DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 9 z 10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 #1172963  autor: Window
 08 cze 2024, 21:20
1. Jest to niezależny operator MVNO, więc nie skorzystasz z Play24 (p24 działa jedynie dla Playa i submarek VM i Fakt Mobile)
2. Nie można z innej taryfy P4 przejść do MOBILNY telegrosik, musisz przenieść numer. To tak jakbyś chciał z P4 przejść do Mobile Vikings.
 #1172967  autor: ak00101111
 08 cze 2024, 22:18
Window pisze:
08 cze 2024, 21:20
1. Jest to niezależny operator MVNO, więc nie skorzystasz z Play24 (p24 działa jedynie dla Playa i submarek VM i Fakt Mobile)
2. Nie można z innej taryfy P4 przejść do MOBILNY telegrosik, musisz przenieść numer. To tak jakbyś chciał z P4 przejść do Mobile Vikings.
W kwestii "Virgin Mobile", kiedyś zarządzanie w PLAY24 nie było możliwe czyli kierując się Twoimi słowami "Virgin Mobile" był niezależnym MVNO korzystajacym z infrastruktury P4.
Natomiast od jakiegoś czasu już NIE jest "niezależny" skoro już się da.

Podobna historia była z Fakt Mobile oraz byłym RBM.
Nie będę zaskoczony gdy to samo będzie z "Mobile Vikings".

Historia pokazała, że te niby "niezależne MVNO" to tak naprawdę kolejne taryfy w systemie P4.
MVNO P4 tak działają, stąd moje pytanie.
 #1172969  autor: Remington
 08 cze 2024, 23:10
ak00101111 pisze:
08 cze 2024, 22:18
W kwestii "Virgin Mobile", kiedyś zarządzanie w PLAY24 nie było możliwe czyli kierując się Twoimi słowami "Virgin Mobile" był niezależnym MVNO korzystajacym z infrastruktury P4.

Czytanie ze zrozumieniem naprawdę nie boli - brak obsługi w P24 nie jest determinantą niezależności tylko jej efektem.

Virgin - był osobną firmą, a dopiero po przejęciu przez Play i przeniesieniu klientów do ich systemu już na drugi dzień działało im P24

RBM i Fakt - od początku to były taryfy tylko działające pod innym brandem i obie od początku były obsługiwane w P24

Vikingi, Vectra, Telegrosik - to odrębne firmy i ich klientów Play w swojej aplikacji obsługiwać nie będzie
 #1172972  autor: ak00101111
 09 cze 2024, 00:12
Remington pisze: Czytanie ze zrozumieniem naprawdę nie boli - brak obsługi w P24 nie jest determinantą niezależności tylko jej efektem.
Chyba masz problem ze zrozumieniem do czego nawiązałem.
Kiedyś PLAY twierdził, że nie da się zmigrować do RBM chociaż "od początku to była taryfa tylko działająca pod innym brandem".
Po dłuższym czasie jednak się dało czyli słowo "niezależny" w przypadku P4 jest niejednoznaczne.
Remington pisze: Virgin - był osobną firmą, a dopiero po przejęciu przez Play i przeniesieniu klientów do ich systemu już na drugi dzień działało im P24
Firma mogła być osobna, ale to nie wykluczało tego samego systemu.
Blokada była sztuczna.
Niektóre rzeczy w systemie P4 oficjalnie są niemożliwe chociaż działają.
Taki urok P4.
Remington pisze: RBM i Fakt - od początku to były taryfy tylko działające pod innym brandem i obie od początku były obsługiwane w P24
Historia pokazała, że przez pierwsze kilka miesięcy lub rok oficjalny przekaz był całkiem inny (migracja niemożliwa).
Remington pisze: Vikingi, Vectra, Telegrosik - to odrębne firmy i ich klientów Play w swojej aplikacji obsługiwać nie będzie
To system P4, więc ta "odrębność" nie musi być oczywista.
Wystarczy drobna "pomyłka" osób odpowiedzialnych za działanie/rozwój platformy PLAY24 i nagle dodanie numeru do Play24 jest możliwe.
 #1172975  autor: KC-KARLOS
 09 cze 2024, 00:27
ak00101111: po co ta głęboka analiza? Sytuacja jest jasna - Mobilny Telegrosik należy do firmy Galena sp. z o.o. I do tego operatora przenosisz się z innej oferty PLAY (na kartę, Fakt, Virgin), czy innej sieci MVNO podpiętej do Play, np. Vectra SA, VikingCo Poland (Mobile Vikings) czy Inea w ramach procesu MNP - nie ma znaczenia, że korzystają z systemów billingowych P4, wspomagane swoimi interfejsami.
Wystarczy drobna "pomyłka" osób odpowiedzialnych za działanie/rozwój platformy PLAY24 i nagle dodanie numeru do Play24 jest możliwe.
Twoja teoria może być minimalnie prawdziwa, bo dany operator korzysta z różnych rozwiązań MVNO Playa wraz z własnym interfejsem operatora, co uniemożliwia dodanie numeru do P24. Istnieje niewielkie ryzyko błędu, ale wątpię, aby ono nastąpiło, skoro Telegrosik ma bardzo okrojoną funkcjonalność MVNO'sów Playa. O czym my tu dyskutujemy, skoro nie działają kody USSD pakietów i usług wszytych w cennik oferty... Na rozwój tej sprawy musimy poczekać.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1172977  autor: Remington
 09 cze 2024, 00:35
Błąd techniczny nie zmienia faktu odrębności i niezależności tych MVNO jako osobnych bytów. MNO udostępnia wirtualnym nie tylko sieć, ale i pewne zasoby dwóch systemów.

