DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 148 z 196
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 196
 #1140986  autor: TeleCypisek
 05 sty 2023, 10:15
Tak, masz rację! Faktycznie, włączenie trybu samolotowego wyłącza wifi. Ale nawet po ręcznym włączeniu wifi nie da się nigdzie zadzwonić (chociaż ikonka WiFi Calling wciąż się świeci) i wyświetla się instrukcja by wyłączyć tryb samolotowy.
 #1140988  autor: mirekm35
 05 sty 2023, 10:43
Zaintrygowało mnie to nieco i z ciekawości sobie sprawdziłem jak to działa u mnie. Play, Galaxy S22+, A13: w trybie samolotowym z włączonym Wi-Fi jest ikonka WiFi Calling, działają połączenia i SMSy wychodzące i przychodzące.
 #1140995  autor: TeleCypisek
 05 sty 2023, 11:25
Spróbowałem zadzwonić na oba numery w swoim A52s pozostawionym w trybie lotniczym, ale z miernym skutkiem.
Na kilka wykonanych prób, tylko raz mnie połączyło, i to dopiero wtedy, gdy smartfona utrzymywałem w stanie wybudzonym.
 #1140996  autor: widex
 05 sty 2023, 11:28
Sprawdź, czy można ustawić uśpienie WiFi. To był kiedyś problem w Androidzie - teraz jakoś nie mam problemów.
 #1141027  autor: Gormar
 05 sty 2023, 20:40
maniek357 pisze:
05 sty 2023, 11:30
Na A52s w Play bez problemu działają rozmowy / sms-y po WiFi w trybie samolotowym.
Przez ponad rok działało mi świetne WiFi Calling w Play przy włączonym trybie samolotowym na Motoroli One Action. Niestety po zmianie systemu na LineageOS 19.1 funkcjonuje tylko VoLTE. A VoWiFi nie ma ochoty się w ogóle włączyć. :(

Jeżeli ktoś chce, aby przy włączaniu trybu samolotowego nie wyłączało się WiFi to pod Androidem można to zrobić przez ADB z PC komendą:
Kod: Zaznacz cały
adb shell settings put global airplane_mode_radios cell,wimax
A w Androidzie 13 to podobno nawet można zmienić w ustawieniach Sieci i Internetu po kliknięciu Tryb Samolotowy.
 #1141037  autor: widex
 06 sty 2023, 08:35
W LineageOS miałem również w problemy w Play - po którejś tam aktualizacji działało.
Ale tylko nie w Play. Moja niemiecka o2 oraz T-Mobile nie miały problemów.

Aktualnie jestem w trakcie zmiany systemu i tam nie ma na razie VoWifi. VoLTE jest w fazie testowej.
 #1141317  autor: phyrz
 09 sty 2023, 21:44
Cześć, czy ktoś się orientuję po jakich danych Orange ogarnia czy urządzenie jest certyfikowane a które nie? Wgrałem custom roma na Xiaomi 12 i walczę aby ogarnąć VoWifi. Device Build Fingerprints i poziom poprawek bezpieczeństwa ustawione, usługa zresetowana na infolinii.
 #1142106  autor: KC-KARLOS
 20 sty 2023, 15:39
casper: IMS działa wyłącznie w części głównej Plusa (abonament/mix/karta) - z wirtualnych zależnie od oferty Polkomtel operatorom wirtualnym dostarcza jedynie 5G.

Podczas wdrażania IMSa - szczególnie na platformie billingowej dla MVNO, doszło do poważnych błędów, które powodowały czasową blokadę połączeń wychodzących, stąd IMS został wdrożony jedynie do głównego Plusa.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1142130  autor: klaudia123
 21 sty 2023, 14:46
Odwracając pytanie, który operator zdecyduje się zakupić platformę która "może"? Bo wygląda na to, iż każdy kupił lepsze wielkie nic... :mrgreen:
Albo kupią wszystko od Samsunga, bo +- ich telefony nie wydziwiają z omawianymi usługami, albo są klepane na jedno kopyto i działa :mrgreen:
 #1142136  autor: Remington
 21 sty 2023, 16:24
Nie wiń platformy. Platforma może być najlepsza i super wypasiona. Diabeł tkwi w szczegółach, przede wszystkim integracji z istniejącymi systemami. Trzeba pamiętać, że to systemy rozwijane od lat z tysiącami łatek, wewnętrznych zależności i ograniczeń. I jest ich wiele, np. osobny dla MNO, osobny dla MVNO, osobny dla indywidualnych, osobny dla firm, a dla największych korporacyjnych klientów bywa, że jeszcze inny. Bo prościej było postawić nowy system dla nowej grupy klientów niż grzebać przy istniejącym.

