DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 8 z 13
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
 #1138725  autor: Remington
 20 lis 2022, 12:26
Someone23 pisze:
20 lis 2022, 12:11
To rzuca nowe swiatlo na oferty... Patrzac na taki orange gdzie bonusy sa za samo doladowanie to te 20zl wydaje sie byc jedynym kosztem ze ogromne ilosci netu...

Wspolczuje virgin, bo jak ktos ma te taryfe z +50% do konta glownego to znaczy ze jak ktos bedzie chcial opuscic oferte i doladuje sobie za 1000zl i przeniesie numer to oni beda musieli oddac 1480zl ;)

Całe W4 daje bonusy netu jak na razie licząc się z takim trickiem ze strony klientów. Widocznie nie ma to jeszcze takiej masy by przynosiło im wymierne straty.

Virgin wycofał, ale oddawanie dotyczy tylko kwot z doładowań, a nie takich bonusów. TM trzyma bonusy na subkoncie zużywanym na końcu, Virgin tego nie pokazuje, ale też pewnie liczy podobnie. W efekcie zwrot wyniesie dużo mniej niż jest na koncie.
 #1138726  autor: KC-KARLOS
 20 lis 2022, 12:27
Someone23: była ofertą promocyjną, wraz z pakietami internetowymi - operator je zlikwidował. Została goła taryfa z cennikiem i lejkiem internetowym 32 kbps. To gwóźdź do trumny tej taryfy, problem w tym, że domyślnie jest ona na platformie billingowej Playa, o ile ktoś nie wymieni karty SIM, ale dostać dostęp do LTE i platformy Virgin.
Dodatkowo Play rozdziela salda swoich pakietów, to się tyczy nie tylko Virgin, a wszystkich swoich ofert - wspominałem o tym w kilku wątkach.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1138728  autor: Someone23
 20 lis 2022, 12:41
Remington pisze:
20 lis 2022, 12:26
Virgin wycofał, ale oddawanie dotyczy tylko kwot z doładowań, a nie takich bonusów. TM trzyma bonusy na subkoncie zużywanym na końcu, Virgin tego nie pokazuje, ale też pewnie liczy podobnie. W efekcie zwrot wyniesie dużo mniej niż jest na koncie.
Niby tak, virgin jest takim wyjatkiem ktory wrzucal to do glownego konta. Troche ciezko to bedzie wyliczyc jesli nie bylo to rozliczane na dwa konta. Pewnie tez dla tego zrezygnowali z tego 50% i to jest to o czym pisze, ze w ostatecznym rozrachunku bedzie to gorsze dla uzytkownikow bo pogorsza sie oferty :(
 #1140415  autor: lee
 24 gru 2022, 18:04
Jak było jedno konto to przecież będą musieli zwrócić całość. No chyba jasne. Jakoś nie chcę mi się wierzyć że będą coś odliczać gdyby ktoś chciał zwrot.
 #1142249  autor: Remington
 23 sty 2023, 11:07
Taki post się dziś pojawił w wątku o Plusie/Plushu, niestety niepodparty regulaminem:
maksborko1 pisze:
23 sty 2023, 10:58
Zwroty są od jakiegoś czasu - jedynie co trzeba pamiętać, że sam musisz o nie wystąpić i zabiorą 20 zł na "opłaty manipulacyjne". Po zmianach w przepisach pewnie zwrot będzie z automatu, ale opłata chyba pozostanie.
 #1146480  autor: KC-KARLOS
 28 mar 2023, 18:19
Kolejna batalia z brakiem możliwości zwrotu niewykorzystanej kasy w prepaidach Plusa >> https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/p ... BhLBCIssmk
Zamiast twierdzić, że jest to bezprawne, nie lepiej spojrzeć na konkurencję (unikając kar), niż unosić się "honorem"?
Nieładnie panie Solorz. Tylko sprzedać usługi, resztę olać (dlaczego zyskali ponad 1 miliard na przejedzenie za sprzedaż wież zadłużonemu Cellnexowi?).
Nie chcę wchodzić w tematy polityczne, ale chyba współpraca z rządem nie do końca się układa - a to lwia część Grupy :D

