DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #221714  autor: Tantal
 18 wrz 2007, 14:02
Witam, mam pewien problem z samsungiem C260. Został kupiony w salonie plusa z simlockiem plusa. Ponieważ miał działać w sieci Play, został mu usunięty simlock. Niestety telefon ten zawiesza się w czasie edycji (np. edycja nr. telefonu) karty sim, kasowania sms'ów z tej karty. W innych sieciach telefon działa normalnie. Po tych problemach został mu zmieniony soft na nowy, oryginalny (nie zmodyfikowany przez plusa). Jednak problem występuje nadal, telefon zawiesza się na kartach Play.
Wiem też że karty Play mają trochę inne parametry w stosunku do reszty i pewnie stąd te problemy.

I teraz pytanie. Czy to jest jakaś wada fabryczna tych telefonów? Ktoś ma podobne problemy?
To chyba kwalifikuje się na gwarancję?


Proszę poczytać TUTAJ i na przyszłość w taki sposób zakładać temat. Poprawiłem.

edit: sorki za to
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 17:21 przez Tantal, łącznie zmieniany 2 razy.

 #221724  autor: PingNoMore
 18 wrz 2007, 14:51
Jeżeli telefon działa normalnie z kartami innych sieci to znaczy, że karta Play jest uszkodzona. Z tego co słyszałem to pierwsze partie kart sim Play działały jak chciały z różnymi telefonami. Na Twoim miejscu poszedł bym do salonyu i wymienił kartę na inną.

 #221728  autor: Tantal
 18 wrz 2007, 15:10
Sprawdzałem na 3 różnych kartach Playa, zawsze ten sam efekt.
I jak to wygląda z wymianą? Bo nie chciałbym numeru zmieniać.

 #221752  autor: elrond
 18 wrz 2007, 17:48
Tantal, z moich informacji wynika, że karty z którymi mogą być problemy, to seria bez kropki na końcu jej numeru seryjnego. Sprawdź to.

 #221753  autor: kamil1221
 18 wrz 2007, 17:54
Istnieje też opcja, że telefon nie jest przystosowany do kart uSIM i nawet najnowszy soft producenta tego nie uwzględnia. Wychodzi na to, że będziesz musiał albo zmienić sieć, bądź kupić jakiś prawdziwy telefon 3G.

 #221771  autor: PingNoMore
 18 wrz 2007, 18:59
Ale model C260 jest w miare nowy. Przecież karty Play działają w Nokiach 6310i

 #221774  autor: Tantal
 18 wrz 2007, 19:22
Numerek sprawdzę jak tylko dostanę tą kartę.

Wiem tylko że ta karta działa też na SE j220 i nie ma problemów. Z drugiej strony było by troszkę bezsensu żeby kupować drogi telefon skoro i tak nie będzie się korzystać z jego funkcji.

 #221776  autor: elrond
 18 wrz 2007, 19:33
Tantal pisze:Wiem tylko że ta karta działa też na SE j220 i nie ma problemów. Z drugiej strony było by troszkę bezsensu żeby kupować drogi telefon skoro i tak nie będzie się korzystać z jego funkcji.
Ja uważam że to nie konieczne. Sprawdź najpierw dobrze karte. Bo lepiej ją wymieniac niż inwestować w nowy telefon.

Dziś, celem sprawdzenia, włożyłem karte Play do przedpotopowego siemensa S35 i działała w 100%. Wyswietliło się "Plus GSM", a ponizej "PLAY".

 #221778  autor: Prometo
 18 wrz 2007, 19:36
elrond pisze:Dziś, celem sprawdzenia, włożyłem karte Play do przedpotopowego siemensa S35 i działała w 100%. Wyswietliło się "Plus GSM", a ponizej "PLAY".
U mnie karta działała na Siemensie M35 i Nokii 3410.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #221791  autor: Tantal
 18 wrz 2007, 20:08
No ale ten problem miałem z 3 kartami play. Generalnie telefon z nią działa, zawiesza się tylko w 2 przypadkach opisanych w 1 poście, co jednak jest dosyć uciążliwe.


Sprawdziłem numer na karcie. Nie ma tam żadnej kropki. Skoczę jutro do salonu i zobaczę co oni powiedzą na ten temat.

Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2007-09-19, 13:15 ]
Byłem w salonie Play. Samsung został sprawdzony na kolejnych 2 kartach i też się zawiesza.
Jutro oddaję telefon do serwisu samsunga.

 #221917  autor: yagi
 19 wrz 2007, 16:35
Ja podobny problem widzialem w C140 - podczes proby skasowania kontaktu z SIM telefon sie zawieszal i zaliczal restart...

I wizyta w serwisie nie pomogla... Jest rpoblem z kartami SIM Play - obilo mi sie o uszy ze pracuja na innych napieciach niz do tej pory stosowane ale nie jestem w stanie tego potwierdzic...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #221933  autor: Tantal
 19 wrz 2007, 17:43
Też słyszałem że pracują na innych napięciach.

