DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1170996  autor: user14
 07 maja 2024, 22:46
Witam. Mam kilka pytań związanych z SMSami od Alertu RCB oraz połączeniami wychpdzącymi na numery typu 986, 991, 992, 994, 999 w zależności od stacji

1. Czy Alert RCB przychodzi w momencie gdy telefon jest zalogowany do stacji BTS , która znajduje się w powiecie w którym dla osób przebywających w nim ma zostać wysłany Alert RCB? Jak to z tym jest? Ja raz miałem taką sytuacje, że był Alert RCB przeznaczony dla odbiorców z powiatu jasielskiego, a w powiecie krośnieńskim tego Alertu nie było, mam dwie karty SIM i gdy jechałem samochodem, a cały czas przebywałem na terenie powiatu krośnieńskiego, jedna z tych kart na jakiś ułamek sekundy zalogowała się do BTSa, który jest w sąsiednim powiecie jasielskim to po jakiś 5 minutach (mimo że byłem już zalogowany do stacji na terenie powiatu krośnieńskiego) dostałem SMSa z Alertem RCB przewidzianym dla pow. jasielskiego, na drugiej karcie, która ani na chwile do BTSa z powiatu jasielskiego się nie zalogowała Alert nie przyszedł. Czyli dobrze rozumuje, że jeśli przebywam na obszarze na którym Alert ma nie zostać wysłany i przemieszcze się do obszaru gdzie Alert powinien przyjść to powinienem zaraz go dostać? Lecz jak jestem w powiecie w którym przewidziano Alert i przemieszcze się do innego powiatu gdzie ten sam Alert powinien zostać wysłany to już go drugi raz nie dostane. A jak jest w przypadku gdy najpierw jestem w strefie gdzie Alert powinien przyjść, później przemieszcze się w miejsce gdzie nie powinien, a następnie ponownie będę w strefie w której Alert powinien przyjść to jak będzie wtedy dostane go drugi raz czy nie?

2. Jak to jest z numerami alarmowymi typu 986, 991, 992, 994, 999? Czy po wpisaniu takiego numeru rozmowa przekierowywana jest na jakiś numer wpisany w bazie kokretnego BTS, który podlega pod odpowiednią lokalnie instytucje? Łatwo można to sprawdzić wpisując numer pogotowia energetycznego 991, na nim to sprawdzałem bo nie łączy mnie z konsultantem, a z infolinią która podaje gdzie są aktalne wyłączenia (a aby połączyć z konsultantem trzeba wybrać coś z klawaitury). W mojej okolicy działają 2 rejony energetyczne PGE - Krosno i Sanok. Gdy telefon połączy mi się ze stacją, która jest już na terenie obsługiwanym przez rejon Sanok to mimo, że ja jestem na obszarze obsługiwanym przez rejon Krosno to w słuchawce słyszę sekretarkę "Witamy w PGE Dystrybucja S.A. Rejon Sanok", gdy przeszedłem dosłownie 50m jak to sprawdzałem i telefon połączył się do innego BTS, który jest na terenie rejonu Krosno tak jak ja to po ponownym wybraniu 991 już usłyszałem prawidłowo "Witamy w PGE Dystrybucja S.A. Rejon Krosno". Kiedyś znajomy musiał skontaktować się z krośnieńską Strażą Miejską, znajdował się jeszcze w Krośnie, ale już na obrzeżach i jego telefon prawdopodobnie łączył się już z BTS który jest w którejś z sąsiadujących wiosek, po wybraniu 986 usłyszał "nie ma takiego numeru", zaś gdy ten sam numer wybrał będąc bliżej centrum Krosna to już normalnie zaczęło łączyć do Straży Miejskiej w Krośnie. 992 czy 994 pewnie działają podobnie, że jakoś przekazywane jest połączenie do numeru odpowiedniej instytucji, że np. wpisując 994 telefon łączy się z lokalnym zakładem wodociągowym, więc skądś musi wiedzieć gdzie ten telefon dzwoniącego się znajduje i taką informacje pewnie pobiera ze stacji BTS i łączy z odpowiednim numerem jak to dokładnie działa?
Kiedyś działały numery straży pożarnej 998 czy policji 997, które łączyły z odpowiednią komendą PSP / komendą policji. Służby te zazwyczaj mają rejonizacje na powiaty, a więc załóżmy, że znajdowałem się w powiecie A, lecz blisko granicy z powiatem B, a telefon łączył się ze stacją BTS z powiatu B to wybierając 998 powinno w takiej sytuacji połączyć z komendą PSP odpowiednią dla powiatu B, a nie dla powiatu w którym się znajduje? A więc dodzwoniłbym się pewnie nie tam gdzie trzeba.
Numer 999, który jeszcze działa łączy chyba z wojewódzkim CPR podobnie jak 112 lecz i tu, gdy przebywam np. w województwie podkarpackim, blisko granicy np. województwa małopolskiego i łącze się ze stacją bazową z woj. małopolskiego to czy mogłaby tam się błędnie zdarzyć taka sytuacja, że wybierając 112 zamiast prawidłowo połączyć mnie z CPR w Rzeszowie połączyłoby mnie błędnie z CPR w Krakowie?
Zaś co w przypadku gdyby ktoś się pomylił i błędnie na jakiejś stacji bazowej wpisał numer danej instytucji, na który ma zostać przekierowane połączenie?. Ogólnie to jak to technicznie działa, numery są w jakiejś bazie na stacji BTS czy to telefon ma dane gdzie ma przekierować numer przy połączeniu z daną stacją?

