Z netmonstera klikając w "hamburgera", a potem phone info lub wpisując w dialerze kod *#*#4636#*#* nie możesz przejść do informacji o telefonie, gdzie możesz zmienić tryb sieci?
- Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
OPV/OPV,OPVmarcin19883 pisze: ↑17 maja 2023, 19:55Masz XEO, napewno? wpisz *#272*62826#. Co piszę na samej górze? Sales code..Jak nie masz na górze XEO, to musisz z listy wybrać. Tylko uważaj, jak klikniesz instaluj, to ci wyczyści telefon. Zrób kopię zapasową danych.
ojj nie, czyszczenie chciałbym uniknąć...
Witam, wiecie dlaczego w sieci PLUSH nie można mieć dwóch na raz usług VoLTE i Wi-Fi Calling ? Obie wzajemnie się wykluczają.
Wi-Fi Calling+ to usługa umożliwiająca realizację połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.
Możesz swobodnie prowadzić rozmowy telefoniczne czy wysyłać SMS-y wszędzie tam gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej lub jest on mocno ograniczony (piwnice, windy, samoloty, centra handlowe), a masz dostęp do sieci Wi-Fi.
Z usługi mogą skorzystać Klienci indywidualni oraz Przedsiębiorcy posiadający REGON ofert abonamentowych oraz Klienci korzystający z oferty na kartę.
Aby korzystać z usługi Wi-Fi Calling+ musisz posiadać:
Odpowiedni telefon, który wspiera funkcjonalności VoLTE i Wi-Fi Calling i posiada aktualne programowanie systemowe
Kartę USIM i aktywną usługą LTE – listę modeli telefonów oraz wymagania znajdziesz na stronie https://www.plus.pl/vowifi
Włączoną funkcję rozmów przez Wi-Fi w telefonie
Aktywną usługę VoLTE oraz Wi-Fi Calling+
Stabilne połączenie z siecią Wi-Fi
Usługa jest bezpłatna, natomiast opłaty za połączenia, SMS-y i MMS-y* wychodzące/przychodzące wykonywane w ramach usługi są rozliczane zgodnie z posiadaną przez Ciebie ofertą.
Korzystając z usługi w dowolnym miejscu na świecie dzwonisz tak jakbyś znajdował się Polsce w zasięgu sieci Plus.
* Obsługa MMS wymaga systemu Android 12.
Jak włączyć?
W przypadku ofert abonamentowych:
Skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (z dowolnego telefonu, koszt zgodny z cennikiem operatora).
W przypadku ofert na kartę:
Wpisując w telefonie krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Dezaktywacja kodem *101*00*1327#
Należy także włączyć Wi-Fi w ustawieniach telefonu i połączyć się z wybraną siecią.
Uwaga! Jeśli posiadasz już aktywną usługę VoLTE, to najpierw musisz zlecić dezaktywacje tej usługi. Jak to zrobić?
W przypadku ofert abonamentowych:
Wyślij SMS na numer 2601 o treści: WylaczVoLTE, poczekaj na potwierdzenie wyłączenia usługi VoLTE, następnie wyślij na numer 2601 SMS aktywujący jednocześnie WiFi Calling+ i VoLTE o treści: WlaczVoWiFi lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (z dowolnego telefonu, koszt zgodny z cennikiem operatora).
W przypadku ofert na kartę:
Wpisując w telefonie krótki kod *101*00*1317# i naciskając zieloną słuchawkę, następnie poczekaj na informacje z potwierdzeniem.
https://bok.plus.pl/article/548
Wi-Fi Calling+ to usługa umożliwiająca realizację połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.
Możesz swobodnie prowadzić rozmowy telefoniczne czy wysyłać SMS-y wszędzie tam gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej lub jest on mocno ograniczony (piwnice, windy, samoloty, centra handlowe), a masz dostęp do sieci Wi-Fi.
Z usługi mogą skorzystać Klienci indywidualni oraz Przedsiębiorcy posiadający REGON ofert abonamentowych oraz Klienci korzystający z oferty na kartę.
Aby korzystać z usługi Wi-Fi Calling+ musisz posiadać:
Odpowiedni telefon, który wspiera funkcjonalności VoLTE i Wi-Fi Calling i posiada aktualne programowanie systemowe
Kartę USIM i aktywną usługą LTE – listę modeli telefonów oraz wymagania znajdziesz na stronie https://www.plus.pl/vowifi
Włączoną funkcję rozmów przez Wi-Fi w telefonie
Aktywną usługę VoLTE oraz Wi-Fi Calling+
Stabilne połączenie z siecią Wi-Fi
Usługa jest bezpłatna, natomiast opłaty za połączenia, SMS-y i MMS-y* wychodzące/przychodzące wykonywane w ramach usługi są rozliczane zgodnie z posiadaną przez Ciebie ofertą.
