DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #137985  autor: sebastr
 31 gru 2006, 18:11
Witam

Chcę kupi nowego Samsunga na Allegro. Wybrałem już sprzedawcę u którego będę kupował.
Mam jednak wątpliwości co do gwarancji.
Sprzedający mówi, że jest to gwarancja europejska, napisana w aż 12 językach.
Jest to gwarancja na 24 miesiące od daty zakupu. Przy zakupie otrzymam dowód zakupu - paragon.

A na stronie Samsunga w FAQ wyczytałem:
"Czy gwarancja obejmuje produkty zakupione poza granicami kraju?
Nie, naprawie gwarancyjnej podlegają jedynie produkty wyposażone w kartę gwarancyjną Samsung Electronics Polska. "

I w tym tkwi problem. Ja będę miał gwarancję europejską a nie gwarancje Samsung Electronics Polska.

Czy ta gwarancja bedzie obowiązywac?
Co mam robic? Kupowac czy nie kupowac?
Ostatnio zmieniony 31 gru 2006, 18:17 przez sebastr, łącznie zmieniany 1 raz.

 #137986  autor: bosman102
 31 gru 2006, 18:14
Spytaj się sprzedawcy gdzie masz oddać telefon (serwis) w razie jak się zepsuje.
Bo jak do Irkucka cię wyślą to współczuje. ;-)

[ Dodano: 2006-12-31, 18:15 ]
A w ogóle nie ma opcji, znalezienia innego sprzedawcy, co da Polską gwarancje ?

 #137988  autor: sebastr
 31 gru 2006, 18:23
Nawet gdyby to przecież przez telefon sprzedawca może mi powiedziec to co chcę usłyszec.
U innych sprzedawców interesującego mnie modelu też jest nie zaciekawie. Np: tel nowy bez simlocka z pl menu, a gwarancja 3m-ce, albo rozruchowa 7 dni, albo jeszcze inny przypadek gwarancja 1 miesiąc lub 24 m-ce za dopłatą 50 zł.

 #138249  autor: Rokko
 01 sty 2007, 21:51
nigdy nie bierz z ta gwarancja od komisu - ta ich rozruchowa jest g warta. A dziwi mnie to co napisal samsung - gwarancja jest gwarancja. Obowiazuje na calym swiecie.

 #138294  autor: sebastr
 02 sty 2007, 08:40
Oczywiście, że te z gwarancją rozruchowa mnie nie interesują. Tymbardziej, że nie jest to fon za 100, czy 200 zł tylko za ponad 1000, bo chodzi tu przecież o D900. Naprawa takich fonów jest cholernie droga, dlatego wolę miec gwarancje z prawdziwego zdarzenia.

 #138355  autor: ywis
 02 sty 2007, 12:40
sebastr pisze:lub 24 m-ce za dopłatą 50 zł.
Więc w czym problem... dopłać 50 zł i będziesz miał pełną gwarancję w komisie. Prosta sprawa.

 #138391  autor: Neutrine Ray
 02 sty 2007, 13:35
Na stronie Samsunga maja czesto nieaktualne informacje, jesli masz europejska karte gwarancyjna to musza naprawic Ci w polsce, w autoryzowanym serwisie Samsunga.
Najlepiej zrobisz jak zadzwonisz na infolinie Samsung Polska - 0 801 801 881

www.samsung-mobile.pl - Najbardziej Profesjonalne Polskie Forum Samsunga

 #138645  autor: sebastr
 03 sty 2007, 09:42
Neutrine Ray pisze:Na stronie Samsunga maja czesto nieaktualne informacje, jesli masz europejska karte gwarancyjna to musza naprawic Ci w polsce, w autoryzowanym serwisie Samsunga.
Najlepiej zrobisz jak zadzwonisz na infolinie Samsung Polska - 0 801 801 881

Zadzwoniłem tam jeszcze zanim napisałeś ten post.
Po tym co powiedziiał Pan od Samsunga uspokoiłem sie. Powiedział mianowicie że jeśli ta europejska gwarancja obejmuje także Polskę to wszystko jest oki.
Zadzwoniłem do sprzedawcy telefonu i dowiedziałem się że gwarancja obejmuje również Polskę.