Ale to już nie mój problem, jeżeli samsung sobie z tym nie radzi to niech zwrócą kasę.

 #221990  autor: yagi
 19 wrz 2007, 21:38
Tantal pisze:Ale to już nie mój problem, jeżeli samsung sobie z tym nie radzi to niech zwrócą kasę.
Problem w tym ze masz sciagnietego locka i na dobra sprawe utraciles prawa gwarancyjne...

Jakbys chcial zglaszac nizgodnosc towaru z umowa to Ci to wytkna na ekspertyzie...

Jak zalozysz locka to Ci sie zapytaja jak ma dzialac w Play skoro ma blokade - i tak w kolo...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #221995  autor: Tantal
 19 wrz 2007, 21:46
1. Pytałem specjalnie sprzedawcy czy tracę gwarę po zdjęciu locka. Powiedział że nie, jeżeli nie uszkodzi się przy tym telefonu.
2. W warunkach gwarancji nic nie napisali że ściągnięcie locka = utrata gwarancji, więc mogą mi skoczyć :)


Btw. czy to normalne że bateria przy zakupie była już naładowana? I jej ładowanie trwało niecałe 2h?

 #222006  autor: yagi
 19 wrz 2007, 22:21
Co do baterii to norma - najczesciej spotykalem baterie naladowane w polowie ale zdarza sie ze pokazuja tez i full ;)

Co do gwarancji to jesli zepsulby sie wyswietlacz albo padlaby bateria to OK - nie przyczepia sie, ale co do ingerencji w soft (zdjecie locka) to juz moze byc kwestia dyskusyjna... Myslisz ze oni tak latwo oddaja kase???

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #222012  autor: Tantal
 19 wrz 2007, 22:35
W sumie na kasie mi tak nie zależy, niech oddadzą sprawny telefon, bo mamie się podoba :)

Zmiana softu telefonu nie uszkodziła, a jeżeli tak to niech mi to udowodnią.
W razie czego jest jeszcze rzecznik konsumenta...ale myślę że obędzie się bez tego.


edit:
Aha, co do baterii to ja zazwyczaj spotykałem rozładowane w niemal do końca, dlatego się tak zdziwiłem.
I czy obecne baterie należy "formować" (ładować z 12h)? W instrukcji nic o tym nie ma.

 #222016  autor: Kaczy
 19 wrz 2007, 22:44
Tantal pisze:Też słyszałem że pracują na innych napięciach.

Ale to już nie mój problem, jeżeli samsung sobie z tym nie radzi to niech zwrócą kasę.
Jeśli to jest przyczyną to zapomnij, że coś wywalczysz. Na 100% gdzieś w specyfikacji telefonu jest napisane, że pracuje on z kartami o danym napięciu. Więc jeśli karta Playa ma inne napięcie telefon nie musi z nią pracować.
To jakby mieć pretensje do Nokii, że telefon ze Stanów nie działa w Polsce. W końcu on pracuje na innych częstotliwościach. I tak samo jest w tym przypadku. Są inne napięcia.

...::: Made for loneliness :::...

 #222021  autor: Tantal
 19 wrz 2007, 22:59
Nie popadajmy w skrajność. Nigdy nie widziałem żeby ktoś podawał napięcia pracy kart sim, więc nie mogłem sprawdzić czy telefon będzie kompatybilny z kartami Play.
Tak samo w specyfikacji telefonu tego nie ma. Jeżeli miał by nie działać z niektórymi kartami, na pewno by o tym poinformowali.

[ Dodano: 2007-09-20, 14:13 ]
Telefon posłali na serwis. Jak oddadzą to napiszę czy udało im się usunąć usterkę.

