Niestety ale UOKiK "olał" też moją sprawę, a pisałem, że tak samo ma wielu innych użytkowników:
Szanowny Panie,
dziękujemy za przesłanie pisma. Sygnały od konsumentów są dla UOKiK ważnym źródłem
informacji o sytuacji na rynku. Wszystkie analizujemy pod kątem naruszenia zbiorowych
interesów konsumentów zgodnie z kompetencjami ustawowymi Prezesa UOKiK. Proszę mieć
na uwadze, że wyniki tej analizy, a także działań, jakie w jej wyniku możemy podjąć, nie
przełożą się bezpośrednio na Pana sytuację indywidualną.
Gdzie szukać pomocy w swoim sporze z przedsiębiorcą?
UOKiK nie może rozstrzygnąć Pana sprawy, podjąć interwencji u przedsiębiorcy ani udzielić
Panu porady prawnej. W sprawach indywidualnych konsumenci mogą szukać pomocy:
u miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów, którzy prowadzą bezpłatne
poradnictwo konsumenckie, udzielają informacji prawnej, podejmują interwencje
u przedsiębiorców, pomagają konsumentom w kierowaniu spraw na drogę sądową
oraz w ich prowadzeniu, właściwych ze względu na miejsce zamieszkania
konsumenta. W Pana przypadku właściwy będzie Powiatowy Rzecznik Konsumentów
w Tarnobrzegu, ul. 1 Maja 4; 39-400 Tarnobrzeg; tel. 15 822 16 46; e-mail:
[email protected].
Prostych porad, które nie wymagają analizy dokumentów, udzielają konsultanci
Infolinii Konsumenckiej, tel.: 801 440 220 oraz 222 66 76 76, pn.-pt. 10:00-18:00
(opłata wg taryfy operatora) oraz eksperci Konsumenckiego Centrum E-porad:
https://poradydlakonsumentow.pl/eporada.html (porada z analizą dokumentów).
Dodatkowo, w sprawach dotyczących usług telekomunikacyjnych i pocztowych:
w Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej
Infolinia: +48 22 33 04 000, czynna w dni robocze: 08:15 – 16:15. Adres strony
internetowej:
www.cik.uke.gov.pl.
Z interwencji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (ul. Giełdowa 7/9; 01-211
Warszawa). Więcej informacji dostępnych na stronie internetowej:
https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/do ... terwencje/
Z pozasądowego rozwiązywania sporów (postępowanie ADR) przy Prezesie Urzędu
Komunikacji Elektronicznej (ul. Giełdowa 7/9; 01-211 Warszawa). Więcej informacji
dostępnych na stronie internetowej:
https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/do ... -adr-tele/