 #146578  autor: Nyau
 27 sty 2007, 23:28
Ja ostatnio kupiłem telefon na allegro i w pudełku była tylko karteczka "warranty card", ale bez żadnego podpisu, pieczątki, nic :/
Czy ta kartka stanowi gwarancję?

 #146749  autor: Neutrine Ray
 28 sty 2007, 15:06
Karta gwarancyjna jest wazna gdy znajduje sie na niej pieczatka sprzedawacy podpis oraz data wydania sprzetu.

www.samsung-mobile.pl - Najbardziej Profesjonalne Polskie Forum Samsunga

 #173729  autor: Techwin
 13 kwie 2007, 18:24
Dodajmy do tego że wiele autoryzowanych serwisów, aczkolwiek nie wszystkie wymaga także DOWODU ZAKUPU w postaci paragonu, lub faktury i samo wypełnienie gwarancji nie wystarcza.

 #173795  autor: Prometo
 13 kwie 2007, 21:44
Neutrine Ray pisze:Karta gwarancyjna jest wazna gdy znajduje sie na niej pieczatka sprzedawacy podpis oraz data wydania sprzetu.
A jak to jest z gwarancją gdy przedłużę umowę z operatorem i telefon dostarczy mi kurier. Czy na karcie gwarancyjnej jest pieczątka, podpis i data?

 #173858  autor: Techwin
 14 kwie 2007, 00:07
W takiej sytuacji zawsze dostajesz też fakturę i osobno specyficzną kartę gwarancyjną z wydrukowanym modelem, IMEI, etc. na której jest napisane że do jej ważności jest wymagane równoczesne przedstawienie faktury o takim a takim numerze. Jak to wygląda mozna zobaczyć chocby na zdjęciach z aukcji na allegro.

 #174818  autor: JacekS
 17 kwie 2007, 11:53
Neutrine Ray pisze:Karta gwarancyjna jest wazna gdy znajduje sie na niej pieczatka sprzedawacy podpis oraz data wydania sprzetu.
A dowod zakupu np paragon lub faktura

 #175036  autor: Neutrine Ray
 18 kwie 2007, 00:32
Jezeli telefon jest ma gwarancje producenta, musi byc i karta gwarancyjna i paragon zakupu.

www.samsung-mobile.pl - Najbardziej Profesjonalne Polskie Forum Samsunga

 #209878  autor: hackmaniak
 06 sie 2007, 16:31
Aby gwarancja była uwzględniona Karta gwarancyjna musi być poprawnie wypełniona i ostemplowana. Do tego musi być dowód zakupu (lub kopia) z datą taką samą jak w Karcie Gwarancyjnej. Tam gdzie są kraje wymienione musi być Polska. I oczywiście telefon, który jest oferowany w Polsce, bo jak ktoś przywiezie sobie cudo, którego serwis na oczy nie widział, to nie naprawi.
Powiecie, że jak jest gwarancja europejska to serwis w Polsce MUSI napawić?
Wystarczy raz przeczytać warunki gwarancji, żeby zrozumieć, że serwis MOŻE, a nie MUSI. Jest wyraźnie napisane, że telefon powinien być reklamowany w kraju w którym został zakupiony. Serwisy z innego kraju mogą naprawić na zasadach, które tam panują. Nie jest to jednak obowiązek.

 #209896  autor: Drzazga
 06 sie 2007, 17:22
No dobrze a co jeśli telefon jest nabyty od sprzedawcy na allegro i teoretycznie nowy, sprowadzony od dystrybutora poza Polską i w karcie gwarancyjnej jest wbita data i pieczątka od sprzedawcy w Polsce? Co wtedy? Gwarancja europejska na europejski telefon kupiony w Polsce? I czy obejmie to gwarancja i np. uszkodzenie płyty głównej wymagające wymianę telefonu? Wymienią taki telefon?

