DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 5 z 54
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 54

 #335064  autor: the_neptun
 13 maja 2009, 20:40
czy ktos moglby opisac jak przeniesc numer do innej sieci?? jak wiadomo nie mozna tego zrobic za pomoca pelnomocnictwa.

pozdrawiam serdecznie

 #335065  autor: elrond
 13 maja 2009, 20:48
the_neptun pisze:czy ktos moglby opisac jak przeniesc numer do innej sieci?? jak wiadomo nie mozna tego zrobic za pomoca pelnomocnictwa.
Prawdopodobnie tak:
- idziesz do nowego operatora, zgłaszasz chęć przeniesienia, podpisujesz papier i dostajesz zaświadczenie ważne 14 dni.
- z zaświadczeniem oraz pisemną rezygnacją (musisz na niej zaznaczyć, że rezygnujesz bo nie zgadzasz się z regulaminem, inaczej zapłacisz karę) idziesz do Plusa. Składasz rezygnacje.
- nowy operator czeka na potwierdzenie możliwości przeniesienia. jak je dostanie, to dzwoni do Ciebie ile jeszcze trzeba będzie czekać i kiedy co robi sie dalej.

Tak pisze Play na swojej stronie. Gdzieś po drodze, trzeba jeszcze Plusowi zapłacić 50 zł za zabranie numeru.

 #335067  autor: the_neptun
 13 maja 2009, 20:54
elrond pisze: Prawdopodobnie tak:
- idziesz do nowego operatora, zgłaszasz chęć przeniesienia, podpisujesz papier i dostajesz zaświadczenie ważne 14 dni.
- z zaświadczeniem oraz pisemną rezygnacją (musisz na niej zaznaczyć, że rezygnujesz bo nie zgadzasz się z regulaminem, inaczej zapłacisz karę) idziesz do Plusa. Składasz rezygnacje.
- nowy operator czeka na potwierdzenie możliwości przeniesienia. jak je dostanie, to dzwoni do Ciebie ile jeszcze trzeba będzie czekać i kiedy co robi sie dalej.

Tak pisze Play na swojej stronie. Gdzieś po drodze, trzeba jeszcze Plusowi zapłacić 50 zł za zabranie numeru.
tak wyglada droga z pelnomocnictwem wlasnie.. ale jesli da sie w ten sposob to bedzie bardzo fajnie :) a teraz pytanie z innej beczki :) czy bedzie mozna wrocic do sieci??

 #335069  autor: elrond
 13 maja 2009, 21:08
the_neptun pisze:tak wyglada droga z pelnomocnictwem wlasnie.. ale jesli da sie w ten sposob to bedzie bardzo fajnie
nie da się z pełnomocnictwem, to jest właśnie bez...
www.playmobile.pl pisze:5 . Nie chcę udzielić PLAY pełnomocnictwa do przeniesienia numeru. Jak wówczas wygląda proces?
Przychodzisz do Punktu Sprzedaży PLAY, składasz wniosek o przeniesienie numeru i otrzymujesz od nas zaświadczenie, potwierdzające naszą gotowość do przeniesienia numeru. W związku z nieudzieleniem pełnomocnictwa PLAY otrzymane zaświadczenie oraz wypowiedzenie umowy musisz złożyć u dotychczasowego operatora. Zaświadczenie jest ważne 21 dni.
Po wykonaniu tej operacji czekamy na odpowiedź Twojego dotychczasowego Operatora do 14 dni.
Po otrzymaniu odpowiedzi PLAY skontaktuje się z Tobą i poinformuje o decyzji Twojego Operatora oraz o dalszym przebiegu procesu.

 #335073  autor: Hawk11
 13 maja 2009, 21:32
Witam,

pierwszy post, dotąd tylko biernie czytałem, ale, że dyskusja mnei dotyczy postanowiłem nawet się zarejestrować :)

Moja sytaucja wygląda tak - od dawien dawna abo w plusie, dodatkowo od roku drugi abonament, wszystko przychodzi jedna faktura, teraz moje pytanie jest następujące - na drugi numer telefonu podpisywałem druga umowę, czy teraz można rozwiązać tylko tę jedną, czy trzeba obydwie i cos kombinować? Zależy mi tylko na tym numerze, który mam od dawna, ten drugi może w przepaść pójść i nigdy nie wrócić :)

Jakieś sugestie?

