DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 178 z 196
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 196
 #1159246  autor: mariusz9a
 23 paź 2023, 08:31
rsig pisze:
21 paź 2023, 13:05
Brand operatora dalej blokuje Volte/Wowifi u innych operatorów? Konkretnie chodzi o brand Plusa i kartę SIM Play (i tylko o Volte).
A to kiedyś w ogóle blokowało? Mam S21+ z Play i działa na nim VoLTE/VoWiFi z Play, Plusa, Tmobile i Orange ;-) Od nowości działało, także tez nie tak, że jakaś aktualizacja odblokowała - zawsze u wszystkich działało...
 #1159252  autor: kozien70
 23 paź 2023, 09:57
No zdecydowanie nie zawsze. Dopiero od jakiegoś czasu - zależy od modelu i od którejś wersji androida, z którą zaczęło to działać dla wszystkich opów. Wcześniej brand obsługiwał VoLTE tylko opa z brandu.
bobix pisze:
22 paź 2023, 22:16
Czy po aktualizacji do iOS17 zauważyliście straszne rwanie rozmów w ruchu?
Zbieram się od kilku dni by o tym napisać. Po instalacji iOS 17 mam spore problemy z rozmowami. W pewnym momencie obydwie strony przestają się słyszeć i rozmowa tak wisi. Albo ją wtedy rozłączę albo po iluś sekundach sama się zrywa. Nie jest to kwestia zasięgu (mam tak np. w domu, gdzie stacja po drugiej stronie ulicy, sygnał badany androidem to ok 85dBm L2600). Używam telefonu rok, problem pojawił się dokładnie wraz z iOS 17. VoLTE w T-mobile.
Zresztą rozłączyć takiej rozmowy też czasem nie mogę, bo przycisk czerwonej słuchawki nie reaguje. Ale tu zakładam inny problem (responsywność dotyku/klawiatury) który ma rozwiązać iOS 17.1, przynajmniej tak jest w logu bety.

Generalnie moja odpowiedź brzmi: tak. iOS 17 spowodował u mnie problemy z rozmowami.
 #1159253  autor: mariusz9a
 23 paź 2023, 10:53
kozien70 pisze:No zdecydowanie nie zawsze. Dopiero od jakiegoś czasu - zależy od modelu i od którejś wersji androida, z którą zaczęło to działać dla wszystkich opów. Wcześniej brand obsługiwał VoLTE tylko opa z brandu.
A to chyba bardzo dawne czasy (choć olewactwo w tym temacie nadal jest w modzie) i jak już to spowodowane właśnie ignoranctwem producenta, więc bym tego nie zwalał na androida czy cokolwiek innego ;-) Jakoś niektórzy np potrafili "wklepać" IMS Plusa jeszcze na długo zanim usługa pojawiła się u niego komercyjnie i to na telefonach z brandem innego operatora... I tu zaś się zamyka koło w temacie dlaczego VoLTE "nie jest przemyślane" i nigdy nie będzie działać na danym telefonie na całym świecie - czyli to co dyskutowane tu było nie raz :-D
 #1159352  autor: Mixiorek
 25 paź 2023, 19:35
kozien70 pisze:
23 paź 2023, 09:57
Generalnie moja odpowiedź brzmi: tak. iOS 17 spowodował u mnie problemy z rozmowami.

Jest 17.1. Dajcie znać czy coś naprawili albo zepsuli.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1159355  autor: kozien70
 25 paź 2023, 21:30
Wgrane. Potestuję, zobaczę. Póki co widzę, że zachowanie VoWiFi z kartą T-mobile nie zmieniło się. Nadal VoLTE ma priorytet.
 #1159362  autor: dagonPL
 26 paź 2023, 11:20
Nie pamiętam czy ktoś sprawdzał wcześniej.
Działa VoLTE z EVS na słuchawce Maxcom MM918 w relacji TM <=> Play
Ostatnio zmieniony 26 paź 2023, 17:23 przez dagonPL, łącznie zmieniany 1 raz.

Twitter @FonRuchalFest
 #1159369  autor: f0ku5
 26 paź 2023, 16:42
kozien70 pisze:
25 paź 2023, 21:30
Wgrane. Potestuję, zobaczę. Póki co widzę, że zachowanie VoWiFi z kartą T-mobile nie zmieniło się. Nadal VoLTE ma priorytet.
U mnie nie ma, mam cały czas T-Mobile WiFi Calling na ekranie. Tak było również przed wgraniem 17.1
 #1159374  autor: kozien70
 26 paź 2023, 18:37
Jak widać u jednych się zmieniło, u ciebie nie.
Oczywiście zakładam, że jednocześnie ("w tle") masz mocny sygnał LTE i VoLTE, a nie słabe LTE na jedną kreskę, albo w ogóle 2G.
 #1159407  autor: kozien70
 27 paź 2023, 13:21
Czyli Apple coś spieprzył w iOS 17 skoro u ciebie zachowuje się tak, a u innych inaczej i nie wiadomo czemu.
 #1159408  autor: IC_Current
 27 paź 2023, 13:39
Albo po prostu T-Mobile balansuje obciążeniem noda. Jak duże obciążenie to wymusza WiFi Calling zrywając sesję VoLTE, a jak pusty node to wpuszcza po LTE.
 #1159409  autor: kozien70
 27 paź 2023, 13:48
Nie wydaje mi się. Gdyby tak było, to na tym samym telefonie zachowywałoby się to różnie w różnych lokalizacjach i o różnych porach. A u mnie jest cały czas tak samo niezależnie od miejsca, miasta i wifi. A zmieniło się to dokładnie w dniu instalacji iOS17.
 #1159410  autor: IC_Current
 27 paź 2023, 14:02
U mnie, jak Orange miał na Androidach stare ustawienia (te z wyborem preferencji a nie "ręcznym" wyborem) to tak się telefon przełączał. Jak był najazd turystów, to telefon siedział non stop w WiFi, jak martwy sezon to zawsze na LTE. Ale u Ciebie to rzeczywiście powinno sie zmieniać zachowanie przy zmianie lokalizacji itd.
 #1159438  autor: Jan89
 28 paź 2023, 01:53
W Plusie id iOS 17.0 VoWiFi zachowuje się u mnie ciągle tak samo. Jest mocny sygnał LTE - telefon używa VoLTE. Sygnał spada to dopiero wtedy VoWiFi się zapina.
Przy przejściu na 3G nawet przy mocnym sygnale VoWiFi wskakuje od razu i siedzi na stałe na nim.
 #1159499  autor: Mixiorek
 29 paź 2023, 09:31
A więc miałem dziś okazję włożyć świeżutką kartę Heyah z przeniesionym dziś numerem z Orange.
Zachowanie WiFi Calling w TMobile na poniższych urządzeniach jest takie samo:
1. iPhone 12 Pro, TMobile GO, iOS 17.1
2. iPhone SE (2), Heyah 01, iOS 17.1
3. iPhone SE (2), TMobile GO, iOS 17.1

iOS 17.1 ma ustawienia TMobile 56.0. Zresztą to chyba nie jest zależne od operatora tylko od Apple (wersji iOS) bo Orange i Play też mają taką wersję.

Gdy aktywujemy WiFi Calling w ustawieniach nie włącza się (brak WiFi przy "logo"). Wchodzimy w tryb samolotowy. Włączamy WiFi. Włącza się WiFi Calling.
Wyłączamy WiFi, Wyłączamy tryb samolotowy. WiFi calling jest włączone mimo dobrego sygnału LTE.
Nic nie zmieniamy w ustawieniach. Wyłączamy telefon. Włączamy telefon.
WiFi Calling nie jest włączone mimo, że w ustawieniach jest ustawione jako aktywne.

Także włączenie w trybie samolotowym WiFi Calling powoduje, że jest ono już potem cały czas aktywne mimo dobrego syngału sieci komórkowej.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1159503  autor: f0ku5
 29 paź 2023, 15:40
W chwili obecnej mój iPhone ma 3/4 kreski zasięgu i włączony (napis na wyświetlaczu) WiFi Calling. Nie wiem w takim razie od czego to zależy, ale u mnie WiFi Calling działa cały czas.
 #1159507  autor: Mixiorek
 29 paź 2023, 17:19
Wyłącz WiFi Calling w ustawieniach.
Wyłącz telefon.
Włącz telefon.
Włącz WiFi Calling w ustawieniach.

Zobacz czy włączy się nazwa TMobile WiFi przy operatorze..

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
  • Strona 178 z 196
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 196
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 196