Może ktoś bardziej zorientowany wypowiedziałby się na ten temat jak to ogólnie działa technicznie? Zarówno w sieciach 2G jak i w 3G i LTE.

Co do numeru 112 to jeszcze jedno pytanie - orientuje się ktoś może co widzi dyspozytor CPR odbierający telefon na numer 112? Jak wiadome lokalizacja GPS na 112 w Polsce jeszcze nie działa. Czy dyspozytor nie wie nic o lokalizacji dzwoniącego, a jedynie widzi jego numer telefonu? Czy operator widzi za pomocą jakiego BTS połączył się dzwoniący? Widzą oni CID/eNBID stacji czy mają jakąś bazę lokalizacji? Jeśli to widzą to widzą tylko z jakiej stacji jest połączenie czy także sektor i pasmo z którego połączenie jest wykonane, a także przybliżoną odległość telefonu od BTS (parametr TA)? Słyszałem też, że ponoć operator 112 miałby też widzieć sąsiednie stacje bazowe, które są w zasięgu. Czy to prawda? Widzi on tylko jakie to są stacje czy jakoś na podstawie tych danych obliczana jest przybliżona lokalizacja?

Wszystkie pytania są z czystej ciekawości :D

discord: qklon
 #1170997  autor: Remington
 07 maja 2024, 23:12
Fajny wątek.

Także z moich obserwacji wynika, że alerty RCB są wysyłane na numery zalogowane do BTS na określonym obszarze w momencie wysyłki. Czy to reguła - tego nie wiem.

Odnośnie dodzwaniania się na numery skrócone (nie tylko trzycyfrowe) to działa to niezmiennie od lat. Czyli konkretny BTS znajduje się w strefie numeracyjnej miejscowości i wybierając nr skrócony łączy Cię z nim na danym obszarze.

A co widzą służby ratownicze gdy do nich dzwonisz poczytasz tutaj:
https://www.komputerswiat.pl/artykuly/r ... -m/h83s85s

Weź jeszcze poprawkę na sytuację, gdy nasze centrum alarmowe jest zablokowane dzwoniącymi i łączysz się z operatorem z centrum alarmowego z zupełnie innego województwa, który zupełnie nie orientuje się w Twojej miejscowości.
 #1171002  autor: babciagienia1p
 08 maja 2024, 04:27
user14 pisze:
07 maja 2024, 22:46
Kiedyś działały numery straży pożarnej 998 czy policji 997, które łączyły z odpowiednią komendą PSP / komendą policji. Służby te zazwyczaj mają rejonizacje na powiaty, a więc załóżmy, że znajdowałem się w powiecie A, lecz blisko granicy z powiatem B, a telefon łączył się ze stacją BTS z powiatu B to wybierając 998 powinno w takiej sytuacji połączyć z komendą PSP odpowiednią dla powiatu B, a nie dla powiatu w którym się znajduje? A więc dodzwoniłbym się pewnie nie tam gdzie trzeba.