Nie dziwie się, że Wy chcecie wycisnąć z ofert Plusa jak najwięcej soków i szukacie opcji, aby mieć jak najwięcej neta lub długo ważne konto, aby nie zabierali 3 czy 5 zł daniny za brak aktywności.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1146482  autor: R.Mandano
 28 mar 2023, 19:09
Karlos20 pisze:
28 mar 2023, 18:19
Nie dziwie się, że Wy chcecie wycisnąć z ofert Plusa jak najwięcej soków i szukacie opcji, aby mieć jak najwięcej neta lub długo ważne konto, aby nie zabierali 3 czy 5 zł daniny za brak aktywności.
Przecież to Forum żyje z wyciskania wszelkich soków z wszelkich ofert wszystkich operatorów, a nie tylko Plusa.
:D

Poza tym, te 3 czy 5 pln miesięcznie jest tak śmiesznie małą kwotą, że szkoda czasu, aby klikać po wątkach, co by tu jeszcze wymyśleć.
W pierwszych latach GSM na Wisłą to tyle kosztowała chyba 1 minuta ...
:wink:
 #1146489  autor: KC-KARLOS
 28 mar 2023, 20:14
R.Mandano: pamiętaj, że jest to danina za brak aktywności, do tego to są pierwsi, podczas gdy u konkurencji (niejako przyciśnięci do Urzędu Ochrony Koryta i Kolesi) zwrócą Tobie niewykorzystaną kasę po odejściu ze starej sieci (minus 20 zł). Dzięki UOKiK Orange przed strachem utraty kilkudziesięciu mln zł rzekomych kar - dał infolinie do BOK za 0 zł i 0 gr.
Od zawsze uważam UOKiK za instytucję bardzo medialną i straszakiem dla operatorów - ale jak widać jedyny operator jest pionerem z ogarnianiu niższych kar i odraczaniu ich w czasie - tym samym klienci płacą i płaczą...

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1146490  autor: babciagienia1p
 28 mar 2023, 20:27
Karlos20 pisze:
28 mar 2023, 18:19
...nie lepiej spojrzeć na konkurencję...

Pamiętam czasy, bodajże przed 2009 rokiem, kiedy konkurencja (konkretnie T-Mobile) potrafiła robić większe wałki. Konfiskowali kwoty ponad pięćsetzłotowe (w tamtych czasach nieco więcej warte niż dzisiaj) pod pretekstem, że numer zbyt długo nie był doładowywany, w cyklu raz na trzy miesiące, i wygasł. Nie trzeba było przenosić numeru do innej sieci (wtedy jeszcze nie było takiej możliwości - może to pozwoli bliżej określić rok?). Pieniądze były zupełnie nie do odzyskania. Pozostawało karnie pilnować następnych doładowań, jeśli chciało się zachować numer.
 #1146497  autor: Remington
 28 mar 2023, 21:33
Window pisze:
28 mar 2023, 21:09
A to plus nie oferuje zwrotu środków po wygaśnięciu albo przenosinach do innej sieci? Już to nawet Lajt Mobile oferuje

Nadal nie weszły w życie przepisy nakazujące zwroty.

Lajt to zupełnie inna firma, więc nie ma co porównywać. Ale należące do tej samej grupy co Plus takie a2mobile zwraca od dawna i to nie potrąca opłaty manipulacyjnej za zwrot.
 #1146505  autor: mariusz9a
 29 mar 2023, 07:44
Chyba niektórzy mylą dwa tematy:
1. Przepadanie kasy po wygaśnięciu ważności konta,
2. Zwrot środków przy przenoszeniu numeru do innej sieci.

Wyrok dotyczy pierwszego tematu. Drugi nadal nie jest uregulowany prawnie, tak jak wspomina Remington, więc i nie ma obowiązku wypłacania zgromadzonych środków. Jest to tylko dobra wola danej firmy.
 #1146512  autor: Remington
 29 mar 2023, 08:30
W kwestii przepadania środków po czasie ważności, przypominam wyrok z 2007: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... e-z-prawem

Nic w tej kwestii nie zmieniło się w przepisach, a teraz mamy wyrok dokładnie odwrotny. Cała Polska i nasz porządek prawny.

Plus nie jest na straconej pozycji, w kasacji mogą jeszcze coś ugrać.

