bobix pisze: ↑31 paź 2023, 12:45
Polska raczej.
GlobalProtect to klient VPN do bramy PaloAlto. A więc łączysz się VPN-em do firmy, a następnie na jakiś wewnętrzny serwer windowsowy RDP-em (czyli zdalny pulpit).
Jeżeli speedtest jest przyzwoity, to przyczyną lagów może być albo dupna trasa do serwera VPN albo fragmentacja pakietów (oczywiście nie tylko).
Po pierwsze: zrób traceroute na adres serwera VPN - znajdziesz go w konfiguracji GlobalProtect-a. Na windows będzie to komenda "tracert adres_serwera_vpn".
Daj nam zrzut całego wyniku, możesz na nim zamazać adres hosta docelowego jeśli uważasz za konieczne.
Po drugie: zobacz, jakim protokołem łączy się GlobalProtect. Może to być albo IPsec albo SSL. Sprawdzisz to we właściwościach połączenia. Jeżeli połączenie wykonywane jest w IPsec-u to spróbuj wymusić SSL (w ustawieniach GlobalProtect powinien być checkbox Connect with SSL only). Sprawdź czy lagi są obecne zarówno na IPsec jak i SSL.