DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 12 z 13
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
 #1176811  autor: Remington
 09 sie 2024, 20:36
PiotrG-dz pisze:
09 sie 2024, 19:47
Wiem ,że w przypadku kablówek te PKE będzie działało w ten sposób,że jak ktoś zerwie kontrakt to operator nie zaśpiewa np. jak w moim przypadku 90 zł bez zniżki za internet tylko 49 zł za każdy miesiąc którejś z usług.To ma się zakończyć mimo ,że operatorzy wnosili protesty do Sejmu.

Zawoła tyle ile miałeś zapłacić do końca umowy. Dotąd wołali tyle ile byś dostał „rabatu” do końca umowy. Nie w każdym przypadku to będzie korzystniejsze.

Od razu zaznaczam, że nie czytałem nowego przepisu, wiem to z mediów.
 #1176860  autor: kazik20
 10 sie 2024, 15:39
Dobre wieści:
Przegłosowane w lipcu Prawo Komunikacji Elektronicznej wejdzie w życie. Prezydent nie miał do ustawy żadnych zastrzeżeń i ją podpisał.
Cena przelewu za niewykorzystane środki prepaid, np. w przypadku zakończenia umowy lub zmiany usługodawcy, teraz nie będzie ona mogła być wyższa niż 1 zł. Tyle wystarczy, aby na konto otrzymać zwrot niewykorzystanych środków.
Hmm ciekawe. Kolejna furta i za chwile odegrają się operatorzy w innych usługach?
Ostatnio zmieniony 12 sie 2024, 23:01 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Ten przepis nie został uchwalony
 #1176862  autor: KC-KARLOS
 10 sie 2024, 15:43
kazik20: czy ja wiem, czy dobre? Podniesie się za chwilę podstawowa stawka za minutę czy smsy, która jest niższa niż w Play i niedługo w T. Operatorzy będą robić wszystko, aby zrekompensować sobie straty poniesione po uchwaleniu tych przepisów, które są dla nas korzystne.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1176870  autor: neotele
 10 sie 2024, 19:12
Wydaje mi się, że obecne 20 zł przychodu operatora tytułem opłaty manipulacyjnej przy zwrocie środków (dla nielicznych abonentów), nie stanowi znacznej kwoty w całości przychodów operatora (za pakiety, usługi, abonamenty itd., z których korzysta większość abonentów), a zatem nie obawiałbym się tu szczególnych zwyżek.
 #1176876  autor: Remington
 10 sie 2024, 19:44
Opłata ma rekompensować koszt operatora związany z obsługą zwrotu. Skoro wniosek nadal składa się manualnie, to jego obsługa trwa po kilka minut w różnych jednostkach. Jeśli średni koszt pracodawcy wynosi jakieś 60 zł za godzinę, to 20 zł pokrywa 20 minut pracy jego pracowników (to zgrubne założenie, bo mogą być koszty związane z archiwizacją wniosków, utrzymaniem systemu itp.). Mozemy sobie pogdybać ile ta opłata powinna wynosić.
 #1176948  autor: pisk
 11 sie 2024, 20:48
Zwykle do takich prac zatrudnia się studentów na UZ albo za najniższą krajową. Nie oszukujmy się, że to wymagałoby specjalnych umiejętności
A po drugie zrobienie do tego w MO prostego formularza z 5 polami kosztowałoby sumarycznie z 5 mendejsów łącznie z testami 😉.
Więc sami sobie winni, że nadal muszą to ręcznie ewidencjonować.
 #1177043  autor: pisk
 12 sie 2024, 21:30
Remington pisze:
11 sie 2024, 20:58
Teoria. Nadal ktoś by to musiał ręcznie obsłużyć - zweryfikować i zrobić przelew (a to już ktoś z księgowości).
Nie zgodzę się.
Potrafią doładowanie zrobić automatycznie to i zwrot środków to nie jest rocket science żeby to robić ręcznie.
To naprawdę nie jest dni trochę skomplikowane odczytać saldo, odjąć prowizje pobrać NRB z formularza i wygenerować przelew.
Mamy 21 wiek takie rzeczy da się zrobić bez udziału ludzi.
 #1177044  autor: Safeguard0586
 12 sie 2024, 21:37
Dokładnie. Patrz Flex i "Saldo na usługi premium":

Jak mogę wypłacić swoje niewykorzystane Środki na Usługi Premium?
Szybko i sprawnie, jak to Flex. Wejdź w Usługi Premium tutaj, wypłać środki na Usługi Premium, a my przeniesiemy je na Twoje środki Flex. Następnie możesz je wypłacić na swoje konto lub opłacić usługi w Orange Flex.
https://flex.orange.pl/pomoc?category=platnosci
 #1177049  autor: Remington
 12 sie 2024, 22:34
Flex to zupełnie inna rzeczywistość, ponieważ został zbudowany od zera jako kompletny produkt i zwroty pewnie przewidziano na etapie jego projektowania. Doładowaniami zajmuje się tam zewnętrzny podmiot i wszystko on ogarnia, włącznie ze zwrotami.

