięcy, saldo przez ten czas będę miał zerowe a doładowywał będę tylko żeby odnowić ten pakiet 1GB.
 #1135656  autor: neotele
 05 wrz 2022, 13:38
@kelcior
Jest duża szansa, że Ci się uda, o ile Play nie wprowadzi kolejnych ograniczeń, dotychczas nie ujawnionych.
Jednak dopiero oficjalna publikacja nowego cennika, z dokładnym opisaniem zasad, wyjaśni sprawę.
 #1135666  autor: Kurdybanek
 05 wrz 2022, 15:44
Może się okazać że solą w oku jest właśnie usluga: stan darmowy. Gadanie o opłacie za utrzymanie numeru to ściema którą próbują uzasadnić chęć pobierania pieniędzy za korzystanie z tej usługi (SD). Jeżeli ktoś ma zero na koncie w Taryfie Play odnowa i ma wyłączony stan darmowy to numer i tak będzie utrzymywany przez kolejnych 12 cykli rozliczeniowych a pieniędzy nie pobiorą. No ale poczekajmy niech się Play "wyświetli".
 #1135690  autor: 3G
 05 wrz 2022, 22:40
R.Mandano pisze:
04 wrz 2022, 17:34
Be sensu - jak karta ma leżakować to dużo lepsze jest A2-M. Koszt to raz na rok 5 pln i bez żadnych pakietów masz minutę za 10 groszy, a w Play - 15 gr. i to przy wykupieniu pakietu.
:smt005
Ja się odniosłem do sytuacji, o której wspominał @iphoneski, tzn. okazyjna potrzeba skorzystania z netu właśnie na Playu. Kompletnie nie interesuje mnie koszt minuty, nie potrzebuję tego.
iphoneski pisze:
04 wrz 2022, 18:00
@3G
Leżakować możesz za darmo w taryfie RWK, a jak potrzebujesz okazyjnie neta w Play to spacerek do kiosku po nową kartę. Wyjdzie dużo taniej niż opcja przez ciebie zaproponowana.
Leżakowanie nie jest tu podstawą, bardziej jako dodatek do wspomnianego netu Playa. Owszem - nie jest darmo, ale ja uważam, że 5 dych na rok mogę wydać na drugą kartę. No ale to ja, lubię redundancję łącza :) a ktoś inny powie po co jak można mieć wszystko w jednej sieci za 25 zł miesięcznie.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1135767  autor: koszalineo941268
 07 wrz 2022, 14:53
koszalineo941268 pisze:
03 wrz 2022, 19:59
Korzystając z formularza https://uke.gov.pl/formularz-kontaktowy ... t-kontroli wysłałem zawiadomienie o treści:

Niniejszym zawiadamiam o podejrzeniu naruszenia Art. 61 ust. 5. pkt 3) ustawy prawo telekomunikacyjne przez P4 Sp. z. o.o., operatora sieci Play, poprzez opublikowanie 31 sierpnia 2022 r. na stronie https://www.play.pl/nowy/pomoc/dokumenty/komunikaty wpisu o tytule "Komunikat o zmianach w cenniku dla klientów Oferty Play na Kartę odNOWA". Powyższe w mojej ocenie stanowi próbę obejścia obowiązku informacyjnego przywołanego na wstępie przepisu, poprzez zaledwie ogólnikowe opisanie proponowanej zmiany, a nie, jak każe prawo, publikację konkretnej treści nowego cennika. Takie działanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego wprowadza niepewność po stronie konsumenta co do właściwej interpretacji ogólnych zapisów i stanowi nieuprawnione wykorzystanie dominującej pozycji P4.

Wnoszę o wszczęcie postępowania wyjaśniającego w sprawie, zobowiązanie P4. z o.o. do zajęcia stanowiska, nakazanie zaprzestania stosowania powyższej praktyki, wycofania się z podobnych naruszeń w przyszłości poprzez prawidłowe poinformowanie o planowanych zmianach i stosowne przesunięcie terminu ich wejścia w życie.


Skargę można wysłać także poprzez https://pue.uke.gov.pl/#/ lub [email protected]
Dostałem odpowiedź.

tl;dr braki formalne, skarga niezasadna, bo interpretacja przepisu błędna, a treść cennika rzekomo opublikowana

"w nawiązaniu do Pana wystąpienia, skierowanego do Urzędu Komunikacji Elektronicznej drogą elektroniczną (formularz kontaktowy), uprzejmie informujemy, że Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej „Prezes UKE”) nie podejmuje interwencji na podstawie otrzymanych wiadomości w formularzu kontaktowym. Przesłana przez Pana korespondencja nie została opatrzona podpisem elektronicznym, tym samym nie spełnia wymogów formalnych dla wniosku o interwencję. Nie jest bowiem możliwe należyte ustalenie czy wnioskodawca występuje, jako osoba uprawniona do składania wniosku.

Ponadto informujemy, że Prezes UKE przeprowadza interwencje na rynku usług telekomunikacyjnych po uprzednim wyczerpaniu przez Abonenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Szczegółowe informacje na temat zasad i form składania wniosków do Prezesa UKE odnajdzie Pan na naszej stronie internetowej w zakładce Centrum Informacji Konsumenckiej.

Jednocześnie należy wskazać, że przywołany przez Pana art. 61 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1648, dalej „Pt”) stanowi, że dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych podaje do publicznej
wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej treść każdej proponowanej zmiany w cenniku - z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Wykładania językowa powyższego przepisu wprost wskazuje, że ustawodawca nie zobowiązał operatorów telekomunikacyjnych do przesyłania kompletnych cenników wraz ze zmianami, a jedynie do wskazania konkretnych w nim zmian. Przepis zobowiązuje do informowania o każdej proponowanej zmianie w cenniku, a zatem zakres obowiązku informacyjnego w stosunku do abonenta należy ustalać z uwzględnieniem celu tego przepisu.

Cel ten polega na uprzedzeniu abonenta o zmianie cennika, tak aby mógł podjąć decyzję co do dalszego korzystania z usług na zmienionych warunkach (vide: Prawo telekomunikacyjne. Komentarz 2019, S. Piątek, wyd. 4, C.H. Beck).
Również orzecznictwo wskazuje, że operator zmierzając do zmiany cennika jest zobligowany do poinformowania swoich abonentów o treści tych zmian w momencie ich wprowadzenia i uprawnieniach przysługujących im w związku z tymi zmianami (wyrok Sądu Okręgowego -
Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 4 grudnia 2020 r. sygn. akt: XVII AmA 5/20).

W ocenie Delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Szczecinie (dalej „Delegatura UKE”) Operator dopełnił obowiązku informacyjnego względem użytkowników końcowych i nie naruszył art. 61 ust. 5 pkt 3 Pt. Operator zgodnie z treścią powyższego przepisu poinformował abonentów o zmianie zachodzącej w cenniku oraz wskazał na możliwość
rozwiązania umowy z tego powodu. Ponadto Operator podał przedmiotową zmianę co najmniej miesiąc przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Stosowny komunikat został opublikowany w dniu 31 sierpnia 2022 r., natomiast zmiana wejdzie w życie w dniu 3 października 2022 r. Wobec powyższego Operator zastosował się do wymagań ustawodawcy w zakresie publikowania zmian w cenniku.

Ponadto Delegatura UKE informuje, że na stronie internetowej Operatora pod linkiem
https://media-play.pl/binaries/content/ ... 03.10.2022 widnieje opublikowany „Cennik Oferty Play na Kartę odnowa” uwzględniający zmiany zachodzące od dnia 3 października 2022 r.

Wyrażamy nadzieję, że udzielone wyjaśnienia będą dla Pana pomocne. W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę o bezpośredni kontakt z Delegaturą UKE bądź w formie elektronicznej poprzez formularz na Platformie Usług Elektronicznych UKE
."