 #335075  autor: kamoreks
 13 maja 2009, 21:46
Czy jeżeli kupiłem telefon w promocji w plusie w biznes klasie 2 miechy temu i jak zerwę umowę to mam telefon dla siebie? Czy musze oddac?

 #335077  autor: elrond
 13 maja 2009, 21:55
Czy jeżeli kupiłem telefon w promocji w plusie w biznes klasie 2 miechy temu i jak zerwę umowę to mam telefon dla siebie? Czy musze oddac?
Jak podpisywałeś stary regulamin, to zrywasz i nic nie oddajesz. Telefon jest Twój.

 #335081  autor: tian
 13 maja 2009, 22:40
Dobry wieczor,
mam takie jedno male pytanie dotyczace rezygnacji z uslug iPlusa... kiedy i w jaki sposob otrzymam regulamin, skoro rachunku dostaje tylko za pomoca elekrotnicznego zestawienia. Kiedys wprawdzie podawalem Im e-mail'a, ale nigdy nic na niego nie wyslali... w takich przypadku jakie sa mozliwosci otrzymania nowego regulaminu, zeby nie przespac tych 7 dni?
dziekuje za odpowiedz... i pozdrawiam serdecznie.. :smt006

 #335082  autor: vinc
 13 maja 2009, 22:43
tian odpowiedź masz kilka postów wyżej. Zanim zadasz pytanie przeczytaj temat, w którym się wypowiadasz lug poszukaj odpowiedzi na forum...

Obrazek

 #335083  autor: dex
 13 maja 2009, 22:56
ywis pisze:
dex pisze:Wypowiedzenie już poszło...
Jak to rozumieć?
..poszło pocztą- listem poleconym. Pewnie bedzie trzeba zadzwonic do nich za pare dni i sprawdzic czy dotarło.

 #335084  autor: lukasz
 13 maja 2009, 23:06
Witam,

dziś byłem wypowiedzieć umowę w Plusie razem z przeniesieniem numeru do innego operatora. Sprawa wygląda tak:
- nie trzeba pisać wypowiedzenia ponieważ sami takowe drukują w trzech egzemplarzach,
- jako powód wypowiedzenia w systemie zaznaczają opcję (podaję swój przypadek): "Nowy RŚUT - brak akceptacji - z przeniesieniem numeru - ORANGE".


Umowę będę miał rozwiązaną 01 lipca.


A jeszcze wcześniej napisałem też do UKE coś takiego:
Dzień dobry,

od 1 lipca 2009 roku firma Polkomtel S.A. operator sieci Plus zmienia Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku gdy nie zgadzam się z nową wersją Regulaminu mogę rozwiązać umowę z Operatorem z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia bez ponoszenia konsekwencji finansowych w postaci kary umownej.

Mam pytanie odnośnie możliwość przenoszenia w tym wypadku numeru do innego operatora tzn. czy jeżeli rozwiążę Umowę o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych ze względu na brak akceptacji zmian w Regulaminie, to czy będę mógł zachować swój dotychczasowy numer telefonu z przeniesieniem go do innego operatora (Orange, Era, Play). A może w takiej sytuacji Polkomtel S.A. operator sieci Plus ma prawo odmówić udzielenia zgody na przeniesienie numeru do innej sieci?

Proszę o udzielenie odpowiedzi ponieważ z pisma jakie Plus przesyła do swoich abonentów nie wynika czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z jednoczesnym przeniesieniem numeru do innej sieci bez płacenia kary umownej. Poza tym dwukrotnie dzwoniłem do Biura Obsługi Klienta sieci Plus i od każdego z Konsultantów usłyszałem inną odpowiedź: raz, że w przypadku zmiany Regulaminu nie ma możliwości zachowania numeru i przeniesienia go do innej sieci a za drugim razem usłyszałem, że taka możliwości istnieje.

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Pozdrawiam

a dziś dostałem też odpowiedź:
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanej korespondencji uprzejmie informuję, iż uprawnienie z art. 59 ust 2 Prawa telekomunikacyjnego do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w przypadku braku akceptacji zmian w regulaminie jest jednym ze sposobów rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Natomiast uprawnienie do przeniesienia numeru przy zmianie operatora wynika z art. 71 Prawa telekomunikacyjnego. Szczegółowe warunki korzystania z tego uprawnienia zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 1 marca 2006 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 42, poz. 289 i 290).

