DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 199 z 200
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
 #1177947  autor: mm120
 25 sie 2024, 15:38
Remington pisze:
25 sie 2024, 13:41

VoLTE jest zależne od oprogramowania urządzenia. Czasem to samo urządzenie może działać z VoLTE w jednej sieci, ale już nie w innej. Warto więc sprawdzić, czy dany model telefonu jest wspierany przez operatora, u którego zamierzasz korzystać z usługi VoLTE.

... najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie specyfikacji telefonu na stronie producenta lub bezpośrednio u operatora.
Doprecyzujmy.

Jeśli w specyfikacji na stronie producenta jest napisane, że wspiera VoLTE, to czy to gwarantuje, że zadziała u dowolnego operatora, czy też nie?

Czy operatorzy muszą modyfikować fabryczne oprogramowanie, żeby działało u nich?

Czy producenci się nie przejmują tym w jakiej sieci działa, a w jakiej nie działa i zostawiają to operatorom?

Czy operatorzy mogą wykorzystywać swoje oprogramowanie jako nowy rodzaj "simlock" żeby nie działało u innych, nawet jeśli na stronie producenta jest napisane, że działa.

Czy na dzień dzisiejszy lepiej sobie odpuścić kupowanie w innych kanałach typu sklep rtv, bo nawet jak jest w specyfikacji na stronie producenta napisane, że działa to może jednak nie działać?
 #1177950  autor: KC-KARLOS
 25 sie 2024, 15:53
mm120: ja mogę potwierdzić na kilku modelach kupowanych z elektromarketów przy iPhone'ach czy marce Samsung, najpopularniejsze są z serii S (wiadomo), ale seria A oraz M34 i M35 - ten ostatni bezproblemowo obsługuje IMSa każdej polskiej sieci. Wszystko zależy, czy usługę masz włączoną na numerze/karcie SIM/eSIM. Jeśli nie włączy się automatycznie, może pojawić się komunikat w tej sprawie, wystarczy go zaakceptować (tak jest np. w iPhone'ach - gdy włączysz VoWiFi zatwierdzając komunikat w Orange, za ok 5 minut IMS odpali się automatycznie).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1177954  autor: IC_Current
 25 sie 2024, 16:37
@mm120
Na dzień dzisiejszy, na każde Twoje pytanie każda odpowiedź będzie poprawna. Ile telefonów, tyle odpowiedzi. A nawet ile wersji softu, czy taryf operatorskich, tyle odpowiedzi.
Obecnie nowe telefony od Samsunga, Apple i Xiaomi działają praktycznie we wszystkich sieciach. Z innymi producentami i modelami to jest totalna loteria. Jak się producent z jednym operatorem niedogada, albo dogada tylko z innym, to będzie działać tylko u niego.
 #1177979  autor: Martino
 25 sie 2024, 23:06
Pytanko trochę z innej beczki czy działa wam SMSoIP w Nju Subskrybcja na telefonach spoza listy wsparcia Orange? Z tego co wiem IMS w Nju Subskrybcja to ta sama platforma co Flex, którą testują od dłuższego czasu. Pytanie jak tam sprawa wygląda z SMSoIP, bo w Nju abonament mi nie działa.
 #1178164  autor: Dideq
 28 sie 2024, 11:35
Jest tu może jakiś użytkownik z jakimś telefonem Pixel i ma dostęp do vilte?
 #1178167  autor: kszaq
 28 sie 2024, 12:02
Dideq pisze:
28 sie 2024, 11:35
Jest tu może jakiś użytkownik z jakimś telefonem Pixel i ma dostęp do vilte?
Można wymusić "dostępność" ViLTE przez aplikację Pixel VoLTE Patch (https://github.com/kyujin-cho/pixel-vol ... ADME.en.md), jednak gdy sprawdzałem to zaraz po wprowadzeniu w Orange, połączenia były zrzucane do Voice.
 #1178172  autor: kszaq
 28 sie 2024, 12:51
Aplikacja dodaje w configu override tylko zmienione ustawienia - jeśli użyjesz "suwaka" do Video Calling, w mPersistentOverrideConfigs pojawi się zmienna carrier_vt_available_bool = true, pozostałe ustawienia będą nietknięte. Dodatkowo w aplikacji jest przycisk "reset to defaults", który kasuje mPersistentOverrideConfigs, więc wrócą początkowe ustawienia. Permanentnie nie da się nic zepsuć, bo modyfikowana jest tylko konfiguracja Override. Wiem z doświadczenia, bo mocno grzebałem w tych ustawieniach, by włączyć sobie WiFi Calling będąc poza UE. :)