Podpięcie się do czegoś takiego jest czasochłonne i kosztowne, więc najczęściej idzie się po łebkach i na kompromisy.

To co napisałem powyżej, tyczy się dowolnej branży - informatyka i projekty wyglądają wszędzie tak samo.
 #1142138  autor: kozien70
 21 sty 2023, 19:38
klaudia123 pisze:
21 sty 2023, 14:46
Odwracając pytanie, który operator zdecyduje się zakupić platformę która "może"? Bo wygląda na to, iż każdy kupił lepsze wielkie nic...
Platforma IMS to nie jest pudło, które przywozisz żukiem, podłączasz kabelkami i włączasz przyciskiem.
To przede wszystkim duży projekt informatyczny, wymagający oprócz uruchomienia i konfiguracji nowego rozwiązania jeszcze jego integrację z istniejącymi systemami.
Kto uczestniczył w dużych wdrożeniach IT ten wie, o co chodzi.
Można kupić system klasy "Mercedesa" i położyć wszystko przez kiepski zespół, można też mieć badziewny system, z którego nawet najlepsi specjaliści niewiele wycisną. Nie wiemy jak to wygląda u naszych operatorów, nie znamy szczegółów wdrożeń, więc nie ma co tworzyć bajek pt. "a ten to kupił super platformę, a ten to kupił dziadostwo". Przyczyn takiego czy innego działania może być multum.
 #1142149  autor: kacperek_z
 22 sty 2023, 00:06
Oj tak.

Tylko gwoli zilustrowania sytuacji, na przykładzie IMS, po inspekcji tzw. "carrier bundles" z iPhone'ów czy fabrycznych plików konfiguracyjnych ePDG na samsungach:
Trzech polskich operatorów do zabezpieczenia integralności sesji IPsec przy MMTel między telefonem a IMS wykorzystuje uważany już od dłuższego czasu za podatny na odnalezienie kolizji algorytm funkcji skrótu kryptograficznego SHA-1 (1995), a tylko jeden stosuje algorytm uważany za bezpieczny, SHA-2 (2001). Nie jest to co prawda nic strasznego, faktem jest jednak, że ktoś odrobił lekcje z konfiguracji lepiej niż inni.

Co poniektórzy mogą się zapewne zdziwić, kto jest kim w tej układance, otóż:
jedynym operatorem korzystającym z SHA-2 jest ten, co posiada rzekomo najbardziej dziadowsko wdrożone usługi VoXXX i "wersję demo" platformy IMS, czyli nasz wspaniały Orange.

Dodam jeszcze ciekawostkę: w Play, podana nazwa aplikacji serwerowej IMS (zapisana w carrier bundle na iPhone'ach) to "com.huawei.cdm" :)

(Tak już zupełnie nawiasem mówiąc: od pewnego czasu w bundle'ach Orange znajduje się adres serwera IMAP vvm.orange.pl, który sugeruje, że z nie do końca wiadomych powodów Orange, po ponad 10 latach od premiery swojego pierwszego sprzedawanego iPhone'a w wersji 3G, planuje wdrożyć Visual Voicemail. :) Choć według relacji pewnego użytkownika na forum operatora, zyskał do niej w niewyjaśniony sposób dostęp już we wrześniu ubiegłego roku.)
 #1142152  autor: klaudia123
 22 sty 2023, 02:13
Ok.. tylko dla Klienta ma to działać. Wciska się bajki o 5g, a jedyne co wyszło dobrze w PL to GSM :mrgreen:
Ale skoro u nas nowością jest obsługa MMS po WiFi :shock: u jednego, kiedy drugi to ma od lat... bez idiotycznych blokad/warunków/zestawienia włączonych usług.
W sumie operatorzy, już oddają rynek apką/komunikator, te nie wydziwiają, działają... Szopka z głosem w 5G będzie jeszcze lepsza. I nie nie wydziwiam, popatrzcie co i jak działa w sieciach w pozostałych krajach... podobno nasze są #1 i naj naj.... :lol: :lol:
8) dobra kupie samsunga i nie będę marudzić :D
 #1142154  autor: Kryniczanin
 22 sty 2023, 07:13
casper: IMS działa wyłącznie w części głównej Plusa (abonament/mix/karta) - z wirtualnych zależnie od oferty Polkomtel operatorom wirtualnym dostarcza jedynie 5G.

Podczas wdrażania IMSa - szczególnie na platformie billingowej dla MVNO, doszło do poważnych błędów, które powodowały czasową blokadę połączeń wychodzących, stąd IMS został wdrożony jedynie do głównego Plusa.

Ja mam prepaida Lajt Mobile na którym działa mi cały IMS Plusa. Aktywowano w dniu włączenia IMS przez Plusa - do dzisiaj nie wyłączyli.
  • Strona 148 z 196
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 196
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 196