DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1174649  autor: MariuszY
 08 lip 2024, 12:11
Od wczoraj mam bardzo (nie)ciekawą historię ze starterem Play (odNowa). Otóż, po kolei, starter zakupiłem jakiś czas temu i nigdy nie rejestrowałem. W międzyczasie formalnie uległ przeterminowaniu, ale spokojnie leżał i czekał. Krewny zapytał mnie czy mam może jakiś starter z prefiksem 794, a że ten akurat mi zbywał, więc zgodziłem się mu go oddać i tu zaczęła się zabawa. Próba rejestracji przez sms na 676 na jego numer w Play zwracała bład, na inny numer - w VM - przyszła odpowiedź, że numer jest już zarejestrowany. Przekonany, że to tylko jakiś babol włożyłem kartę do telefonu i dalej już było wszystko normalnie oprócz tego, że numer nie pojawił się w aplikacji Play24 krewnego (po pesel-u). Po dodaniu ręcznie numeru w aplikacji (z wykorzystaniem kodu autoryzacyjnego) wszystko się wysypało - numer pojawił się w towarzystwie dwóch innych, obcych numerów, a konto przywitało (zamiast krewnego - mężczyzny) panią Ewę Gertrudę J... :smt017
Na chłopski rozum wygląda to tak jakby ktoś ten starter zarejestrował wcześniej na obce dane i mogło to być tylko w punkcie stacjonarnym - starter był oryginalnie zapakowany.
Podpowiedzcie proszę jak to teraz odkręcić, bo pani E.G.J. nie znam, a z doświadczenia wiem, że nie problem zmienić dane w salonie jeśli starter nie był otwierany, ale w takiej sytuacji? Przecież kupując starter nie będę latał po salonach, żeby zweryfikować czy ktoś go wcześniej nie zarejestrował. Do tego wszystkiego co na to pani Ewa Gertruda? Ja bym się nie cieszył, gdyby obca osoba poznała moje numery telefonów, bo stąd już krok do nadużyć.
Ot jeszcze jeden argument, aby numery w aplikacjach nie były powiązane PESEL-em.
 #1174650  autor: babciagienia1p
 08 lip 2024, 12:20
@MariuszY
W danych osobowych (moje dane) możesz mieć e-mail lub numer kontaktowy (inny niż ten, który widzisz). Do tego piszesz, że są jeszcze dwa inne numery na jej PESEL-u.

Wyślij e-mail do pani Gertrudy lub zadzwoń, z instrukcją jak ma przenieść numer do innego operatora albo wymienić, w salonie Playa, kartę SIM na nową. Może się uda.
Jeśli nie wyjdzie, zmień taryfę na Play na Kartę RWK i tak zostaw. W ten sposób numer wygaśnie w miarę szybko.
 #1174684  autor: Remington
 08 lip 2024, 17:05
Wyjaśnienie tego to może być droga przez mękę.

Możliwości jest wiele, np.:
1. Reklamacja w Play
2. Skarga do IOD w Play
3. Reklamacja w punkcie gdzie kupiłeś starter (to raczej tylko teoria)
4. Kontakt z panią Gertrudą Gienią (babcią?) na któryś z pozostałych jej numerów jakie widzisz w aplikacji i niech ona złoży reklamację
5. Rezygnacja z tego startera i odpuszczenie sprawy

Z punktu widzenia stanu faktycznego, masz starter na czyjś numer i żadnych praw do niego.

Niestety, nie ma żadnej innej możliwości by uniknąć zakupu zarejestrowanego startera niż rejestrować go od razu przy zakupie.
 #1174717  autor: mariusz9a
 09 lip 2024, 08:23
Ten numer i tak już nie będzie Twój, bo najprawdopodobniej trafił ponownie do puli i ktoś go kupił i być może używa (zapewne ta pani Gertruda, czy jak jej tam). Przecież sam napisałeś:
MariuszY pisze:W międzyczasie formalnie uległ przeterminowaniu,
Tylko jakiś burdel systemowy w Play sprawił, że starter zadziałał, bo nie powinien.
 #1174722  autor: MariuszY
 09 lip 2024, 12:50
@mariusz9a: Pani Gertruda go nie używa i prawdopodobnie nawet nie jest świadoma, że został na nią zarejestrowany. Starter po prostu został zarejestrowany na jej dane wcześniej, najprawdopodobniej w tym samym punkcie sprzedaży, zanim trafił w moje ręce. Skoro ustawodawca umożliwia takie szwindle, to co jakiś czas będą tego rodzaju hece.
P.S. Co do burdelu w Play - to jaki musi musi panować w Tm jeżeli wczoraj odpaliłem normalnie starter z datą ważności 30.10.2021 :?: :lol:
 #1174737  autor: babciagienia1p
 09 lip 2024, 16:47
@MariuszY
Daty ważności, w Play i T-Mobile są czysto teoretyczne. Sama odpalałam ponad ośmioletnie startery obydwu operatorów. Zarówno zarejestrowane, jak i czyste. To raczej nie jest objaw burdelu.