W tym miejscu należy zauważyć, iż na gruncie obowiązujących przepisów oba uprawnienia przysługują abonetom - nie wykluczają się wzajemnie.

Przepisy ww. rozporządzenia określają czynności, jakie podejmuje Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej w celu realizacji uprawnienia tj. dokonania przeniesienia przydzielonego mu numeru do sieci innego dostawcy usług, a nie nowy dostawca usług, do którego Abonent chce przenieść numer. Zgodnie z przepisami to Abonent występuje z wnioskiem w formie pisemnej do nowego dostawcy usług o potwierdzenie możliwości technicznych zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru. Wniosek Abonenta podlega rozpatrzeniu przez nowego dostawcę w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, a Abonent zostaje poinformowany w formie pisemnej o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Kolejno Abonent po otrzymaniu zawiadomienia o istnieniu możliwości przeniesienia numeru do sieci nowego dostawcy usług, składa wniosek, w formie pisemnej do dotychczasowego dostawcy usług o rozwiązanie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Do tego wniosku załącza kopię zawiadomienia przekazanego przez nowego dostawcę. W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku Abonent zostaje zawiadomiony w formie pisemnej o terminie i warunkach rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Termin i warunki rozwiązania umowy w tym przypadku winny być określone zgodnie z warunkami umowy o świadczenie usług zawartej z abonentem, a sama data przeniesienia nie może przypadać wcześniej niż przewidywany termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę.

Rozporządzenie nie uzależnia prawa do skorzystania z przeniesienia numeru od sposobu rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zatem nie ma przeszkód do przeniesienia numeru do innego operatora w przypadku gdy powodem rozwiązania umowy z dotychczasowym jest brak akceptacji dokonanej zmiany regulaminu. Przy przenoszeniu numeru proszę jednak pamiętać, że w pierwszej kolejności należy niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zmianie regulaminu zgłosić się do nowego operatora i ustalić dzień przeniesienia numeru, następnie złożyć rozwiązanie umowy z dotychczasowym przy zachowaniu odpowiednich terminów na wypowiedzenie.

Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą dla Pana pomocne. W przypadku dalszych pytań bądź wątpliwości zapraszam Pana do kontaktu z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE - tel. 0 801 900 853 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 - 16:15 lub mailem: [email protected].
(informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego)

Pozdrawiam serdecznie
Małgorzata xxxxxxxxxx
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa
tel. 022 53 49 344


Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 14 maja 2009, 17:41 przez lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

 #335140  autor: tian
 14 maja 2009, 11:30
hettman pisze:
nicram pisze:Jak będzie z osobami które mają włączoną e-fakturę (ebok) ?
Przyślą regulamin listownie, czy też będzie dołączony z fakturą w eboku?
-prawdopodobnie dostaniesz info.o mozliwosci wypowiedzenia podpisana podpisem elektronicznym (takie cos dostalem od UPC jak zmieniali regulamin)
Drogi Moderatorze Vinc, owszem, czytalem powyzsze odpowiedzi... ale slowo "prawdopodobnie" jednakze mi nie wystarcza, dlatego wole byc czujny i zapytac.. moze ktos juz dostal regulamin z faktura eboku i wprowadzi cos do tematu... forum ma byc kopalnia wiedzy, czasem bardziej bliskiej prawdy, niz lakoniczne informacje w punkcie plusa (w ktorym juz bylem i nic mi jeszcze nie wyjasnili, tylko czekac kazali)...
Jako, ze korzystam z czterech operatorow internetowych (w zaleznosci gdzie jestem i od zasiegu), to bylem dotychczas zadowolony iPlusa, tak nagle zgubilem zasieg i czuje sie troche nabity w butelke, dlatego nie chce przespac chwili, kiedy mozna by bylo z niego zrezygnowac... nigdy nie rozwiazywalem w taki sposob umowy (dla mnie umowa jest umowa i tego zawsze sie trzymam, ale w chwili kiedy ktos probuje lamac pewne zasady i tylko usmiecha sie, ze nic z tym nie mozemy zrobic tylko placic trzeba, to juz nie jest w porzadku)
Zgadzamy sie?
przepraszam, ze tak wielka ilosc literek...
pozdrawiam :-)