Z migracjami FM i RBM było jak piszesz, ale nie chodziło o sam przekaz lecz decyzję biznesową. Ktoś tak zdecydował, więc migracji nie było, ale nikt ściemniał, że to inny podmiot skoro choćby cenniki i regulaminy wprost mówiły o P4.

Z Virgin była inna bajka, bo oni część numerów mieli z systemie billingowym P4 i błędy faktycznie się zdarzały. Obsługa pojawiła się jednak dopiero po migracji całości bazy do systemu Play. Migracja nadal jest tam utrudniona choć dla wytrwałych możliwa.

Nawet wymiana danych pomiędzy P4 i jego MVNO odbywa się z opóźnieniem zamiast w czasie rzeczywistym. Póki nie dojdzie do kolejnego przejęcia jak z Virgin, to wszelkie odstępstwa można rozważać wyłącznie hipotetycznie.
 #1172978  autor: ak00101111
 09 cze 2024, 01:04
Dzięki za rozwinięcie wątku.
Głównie to byłem ciekaw czy ktoś "ot tak" próbował dodać numery wspomnianych MVNO w aplikacji PLAY24 na smartfonie.

Pomijam interfejs WEB-owy, ponieważ od czasu większych zmian jest nieużywalny z kilkoma numerami. (przed zmianami - SMS z kodem przychodził na wybrany numer i mogłem zarządzać kilkoma numerami przypisanymi do różnych numerów PESEL)
.
Jedynie pozostała aplikacja na smartfon gdzie nadal mogę zarządzać numerami przypisanymi do różnych numerów PESEL.
KC-KARLOS pisze: Twoja teoria może być minimalnie prawdziwa, bo dany operator korzysta z różnych rozwiązań MVNO Playa wraz z własnym interfejsem operatora, co uniemożliwia dodanie numeru do P24. Istnieje niewielkie ryzyko błędu, ale wątpię, aby ono nastąpiło, skoro Telegrosik ma bardzo okrojoną funkcjonalność MVNO'sów Playa. O czym my tu dyskutujemy, skoro nie działają kody USSD pakietów i usług wszytych w cennik oferty... Na rozwój tej sprawy musimy poczekać.
Oczywistym jest, że frontend (interfejs obsługi) jest różny, ale to nie zmienia faktu, że backend (baza oraz logika systemu) jest niemalże identyczny dla każdego MVNO.
Prawdopodobnie MVNO korzystają z wewnętrznego API do backendu systemu P4 gdy piszą własny interfejs.
Możliwe również, że programiści MVNO decydują o tym czy dla przykładu kody USSD będą aktywne, lub nie.
Wszystko zależy od tego jakie możliwości API udostępniło P4 dla MVNO.