Działa wam link https://media-play.pl/binaries/content/ ... 03.10.2022
?
Mnie nie. Dodaję rozszerzenie pdf, wchodzę przez http i ciągle 404. W google też nie znajduję :oops:
 #1135768  autor: KC-KARLOS
 07 wrz 2022, 15:14
Oto prawidłowy link do zaktualizowanego Cennika Taryfy Play Na Kartę odNOWA:
>> https://media-play.pl/binaries/content/ ... 03.10.2022
1.1 Aktywność na koncie w Ofercie Play na Kartę odNOWA
1.1.1 Opłata za utrzymanie numeru jest pobierana w pełnej wysokości, jeśli w ciągu Cyklu rozliczeniowego nie będzie jednej z aktywności w postaci:
a) wydania z Pakietu Złotówek łącznie min. 5 zł,
b) Doładowania konta,
c) zakupu usług (przy czym korzystanie z zakupionych usług nie jest traktowane jako
aktywność na koncie)
,
d) zakupu pakietów minut, SMS/MMS, transmisji danych (przy czym korzystanie z
zakupionych pakietów nie jest traktowane jako aktywność na koncie).

1.1.2 Aktywność na koncie w danym Cyklu rozliczeniowym będzie analizowana na godzinę 23:59 ostatniego dnia tego Cyklu rozliczeniowego. Opłata za utrzymanie numeru pobierana będzie w ciągu dwóch pierwszych dni nowego Cyklu rozliczeniowego.
1.1.3 W przypadku nie wykonania żadnej aktywności wymienionej w pkt 1.1.1 lit. b-d i wydania z Pakietu Złotówek mniej niż 5zł, Opłata za utrzymanie numeru zostanie pomniejszona o sumę tych wydatków (np. wyniesie 1 zł, jeśli wydano łącznie 4 zł z Pakietu Złotówek).
1.1.4 Jeżeli stan Pakietu Złotówek na moment pobrania Opłaty za utrzymanie numeru wynosi mniej niż wysokość tej Opłaty, określonej zgodnie z pkt. 1.1.1. i 1.1.3., opłata jest pobierana w wysokości stanu Pakietu Złotówek.
1.1.5 Po upływie 12 Cyklów rozliczeniowych z rzędu bez którejkolwiek aktywności wskazanej w pkt. 1.1.1., konto Użytkownika ulega dezaktywacji, a tym samym dalsze korzystanie z usług nie jest możliwe.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2022, 15:18 przez KC-KARLOS, łącznie zmieniany 1 raz.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1135771  autor: KC-KARLOS
 07 wrz 2022, 15:20
Czyli sposób Remingtona na utrzymywanie numeru został spalony po mistrzowsku. Ktoś jednak czyta nasze "wypociny" na forum :D

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1135772  autor: koszalineo941268
 07 wrz 2022, 15:25
Sprawdziłem w metadanych kiedy plik cennika został utworzony. To interesujące że względu na to, czy powstał po komunikacie i np. lekturze Telepolis albo po ew. interwencji UKE (której nie było). Otóż Paweł S. utworzył plik cennika 31 sierpnia o 12:38, więc teoria spiskowa legła w gruzach.
 #1135775  autor: PiotrG-dz
 07 wrz 2022, 15:44
1.Czyli rozumiem ,że jak mam 2zł na KG i okres aktywności na 14 każdego miesiąca to już od 14 X 2022 r będzie pobierane ode mnie 5zł?
2.A co w przypadku gdy mam te tylko 2 zł na koncie i wykupione 2GB bezterminowe to czy będę mógł korzystać z tych GB przez następne 12 miesięcy nawet jak zablokują połączenia głosowe wychodzące?
3.Czy GB zgromadzone znikną albo będą zablokowane aż do wygaśnięcie numeru w Odnowie?
 #1135776  autor: TomLee
 07 wrz 2022, 15:56
Play w wiadomości mailowej o zmianach napisał "Jeśli jednak nie akceptujesz powyższych zmian, to do 2 października 2022 r. możesz wypowiedzieć Umowę z tego powodu" . Jeżeli teraz mam na karcie ponad 90 zł i wypowiem umowę to dostane tą kasę?
  • Strona 60 z 97
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 97
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 97