Co do zarejestrowania na panią Gertrudę, sytuacja mogła wygladać też tak, że klientka zrezygnowała z jakichś przyczyn z zakupu, a ekspedient w PSD już skończył proces rejestracji.
Wybrała inną taryfę, innego operatora, zapomniała portfela, nie spodobał jej się numer?

Trafił się następny klient, który nie potrzebował rejestracji, to myk mu ten starter...
 #1174739  autor: Remington
 09 lip 2024, 16:57
Albo powiedziała, że niedługo wróci z drobniakami i nie wróciła, a pracownik z kolejnej zmiany odłożył starter na półkę.

Proces rejestracji jest bylejaki - wystarczy dowolne imię, dowolne nazwisko i dowolny ciąg cyfr pasujący do formatu PESEL-u. Sprzedawca nie ma żadnego obowiązku wykazać w jaki sposób zweryfikował tożsamość, więc może wpisać byle co. Jakie prawo taka jego realizacja.
 #1174741  autor: babciagienia1p
 09 lip 2024, 17:11
Remington pisze:
09 lip 2024, 16:57
...dowolny ciąg cyfr pasujący do formatu PESEL-u...

Hmmm... Do tej pory wydawało mi się, że ciąg cyfr musi kończyć się prawidłową (jedenastą) cyfrą kontrolną, spełniającą warunki algorytmu...
http://www.algorytm.org/numery-identyfi ... pesel.html
 #1174745  autor: MariuszY
 09 lip 2024, 17:37
babciagienia1p pisze:
09 lip 2024, 16:47
...klientka zrezygnowała z jakichś przyczyn z zakupu, a ekspedient w PSD już skończył proces rejestracji.
Wybrała inną taryfę, innego operatora, zapomniała portfela, nie spodobał jej się numer?

Trafił się następny klient, który nie potrzebował rejestracji, to myk mu ten starter...
Ciekawe, bo mi nigdy, nigdzie nie zaczynali procesu rejestracji póki nie zapłaciłem za starter. I ten starter (jak każdy inny) wybierałem sam z ogółu dostępnych w sklepie, więc raczej nikt mi go nie wcisnął.
Remington pisze:Albo powiedziała, że niedługo wróci z drobniakami i nie wróciła, a pracownik z kolejnej zmiany odłożył starter na półkę.

Proces rejestracji jest bylejaki - wystarczy dowolne imię, dowolne nazwisko i dowolny ciąg cyfr pasujący do formatu PESEL-u. Sprzedawca nie ma żadnego obowiązku wykazać w jaki sposób zweryfikował tożsamość, więc może wpisać byle co. Jakie prawo taka jego realizacja.
Pewnie tak było, że starter został odłożony, a potem wrócił do "puli". Tutaj jesteśmy w pełni zgodni - jakie prawo taka jego realizacja. Najgłupsze jest to, że zgodnie z prawem to pani E.G.J. jest użytkownikiem numeru i ma pełnię praw do niego, chociaż to ja za niego zapłaciłem. Patologia w czystej postaci.
Jedyne co można zrobić to wykorzystać starter tak jak jest (bez inwestowania w numer) i zapomnieć o nim, co będzie tym łatwiejsze, że przeterminowany spisałem na straty wiele tygodni temu.
Moja historia może służyć ku przestrodze - jeśli kupiłeś fajny numer, upewnij się, że naprawdę jest twój ;-)
 #1174804  autor: Argelo
 10 lip 2024, 18:08
Jeśli twoja karta jest aktywna - powinieneś udać się do salonu z dowodem osobistym oraz kartą SIM (najlepiej również z obramówką). Salon wtedy kseruje kartę sim i załącza zgłoszenie do działu ochrony danych osobowych. Miałem tak, gdy kasjerka w Żabce zarejestrowała mój numer na PESEL kogoś innego. Numer wyrejestrowali i mogłem zarejestrować na siebie jeszcze raz. Tylko nie wiem jak będzie w twoim przypadku, bo jak mówisz, rejestrowałeś to przez SMSa, więc wyklucza błąd ludzki.