dominikm27 pisze: ↑11 mar 2023, 09:47
Proponowałbym kilka głębszych oddechów. T-Mobile jest i pozostanie najlepszą jakościowo siecią.
Ach te mityczne zaklęcia pt. "t-mobile najlepsza jakościowo sieć" i uleganie marketingowej papce
Mam numer służbowy w T-m od kilkunastu lat. Numer prywatny 25 lat w Orange (z przerwami). Byłem z nim przez jakiś czas w Plusie, jestem aktualnie w Play. I nie widzę wcale tej magicznej przewagi t-m. W Orange np. pamiętam tę jednodniową wtopę w 2016 roku. Ale dobrze pamiętam też awarie w T-m, przed kilkoma lat np. jednodniowy brak rozmów w 2g/3G w rejonie mojej firmy. Transmisja działała. Albo kilkanaście godzin głuchych połączeń w VoLTE jakieś 2 lata temu i sztorm zgłoszeń helpdeskowych od pracowników (kilkaset osób), że telefon nie działa. A VoWiFi, z którym T-mobile przez półtora roku nie potrafiło się uporać i co raz pojawiało się i znikało? Na forum sporo o tym było.
To T-mobile nie potrafiło się przez te wszystkie lata uporać z brakiem HD Voice w 3G dla połączeń do Orange dla pewnej puli swoich numerów. Co ciekawe w 2G i VoLTE HD było. Zgłoszenie eskalowaliśmy jako klient kluczowy do najwyższego szczebla techniki tm. w PL i nic to nie dało. Kiedyś zrobiłem testy: kupiłem dwa startery T-mobile. I co wyszło? Że z jednego HD Voice działało do Orange we wszystkich technologiach, a z drugiego nie działało w 3G. Zupełnie jak w mojej puli korpo. Ewidentny problem po stronie T-mobile, skoro problem występował tylko dla niektórych ich numerów.
I wyjaśnijmy od razy jedno: najlepsze wyniki w comiesięcznych zestawieniach speedtest to efekt najmniejszej bazy klientów Tm spośród W4, a nie jakiejś specjalnej jakości. Po prostu. Zwłaszcza, że średnie różnice są rzędu kilku Mbps. Jeżeli miałbym tu kogoś chwalić to właśnie pozostałych operatorów, którzy mając ileś mln. kart więcej dają radę zapewnić wyniki niemal takie jak kozaczący Tm - mający kilka mln kart mniej od Orange czy Play. A skoro o transmisji danych w Tm i jej jakości mowa - są wpisy na forum o zamarzaniu transmisji w 5G DSS u tego operatora i jedyną radą jest wyłączenie 5G. Tak przykładowo.
Ktoś powie: u innych też są takie problemy. Oczywiście, że są. Są i u innych, są i w T-mobile. Dlatego nie twierdzę, że tm jest gorszy. Uważam, że nie jest ani lepszy, ani gorszy. Jest mniej więcej taki sam jak reszta.
Może Play trochę odstawał przez RK, ale to się zmienia wraz z intensywną rozbudową sieci własnej i zaraz temat problemów związanych z RK zniknie.
Jako użytkownik wszystkich sieci W4 nigdy nie rozumiałem, w czym ta rzekoma najwyższa jakość Tm miałaby się objawiać. Zagrali jakiś czas temu reklamami o jakości, kupowanym testem w niemieckiej firmie umlaut i jak widać był to dobry ruch, fama w eter poszła. Bo skoro nie jesteśmy najtańsi, to wymyślmy, że jesteśmy najlepsi. Zadziałało.
BTW z tym opłacanym przez tm testem w umlaut zupełnie jak z "niezależnymi" testami TUV i ADAC, w których dziwnym trafem czołówkę okupują samochody produkcji niemieckiej