DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 179 z 196
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 196
 #1159512  autor: matias55
 29 paź 2023, 19:17
Brat na swoim IPhone 8 Plus ma praktycznie większość czasu WiFi Calling, a wiem, że on w ustawieniach nie grzebie, bo go to nie interesuje, więc to musiały być zmiany wprowadzone od iOS 17, te o których piszecie.
 #1159513  autor: kozien70
 29 paź 2023, 20:06
@Mixiorek - u mnie zachowuje się dokładnie tak jak opisałeś. Że też chciało ci się tyle testów robić 😉
Oczywiście wyjście z domu z zestawionym WiFi calling a potem powrót nie powoduje ponownego zestawienia WiFi calling. Sytuacja wraca do punktu wyjścia, mamy tylko VoLTE.
@f0ku5 - ile masz aktywnych kart SIM w telefonie?
 #1159520  autor: kozien70
 29 paź 2023, 23:24
No i chyba mamy odpowiedź, czemu u ciebie jest inaczej, niż u innych.
W przypadku Dual SIM zachowanie WiFi Calling nie zmieniło się prawdopodobnie dlatego, bo WiFi calling jest wykorzystywane w iPhone do utrzymywania funkcji Dual SIM Dual Active. Dlatego gdy masz aktywne dwie karty SIM to priorytety w iOS 17 nie zmieniły się i nadal WiFi Calling zestawia się mimo aktywnej sesji VoLTE. Dzięki temu, gdy rozmawiasz na karcie A, możesz równolegle odebrać rozmowę z karty B (i na odwrót).
Gdyby WiFi Calling nie działało, funkcja Dual Active również przestałaby działać.
Jeśli miałbyś tylko jedną kartę, priorytety po aktualizacji iOS zmieniłyby się u ciebie tak jak u nas. Takie jest wg mnie wytłumaczenie tego, że u ciebie jest inaczej, niż np. u mnie :-) Ja mam tylko jedną SIM.
 #1159521  autor: f0ku5
 29 paź 2023, 23:38
Ale druga karta nie obsługuje WiFi Calling, mam je włączone (i mogę tylko włączyć) na pierwszej karcie, mojej prywatnej. Druga, służbowa, nie jest zalogowana do WiFi Calling.
To bez różnicy?
 #1159522  autor: kozien70
 29 paź 2023, 23:43
Możliwe, że bez różnicy. Możliwe, że gdy korzystasz z Dual SIM to iOS 17 z zasady trzyma priorytet WiFi Calling ponad VoLTE, bez wnikania w to, czy któraś karta jest akurat zalogowana do WiFi Calling czy nie.
A ta karta służbowa to z jakiej sieci?
 #1160021  autor: danko
 07 lis 2023, 08:13
Witam. Mam 2 telefony A54 (Android13) i S23 (Android 14) po jednej karcie sim Play na Kartę. WiFi Calling i VoLte aktywne. Problem mam na obu telach gdy leżą z właczonym WiFi Calling i po pewnym czasie chcemy zadzwonić. Po wybraniu użytkownik wyskakuje ekran Łącze i nic. Dopiero wyłaczenie WiFi i ponowne właczenie (na telefonie) i działa. I kilka minut działa bez problemu. Odbieranie połączeń nie ma problemu. Tylko z nawiązaniem przez WiFi Calling po np 1h nie użytkowania telefonu. Tak jakby router coś blokował bo dziej się to na obu telefonach.
Router ZTE MF286D (firmware Nord B12) (bez dodatkowych ustawień) działa na Play agregacja 3pasm. 1km od nadajnika. Net działa bez problemu średnia prędkość 60-100Mbs.
Wcześniej na tym samym routerze z tymi dwoma numerami w Nju (Orange) nie było tego problemu.
Ma ktoś jakiś pomysł na ustawienia routera? VPN itp?
 #1160022  autor: fwitkowski17
 07 lis 2023, 08:28
To nie jest wina routera, tylko winna tutaj jest konfiguracja VoWiFi w sieci Play.
Ubinoob pisze:
22 wrz 2023, 02:01
Mogę potwierdzić, że we wrześniowej aktualizacji S23, poprawili że proces epdg nie usypia, a przynajmniej nie zauważyłem tego problemu do tej pory. Mimo wszystko ustawienie timera DPD zostało na 1800s, tak jak w całej grupie illiad. Na bank dalej może to powodować problemy w przypadku niestabilnego/niepoprawnie działającego dostępu do Internetu przez wifi, bo telefon nie zorientuje się że druga strona nie odpowiada. Taka konfiguracja nie jest ok i ciekawe czy Illiad zorientuje się, że to nie ma sensu...
Nie wiem czy ten update dostał też Galaxy A54.
 #1160044  autor: Ubinoob
 07 lis 2023, 15:50
Powiem Wam szczerze, że poprawiłem parę rzeczy w tych ukrytych configach w telefonie, ale dalej całe epdg czyli wificalling+backupcalling działa na S23 dramatycznie źle, a przynajmniej w Playu. Jak nie wysypujący się proces, to bez powodu zrywany tunel, który czasami się tworzy ponownie, a czasami telefon ma jakiś humor i już nie ma ochoty go zrestartować (szczególnie gdy w tym czasie nie ma VoLTE). Restart procesu EPDG albo wejście w VoLTE pomaga. Generalnie poziom niestabilności oceniam na krytycznie wysoki. Zmęczyłem się już analizowaniem logów z tego, więc skończyło się na tym, że korzystam z wificalling tylko tam gdzie faktycznie trzeba. Pod ręką mam s9+, na którym działa to jak skała i czegoś takiego oczekiwałbym od flagowca. Zgłaszałem przez samsung members włącznie z obfitym w techniczne detale opisem. Dostałem z 2 odpowiedzi że analizują, ale zaraz minie 2 miesiące i nic się nie zmieniło. Dalej Play ma bezsensowny config dpdtimera, ale nawet po jego wyprostowaniu dalej jest niestabilnie (redukując timer, nie ma głuchego wiszenia podczas dzwonienia, ale oprócz tego zrywa tunel). Wleciał android 14, a tutaj z epdgtestapp zniknęło część rzeczy, ale dalej w kwestii poprawy działania bez zmian. Jeśli samsung tego nie ogarnie, to chyba następny telefon nie będzie już od nich. Jestem teraz za granicą, gdzie przydaje się wificalling oraz backupcalling, a sami wiecie jak działa...