Możliwe jednak, że pomimo włączenia Video Calling w Pixelach brakuje odpowiedniego configu imsvt, albo po prostu Twój operator będzie zrzucał te połączenia do Voice. Trzeba spróbować.
 #1178185  autor: Dideq
 28 sie 2024, 14:41
Jeszcze mnie zastanawia jak się to pojawi w dialerze Googlowskim :)
 #1178194  autor: kszaq
 28 sie 2024, 16:33
Dideq: sprawdziłem właśnie połączenie Pixel 6 (nju abonament) -> Galaxy S21 - działa! :)

W dialerze pokazuje się jako ikonka kamery przy kontaktach albo dla numeru wprowadzanego ręcznie jako opcja na liście:
Obrazek
 #1178348  autor: Dideq
 30 sie 2024, 14:24
Zrobiłem, też mam rozmowę wideo, ale czy te aplikacji Shizuku i Pixel IMS muszę mieć nadal zainstalowane? EDIT. można wywalić. Ustawić trzeba dla każdej SIM oddzielnie. Dzięki za pomoc. :)
 #1178368  autor: kszaq
 30 sie 2024, 22:33
Dideq: to, co ustawisz w Pixel IMS resetuje się przy każdej aktualizacji systemu, czyli mniej więcej co miesiąc trzeba będzie powtarzać akcję - o ile zależy Ci na ViLTE/ViWiFi.
 #1178897  autor: maniek357
 08 wrz 2024, 13:52
Czy ktoś jeszcze zauważył brak zrzutu z LTE (VoLTE) do 3G podczas rozmów w Play ? Pamiętam, że do niedawna było tak, że rozmowa rozpoczęta w VoLTE, w momencie spadku RSRP poniżej ok. -115 dBm, była zrzucana do U900. Teraz to się nie dzieje, LTE jest trzymane do upadłego. Sprawdzane w miejscu o dosyć słabym zasięgu (pd. wschód od Białegostoku). Zarówno stacjonarnie na zewnątrz / wewnątrz budynków, jak i podczas jazdy samochodem i mijania kilku stacji po drodze. Widziałem nawet poziomy sygnału L800 w okolicach RSRP -130 dBm, a połączenie wciąż było utrzymywane.

Teren co prawda przygraniczny, nie wszystkie stacje mają tu G900 (zamiast tego DCS), ale U900 Play jest dostępne i dużo bardziej używalne niż w Orange. Testy na karcie Virgin z wyłączonym RK. Połączenie testowe wykonywane pod nr 226459300 (stream PR Trójka) - nawet podczas spadków sygnału do ~ -130 dBm nie było słychać jakichś wyraźnych zaników dźwięku.

Czyżby jakieś zmiany przygotowawcze pod wyłączenie 2G (900) i 3G ?
 #1178902  autor: p2225
 08 wrz 2024, 14:32
Żeby się nie okazało, że Orange tak szumnie wyłącza 3G, a Play zrobi to szybciej i od razu uruchomi wszędzie LTE900. ;)