Dokładnie tak było.
Do tego odbierający telefon "miał problem". W skrajnych przypadkach, kiedy siedziba powiatu nie leży w jego centrum, powodowało to zdziwienie odbierającego policjanta, marudzenie i stękanie. Miałam kiedyś przypadek, że nie pomogły prośby o przekazanie informacji do właściwej komendy powiatowej, żeby oddzwonili do mnie i przyjęli zgłoszenie...
 #1171177  autor: user14
 11 maja 2024, 17:14
Remington pisze:
07 maja 2024, 23:12
Odnośnie dodzwaniania się na numery skrócone (nie tylko trzycyfrowe) to działa to niezmiennie od lat. Czyli konkretny BTS znajduje się w strefie numeracyjnej miejscowości i wybierając nr skrócony łączy Cię z nim na danym obszarze.
Jest gdzieś jakaś baza czy coś tego typu skąd można byłoby uzyskać informacje gdzie zostanie wykonane z danego BTSa podczas wybrania np. 994? Jakaś mapa stref numeracyjnych? Ciekawy dosyć jestem poprzez jakie BTSy można się połączyć z lokalnym zakładem wodociągowym itd. A jak wiadomo dzwonić spod każdego BTS i testować gdzie się połączę nie wolno.
Remington pisze:
07 maja 2024, 23:12
A co widzą służby ratownicze gdy do nich dzwonisz poczytasz tutaj:
https://www.komputerswiat.pl/artykuly/r ... -m/h83s85s
Czyli mam rozumieć, że oni mają jakiś system, który na podstawie danych operatorów i sygnału stacji bazowej połączonej oraz sąsiednich i ich przybliżonej odległości lokalizują telefon? Natomiast jak jest w przypadku przemieszczania się telefonu gdy trwa połączenie ze 112 czy wtedy operator też widzi gdzie telefon się przemieszcza czy tylko to co było przy początkowym wybraniu numeru?
Co do tego, że telefon realizuje połączenia na 112 bez zasięgu to chyba jakiś fake. Wydaje mi się to technicznie niemożliwe. Z tego co zawsze było mówione w przypadku braku zasięgu sieci z której korzystam oraz sieci z którą moja sieć ma umowę roamingową połączenie na 112 jest możliwe z innej, dowolnej sieci. Czyli np. jak mam w T-Mobile to w przypadku braku zasięgu NetWorks mogę połączyć się ze 112 poprzez np. sieć Plusa o ile on jest dostępny, mimo że T-Mobile nie ma z Plusem umowy o roaming. Możliwe jest też ponoć połączenie przez VoWIFI w przypadku braku zasięgu. Lecz w przypadku braku zasięgu wszystkich sieci komórkowych, a także braku WI-FI połączenie raczej nie zostanie zrealizowane bo nie ma jak. W moim telefonie przy zablokowanym ekranie jest ikonka połączenie alarmowe to ostatnio jadąc trasą Krościenko-Jureczkowa gdzie nie odbierała żadna sieć przycisk ten przestał być podświetlony, a poniżej pisało: "połącznie nie możliwe, brak sieci", nie wyświetlił się też komentarz "Tylko połączenia alarmowe" (Taki wyświetla się jak nie ma zasięgu T-Mobile, w którym mam ale jest jakaś inna sieć) lecz komunikat "Brak sieci".
Co do oddzwaniania w przypadku głuchych telefonów na 112 to prawda - raz jadąc rowerem przez przypadek w kieszeni coś się poklikało i telefon zadzwonił na 112, usłyszałem że coś gada w kieszeni, wyciągnąłem telefon zobaczyłem że jest połączenie ze 112 więc się rozłączyłem, za chwilę oddzwaniał do mnie nieznany numer z rzeszowskim kierunkowym 17 (jestem z Podkarpacia więc pewnie z rzeszowskiego CPR) odebrałem powiedzieli, że dzwoniłem na 112, czy wszystko w porządku więc powiedziałem, ze pomyłka i się wytłumaczyłem. Co gdybym nie odebrał czy wtedy na zlokalizowane miejsce wysłali by jakieś służby?

Jak zaś jest z lokalizowaniem telefonu np. przez policje podczas gdy np. ktoś zaginął? Czy wtedy wykonywana jest podobna procedura jak przy 112? A co gdy muszą zlokalizować gdzie telefon znajdował się godzinę temu czy nawet kilka dni temu? Czy takie dane też są wstanie ustalić?

Jeszcze jedno pytanie - co widzi operator sieci komórkowej na temat telefonu i jego lokalizacji. Wiadomo, że widzi IMEI i ICCID, a czy po za tym widzi też stacje bazową do której aktualnie podłączony jest telefon? I jego poprzednie logowania na których podstawie może stwierdzić do jakich stacji najczęściej loguje się telefon i kiedy gdzie był zalogowany? Słyszałem gdzieś, że operator ma obowiązek przez 3 lata zbierać logi, do jakich stacji w jakim czasie logował się telefon. Czy to prawda? I ponoć wie też o tym skąd, do kogo i kiedy wykonywane były połączenia głosowe, jakich treści i do kogo były wysyłane SMSy i na jakie strony internetowe wchodził klient? Czy mają oni dane o każdym kliencie i np. mogą stwierdzić gdzie kilka miesięcy temu o godzinie takiej i takiej zalogowany był telefon? Ponoć te dane są tajne i nawet operator nie powinien na nie patrzeć a jedynie może je udostępnić odpowiednim służbą? Czy to prawda?
Ja raz dzwoniąc z rodzinnej miejscowości gdzie są spore problemy z zasięgiem wszystkich sieci na infolinie T-Mobile, aby dowiedzieć się czy planują tam jakąś rozbudowę sieci gdy odebrał konsultant spytałem się dlaczego od dawna jest taki słaby zasięg, nie zdążyłem powiedzieć nazwy miejscowości bo konsultant spytał się: "Chodzi o tą lokalizację w miejscowości X?" Co prawda konsultant nie powiedział nazwy miejscowości w której się znajdowałem, a nazwę miejscowości sąsiedniej gdzie znajduje się najbliższa stacja bazowa do której prawdopodobnie podłączony był telefon. Byłem dosyć zdziwiony bo wynikałoby z tego, że infolinia techniczna T-Mobile wie za pomocą jakiej stacji bazowej wykonywane jest do nich połączenie.

discord: qklon
 #1171179  autor: babciagienia1p
 11 maja 2024, 17:36
user14 pisze:
11 maja 2024, 17:14
...Jest gdzieś jakaś baza czy coś tego typu skąd można byłoby uzyskać informacje gdzie zostanie wykonane z danego BTSa podczas wybrania np. 994? Jakaś mapa stref numeracyjnych?

Czyli mam rozumieć, że oni mają jakiś system, który na podstawie danych operatorów i sygnału stacji bazowej połączonej oraz sąsiednich i ich przybliżonej odległości lokalizują telefon?
Jak zaś jest z lokalizowaniem telefonu np. przez policje podczas gdy np. ktoś zaginął? Czy wtedy wykonywana jest podobna procedura jak przy 112?

Jeszcze jedno pytanie - co widzi operator sieci komórkowej na temat telefonu i jego lokalizacji. Wiadomo, że widzi IMEI i ICCID, a czy po za tym widzi też stacje bazową do której aktualnie podłączony jest telefon?

Sądzę, że połączenie do służby 99... jest przypisanie na podstawie lokalizacji jednego BTS-a, z którego idzie rozmowa, w konkretnym powiecie.

Dodatkowo, wydaje mi się, że operatorzy mogą lokalizować, dosyć dokładnie, telefon na podstawie logowania do trzech najbliższych (a może i nie najbliższych?) stacji bazowych.
Specjalistami są użytkownicy z części technicznej forum. Zresztą też zamieszczasz tam swoje celne posty (sic!). W linku (post @3G - obrazek i dyskusja) masz przykład co widzi telefon. Zakładam, że na zasadzie wzajemności, operator widzi - co najmniej - to samo i może na podstawie linii prostych poprowadzonych od BTS-ów (trygonometria) wyznaczyć przybliżone miejsce położenia telefonu.
viewtopic.php?f=24&t=129837&start=4540
 #1171181  autor: Remington
 11 maja 2024, 17:49
Pytań jest wiele, odpowiem tylko na wybrane.

Wydaje mi się, że 112 po WiFi w ogóle nie idzie - dzwonimy wtedy przez BTS. Ewentualnie tylko gdy telefon nie jest w zasięgu żadnej sieci komórkowej. WiFi Calling jest bowiem specyficzną usługą, która nie wiąże się z lokalizacją.