Korzystając z usługi w dowolnym miejscu na świecie dzwonisz tak jakbyś znajdował się Polsce w zasięgu sieci Plus.
* Obsługa MMS wymaga systemu Android 12.
Jak włączyć?
W przypadku ofert abonamentowych:
Skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (z dowolnego telefonu, koszt zgodny z cennikiem operatora).
W przypadku ofert na kartę:
Wpisując w telefonie krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Dezaktywacja kodem *101*00*1327#
Należy także włączyć Wi-Fi w ustawieniach telefonu i połączyć się z wybraną siecią.
Uwaga! Jeśli posiadasz już aktywną usługę VoLTE, to najpierw musisz zlecić dezaktywacje tej usługi. Jak to zrobić?
W przypadku ofert abonamentowych:
Wyślij SMS na numer 2601 o treści: WylaczVoLTE, poczekaj na potwierdzenie wyłączenia usługi VoLTE, następnie wyślij na numer 2601 SMS aktywujący jednocześnie WiFi Calling+ i VoLTE o treści: WlaczVoWiFi lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (z dowolnego telefonu, koszt zgodny z cennikiem operatora).
W przypadku ofert na kartę:
Wpisując w telefonie krótki kod *101*00*1317# i naciskając zieloną słuchawkę, następnie poczekaj na informacje z potwierdzeniem.
https://bok.plus.pl/article/548
Bo można mieć:
- albo usługę tylko VoLTE
- albo usługę łączoną VoLTE+WiFiCalling
Nie włączysz drugiej bez wyłączenia pierwszej.
- albo usługę tylko VoLTE
- albo usługę łączoną VoLTE+WiFiCalling
Nie włączysz drugiej bez wyłączenia pierwszej.
Czyli ta Wi-Fi Calling+ pochałania w sonie VoLTE i VoWiFi ?
Tak.
Masz to wyraźnie napisane w ostatnim akapicie instrukcji operatora, którą zacytowałeś wcześniej.
Masz to wyraźnie napisane w ostatnim akapicie instrukcji operatora, którą zacytowałeś wcześniej.
dzięki, czyli tylko z orange będzie działać ?
@Garfield
Będzie działać w takiej sieci, dla jakiej producent wgrał konfigurację IMS. Im nowszy telefon i soft, tym zazwyczaj więcej się i skonfigurowanych. W brandowanych mogli po macoszemu potraktować konkurencję.
Wygraj XEO lub ten nowy unijny CSC i będzie działać.
Będzie działać w takiej sieci, dla jakiej producent wgrał konfigurację IMS. Im nowszy telefon i soft, tym zazwyczaj więcej się i skonfigurowanych. W brandowanych mogli po macoszemu potraktować konkurencję.
Wygraj XEO lub ten nowy unijny CSC i będzie działać.
Może trochę mnie ponosi wyobraźnia, ale przecież "wszystko da się zrobić". Mam zrootowanego Redmi K20 Pro (Xiaomi Mi 9T Pro) kupionego w 2019 roku w X-Kom oczywiście wersja na polski rynek. Już od ponad roku z racji wycofania wsparcia dla tego modelu przez Xiaomi w 2021 roku używam bardzo fajnego stabilnego custom roma na Androidzie 12. Jak sprawdzam w Network Signal Guru to najwyższy kodek rozmów jaki wspiera ten telefon po VoLTE/Wi-Fi to AMR-WB 23,85 kbps. I moje pytanie jest takie czy jest jakaś opcja żeby wgrać mu obsługę EVS-SWB ? Jego procesor bez problemu pozwala na różne cuda więc myślę, że przy jakiejś modysifkacji czegoś dałoby się to zrobić. Pytanie do Was jako doświadczonych w temacie różnych przeróbek czy rzeczywiście taka opcja jest i co by trzeba było zrobić żeby się zabawić w taką modyfikację ?
Wyedytować profile EFS. Kiedyś, lata temu uruchamiałem tak AMR-WB na Redmi 4 Prime + przez QPST włączyłem pasmo B20 i wyłączyłem te zbędne (bateria kilka godzin dłużej trzymała potem).
Przykład poradnika:
https://mt-tech.fi/en/enable-evs-codec- ... id-phones/
Ja pliki edytowałem jakąś apką bezpośrednio w telefonie, ale juz nie pamiętam jak to dokładnie robiłem.
Przykład poradnika:
https://mt-tech.fi/en/enable-evs-codec- ... id-phones/
Ja pliki edytowałem jakąś apką bezpośrednio w telefonie, ale juz nie pamiętam jak to dokładnie robiłem.
Play - Wasze SMS też wpadają w "dziurę" i nie dojdą po VoWiFi lub dojdą z mega opóźnieniem? Po sieci komórkowej są w ~ czasie rzeczywistym...
