Po 7 latach używania Galaxy S5 kupiłem sobie Motorola G82 5G (model na rok 2022) ze względu na b. dobry stosunek jakość/cena. Po teście okazało się, że w sieci nju nie działa 4G, zrzuca mnie do 3G. Nie wiedząc o co chodzi zadzwoniłem do polskiego oddziału Motoroli i potwierdzili, że on ma wsparcie w 4G. Następny telefon do operatora z reklamacją braku 4G. Okazało się, że ten model nie ma wsparcia w jakimś VoLTE. Po latach z S5 nie wiedziałem o co chodzi. Zacząłem czytać i... myślałem, że śnię. Okazało się, że w przypadku 4G dany model musi być na jakiejś LIŚCIE u operatora. What the fu.k??!! To nie ja ale operator będzie decydował jaki mam telefon kupić ??!! To jest rozbój w biały dzień!
Chciałem na infolinii się dowiedzieć, kiedy będzie dodany do listy G82 - pracownicy nie wiedzą i nawet nie mają uprawnień do przekierowania mnie do osoby decyzyjnej. Kabaret!
Pytanie:
Czy ktoś z Was wie może jaka jest podstawa prawna, która przydziela operatorowi uprawnienie do ograniczania klientowi wyboru modeli telefonów, z których chce korzystać? W ogóle tego nie rozumiem, gdy wchodziła sieć 2G a potem 3G nie było żadnych list!! Klient kupował dowolny telefon, wszystko działało!
Na listach wsparcia VoLTE figurują modele nowe ale bardzo drogie albo tanie ale stare. Za stare uważam te modele, które nie mają wsparcia 5G lub wyprodukowane przez rokiem 2022. Po całkowitym wyłączeniu 3G zaczną się dramaty i wykluczenia cyfrowe tysięcy ludzi.
PS. Powyższe pytanie poszło do rzecznika Orange - oczywiście nie raczył odpowiedzieć.
Chciałem na infolinii się dowiedzieć, kiedy będzie dodany do listy G82 - pracownicy nie wiedzą i nawet nie mają uprawnień do przekierowania mnie do osoby decyzyjnej. Kabaret!
Pytanie:
Czy ktoś z Was wie może jaka jest podstawa prawna, która przydziela operatorowi uprawnienie do ograniczania klientowi wyboru modeli telefonów, z których chce korzystać? W ogóle tego nie rozumiem, gdy wchodziła sieć 2G a potem 3G nie było żadnych list!! Klient kupował dowolny telefon, wszystko działało!
Na listach wsparcia VoLTE figurują modele nowe ale bardzo drogie albo tanie ale stare. Za stare uważam te modele, które nie mają wsparcia 5G lub wyprodukowane przez rokiem 2022. Po całkowitym wyłączeniu 3G zaczną się dramaty i wykluczenia cyfrowe tysięcy ludzi.
PS. Powyższe pytanie poszło do rzecznika Orange - oczywiście nie raczył odpowiedzieć.