Za to prepaid w dużym Orange wymagałby sporego CR-a do czegoś co już istnieje i działa od ponad ćwierć wieku (i było setki razy modyfikowane) - sama jego analiza zajmie znacznie więcej niż te 5 dni. Tam środki z zasilenia trafiają do operatora z bardzo wielu różnych źródeł i obsługą płatności zwrotnych zajmuje się księgowość, a nie partner. Poza tym analiza i design procedur obsługi, rekonsyliacja wniosków, sald i przelewów.

Po wejściu KPE będzie to na początku zapewne wyglądać identycznie jak obecny zwrot z prepaid, albo zwrot nadpłat/depozytów w postpaid - bo tak najprościej. Wyzwaniem dla IT na najbliższe tygodnie nie jest bowiem sam proces wnioskowania, lecz obsługa zwrotu na rzecz Funduszu Szerokopasmowego.

Oczywiście, że docelowo da się to zoptymalizować i nawet wyoutsource’ować - tym bardziej CR będzie większy.

W rychły sukces nie wierzę, bo… to Orange z jakością kodu na poziomie bluzgów jakie się w nim jeszcze niedawno znajdowały.
kazik20 pisze:
10 sie 2024, 15:39
Cena przelewu za niewykorzystane środki prepaid, np. w przypadku zakończenia umowy lub zmiany usługodawcy, teraz nie będzie ona mogła być wyższa niż 1 zł.

Ten 1 zł to niestety nieprawda - propozycję takiej poprawki odrzucił Sejm. Zgłosili ją ci, którzy w poprzedniej kadencji w projekcie PKE takiego limitu wcale nie proponowali.
 #1177066  autor: mariusz9a
 13 sie 2024, 08:04
Nie wiem jak naiwnym trzeba być, aby uważać że operator nie odbije sobie tego w żaden sposób. Zawsze to robił przy narzucaniu przez urzędasów kretyńskich pomysłów, więc dlaczego teraz miałby tego nie zrobić? Bo niby co? Bo dzień dobroci dla zwierząt będzie tym razem? :-D

Nie ma nic gorszego jak urzędnik, który na siłę chce uszczęśliwić klientów czyjejś firmy (no bo przecież nie swojej, bo jakby taką miał to by takich rzeczy nie wymyślał) - nigdy nic dobrego z tego nie wychodzi. Już narzucona obecna forma zwrotów spowodowała przekształcenie w buble (np co piąte doładowanie gratis w Plusie (czy jakoś tak to się nazywało)), albo w ogóle usunięcie wielu fajnych promocji w pre-paid. Takie rzeczy reguluje rynek, i było to dobrze do tej pory. Garstka ludzi się ucieszy bo akurat numer będzie przenosić a mają tam z 50zł do wypłaty (bo część kasy odzyska, ale ile kasy utopili przez czas używania numeru na likwidacji promocji jakie były do tej pory, to tego już nie liczy) :-/ A reszta cierpi bo im likwidują promocje doładowań i nie tylko, oraz podnoszą ceny. Normalnie radości nie ma końca :-]
 #1177077  autor: Remington
 13 sie 2024, 09:29
@mariusz9a
Tylko tego nie wymyślił jakiś jeden urzędnik jak np. dziurawą rejestrację prepaidów. To uchwalił PE kilka lat temu, aby było jednolite traktowanie kont prepaid we wszystkich krajach członkowskich - do tej pory każdy kraj robił jak chciał, w jednym były zwroty, w drugim nie, a w Polsce w końcu weszły one bez uchwalonych krajowych przepisów. Gdyby nie regulacja, żaden operator by zwrotów nie zaoferował. Ileż mamy na forum postów z pytaniami jak odzyskać środki - teraz one staną się zwykłym depozytem, póki nie zostaną wydane na usługi.
 #1177078  autor: mariusz9a
 13 sie 2024, 09:42
Tak, wiem że nie jeden. Chodziło mi bardziej o przenośnię (może powinienem urzędnik napisać w cudzysłowie) w sensie że "urząd" (w tym przypadku PE) uszczęśliwia na siłę klientów jakiejś firmy. Tylko jednych uszczęśliwia a innych nie, bo za darmo to umarło :-] Teraz czekamy na oddawanie kasy za niewykorzystane minuty czy tam GB wliczone w abonament - bo czemu by przecież nie? :-D Zapłaciłem, nie zużyłem to oddawać kasę złodzieje jedne :-D

Posty jak odzyskać kasę były, ale były i takie które "jarały" się na +100% więcej doładowania... Kasę teraz oddadzą, a +100% już nie będzie heh.
 #1177079  autor: Remington
 13 sie 2024, 10:02
TM nadal daje +10% - zużywane w ostatniej kolejności, cwane.