Gorąca prośba, żebyście zgłaszali to przez samsung members. Może jak będą mieli więcej takich zgłoszeń to ktoś się tym zainteresuje...
 #1160090  autor: kwistas
 08 lis 2023, 12:53
Jeśli chodzi o Play to zdecydowanie najlepiej dogaduje się z Xiaomi no i tradycyjnie iPhone
 #1160313  autor: bogna22
 11 lis 2023, 19:06
Zamknij wszystkie aplikacje... wciśnij "telefon", dalej "kółko" aby znikło to z ekranu. Ale sama apka telefonu jest w "tle", wtedy VoWiFi jest cały czas - taka magia na Samsung/Xiaomi w PLAY :mrgreen:
Nic nie było zmienianie, tylko aktualizacje lecą jak zawsze...
I tak patrze, VoWiFi brak... uruchomiony "telefon" jak wyżej, jest zawsze :D
 #1160316  autor: Remington
 11 lis 2023, 19:56
bogna22 pisze:
11 lis 2023, 19:06
Zamknij wszystkie aplikacje... wciśnij "telefon", dalej "kółko" aby znikło to z ekranu. Ale sama apka telefonu jest w "tle", wtedy VoWiFi jest cały czas - taka magia na Samsung/Xiaomi w PLAY :mrgreen:

Żadna magia. Zamykasz w ten sposób aplikację Telefon czyli samego dialera służącego do obsługi rozmów. Usługi telefonu są osobną aplikacją, to one odpowiadają za połączenie z siecią komórkową i IMS.
 #1160335  autor: Ubinoob
 12 lis 2023, 09:48
matias55 pisze:Po której aktualizacji wystąpił taki problem na Samsungach?
Dokładnie Ci nie powiem, bo trzeba by było softy porównać, ale maj/czerwiec.
bogna22 pisze:Zamknij wszystkie aplikacje... wciśnij "telefon", dalej "kółko" aby znikło to z ekranu. Ale sama apka telefonu jest w "tle", wtedy VoWiFi jest cały czas - taka magia na Samsung/Xiaomi w PLAY :mrgreen:
Nic nie było zmienianie, tylko aktualizacje lecą jak zawsze...
I tak patrze, VoWiFi brak... uruchomiony "telefon" jak wyżej, jest zawsze :D
To nic nie zmienia. Jak słusznie zauważył Remington, dialer (apka telefonu) nie ma nic wspólnego z funkcjonowaniem samego VoWifi. Za obsługę wificalling i backupcalling, odpowiedzialny jest proces "com.sec.epdg", który działa w tle niezależnie od dialera. Łatwo to można sprawdzić, ubijając go.

Zgłaszajcie przez samsung members, to może ogarną, bo moje zgłoszenie póki co olane.
 #1160408  autor: Ubinoob
 13 lis 2023, 11:54
@matias55 Po paru dniach odpisali tylko standardową formułką, że przyjęli zgłoszenie i analizują. Od tamtej pory cisza. Kilka razy im coś zgłaszałem, to zawsze coś sensownego finalnie odpisali, a tutaj jakby nabrali wody w usta. Zgłoszenie wisi wciąż otwarte.

Z ciekawości, wyciągnąłem z najnowszego softu w S23 (Android 14) epdg_apns_conf.xml. No i to co tutaj zobaczyłem, jeszcze bardziej mnie zdziwiło. Większość operatorów będących w tym configu, ma od teraz przestawiony perodicdpdtimer na bardzo wysokie wartości. Wcześniej było u niektórych, a teraz polecieli grubo. Niektórzy nawet mają całkowicie ten timer wyłączony. Z polskich operatorów zmieniło się dla T-Mobile. Teraz ma timer na 900s.
Wartości wyglądają tak:
Play - 1800s
T-Mobile - 900s
Plus - 120s (default)
Orange - 120s (default)

Ja nie wiem co oni kombinują i jak to ma działać, w jaki sposób wykrywać problemy z tunelem IKE. Może chcą wykorzystać jakiś inny mechanizm działający wewnątrz samego tunelu - nie wiem. Ciężko to przeanalizować bo bardzo trudno jest zdumpować bez roota to co idzie zaszyfrowane tunelem. Play na pewno od strony swojego serwera EPDG nie zmienił konfiguracji i timer cały czas ma na 60s.
Mam cichą nadzieję, że jak przestawili to dla tylu operatorów na całym świecie, to jest w tym jakiś ukryty cel i będą mieli większy feedback.
 #1160409  autor: matias55
 13 lis 2023, 12:33
@Ubinoob, gdzie to dokładnie siedzi ten Timer, bo może dokonam porównania z Nokią.
Możesz podać e-mail z jakiego zrobiłeś zgłoszenie? Sprawdzę, czy coś wiadomo w temacie.
  • Strona 179 z 196
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 196
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 196