Co widzi operator MNO? Widzi wszystko, włącznie z tym z kim się przemieszczamy (jeśli to numer z tej samej sieci). Oczywiście nie każdy pracownik ma dostęp do tak szczegółowych danych, ani nie są one łatwo dostępne - często wymagają wnikliwych kwerend. Ale akurat opisany przypadek mnie nie dziwi - do supportu często dzwonią osoby mające problemy w konkretnej lokalizacji, więc jej pokazanie konsultantowi jest uzasadnione.
 #1171194  autor: user14
 12 maja 2024, 02:23
babciagienia1p pisze:
11 maja 2024, 17:36
Sądzę, że połączenie do służby 99... jest przypisanie na podstawie lokalizacji jednego BTS-a, z którego idzie rozmowa, w konkretnym powiecie.
Czasem na dwóch BTSach w tym samym powiecie, a nawet w tej samej gminie dzwoniąc pod numer 99* dodzwonimy się gdzie indziej. Przykładem jest gmina Rymanów w powiecie krośnieńskim, obsługiwana jest ona przez pół przez 2 różne rejony PGE. Numer 991 jest jedynym numerem 99*, który można potestować, gdyż nie łączymy się z konsultantem (aby z nim połączyć trzeba coś tam wybrać na klawiaturze) a do sekretarki, która mówi o aktualnych włączeniach prądu (przynajmniej tak jest w PGE, ale w Tauronie chyba jest tak samo). Będąc połączonym ze stacją Playa KRO7008 (Klimkówka) wybierając 991 zgłasza się rejon energetyczny Krosno, a będąc połączonym ze stacją KRO5001 (Rymanów, Beska Góra) zgłasza się już rejon Sanok. I jest to zgodne z tym na terenie obsługiwanym przez jaki rejon stoi stacja. Gmina ta sama, powiat też ten sam, ale obsługujący miejscowość rejon energetyczny już inny.
babciagienia1p pisze:
11 maja 2024, 17:36
Specjalistami są użytkownicy z części technicznej forum. Zresztą też zamieszczasz tam swoje celne posty (sic!). W linku (post @3G - obrazek i dyskusja) masz przykład co widzi telefon.
Co widzi mój telefon to wiem :D Sam zbieram logi i podaje je do dodania do bazy jak są jakieś nowe. Chodzi mi właśnie o to co widzi operator. Mówisz, że to samo, czy on widzi również historię logów i np. wie gdzie telefon logował się tydzień, miesiąc, rok temu, do jakiego BTS najczęściej się loguje, itd.?

discord: qklon
 #1171195  autor: babciagienia1p
 12 maja 2024, 02:56
user14 pisze:
12 maja 2024, 02:23
...Chodzi mi właśnie o to co widzi operator. Mówisz, że to samo, czy on widzi również historię logów i np. wie gdzie telefon logował się tydzień, miesiąc, rok temu, do jakiego BTS najczęściej się loguje, itd.?

Zakładam, że widzi - co najmniej - to samo co potrafią pokazać popularne apki. Pytanie - czy zbiera i archiwizuje? Na jaki czas?
Na mój lichy rozumek, gdyby archiwizowano wszystko, byłaby to duża ilość danych. Czy operatorzy decydują się na taki koszt? Na jakich nośnikach następowałaby archiwizacja?
 #1171203  autor: Remington
 12 maja 2024, 10:32
Nie rozumiem skąd w ogóle macie wątpliwości. Określanie gdzie był zalogowany dany numer w określonym momencie nie jest wymysłem scenarzystów seriali kryminalnych lecz normalną praktyką stosowaną od wielu lat.

Pytanie może dotyczyć tylko jak długo takie dane są trzymane. Jeśli nic się nie zmieniło, to retencja danych telekomunikacyjnych wynosi rok.
 #1171210  autor: kemsinenu
 12 maja 2024, 12:32
W przyszłości będzie też AML. Gdy osoba potrzebująca pomocy zadzwoni na numer alarmowy, na przykład 112, funkcja AML automatycznie się aktywuje i przesyła informacje o dokładnej lokalizacji telefonu komórkowego do służb ratunkowych, które się wzywa. Zapewne chodzi o GPS i inne usługi lokalizacji w smartfonie.

Dodam, że ta usługa działa już w wielu krajach, ale niestety u nas to olano pomimo obowiązku wdrożenia na poziomie UE.

Więcej info: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/bez ... okalizacja
 #1171518  autor: Mixiorek
 17 maja 2024, 16:49
Powinniśmy mieć to wdrożone już dawno temu.
Ludzie dzwoniący pod 112 czy inne numery alarmowe często zupełnie nie wiedzą gdzie są. Nawet nie w górach gdzie faktycznie nie jest łatwo podać dokładną lokalizację.

Wdrożenie na cito.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1171590  autor: user14
 18 maja 2024, 20:10
W górach tym bardziej jest problem ze zlokalizowaniem. Nie dość, że rozmówcy ciężko podać gdzie dokładnie znajduje się idąc np. jakimś szlakiem, to namierzanie poprzez sygnał z BTSów może być tu bardzo ciężkie bo w górach telefon często loguje się do bardzo odległych BTSów. Czasem może się zdarzyć, że np. BTS z którym połączony jest telefon znajduje się 30km od telefonu, a BTS, który telefon widzi jako "sąsiedni" 30km w drugą stronę, namierzenie w takiej sytuacji będzie bardzo ciężkie.

discord: qklon
 #1171599  autor: user14
 18 maja 2024, 22:51
Odbywa się pewnie z tylu BTSów ile odbiera telefon. Te 3 BTSy to minimum aby w ogóle w miarę określić lokalizację. Czym więcej BTSów tym lepiej. Tylko czasem telefon widzi tylko 1, a czasem 15 (jakieś tam chyba ograniczenie w ilości ile BTSów max może widzieć modem też jest i zależy pewnie od producenta, jak w zasięgu jest większa ilość to widzi te najsilniejsze). W powyższym poście podałem tylko przykładowo. W górach telefon widzi dużo BTSów a często sygnały bardzo odległych BTSów są silniejsze niż tych bliższych.

discord: qklon
 #1173296  autor: IC_Current
 15 cze 2024, 08:34
To ja uzupełnię
Operator zbiera logi z miejsca użycia telefonu (BTS), wykonanych połączeń głosowych i data oraz treści SMS przez prawnie okreslony czas. Nawet na polecenie policji czy służb wykrywają nietypowo zachowujące się aparaty (np telefon włączany okresowo w różnych lokalizacjach świadczy często, że jest uzywany do przestępczych celów) i kojarzą z innymi urządzeniami w pobliżu. Tym sposobem można choćby znaleźć właściciela dziwnie zachowującego się sprzętu.
Do tego dane są zbierane na cele zarzadzania i optymalizacji sieci.
Wykonując połączenie do centrów ratunkowych możliwa jest obecnie triangulacja użytkownika i nodów i wskazanie dystrybutorowi zbliżonej lokalizacji. Dziala to oczywiscie nawet z dziadkofonami. Nie wiem na jaką skalę jest to w Polsce wdrożone. Natomiast czekamy od dawna na AML i lokalizację na podstawie i formacji z samego aparatu dzwoniącego.
Połączenia do centrów ratunkowych działają przez WiFi Calling. Przynajmniej w Orange. Nie wiem na jakiej zasadzie wybierają centrum ratunkowe, moze na podstawie ostatniego logowania do sieci. Choć pewnie zdażą się sytuacje z błędnymi połączeniami i O o tym ostrzega gdzieś przy takim połączeniu.

Edit
Już nie działają połączenia przez Wifi w Orange na 112. To były tylko czasowe testy.
 #1173371  autor: adrjannn
 16 cze 2024, 12:32
Panie Moderatorze, temat dotyczy lokalizacji telefonów na potrzeby Alertu RCB, a nie o jakości pogody używanej przez RCB.

Od siebie tylko dodam, że jeżeli użytkownik siedziałby w piwnicy bez zasięgu GSM/3G/4G to mimo użycia voWIFI nie dodzwoni się pod numer 112 - więc może dlatego Orange zrezygnował z testów. Podczas voWIFI nie ma wysyłanej lokalizacji w takim przypadku - bo jak wysłać ID BTSa?

Z jednej strony w przypadku zagrożenia życia lepiej móc się dodzwonić przez voWIFI i nie prezentować lokalizacji (przy braku zasięgu sieci telekomunikacyjnej), ale z drugiej strony może to prowadzić do jakiś nadużyć numeru 112 (karta SIM na słupa).
Ostatnio zmieniony 16 cze 2024, 12:47 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Off-top usunięty
 #1173434  autor: kemsinenu
 17 cze 2024, 15:24
Warto zapisać sobie lokalny numer stacjonarny/komórkowy wybranych służb i wtedy można próbować dzwonić przez VoWifi. Zwykle jest to możliwe dla komisariatów policji oraz oddziałów straży miejskiej. Spory minus jest taki, że trzeba samemu pilnować, która jednostka jest właściwa dla miejsca przebywania.