DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

 #222385  autor: hackmaniak
 22 wrz 2007, 09:44
Tantal pisze:Zanim oddałem telefon do serwisu dokładnie przeczytałem warunki gwarancji.
Bardzo dobrze. Tak należy czynić. Zawsze lepiej przeczytać wcześniej niż później.
Tantal pisze:
Pkt. 5. Gwarancją nie są objęte:
- uszkodzenia powstałe na skutek samowolnych napraw, przeróbek, zmian oprogramowania dokonanych przez Kupującego lub osoby nieupoważnione
Zdjęcie simlocka i zmiana oprogramowania nie są przyczyną wadliwego działania tego telefonu. Nie ja go uszkodziłem, to wada tego telefonu.
Nie Tobie to oceniać tylko raczej serwisowi. Zapewniam znając to od strony praktycznej, że jak pozbawiłeś telefon SIM Locka to wystarczy aby Ci odmówić naprawy gwarancyjnej. Nawet na stronie Samsunga masz napisane:
Gwarancja zostaje unieważniona w przypadku ingerencji w sprzęt lub naprawy poza Autoryzowanym Punktem Serwisowym.
I tyle. Wszystko moim zdaniem jasne. Taka jest praktyka. Gwarancja obejmuje wady własne. Wkładamy X innych kart SIM. I każda działa dobrze. A Twoja nie. Ja będąc w serwisie wydał bym opinie, że telefon testowany na kilku kartach SIM i działa poprawnie. Zgłaszane objawy nie są wadą własną produktu. Mogą być spowodowane uszkodzeniem karty SIM. Bo chyba swojej im na testy nie wysłałeś? Więc nawet nie mają jak sprawdzić.
Tantal pisze:
Karta Gwarancyjna jest tworzona dla ludzi myślących posiadających umiejętność czytania ze zrozumieniem[...]Normalne prawo logiki. Zrozumiałeś?
Bez takich złośliwości proszę. Nie znamy się i nie życzę sobie takich uwag.
Pomijając fakt że mógłbym napisać tak samo.
[/quote]
Potwierdziłeś niestety moje przypuszczenie pisząc, że będziesz oczekiwał zwrotu kasy od Samsunga jak nie naprawią Ci telefonu? Ciekawe na jakiej podstawie? Bo raczej to trochę nielogiczne.

P. S. Napisz proszę jak się skończyła ta sprawa. Bo sam jestem ciekaw. Chociaż mam swoje przypuszczenia.

 #222405  autor: Tantal
 22 wrz 2007, 10:40
Cały czas piszesz że na mojej karcie sim, ale już mówiłem że sprawdziłem 5 kart Play, i to nie jest przypadek że nie działają. Nie działała zarówno na pierwszych kartach tej sieci (nadchodzi4), jak i na najnowszych. Karty są sprawne bo działają w innych telefonach, czasem kilkuletnich.

Napisałem też że na kasie mi nie zależy, chcę dostać po prostu sprawny telefon.
Rzeczywiście zwrot pieniędzy od samsunga mi się nie należy, co najwyżej wymiana telefonu.
Gwarancja zostaje unieważniona w przypadku ingerencji w sprzęt lub naprawy poza Autoryzowanym Punktem Serwisowym.
Liczy sie to co mam napisane w karcie gwarancyjnej, to co mają na stronie w teorii jest nie istotne. W praktyce oczywiście bywa różnie, ale ja łatwo się z tym nie poddam.

 #222532  autor: hackmaniak
 22 wrz 2007, 17:37
Tantal pisze:Liczy sie to co mam napisane w karcie gwarancyjnej, to co mają na stronie w teorii jest nie istotne. W praktyce oczywiście bywa różnie, ale ja łatwo się z tym nie poddam.
W świetle prawa to co jest na stronie nie jest żadną podstawą do odrzucenia reklamacji. Nie musisz odwiedzać strony Samsunga kupując ich produkt. Obowiązuje Karta Gwarancyjna, która jest umową na podstawie której serwis przyjmuje sprzęt do reklamacji.
Podałem Ci jednak to zdanie, bo to właśnie pewna praktyczna informacja. A co do Karty Gwarancyjnej to niestety nie mam żadnej pod ręką, bo bym napisał, które punkty mogą spowodować odrzucenie reklamacji.
Jak kupiłeś telefon w ofercie open market to ma działać w każdej sieci. Możesz wtedy walczyć. Jeżeli jednak telefon jest np.: z Plusa, fabrycznie miał SIM Locka i brandowany soft Plusa to oznacza, że jest dedykowany do wykorzystywania w tej sieci. A nie w Play' u.
Moim zdaniem możliwe jest kilka scenariuszy tej sprawy. Dlatego jak dostaniesz telefon to napisz co zrobili.

 #222569  autor: Tantal
 22 wrz 2007, 18:33
Gość któremu oddawałem telefon w serwisie wiedział ze lock był zdjęty. Nawet nie wspomniał że to powód do odrzucenia gwarancji. Ale nie ma sensu już rozmyślać, na pewno napiszę jak sprawa się potoczyła.

