sql pisze:- zlikwidowanie SIMlocków - z operatorów w PL tylko Orange je zakłada!
- możliwość samodzielnego wyłączenia kodu PIN na karcie SIM
- bardziej proklienckie podejście. Znam przypadek gdy dawna TP dawała brak możliwości technicznych a wystarczyło przekopać tylko kawałeczek
- złośliwa kompresja przy transmisji danych
dołączam się do tego co napisał poprzednik, od siebie też dodaję, że na stronie netowej orange ceny usług są nieprzejrzyste, trzeba się dobrze rozczytać która cena jest normalna w pojedynczej usłudze np. mobilnego netu, a która cena tyczy się połączonych usług czyli tel stacjonarny, którego nie chcę bo mi nie potrzebny + telewizja której od Orange też nie chce + neostrada, której też nie chce i interesuje mnie jednostkowa cena, a w cenniku Orange jawią się ceny w połączeniu i oddzielnie, to robi chaos i niepotrzebnie zmusza klienta do wpatrywania się i zastanawiania "zaraz zaraz" to która cena jest poprawna,
jest jeszcze minus, że żeby korzystać ze zniżek połączonych usług trzeba mieć to wszystko na jednej fakturze czyli na jednym koncie abonenta, a co jak ktoś chce sobie rozdzielić oddzielnie internet mobilny, oddzielnie telefon ? wtedy nie można korzystać ze zniżek, w T-Mobile można mieć na różnych kontach abonenta usługi i zniżki przysługują, w Orange nie,to też jest minus tej sieci
oferty mobilnego netu są mało konkurencyjne - uwzględniam ceny jednostkowe, nie łączone bo jak pisałem wcześniej nie wszyscy chcą płacić za coś czego nie potrzebują i czego nie chcą jak telefon stacjonarny tylko po to, żeby potem mieć zniżke,są ludzie którzy potrzebują jednostkowych usług jak netu mobilnego bez całego pakietu tego co oferuje Orange, i tak info ze strony netowej Orange, np co mnie interesuje, że jak przedłużę umowę na net mobilny po 2-4 latach to będę miał procentowo więcej ilości GB skoro za 2-4 lata może się zmienić rynek telekomunikacyjny w kraju i za powiedzmy 6 miesięcy jakiś Play, Plus czy T-Mobile może wprowadzić dwa razy lepszą ofertę od tej z Orange i to więcej na przedłużenie umowy na nic się nie zda, tu Orange musi poprawić ilość GB stosunek ceny do ilości GB np ktoś potrzebuje do smartfona 1GB to kosztuje to jeśli się nie mylę bo piszę z głowy 19 zł za 1GB w Orange no to litości, większość sobie pójdzie do np. T-Mobile i skorzysta z 1GB za koło 10 zł, dalej brakuje 2GB za koło 20 zł tu jest luka dla ludzi ze smartfonem,tabletem, za to T-Mobile ma w ofercie za koło 20 zł 2GB, dalej jest 4GB za chyba 29 zł i tu jest ok, ogólnie Orange jeśli chce mieć rozpowszechniony net mobilny i jeśli chce sprzedawać te usługi to MUSI to poprawić,
dalej o necie mobilnym, jak się porówna oferty ze sprzętem np notebook, tablet to w porównaniu z abonamentem T-Mobile Orange wychodzi bardzo niekorzystnie, w Orange to są ceny za notebooka/laptopa takie jak w sklepie nawet grubo ponad 1000 zł i do tego jeszcze umowa na abonament np na 2 lata, no super tylko, że nie o to tu chodzi bo taki T-Mobile potrafi zrobić tablety czy notebooka za 1 zł w umowie niech nawet będzie na 3 lata, ktoś kto potrzebuje netu na codzień czy nawet miesięcznie mało korzysta ale potrzebuje netu na stałe to skorzysta z takich ofert, takich ofert w Orange brakuje, a jak klient ma płacić tyle ile w sklapie za sprzęt to sobie ten sprzęt kupi w sklepie elektronicznym, a w Orange co najwyżej kupi ofertę tylko sim - chyba nie o to wam chodzi Orange ? bierzcie przykład z T-Mobile
dodatkowo Orange mogłoby wprowadzić do oferty modemy, które będą obsługiwać jednocześnie 1G czyli ten zasięg CDMA 420 czy 450 + obsługa zasięgu 2G 900 i 1800 + obsługa zasięgu 3G 900 i 2100, cena takiego modemu do zaakceptowania w 2 letniej umowie do 100 zł i wtedy Orange miałoby zasięg w całym kraju bardzo dobry, bez sensu jest dzielenie ofert na normalne i CDMA, dać wszystko do jednej oferty na każdym zasięgu i niech sobie ludzi decydują z którego zasięgu chcą korzystać wybierając odpowiedni zasięg w modemie w zależności od tego w jakiej lokalizacji są i gdzie jest lepszy zasięg.
kompresja - powinno być że da się wyłączyć czyli powinien być wybór
sim-lock - wszystkie telefony powinny być bez simlocka, jak sieć ma dobrą ofertę to klient nie ucieka do konkurencji, a zmuszanie simlockiem do korzystania z usług tylko jednej sieci jeszcze bardziej zniechęca ludzi niż zachęca do sieci, opłata za zejęcie simlocka po 24 miesiącach powinna wynosić 1 zł albo nic póki są te sim locki
wgrywanie swojego oprogramowania do telefonu - to powinno zniknąć z każdej sieci i telefon powinien mieć oryginalne oprogramowanie
wyrobienie duplikatu karty sim - powinno być bezpłatnie albo 5 zł
nie wiem jak jest teraz z roamingiem międzynarodowym - dawniej było, że po chyba 3 miesiącach klient mógł bez kaucji uruchomić w tej sieci roaming międzynarodowy, tylko, że to bez sensu bo kiedy ktoś aktywuje telefon w sieci od razu ma limit który kiedy przekroczy to sieć może zablokować telefon do wpłaty naliczonego rachunku to bez sensu jest włączanie roamingu później, roaming międzynarodowy powinien być aktywny od pierwszego dnia aktywacji numeru bo i tak sieć narzuca od razu na dzień dobry limit kredytowy więc co za różnica czy klient wydzwoni ten limit w kraju czy za granicą, w końcu to ta sama kasa
cena minuty połączenia w kraju w każdej taryfie po abonamencie 19 gr
BOK tu by się przydało więcej doświadczonych konsultantów, a nie tylko takich, którzy być może nie rozumieją zgłoszenia i trzeba zgłaszać do skutku aż się trafi na kogoś kto zrozumie i rozwiąże problem
oby to wszystko czytali ludzie z Orange, którzy mogą poprawić tą sieć i oby pomyśleli, że to co może sieci Orange nie odpowiada to odpowiada klientom i jeśli to zmienią to może zyskają więcej klientów np takie sim locki, po co klienta trzymać na "łańcuchu" i kazać mu korzystać na siłę z Orange, jak oferta będzie dobra to sam będzie korzystał bez żadnego przymusu tylko tu sieć się musi choć trochę starać o klienta i śledzić trendy rynkowe zamiast siedzieć ciągle na starych ofertach
sms-y - wprowadzić bezpłatne sms-y aktywujące usługi obniżające koszty albo kody ussd