 #222336  autor: hackmaniak
 21 wrz 2007, 21:28
Tantal pisze:Wiem też że karty Play mają trochę inne parametry w stosunku do reszty i pewnie stąd te problemy.
Z Play' em są bardzo różne problemy, które są obce użytkowników pozostałych sieci. Kiedyś dawali karty pamięci Kingstona do telefonów Samsunga i te karty nie chciały współpracować. Z tymi kartami SIM problem też jest na 99% po stronie Play' a. Wiem, że tak było z SGH-L760. I jeszcze bzdury opowiadali, że ten telefon ma wadliwy soft. Tylko, że z każdym innym operatorem działał telefon. Soft jednak został nieco zmodyfikowany i zadziałało.
Tantal pisze:To chyba kwalifikuje się na gwarancję?
Oddaj do serwisu to się dowiesz. Zapewne zgłosi się więcej Klientów z tym problemem. Obie firmy będą musiały znaleźć rozwiązanie aby coś zrobić z tymi użytkownikami.
Tantal pisze:Ale to już nie mój problem, jeżeli samsung sobie z tym nie radzi to niech zwrócą kasę.
Na jakiej podstawie oczekujesz od Samsunga zwrotu kasy? Może masz jakikolwiek dowód, że wręczyłeś im jakieś pieniądze? Bo domyślam się, że nie.
yagi pisze:
Tantal pisze:Ale to już nie mój problem, jeżeli samsung sobie z tym nie radzi to niech zwrócą kasę.
Problem w tym ze masz sciagnietego locka i na dobra sprawe utraciles prawa gwarancyjne...
Dokładnie tak. Usunięcie sim locka jest ingerencją w oprogramowania poza autoryzowanym punktem serwisowym. Takie ingerencje powodują utratę gwarancji. Przeczytaj Kartę Gwarancyjną to zobaczysz.
Tantal pisze:1. Pytałem specjalnie sprzedawcy czy tracę gwarę po zdjęciu locka. Powiedział że nie, jeżeli nie uszkodzi się przy tym telefonu.
Sprzedawca nie jest ekspertem w tej dziedzinie ani wyrocznią w sprawach interpretacji Karty Gwarancyjnej. Jak miałeś wątpliwości trzeba było pytać Gwaranta. Sprzedawcy to nie musi interesować.
Tantal pisze:2. W warunkach gwarancji nic nie napisali że ściągnięcie locka = utrata gwarancji, więc mogą mi skoczyć :)
Uwierz mi, że mogą. Karta Gwarancyjna jest tworzona dla ludzi myślących posiadających umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wyjaśniłem to wyżej. Usunięcie SIM Locka = ingerencja w oprogramowanie. Ingerencja w oprogramowanie = utrata gwarancji, czyli Usunięcie SIM Locka = utrata Gwarancji. Normalne prawo logiki. Zrozumiałeś?
yagi pisze:Co do gwarancji to jesli zepsulby sie wyswietlacz albo padlaby bateria to OK - nie przyczepia sie, ale co do ingerencji w soft (zdjecie locka) to juz moze byc kwestia dyskusyjna... Myslisz ze oni tak latwo oddaja kase???
Jak by się zepsuł wyświetlacz czy bateria to OK jeżeli sam z siebie. Bo jak rozbijesz to nikt tego nie uzna. A co do oddawania kasy to nie robią tego w ogóle, bo kasy nie brali. Co najwyżej wymiana zgodnie z warunkami Gwarancji. Jak będzie usunięty SIM Lock, a sprawa zbyt trudna dla serwisu to możesz się spodziewać odmowy naprawy.
Tantal pisze:Zmiana softu telefonu nie uszkodziła, a jeżeli tak to niech mi to udowodnią.
Jak będą chcieli to udowodnią, a jak nie to nie udowodnią i też będzie dobrze. Nie mają takiego obowiązku. Wystarczy stwierdzenie, że odbyła się taka ingerencja.
Tantal pisze:W razie czego jest jeszcze rzecznik konsumenta...ale myślę że obędzie się bez tego.
Nawet tam nie idź. Stracisz swój czas i tego człowieka. A nic nie zdziałasz.
Kaczy pisze:Na 100% gdzieś w specyfikacji telefonu jest napisane, że pracuje on z kartami o danym napięciu. Więc jeśli karta Playa ma inne napięcie telefon nie musi z nią pracować.
I tu się zaczyna problem. Na 100% takie coś jest w specyfikacjach i instrukcjach serwisowych, ale nie odnalazłem nic takiego udostępnionego użytkownikowi. Nie ma potrzeby, aby użytkownik końcowy znał takie napięcia. Podejrzewam, ale pewności nie mam, że Gwarant odrzuci roszczenie pokazując, że z innymi kartami SIM działa i, że może być uszkodzona karta SIM. Co innego sprzedawca telefonu. Polecam reklamacje w sklepie z tytułu niezgodności towaru z umową. Tutaj szanse będą o wiele większe. Chociaż najczęściej Gwarant z operatorem się dogadują. Bo jak nie to obie firmy straciły by sporo Klientów.

 #222343  autor: Tantal
 21 wrz 2007, 22:02
Zanim oddałem telefon do serwisu dokładnie przeczytałem warunki gwarancji.
Pkt. 5. Gwarancją nie są objęte:
- uszkodzenia powstałe na skutek samowolnych napraw, przeróbek, zmian oprogramowania dokonanych przez Kupującego lub osoby nieupoważnione
Zdjęcie simlocka i zmiana oprogramowania nie są przyczyną wadliwego działania tego telefonu. Nie ja go uszkodziłem, to wada tego telefonu.
Karta Gwarancyjna jest tworzona dla ludzi myślących posiadających umiejętność czytania ze zrozumieniem[...]Normalne prawo logiki. Zrozumiałeś?
Bez takich złośliwości proszę. Nie znamy się i nie życzę sobie takich uwag.
Pomijając fakt że mógłbym napisać tak samo.