U mnie jest ok
Da się to dodać i działa.Martino pisze: ↑06 sie 2023, 11:55Może trochę mnie ponosi wyobraźnia, ale przecież "wszystko da się zrobić". Mam zrootowanego Redmi K20 Pro (Xiaomi Mi 9T Pro) kupionego w 2019 roku w X-Kom oczywiście wersja na polski rynek. Już od ponad roku z racji wycofania wsparcia dla tego modelu przez Xiaomi w 2021 roku używam bardzo fajnego stabilnego custom roma na Androidzie 12. Jak sprawdzam w Network Signal Guru to najwyższy kodek rozmów jaki wspiera ten telefon po VoLTE/Wi-Fi to AMR-WB 23,85 kbps. I moje pytanie jest takie czy jest jakaś opcja żeby wgrać mu obsługę EVS-SWB ? Jego procesor bez problemu pozwala na różne cuda więc myślę, że przy jakiejś modysifkacji czegoś dałoby się to zrobić. Pytanie do Was jako doświadczonych w temacie różnych przeróbek czy rzeczywiście taka opcja jest i co by trzeba było zrobić żeby się zabawić w taką modyfikację ?
Heyah ogólnie ma inny system niż nawet T-Mobile. Znajomy miał nr. w Heyah, to zawsze jak do kogoś dzwonił danego dnia to losowo połączenie przerywało, a potem połączenie każde następne było OK. Do tego, gdy do niego dzwoniono połączenia zawsze szły po AMR-WB 12,65 nawet po VoLTE, gdy on dzwonił EVS.marcin19883 pisze: ↑07 sie 2023, 18:19W Play błyskawicznie. W Heyah01 czasami są delikatnie opóżnienia.
Zmigrował do T-Mobile i jest wszystko ok.
Jak startowali z ofertą to przez wifi czasami trzaskało na początku. Po rozłaczeniu i ponownym połączeniu, już trzasków nie było. Volte czasami było podobnie. Od ok roku już nie mam żadnych problemów, oprócz opóżnień w otrzymywaniu smsów przez Wifi.
Orange dzisiaj udostępniło ViLTE i wygląda na to, że tradycyjnie dopuszczają wyłącznie wybrane telefony (jak do SMSoIP)...
Na Google Pixel 6 załączyłem ViLTE przy pomocy znanej aplikacji i testowałem z kartami nju i Play, wyniki są takie same dla ViLTE i ViWiFi:
Samsung S21FE (nju) <-> Pixel 6 (nju): nie działa, zrzucane do voice
Samsung S21FE (nju) <-> Pixel 6 (Play, Fakt): działa bez problemu
Na Google Pixel 6 załączyłem ViLTE przy pomocy znanej aplikacji i testowałem z kartami nju i Play, wyniki są takie same dla ViLTE i ViWiFi:
Samsung S21FE (nju) <-> Pixel 6 (nju): nie działa, zrzucane do voice
Samsung S21FE (nju) <-> Pixel 6 (Play, Fakt): działa bez problemu
To "dopuszczanie" jednak wymaga wsparcia konfiguracji po stronie producenta telefonu.
Kiedyś wymusiłem ViLTE w Orange na Mi 11 Lite NE. Telefon się zarejestrował w IMS, Orange go nie banował - telefon siedział sobie w IMS przez dwa tygodnie. Tylko że - połączenia video nie działały. Przy wychodzących po dwóch sekundach następowało zerwanie wybierania i komunikat na cały ekran z rodzaju "nieznany błąd krytyczny". Przy połączeniach przychodzących "Abonent ma uszkodzony terminal". Orange ani razu mnie nie zbanował na IMS, ale Xiaomi konfigu do poprawnego działania nie ogarnął.
Kiedyś wymusiłem ViLTE w Orange na Mi 11 Lite NE. Telefon się zarejestrował w IMS, Orange go nie banował - telefon siedział sobie w IMS przez dwa tygodnie. Tylko że - połączenia video nie działały. Przy wychodzących po dwóch sekundach następowało zerwanie wybierania i komunikat na cały ekran z rodzaju "nieznany błąd krytyczny". Przy połączeniach przychodzących "Abonent ma uszkodzony terminal". Orange ani razu mnie nie zbanował na IMS, ale Xiaomi konfigu do poprawnego działania nie ogarnął.
Jest jeszcze jeden problem: jeśli do karty SIM wydana jest extra SIM (np. do zegarka), to można wykonywać połączenia ViLTE/ViWiFi wychodzące, ale nie działają przychodzące (nawet jeśli są odbierane we wspierającym je telefonie z główną kartą (e)SIM). Ponoć pracują nad naprawieniem tego problemu, ale - znając Orange - pewnie zajmie to kilka(naście) miesięcy.
MM