Dzięki za rozwinięcie wątku.
Głównie to byłem ciekaw czy ktoś "ot tak" próbował dodać numery wspomnianych MVNO w aplikacji PLAY24 na smartfonie.
Pomijam interfejs WEB-owy, ponieważ od czasu większych zmian jest nieużywalny z kilkoma numerami. (przed zmianami - SMS z kodem przychodził na wybrany numer i mogłem zarządzać kilkoma numerami przypisanymi do różnych numerów PESEL)
.
Jedynie pozostała aplikacja na smartfon gdzie nadal mogę zarządzać numerami przypisanymi do różnych numerów PESEL.
KC-KARLOS pisze:
Twoja teoria może być minimalnie prawdziwa, bo dany operator korzysta z różnych rozwiązań MVNO Playa wraz z własnym interfejsem operatora, co uniemożliwia dodanie numeru do P24. Istnieje niewielkie ryzyko błędu, ale wątpię, aby ono nastąpiło, skoro Telegrosik ma bardzo okrojoną funkcjonalność MVNO'sów Playa. O czym my tu dyskutujemy, skoro nie działają kody USSD pakietów i usług wszytych w cennik oferty... Na rozwój tej sprawy musimy poczekać.
Oczywistym jest, że frontend (interfejs obsługi) jest różny, ale to nie zmienia faktu, że backend (baza oraz logika systemu) jest niemalże identyczny dla każdego MVNO.
Prawdopodobnie MVNO korzystają z wewnętrznego API do backendu systemu P4 gdy piszą własny interfejs.
Możliwe również, że programiści MVNO decydują o tym czy dla przykładu kody USSD będą aktywne, lub nie.
Wszystko zależy od tego jakie możliwości API udostępniło P4 dla MVNO.
Tylko gdybam, ale zmierzam do tego, że backend jest wspólny.
Ten fakt sprawia, że główna aplikacja PLAY24 może mieć - z powodu błędu - dostęp do numerów każdego MVNO pod systemem P4 (np. dostęp do niektórych informacji o usługach).
Chyba, że programiści .przewidzieli kilka scenariuszy tego rodzaju "awarii".