DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
 #1132362  autor: KC-KARLOS
 11 cze 2022, 23:05
Dodać też trzeba dopłatę 3,99 / mc za dzierżawę routera + kolejne 3,99 za dekoder HD/4K w opcji IPTV np. z Love. Wcześniej było to bezpłatne.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1132469  autor: bobix
 15 cze 2022, 08:11
Routera można nie brać natomiast jest dopłata za dom 20/msc. U innych opów chyba tego nie ma.
 #1135299  autor: chase
 27 sie 2022, 22:13
Ja ze swojej strony baardzo polecam Orange jeśli chodzi o świadczenie usług Internetu światłowodowego w modelu BSA. Solidnie podchodzą do sprawy, szczególnie jeśli chodzi o możliwe awarie na sieci operatora sieci dostępowej — takiego podejścia do spraw to jeszcze u żadnego operatora nie widziałem. Choćby taka drobnostka jak automat wystawiający odszkodowania za awarie — złoto. A i prędkości do różnych zagranicznych serwerów widzę, że ostatnio mocno się poprawiły i są bardzo bliskie prędkościom deklarowanym.
Jeśli chodzi o dopłatę do domków jednorodzinnych +20 zł, mogę pomóc w jej ominięciu przy zamawianiu światłowodu w e-sklepie — na priv podam info, jak oszukać system ;) A i dopłata do Funboxa +3,99 zł jest do ominięcia, pod warunkiem, że ktoś nie chce go brać albo wziąć w zamian Funboxa 2.0.
 #1156146  autor: Vieslav
 19 sie 2023, 22:46
Czy robił ktoś może rozeznanie, który operator dostępny na sieci Światłowód Inwestycje i Polski Światłowód Otwarty stosuje "klauzule inflacyjne"?
 #1156169  autor: koszalineo941268
 20 sie 2023, 17:46
@Vieslav
Na pewno Orange:

"W tym roku uruchamiamy klauzule inflacyjne dla klientów, którzy mają umowy na dostęp do stacjonarnego internetu i pakietów na czas nieokreślony. W praktyce będzie dotyczyć to kilku tysięcy klientów, którzy podpisali umowę na czas nieokreślony po maju 2022 roku, gdy te klauzule pojawiły się w naszych nowych umowach. W tym roku uruchomienie klauzul nie będzie dotyczyło klientów innych naszych usług"
Podwyżka o ledwo 4%
https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/o ... -abonament
 #1156232  autor: koszalineo941268
 21 sie 2023, 17:48
koszalineo941268 pisze:
20 sie 2023, 17:46
@Vieslav
W praktyce będzie dotyczyć to kilku tysięcy klientów, którzy podpisali umowę na czas nieokreślony po maju 2022 roku, gdy te klauzule pojawiły się w naszych nowych umowach.
Ile spośród osób, których dotknęły podwyżki inflacyjne, zrezygnowało? Ledwie "kilka", czyli promil. Pozostałe 99,9% akceptuje podwyżkę :smt008
https://www.telko.in/rynek-szerokopasmo ... -na-ceny,3
 #1156243  autor: Vieslav
 21 sie 2023, 19:10
Marcin7687 pisze:
21 sie 2023, 11:16
UPC
Czyli rozumiem, że Play również, skoro obecnie usług UPC nie ma w sprzedaży?