 #335346  autor: kubik
 15 maja 2009, 14:48
a teraz pytanie za 100pkt, prezydent podpisał nowelizację PT (m.in. bezpłatne przeniesienie numeru), w życie zapewne wejdzie 'na dniach', więc jest prawdopodobne, że Plus zniesie wspomnianą opłatę do 20go czerwca? :-)

Co ja pacze? Operator blokuje aktualizację!

http://facebook.com/OperatorBlokujeAktualizacje

 #335349  autor: szczurek1176
 15 maja 2009, 14:50
Witam. Zamierzam zmienić operatora (5 telefonów na firmę) z Orange na Play. Jeszcze miesiąc temu gdy pytałem w Orange, kiedy mogę przedłużyć umowę odpowiedziano mi, że najszybciej w sierpniu 2009r. Wczoraj dzwoni do mnie konsultant i proponuje podpisanie nowej umowy (stara kończy się 28.02.2010r.) już dzisiaj. Czy nie jest tak, że Orange czy Era też będzie zmieniać regulamin i już dziś obdzwania klientów żeby podpisać nową umowę? Pozdrawiam.

 #335359  autor: elrond
 15 maja 2009, 16:17
szczurek1176, co do umów z Orange -> klik

Z tymi regulaminami to było tak: zmieniła Era, narobiła starsznego dymu, nie chciała pozwolić klientom zerwać umów, były nawet głosy o zastraszaniu itp... zapłacili kare.
Aktualnie wiem, że tylko Plus poszedł na współpracę i pozwala zerwać umowę. Co do Orange i Play - to sie procesują i raczej szybko sie to nie skończy. Nie wiem co z Erą, czy ona znów nie bierze udziału w tym procesie, bo tam kilka spraw było odnośnie tego regulaminu. W każdym bądź razie, na razie na możliwość zrywania umowy w Orange bym nie liczył, oni sie tak łatwo nie dadzą...

 #335522  autor: ombrenos
 16 maja 2009, 16:17
Ja mam pytanie, jak w tym przypadku sprawa tyczy się blokad SIM na tel.
W podpisanej umowie jest napisane:
"Polkomtel informuje, że sprzedawany aparat telefoniczny posiada blokadę SIM Lock i może działać wyłącznie z kartą sieci Plus. Abononent może żądać usunięcia blokady Sim Lock w Salinie Firmowym Plus po upływie okresu karencji, nie później jednak, niż przed upływem 5 lat od dnia zawarcia Umowy."
Czy wypowiedzenie umowy w aktualnej sytuacji, może być podstawą do usunięcia sim w plusie bez utraty gwarancji?

 #335620  autor: baton_km
 17 maja 2009, 01:16
A właśnie że tak! Pytałem w paru punktach i w BOK. Skoro z siecią nie będzie wiązać żadna umowa to nie mają prawa ograniczać Ci możliwość korzystania z TWOJEGO telefonu (za którego zapłaciłeś i masz na to rachunek) jakimiś simlockami czy innymi ustrojstwami.

Można to zrobić w najbliższym SALONIE firmowym Plus GSM. Nie wiem jak wygląda sprawa z gwarancją ale wydaje mi się, że skoro zajmuje się tym producent a nie operator to nie powinna ona być anulowana. Tym bardziej, że simlock jest w tym momencie ściągany kodem, bez ingerencji w oprogramowanie czy mechanikę a w warunkach gwarancji (z tego co się orientuję) nie ma żadnych wzmianek o blokadzie karty. Pozdrawiam

3110 > c45 > t610 > cfx65 > 3100 > v3 > e50 > e51, 6300 > e51, e63

 #335639  autor: ombrenos
 17 maja 2009, 10:45
baton_km pisze:Pytałem w paru punktach i w BOK
ale pytałeś w tej konkretnej sprawie?
Skoro tak to bardzo mnie cieszy taka sytuacja.
Zresztą w tym tyg. idę wypowiedzieć umowę, także dowiem się wszystkiego.
A tak trochę poza tematem to ile trwa taka procedura???

 #335643  autor: widex
 17 maja 2009, 11:19
Chyba nawet w regulaminie jest, że po zakończeniu umowy mogą ściągnąć simlocka :)
  • Strona 5 z 54
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 54
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 54