Widzę, że tego tematu tutaj nikt nie poruszał, więc napiszę - może komuś się przyda. Od wejścia Wirtualnej Asystentki LIA w czacie Lyca Mobile (na ich stronie) dostaliśmy możliwość samoobsługi - działa (działała? - teraz mają awarię) naprawdę wzorowo, bez zająknięcia - jak na ich standardy oczywiście.
Na co pozwala nam Wirtualna Asystentka LIA:
★Blokada/Odblokowanie Karty SIM
★Wymiana Karty SIM/eSIM
(kiedyś ta opcja była dostępna w panelu klienta, ale nie działała od początku i ją wyłączyli)
★Odświeżenie profilu Karty SIM
i kilka innych raczej mniej przydatnych rzeczy.
(wcześniej te czynności było można wykonać tylko z poziomu infolinii/czatu z konsultantem, a działało to różnie... Sposób weryfikacji przez LIE też jest bardzo sensowny, zadaje dużo pytań, aby się upewnić czy na pewno operację na swoim numerze wykonuje jego właściciel, w niektórych przypadkach prosi o kod autoryzacyjny).
Dzisiaj chciałem dokonać wymiany karty SIM przez Wirtualną Asystentkę LIE i po wybraniu opcji wymiany karty SIM połączyło mnie z konsultantem, który niewiele co wiedział i kazał dzwonić na infolinię, bo coś najwidoczniej się zmieniło.
AWARIA W LYCE
Zadzwoniłem na infolinię, odebrał bardzo miły gość, rozmowę pociągnął dosyć profesjonalnie - tak wiem, odwrotność tego, co oferuje ta sieć swoim całokształtem (bez wschodniego akcentu, kiedyś jak dzwoniłem, to konsultanci ledwo po polsku mówili). Oznajmił mi, że SIM swap nie działa przez asystentkę, bo mają awarię i nawet przez infolinię przenoszenie numerów ze starych kart SIM na nowe karty SIM zajmują im do 4 dni. Zaryzykowałem i przeniosłem numer przez infolinię, z nadzieją, że nic nie zepsują.