No to zostaje mi światłowód od Plusa. Lepiej na zimne dmuchać po tym, co zrobiła Vectra.
koszalineo941268 pisze:Ile spośród osób, których dotknęły podwyżki inflacyjne, zrezygnowało? Ledwie "kilka", czyli promil. Pozostałe 99,9% akceptuje podwyżkę
Szczerze mówiąc przeraża mnie, jak ludzie godzą się na coś takiego. Temat podwyżek został wyczerpany w TYM wątku. Od kilku miesięcy regularnie przeglądam oferty operatorów dostępnych w nowym miejscu zamieszkania i zamiast promocji widzę tylko podwyżki.
 #1156563  autor: Vieslav
 27 sie 2023, 09:00
Oferta z telewizją świetna. Wychodzi średnio 75 zł miesięcznie. Jest tylko jeden problem: nikt nie potwierdził ani nikt nie zaprzeczył, że Play stosuje klauzule inflacyjne. Więc jeśli podniosą cenę o 15% to już nie będzie tak fajnie.
 #1156620  autor: KC-KARLOS
 28 sie 2023, 15:04
Vieslav: w porównaniu do Vectry, Play podniesie cenę (wyłączy rabat z oferty promocyjnej) po zakończeniu okresu zastrzeżonego oferty. Czyli jest to uczciwsze rozwiązanie, jasno opisane w regulaminach ofert promocyjnych. Pamiętać też trzeba, że są rabaty za terminową płatność, marketing Play/UPC oraz eFakturę i od lat łatwo je stracić jednym błędem (spóźnienie z płatnością, wyłączenie eFV), podnosząc kwotę zobowiązania. Rabat specjalny dla Abonenta P4/UPC stracisz, jeśli nim przestaniesz być, też jest to jasno opisane.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1156969  autor: Vieslav
 04 wrz 2023, 09:14
Karlos20 pisze:
28 sie 2023, 15:04
Vieslav: w porównaniu do Vectry, Play podniesie cenę (wyłączy rabat z oferty promocyjnej) po zakończeniu okresu zastrzeżonego oferty.
Chyba każdy operator aktualnie stosuje coś takiego. Chodziło mi raczej o podwyżkę w trakcie trwania umowy, czyli coś takiego, co zrobiła Vectra. Poważnie rozważam Play, drugi w kolejności jest Plus który aktualnie również ma fajną promocję na internet + TV.
 #1156970  autor: KC-KARLOS
 04 wrz 2023, 09:18
Vieslav: nie mam doniesień o ponadplanowych podwyżkach, stosowanych u innych niż w Vectrze, w zawartym scenariuszu, o którym poprzednio wspominaliśmy. Tylko Vectra tak robi. Orange podnosiło ceny, ale wyłącznie tym, co mają umowę na czas nieokreślony (przejście z terminowej lub po bezpośrednim zakupie umowy bezterminowej).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160709  autor: Vieslav
 19 lis 2023, 23:41
Orientuje się ktoś, czy na sieci Polski Światłowód Otwarty jest szansa na otrzymanie ONTa od Playa? Mają teraz rewelacyjną promocję (rok za darmo) i w sumie to już nawet złożyłem zamówienie (instalacja za tydzień), ale we wzorach umowy mam tylko ruter i dekoder tv. Nie mam możliwości podpięcia rutera przy wejściu światłowodu do mieszkania. Po prostu nie zmieści się on do skrzynki, którą montował deweloper.
 #1161106  autor: Vieslav
 30 lis 2023, 16:35
Sam sobie odpowiem. Sprawdziłem osobiście :lol: i chcę przestrzec innych przed niekompetencją pracowników Playa.
Nie ma szans żeby otrzymać ONTa na sieci własnej Playa.

W sobotę przyszedł technik. Mimo moich wielokrotnych próśb o zmodyfikowanie sprzętu w zamówieniu nie miał ze sobą onta. Technik stwierdził, że on dostaje tylko ruter bo firma jest podwykonawcą i oni się w sprzęt nie mieszają. Przyznał mi rację, że trochę słabo to wyszło, bo ruter nie mieści się do skrzynki teletechnicznej i stoi na środku drzwi wejściowych do mieszkania, ale zaczął powoływać się na jakiegoś tajemniczego maila którego dostali dzień wcześniej i z którego wynika, że prośbę o onta należy składać przez infolinię.

No więc dzwonię całą sobotę na infolinię i tłumaczę o co mi chodzi. Podobno cały dzień była awaria. Ostatnie połączenie przed wieczorem zacząłem od podstępu - na początku rozmowy pytam, czy jest awaria. Otrzymuję odpowiedź, że nie. No to tłumaczę o co mi chodzi. Konsultant nie bardzo wie, co zrobić. Wiszę na infolinii ładnych parenaście minut. W końcu konsultant twierdzi, że wszystko ok, jest taka opcja, dostanę onta i tworzy zgłoszenie. W poniedziałek ktoś się odezwie.
Mija poniedziałek, pytam co ze zgłoszeniem. Otrzymuję odpowiedź, że poszło ponaglenie i jutro ktoś się odezwie. I tak codziennie aż do dziś.

W końcu odstąpiłem od umowy bo zostały mi na to dwa dni. Jeszcze mam im odesłać sprzęt na własny koszt bo podobno w salonie oddać nie wolno. :evil:
 #1161124  autor: StanS
 01 gru 2023, 02:02
W sumie to wychodzi na to, że najlepiej zawrzeć umowę z operatorem, który nie jest właścicielem światłowodu, wtedy ONT jest praktycznie obowiązkowy, bo ani jednemu ani drugiemu operatorowi nie chce się użerać z dopasowywaniem ONT do OLT.
Tyle że nie zawsze jest to rozwiązanie najbardziej atrakcyjne cenowo.
Ewentualnie można by puścić jakiegoś peszla między rozdzielnicą a miejscem gdzie ma być router, żeby można było przez niego przepchnąć patchcord światłowodowy :).