http://www.foto-tel.pl/

 #209906  autor: hackmaniak
 06 sie 2007, 18:15
Drzazga pisze:No dobrze a co jeśli telefon jest nabyty od sprzedawcy na allegro i teoretycznie nowy, sprowadzony od dystrybutora poza Polską i w karcie gwarancyjnej jest wbita data i pieczątka od sprzedawcy w Polsce? Co wtedy? Gwarancja europejska na europejski telefon kupiony w Polsce? I czy obejmie to gwarancja i np. uszkodzenie płyty głównej wymagające wymianę telefonu? Wymienią taki telefon?
Zakładając, że jest sobie dystrybutor za granicą i jakiś polski sklep się tam zaopatruje to ten sklep wystawia normalnie polski dowód zakupu i wypełnia zgodnie z tym Kartę Gwarancyjną. Pudełka możesz nawet nie mieć, a tylko tam są dane importera. Jak masz polski dowód zakupu to serwis raczej nie będzie próbował udowodnić, że sprzęt jest z innej dystrybucji. Moim zdaniem w tej sprawie po prostu naprawią taki telefon. Jeżeli jest uszkodzenie płyty głównej to naprawią taką płytę albo ją co najwyżej wymienią. Bardzo rzadko zachodzi potrzeba wymiany telefonu. Uważam jednak, że jeżeli będzie trzeba to wymienią.
Czasem jednak sprzedawcy z Allegro prowadzą prywatny import, czyli sprowadzają małe ilości bez żadnym wiążących dokumentów i wtedy autentycznie jest problem z naprawą. Jak chcą dużo i naprawdę nowych to lepiej im się dogadać z polskim dystrybutorem. Przecież też mogą wynegocjować zniżki.
Niestety, spora część sprzętu z Allegro gdzie jest tylko wewnętrzna gwarancja sprzedawcy to jakieś refurbished z Zachodu. I oni sprzedają to jako nowe bez informacji dla kupującego.

Polecam zakup w Polsce z normalną gwarancją albo samodzielny zakup za granicą bez pośredników. Wyjdzie taniej, pewniej i lepiej.

 #210184  autor: Drzazga
 07 sie 2007, 17:13
dzięki za informację :D
Trochę naraziłeś się tutaj moderatorowi, który jest gorliwym "wyznawcą" allegro a sprzedających normalnie z Samsung Polska nazywa oszustami ale to szczegół... ważne że klient nie jest nabijany w butelkę a dostaje rzetelną informację i gwarancję producenta a nie "gwarancję sprzedawcy"
Pozdrawiam

http://www.foto-tel.pl/

 #210203  autor: hackmaniak
 07 sie 2007, 18:33
Drzazga pisze:dzięki za informację :D
Bardzo proszę. Jeżeli będę jeszcze potrzebny to chętnie odpowiem o ile będę potrafił. Szkoda, że moje pytanie (zadałem jedno) pozostało bez odzewu.
Drzazga pisze:Trochę naraziłeś się tutaj moderatorowi, który jest gorliwym "wyznawcą" allegro a sprzedających normalnie z Samsung Polska nazywa oszustami ale to szczegół...
Nie napisałem, że Allegro jest złe. Zakładając, że telefon nowy z polskiej dystrybucji kosztuje 650 zł, a na Allegro nowy z Zachodu kosztuje 450 zł i jest autentycznie nowy to można rozważyć zakup. Tylko kupujący musi być świadom, że za te 200 zł nie dostaje normalnej gwarancji w dowolnym serwisie tylko ma telefon bez gwarancji, albo musi czekać aż sprzedający wyśle jego telefon do Niemiec i mu odda później. Pomijam już sprzedaż odnawianych telefonów jako nowych. Niestety niektórzy z Allegro tak robią, a w sklepach oficjalnie sprzedających tego nie ma
Drzazga pisze:ważne że klient nie jest nabijany w butelkę a dostaje rzetelną informację i gwarancję producenta a nie "gwarancję sprzedawcy"
To co wyżej napisałem. Nikt nikogo nie zmusza to zakupu drożej z gwarancją producenta. Kupiłem kiedyś sprzęt z Allegro za niewiele ponad połowę oficjalnej ceny. Poświęciłem tą gwarancję uznając, że jak nawet się popsuje to sobie drugi kupię. A sprzęt działa do dzisiaj już kilka lat.