HappyBoy: Przy braku GB na koncie po prostu będzie zrywało i resetowało Tobie transmisję, bo nie masz środków na internet. Przejściowo będziesz na sieci 2G/3G. Wyłącz transmisję komórkową i korzystaj z WiFi Calling, aby telefon z tego wszystkiego "nie zwariował". Jeśli otrzymasz nową porcję GB, kłopot zniknie. Zamieszanie by ustało, gdyby był jakiś lejek internetowy, ale cóż, Vikingowie wolą dać przechodzenie niezużytych GB.
Niestety, Play od wielu lat ma dziwny system odświeżania/aktualizowania ustawień sieciowych gdy dokonujesz zmian na swoim koncie - zerwania i ponowne nawiązanie transmisji netowej gdy wyłączysz / włączysz dany pakiet czy usługę, zamiast dziać się to wszystko w tle - co przysparza kłopotów, zarówno pozytywnych (np. po wyczerpaniu pakietu brak lejka przez jakiś czas po wyczerpaniu GB) jak negatywnych - tymczasowa utrata zasięgu 5G/LTE bo pakiet netowy się wyczerpał.
To występuje w każdej sieci podpiętej do Playa (również w ich sieciach MVNO - zależnie od konstrukcji danych taryf).
Potwierdzę to też w Vectrze - po wyczerpaniu GB wyrzuca mnie na siec 3G (tymczasowo) i zgodnie z ofertą i umową prędkość mi spada do 1 mbps. Po restarcie sygnału sieci komórkowej, wraca LTE/5G i korzystam zgodnie z warunkami taryfy.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam