Cześć,
postanowiłem napisać w związku z procederem UPC dotyczącym składania zamówień na usługi telewizji cyfrowej przez stronę internetową UPC. Zamawiając telewizję cyfrową w ofercie usług pod nazwą Select HD - mamy mieć możliwość podpisania umowy na 24 miesiące na usługę telewizji cyfrowej wraz z dekoderem
bez nagrywarki HD za kwotę 68 zł brutto miesięcznie.
http://www.upc.pl/telewizja/
Przy składaniu zamówienia online, klient wybiera termin montażu zestawu oraz otrzymuje potwierdzenie zamówienia - super! wszystko gra! Po złożeniu zamówienia następuje kontakt z infolinii - i tu zaczynają się schody. Otrzymuje się informację, iż UPC nie posiada na magazynie żadnych dekoderów bez nagrywarki HD i oferuje ofertę droższą o 20zł miesięcznie - dekoder z nagrywarką, oznajmiając iż czas oczekiwania na dekoder bez nagrywarki to
ok. 6 miesięcy. Klient decydując się na oczekiwanie te 6 miesięcy jest rzekomo wpisywany na listę oczekujących a zgłoszenie chęci zakupu kasowane w systemie - bajki
Składałem zamówienie w sumie 3 razy, odpowiednio 2 miesiące temu, 1 miesiąc temu i wczoraj. Za każdym razem był kontakt z infolinii i namawiano mnie na droższą ofertę dekodera na nagrywarką. Oczywiście podkreślano za każdym razem czas oczekiwania 6 miesięcy na dekoder bez nagrywarki. Zatem żadnej listy oczekiwania nie ma, a klienci naciągani są na płacenie dodatkowej kwoty co miesiąc pod pretekstem niedostępności sprzętu, który na stronie
www.upc.pl widnieje jako ciągle dostępny.
Mieliście taki problem w uzyskaniu oferty Select HD i dekodera bez nagrywarki? Myślę co dalej zrobić. UOKIK lub Federacja Konsumentów może byłaby w stanie zmusić UPC do wycofania oferty sprzedaży Select HD z dekoderem bez nagrywarki ze strony internetowej upc.pl z racji niemożności spełnienia prezentowanej usługi w czasie składania zamówienia i wprowadzania klientów w błąd i nakłaniania do ponoszenia wyższych kosztów miesięcznych? Wkurzyłem się
pozdr. i dzięki za info.