 #222622  autor: hackmaniak
 22 wrz 2007, 20:26
Tantal pisze:Gość któremu oddawałem telefon w serwisie wiedział ze lock był zdjęty. Nawet nie wspomniał że to powód do odrzucenia gwarancji. Ale nie ma sensu już rozmyślać, na pewno napiszę jak sprawa się potoczyła.
Ludzie z serwisów lokalnych czasem nie mają pojęcia o tym czym się zajmują. Potrafią tylko przyjąć, zapakować i wysłać do swojej centrali (Radom lub Warszawa). Po numerze IMEI możesz sprawdzać co się dzieje z telefonem. Zajrzyj tutaj albo tutaj (ta strona niestety chwilowo niedostępna). Przed sprawdzeniem musisz wiedzieć do której sieci serwisowej oddałeś. Pierwszy link to CCS, a drugi RR. Innych autoryzowanych serwisów Samsung nie ma. Czasem niestety jest tak, że nie rejestrują na stronie, ale spróbować sprawdzić nie zaszkodzi.

 #222661  autor: Tantal
 22 wrz 2007, 21:55
Dzięki za stronkę. W poniedziałek chyba odeślą, więc wtorek/środa powinienem go mieć. Wgrywanie oprogramowania i reset ustawień poprzednio nie pomogły. No chyba że przez te kilka dni wprowadzili coś nowszego. Opis uszkodzenia lekko wykastrowali...



Status: w trakcie czynności serwisowych
Opis uszkodzenia: Zawiesza się.
Opis naprawy: AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA. RESET USTAWIEŃ.TELEFON SPRAWNY. WSZYSTKIE FUNKCJE I PARAMETRY PRAWIDŁOWE DLA DANEGO MODELU TELEFONU. TEST OK. TEST TELEFONU DOSTĘPNY W FORMIE ELEKTRONICZNEJ NA ŻYCZENIE.

 #222718  autor: hackmaniak
 23 wrz 2007, 09:19
Tantal pisze:Status: w trakcie czynności serwisowych
Opis uszkodzenia: Zawiesza się.
Opis naprawy: AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA. RESET USTAWIEŃ.TELEFON SPRAWNY. WSZYSTKIE FUNKCJE I PARAMETRY PRAWIDŁOWE DLA DANEGO MODELU TELEFONU. TEST OK. TEST TELEFONU DOSTĘPNY W FORMIE ELEKTRONICZNEJ NA ŻYCZENIE.
Podsumowując to nie zrobili nic. Naprawy Ci nie odmówili to już OK. Wgranie oprogramowania następuje zawsze jak oddajesz telefon do serwisu. I nie ma znaczenia czy jest to potrzebne czy nie. Tak chcą producenci. Ten reset ustawień to raczej przywrócenie SIM Locka i mogli dać brandowany soft. Cała reszta to test na urządzeniach pomiarowych i włożenie jakiejkolwiek karty SIM, która działa. Jak zdecydujesz się oddać go jeszcze raz, bo nie będzie działał to dopilnuj, żeby osoba przyjmująca telefon zapisała na karcie przyjęcia produktu dokładny opis zawierający to co Ci nie działa. Wtedy będą musieli zająć stanowisko. Jak uznają coś za usterkę, a nie wyeliminują to będziesz mógł walczyć np.: o jakąś wymianę albo skuteczną naprawę. A tak to nic. Telefon się nie zawiesza i po sprawie.

 #222731  autor: Tantal
 23 wrz 2007, 10:11
Opis usterki był dokładny. Może nie chciało im się przepisywać.

 #222807  autor: hackmaniak
 23 wrz 2007, 15:18
Tantal pisze:Opis usterki był dokładny. Może nie chciało im się przepisywać.
Zapewne oddając sprzęt do serwisu dostałeś jakieś potwierdzenie. I zobacz co wpisali na tym potwierdzeniu. Jeżeli tylko, że telefon się zawiesza to jedyne co możesz zrobić to oddać ponownie sprzęt do serwisu. A jak wpisali wszystko to jesteś w lepszej sytuacji. Sprawdź sprzęt w serwisie. Jak Ci nie będzie działał tak jak chcesz to go nie przyjmuj. Bo zgłosiłeś usterkę, a jej nie wyeliminowali.

 #222861  autor: Tantal
 23 wrz 2007, 18:33
Tak właśnie mam zamiar zrobić. Na zgłoszeniu jest prawidłowy opis usterki.

[ Dodano: 2007-09-26, 15:31 ]
Byłem dzisiaj w serwisie. Oczywiście wyżej wymienione zabiegi nie przyniosły efektu, telefon dalej się zawiesza. Poszedł 2 raz na serwis z jeszcze dokładniejszym opisem usterki.
W przyszłym tygodniu napiszę czy udało im się go naprawić

[ Dodano: 2007-10-01, 13:53 ]
Dzisiaj odebrałem telefon z serwisu, nie działał. Pojechał do naprawy po raz 3.

 #238174  autor: kowcio
 08 gru 2007, 18:47
z tego co ja wiem, to podobno c260 za chiny nie chce wspólpracować z playem..
a co do napięc karty SIM to nie uważacie że to trochę dziwne??
w takich starych nokiach jak 3310, 3510i oraz 6310 działają super a w takim nowym telefonie nie działają?? strasznie dziwne... ale widocznie zamiast telefonia komórkowa się rozwijać to się zacznie cofać jak będzie tak dalej..
a z tymi sim- lockami to różnie bywa... ja reklamowałem 1,5 roku temu motkę v235 z plusa, która miała usuniętego sim-locka i w ogóle się nie dowiedzieli o tym widocznie..