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1178922  autor: matias55
 08 wrz 2024, 21:19
p2225 pisze:
08 wrz 2024, 14:32
Żeby się nie okazało, że Orange tak szumnie wyłącza 3G, a Play zrobi to szybciej i od razu uruchomi wszędzie LTE900. ;)
Play nie ma jeszcze pozwoleń praktycznie na LTE900.
 #1178926  autor: Pawrzes
 08 wrz 2024, 22:20
maniek357, faktycznie w ciągu ostatnich kilku dni coś musiało się zmienić, tam gdzie korzystam z WiFi Calling wewnątrz budynku gdzie jest L800 około -119 RSRP koło ścian spadek do U900 był najczęściej w trakcie inicjowania połączenia lub po kilku sekundach a teraz VoLTE trzyma do zaników głosu przy -130 RSRP. Jedno połączenie na ten numer Trójki dopiero po 6 minutach zrzuciło do U900 z innej stacji a drugie zostało zerwane po utracie zasięgu czyli nie ma obecnie też zrzutów do GSM900... Sprawdzone w LAC/TAC 115 niedaleko granicy powiatu legionowskiego i nowodworskiego w zasięgu jednej z ostatnich dwóch stacji Huawei w okolicy.
EDIT: 3 połączenie zrzuciło z -128 dBm LTE800 do -107 dBm U900.
Może być testowane gdzie stacje bazowe raportują spadki połączeń do 3G pomimo maksymalnego priorytetu dla VoLTE.
W Orange z kolei widzę od wiosny dużo częstsze spadki do U900 w różnych miejscach na zewnątrz gdzie tak nie było, problem jest też z ciągłością transmisji danych która w takich spadkach lub z LTE do GSM jest zrywana...

Pozdrawiam
 #1178938  autor: maniek357
 09 wrz 2024, 10:24
Dzięki @Pawrzes za potwierdzenie. Czyli faktycznie mocno przesunęli barierę zrzutu rozmowy z VoLTE i wygląda na to, że oprócz RSRP brane są pod uwagę jeszcze jakieś dodatkowe czynniki (może obciążenie pasma LTE ?).

Ktoś wie jak to działa w T-Mobile ? Zrzut podczas rozmowy z VoLTE do 2G jest przy jakimś określonym poziomie sygnału, czy nie da się tego jednoznacznie określić ?
 #1178952  autor: kozien70
 09 wrz 2024, 15:26
Nie dało się jednoznacznie określić - czasem zrzut zwłaszcza w ruchu następował przy widocznych kreskach zasięgu LTE (iPhone więc trudno ocenić poziom sygnału). Było to dla mnie tak irytujące, że wyłączyłem 2G i działam tylko z LTE/5G.
W T-mobile zanim wyłączyłem GSM nigdy nie doświadczyłem sytuacji trzymania się w opór LTE i VoLTE. Wręcz przeciwnie - czasami spadek do 2G występuje w niespodziewanym momencie, gdy LTE wydaje się być jeszcze całkiem mocne.
 #1178955  autor: matias55
 09 wrz 2024, 16:40
kozien70 pisze:
09 wrz 2024, 15:26
Nie dało się jednoznacznie określić - czasem zrzut zwłaszcza w ruchu następował przy widocznych kreskach zasięgu LTE (iPhone więc trudno ocenić poziom sygnału). Było to dla mnie tak irytujące, że wyłączyłem 2G i działam tylko z LTE/5G.
W T-mobile zanim wyłączyłem GSM nigdy nie doświadczyłem sytuacji trzymania się w opór LTE i VoLTE. Wręcz przeciwnie - czasami spadek do 2G występuje w niespodziewanym momencie, gdy LTE wydaje się być jeszcze całkiem mocne.
To zależy od modemu telefonu i samej sieci. Niestety T-Mobile to nie Play, gdzie pokazuje przykładowo UMTS i stan sieci poza zasięgiem, a rozmowa w głośniku dalej jest.
Gdy miałem w T-Mobile tryb Auto, to wystarczy, że telefon tylko na moment wbije -112 dBm RSRP i potrafiło zrzucić do 2G.
 #1178976  autor: 88aska88
 10 wrz 2024, 12:04
maniek357 pisze:
08 wrz 2024, 13:52
Czy ktoś jeszcze zauważył brak zrzutu z LTE (VoLTE) do 3G podczas rozmów w Play ? ...
...

Rozmowa lub wyłączony @ = siedzi w LTE800 + agregacja
Rozmowa z/lub włączony @ = "lata" po pasmach LTE + agregacja
Do upadłego w VoLTE, jeśli przełączy na 3G, nie wraca.
Takie wczesne Orange, aby pokazać 5/5 zasięgu :)
  • Strona 199 z 200
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200