Przypomnę też, że to Plus jako pierwszy wprowadził karę za nieaktywność i jednocześnie wydłużył ważność kont. Ewidentnie by grając na zwłokę wyczyścić kasę z szufladowych leżaków.
 #1146516  autor: koszalineo941268
 29 mar 2023, 08:42
mariusz9a pisze:
29 mar 2023, 07:44
Chyba niektórzy mylą dwa tematy:
1. Przepadanie kasy po wygaśnięciu ważności konta,
2. Zwrot środków przy przenoszeniu numeru do innej sieci.
Oba tematy mają część wspólną: o zwrot środków u innych operatorów można się starać w terminie 30 dni od przeniesienia numeru lub wygaśnięcia konta, co ma służyć nieprzepadaniu kasy konsumenta.
 #1146520  autor: babciagienia1p
 29 mar 2023, 09:06
Remington pisze:
29 mar 2023, 08:30
W kwestii przepadania środków po czasie ważności, przypominam wyrok z 2007: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... e-z-prawem

Czy ten wyrok nie dotyczy zwrotu środków za niewykorzystane opłacone minuty?
Tymczasem T-Mobile zabierał gotówkę po wygaśnięciu przychodzących i wymuszał kolejne doładowania, jeśli klient nie chciał stracić numeru.
 #1146521  autor: Remington
 29 mar 2023, 09:13
Raczej chodzi o pieniądze, choć tytuł jest nieco mylący:
Właściciel telefonu na kartę traci niewykorzystane minuty

Operator telefonii komórkowej nie zwróci pieniędzy klientowi, który nie wykorzystał w odpowiednim czasie zgromadzonych minut

Aktualizacja: 05.05.2007 12:36 Publikacja: 05.05.2007 01:01
Michał Kosiarski
Tak wynika z wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zajmował się pozwem przeciwko PTK Centertel (operatorowi marek POP i Orange). Pozew złożył jeden z klientów, który miał telefon na kartę. Nie udało mu się w przewidzianym terminie wykorzystać wszystkich środków zgromadzonych na karcie, dlatego poprosił operatora o zwrot pozostałych pieniędzy. Operator poinformował go, że jedynym środkiem odzyskania pieniędzy jest szybkie (w ciągu pięciu dni) doładowanie konta. Po tym terminie odzyskanie niewykorzystanych środków nie jest już możliwe.
Klient uznał, że operator zawłaszcza sobie część przedpłaty, która nie znalazła pokrycia w spełnionym świadczeniu. Chodziło o niewykorzystane minuty lub pieniądze na rozmowy, które przepadały po upływie terminu ważności karty. W regulaminie Centertel przewidywał, że w chwili rozpoczęcia okresu pasywnego (czyli utraty możliwości dzwonienia, ale z zachowaną opcją odbierania połączeń) wartość niewykorzystanego limitu jednostek taryfowych jest automatycznie anulowana. Ponadto - z niewielkimi wyjątkami - niewykorzystane jednostki lub doładowanie ze zdrapek przepadają.
Klient podkreślał, że już z samej nazwy usługi przedpłaconej (pre-paid) wynika, że postępowanie operatora jest bezprawne. Narusza bowiem art. 385pkt 12 i 22 kodeksu cywilnego. Przewidują one, że klauzulą niedozwoloną jest m.in. wyłączanie obowiązku zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za świadczenie niespełnione w całości lub w części, gdy konsument rezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania. Niedozwoloną klauzulą będzie też nałożenie obowiązku wykonania zobowiązania przez konsumenta mimo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez jego kontrahenta. Klient wnoszący pozew podkreślał, że operator usankcjonował w ten sposób bezprawne przejmowanie nienależnych (nadpłaconych) środków z przedpłat.
Klient zaskarżył też punkt regulaminu Centertelu, który - jego zdaniem - nie pozwalał mu rozwiązać umowy, odstąpić od niej lub jej wypowiedzieć. Zdaniem klienta było to usankcjonowanie nieuprawnionego przejmowania niewykorzystanych przez niego środków zapisanych na karcie.
Centertel nie uznał tych argumentów. Przekonywał sąd, że przepisy o klauzulach niedozwolonych nie dotyczą postanowień, które określają główne świadczenia stron (w tym cenę lub wynagrodzenie), jeśli zostały one sformułowane w sposób jednoznaczny. W razie zawarcia umowy w systemie pre-paid świadczeniami głównymi są usługi telekomunikacyjne i opłaty za nie. Model ten polega właśnie na tym, że w określonym czasie można wykonywać lub odbierać połączenia telefoniczne w ramach dostępnego opłaconego limitu. Zakwestionowanie tych zasad stawiałoby pod znakiem zapytania cały system pre-paid. Ten sposób rozumowania podzielił sąd i przyznał rację operatorowi (sygn. XVIIAmc85/06). Wyrok nie jest jeszcze prawomocny.
https://www.rp.pl/konsumenci/art1652756 ... ane-minuty

