@mariusz9a - temat zatacza koło, bo nikomu w tym kraju nie zależy na ustanowieniu standardu w temacie i wcale nie chodzi mi o aspekt techniczny, ale właśnie o wymóg prawny > chcesz sprzedawać tu swoje produkty to:
1. albo muszą działać one w polskich sieciach i nie obchodzi nas jak to załatwicie z operatorami, bo inaczej nie będziecie mogli wprowadzić sprzętu na rynek,
2. albo sprzęt musi zostać oznaczony jako niekompatybilny z częścią usług jednego/wielu operatorów, tak aby nabywca był świadom ograniczeń/trudności.
Dzisiaj telefon "ma znaczek" VoLTE na opakowaniu, bo w teorii korzysta z tej technologii. Nabywca dopiero po zakupie odkrywa, że z tego nie skorzysta i to jest chore, że prawo na to pozwala. W mojej opinii winnych jest wielu, a prawodawca dając możliwość przenoszenia numeru powinien zapewnić możliwość swobodnego użytkowania sprzętu inaczej koniec końców wszyscy będziemy "dzwonić" przez Skype (czy inny obsługujący połączenia telefoniczne komunikator), bo "to działa na każdym sprzęcie i u każdego operatora".