Plus z doładowaniem gratis w sumie jest uczciwszy, ale skrócił jego ważność do 30 dni.

Orange i Play od dawna nic nie dają, poza jakimiś jednorazowymi akcjami.

Moim zdaniem, pierwsze do odstrzału mogą być GB po doładowaniach.
 #1177080  autor: mariusz9a
 13 sie 2024, 10:11
Remington pisze:Plus z doładowaniem gratis w sumie jest uczciwszy, ale skrócił jego ważność do 30 dni.
Kiedyś łączyli to z kasa na koncie głównym :-( Także też już jest gorzej i weszło to po narzuceniu konieczności zwrotu kasy. Pytanie czy zaś nie pogorszą albo zlikwidują.
Remington pisze:TM nadal daje +10% - zużywane w ostatniej kolejności, cwane.
Ciekawe jak długo jeszcze... :-(
Remington pisze:Orange i Play od dawna nic nie dają, poza jakimiś jednorazowymi akcjami.
No ciekawe dokładnie od kiedy - czy to czasami też się nie zbiegło z narzuceniem konieczności zwrotu kasy :-(

Także może i ktoś się cieszy, a może i ktoś się smuci. Tu by trzeba zrobić indywidualną kalkulację czy komuś bardziej opłaca się odzyskać kasę z konta czy bardziej by zyskał jakby ta kasa przepadła, ale co jakiś czas dostawałby np +100% doładowania. Bo może się okazać że radość jest przez łzy, zwłaszcza u tych co faktycznie kilka lat używali numeru w jakiejś ofercie :smt005
 #1177081  autor: Remington
 13 sie 2024, 10:20
W Orange i Play to odkąd pamiętam kasa szła na konto promocyjne. Wyjątki są u nich rzadkością.

Wg mnie, kierunek jaki się nasuwa to:
- subskrypcje płatne z góry, albo odcięcie numeru (jak we Flex i H01)
- pakiety płatne z góry, a bez nich drogo jak diabli (to już widzimy)
- automatyczna zamiana kwoty doładowania na dni ważności numeru z usługami (to już ma Orange, ale nie promuje), wtedy nawet bonusy w postaci dni lub GB mogą dawać
- brak lub ograniczenie darmowych GB za doładowania

Tak czy siak - byle nie opłacało się trzymać kasy na saldzie prepaid.

P.S. Gdyby PE się nie wtrącił, nie znalibyśmy pojęcia RLAH, tylko płacili nadal 5 zł za minutę i grube tysiące za GB.

Edit:

Należy się słowo sprostowania.

Europejski Kodeks Łączności, czyli słynna Dyrektywa 2018/1972 w art. 111 ust. 6 (potwierdza to załącznik VIII, sekcja A, punkt 3 iii) daje uprawnienie do zwrotu środków z kont prepaid - jedynie w przypadku zmiany dostawcy usług (czyli przeniesienia numeru).

Wszystko ponad to, to dobra wola polskiego ustawodawcy.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32018L1972
 #1179117  autor: matjas12
 12 wrz 2024, 13:15
Wczoraj złożyłem wniosek o przeniesienie numeru na kartę z Play do Plusa. Dziś numer się przeniósł i chciałem złożyć wniosek o wypłatę niewykorzystanych środków ok. 250zł. W Playu mówią, że nie widzą żadnych środków. Była to taryfa PnK, a środki były na koncie głównym z doładowań gromadzonych przez lata. Miał ktoś tak? Wniosek można złożyć dopiero po wygaśnięciu, albo przeniesieniu numeru jak nie ma się już wglądu w konto.
 #1179119  autor: Remington
 12 wrz 2024, 13:24
Pierwsza zasada - wszystko na piśmie. Nieważne co mówią albo co piszą na czacie - wysyłasz wniosek mailem lub papierowo i czekasz na przelew lub pisemną odpowiedź.

Druga zasada (to nauczka z Twojego przypadku) - warto robić zrzut ekranu z saldem przed wygaśnięciem numeru i to niezależnie od sieci.
  • Strona 12 z 13
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13