Edit: Strony 11-12 wyroku: https://www.rejestr.uokik.gov.pl/uzasad ... 5_2006.pdf

Szczególnie to:
W ocenie Sądu pozwany ma pełne prawo do ograniczenia ram czasowych, w których zobowiązany jest do spełnienia swojego świadczenia, w związku z czym po upływie tego okresu świadczenie pozwanego uznać należy za spełnione, bez względu na fakt, czy konsument wykorzystał wszystkie jednostki taryfowe które były w jego posiadaniu. Przez cały bowiem czas, niezależnie od zakresu zrealizowanych na rzecz konsumenta odpłatnych usług, pozwany pozostawał w gotowości do ich realizacji, co stanowi część składową świadczonej przez niego usługi telekomunikacyjnej.
 #1146530  autor: KC-KARLOS
 29 mar 2023, 09:34
Ale jednak skargi do Urzędu Ochrony Koryta i Kolesi pomagają, bo operatorzy trochę łagodzą swoje stanowisko z przepadaniem / zwrotem środków, pomimo daniny do 5 zł za brak aktywności, zerżnięte z usług bankowych.
> Orange - w wielu pakietach i usługach wprowadzono kumulację ważności środków + zwrot kasy + mają łatwe warunki uniknięcia 5-złotowej daniny, ba - pozwalają na bezzwrotną pożyczkę do 5 zł, która przepada gdy zmienimy sieć czy zmigrujemy np. do Flexa.
Dodatkowo widziałem też jednorazową opcję zwrotu kasy za rezygnację z usługi no-limit+GB. A pomyśleć, że mieli przypiętą łatkę "orżnąć"... Nadal zamrażają kasę gdy wejdziemy w Okres Pasywny, ale łatwo można wyjść z tego okresu, odzyskując do 100% zamrożonej kasy (zmiana, bo kiedyś po 7 dniach zamrożona kasa przepadała bezpowrotnie - oj jaki ból mieli klienci po dawnych Zetafonach).

> Play - umożliwia zwrot środków + kasowanie środków z salda (możliwe do zwrotu) dopiero jest zauważalne gdy przekroczymy datę połączeń przychodzących, pomimo, iż operator daje jeszcze ok 1-2 miesiące po tym terminie na "reanimację karty" + w smsach informuje, że zakupione pakiety podlegają opcji odstąpienia (nie wiem, czy to działa - nie sprawdzałem). Są też taryfy, które nadal mają RWK, nie trzeba być skazanym na taryfę odNOWA.

> Plus - tylko Plush ma 5 zł jednorazowe wydłużenie wychodzących do 365 dób, a Prosto Na Kartę po doładowaniu, reszta odpłatnie za 29 zł - niestety kara dla mało aktywnych userów, daje łaskawie bonusy z promki "4 doładowania i gratis", ale to kasa promocyjna, a sama promka działa nieprawidłowo, naciągając ludzi.

> T-Mobile - wydłuża konto za zakup usług i pakietów do 60 dni + za 20 zł kupujemy RWK + za 3 zł wydłużenie wychodzących o kolejny miesiąc, pobierane do wyczerpania środków (tutaj zmiana - nie zabierają kasy gdy tracimy wychodzące - w taryfie Frii kiedyś tak było, nawet 4 gr za każde użycie *101# czy *9898 zabierali, co wywołało dużo kontrowersji).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1146553  autor: R.Mandano
 29 mar 2023, 14:07
Remington pisze:
29 mar 2023, 08:30
Przypomnę też, że to Plus jako pierwszy wprowadził karę za nieaktywność i jednocześnie wydłużył ważność kont. Ewidentnie by grając na zwłokę wyczyścić kasę z szufladowych leżaków.
Następnie zrobił to Orange, a ostatnio Play.
:wink:
Poza tym, drugie cytowanie zdanie jest dyskusyjne, bo ileż tej kasy leży (leżało) na numerach pochowanych w szufladach :?:
  • Strona 8 z 13
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13