Tylko gdybam, ale zmierzam do tego, że backend jest wspólny.
Ten fakt sprawia, że główna aplikacja PLAY24 może mieć - z powodu błędu - dostęp do numerów każdego MVNO pod systemem P4 (np. dostęp do niektórych informacji o usługach).
Chyba, że programiści .przewidzieli kilka scenariuszy tego rodzaju "awarii".
 #1172982  autor: KC-KARLOS
 09 cze 2024, 09:25
ak00101111: spokojnie, przygotowani są na to. Na pewno też wiedzą, jak to wygląda u konkurencyjnego Plusa, który zrzesza najwięcej operatorów MVNO i ma dla nich kilka wariantów billingowo-usługowych.
Na następny raz, używaj opcji "zmień treść posta" zamiast podbijać nowym, ułatwi lekturę całości postu oraz jego ewentualną edycję. Masz na to kilka godzin.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1172985  autor: Remington
 09 cze 2024, 10:27
Ta dyskusja nie ma sensu - w wyniku błędu, P24 może mieć też dostęp do danych NASA. Mówimy o wyimaginowanym błędzie, którego nikt dotąd (poza przypadkami z Virgina sprzed wielu wielu lat, po których to skutecznie załatano) nie spotkał. To jak rozważać plan w razie spotkania yeti.
 #1173120  autor: Window
 11 cze 2024, 14:31
dostałem już ten starter i na tej ulotce jest napisane że można doładować przez tradycyjny przelew, ciekawe jaka kwota jest min aby doładować konto.
 #1173122  autor: KC-KARLOS
 11 cze 2024, 16:26
Window: zasilają głównie dostępnymi nominałami: 10, 25, 50 i 100 zł - najszybszy sposób to kanały Playa - wówczas zasilenie jest natychmiastowe niż czekanie kilku dni na zaksięgowanie przelewu.

UPDATE: Przedłużyli do 13 lipca 2024 promocję na niższe ceny pakietów jednorazowych względem pakietów cyklicznych widmo - więc nie liczmy na szybsze odpalenie kodów na włączanie pakietów.
Info > https://mobilny-telegrosik.pl/sites/def ... omocji.pdf

Dodatkowo: wysyłka startera kurierem DHL stała się płatna (koniec limitu 100 darmowych dostaw - stan z dnia 11.06.2024), koszt 25 zł.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1173171  autor: Window
 12 cze 2024, 17:50
@KC-KARLOS a tak z ciekawości można doładować przez bank wybierając Play tak jak u mvno opartych ma platformie plusa można doładować wybierając plusa?
 #1173175  autor: KC-KARLOS
 12 cze 2024, 19:03
Window: Telegrosika mobilnego doładujesz dowolnym kanałem jak w Play, czyli przejdzie to też via bankomat. MVNO i submarki Plusa tak samo działają.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1173224  autor: msnet
 13 cze 2024, 18:00
Jeśli chodzi o niedziałające kody USSD, Mobilny Telegrosik twierdzi, że już od dłuższego czasu pracuje nad rozwiązaniem problemu i ma nadzieję, że nie potrwają one już długo: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... d-problemy
 #1173227  autor: babciagienia1p
 13 cze 2024, 18:57
@msnet
Takie gadanie... w... banię.
Skoro nie potrafią rozwiązać prostego problemu, nie rozwiążą innych. Skończą jak Rebtel, Fonia i podobne próby...

PS1. Był jakiś operator działający w siłowni w Warszawie - na Wrzecionie. Nie pamiętam nazwy, ale to ta liga. Szkoda Twojego czasu na zajmowanie się nimi...

PS2. Trawestując pewną kupczynię ze znanej sieci handlowej - "zanim wystartowali, to się wyłożyli"...
 #1173491  autor: KC-KARLOS
 18 cze 2024, 19:48
Oho, jest jakaś "reakcja" po wbiciu kodów na pakiety odnawialne-widmo. Wypluwa komunikat, jeszcze z literówką:
"Nie ma tekiego pakietu"

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1174247  autor: KC-KARLOS
 01 lip 2024, 20:42
Kod na pakiet cykliczny zwraca komunikat: "Brak wystarczajacych srodkow na karcie" (mam 0,00 na saldzie) - co oznacza, że w końcu ruszyły kody USSD! Można kupować pakiety bez kontaktu z BOK. Kody są też widoczne na stronie operatora.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
  • Strona 9 z 10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10