DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #637448  autor: manyaky
 04 cze 2013, 21:31
Cześć,
macie jakieś doświadczenia z braniem LTE na próbę przez infolinię?

Znacie jakieś problemy użytkowników w tej sprawie, np. 'ojejq obciążyli mnie, a przecież im oddałem' ew. 'popsułem sprzęt, co teraz'?

Będę brał li tylko, żeby przetestować i odesłać. Wie ktoś, jak to wygląda? 9zł to jedyna opłata? Przyjeżdża po to kurier czy oddaję do salonu? Czy w siódmym dniu od rozpoczęcia korzystania oddaję czy wcześniej? W siedem dni daję im znać, że rezygnuję i czekam na odbiór czy musi ode mnie kurier w siódmym odebrać?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, 01:22 przez manyaky, łącznie zmieniany 1 raz.

 #637462  autor: KR2615
 04 cze 2013, 22:16
Opłaty aktywacyjnej nie unikniesz. Jeśli bierzesz z zamiarem oddania to 49pln za 7 dn to kiepski interes.

 #637507  autor: manyaky
 05 cze 2013, 01:33
krzys pisze:Opłaty aktywacyjnej nie unikniesz. Jeśli bierzesz z zamiarem oddania to 49pln za 7 dn to kiepski interes.
Opłata, z tego co wiem, wynosi 9zł, a w CP chyba 0zł(?).

 #637510  autor: mikkel
 05 cze 2013, 08:02
Nie wiem jak tutaj ale jak ja oddawałem internet w TM to zapłaciłem za wykorzystany transfer proporcjonalnie. No i na kasę trzeba było czekać. Ponieważ mam jeszcze telefon w abonamencie to były odliczenia w fakturach, kombinacje i czekanie (wszystko trwało chyba ze 2 miesiące) więc uważam że nie warto kombinować z zamiarem oddania. Co innego jeśli chcesz wziąć neta ale masz wątpliwości.

 #637625  autor: bed
 05 cze 2013, 16:36
Wydaje się w miarę proste bo czytając regulamin wychodzi, że:
Płacę 9 zł opłaty aktywacyjnej
Wybieram pakiet 15 GB, żeby móc zużyć więcej transferu dzięki nie pobieraniu go przy samym przeglądaniu stron, a różnica w cenie między 10 i 15 GB to tylko dycha. Zakładając, że będę korzystał 6 dni (od momentu aktywacji karty SIM) zapłacę około 15 zł, więc nie jest to jakaś szczególnie wygórowana cena. Liczy się ilość dni kiedy była aktywna karta.
Zakładam podpisanie umowy na 2 lata, bo w rocznej ceny modemów są niezłe, nawet w wysokich opcjach.
Po 6 dniach idę do salonu, podpisuję oświadczenie że rezygnuję, oddają kasę i koniec.

Zastanawia mnie tylko jedno. Jest napisane, że umowa ulega rozwiązaniu w chwili dezaktywacji karty USIM, a na zrobienie tego Plus ma 7 dni... To pytanie czy chcąc zerwać 6 dnia umowę, przez ich "widzimisię" będę musiał czekać maks kolejne 7 dni i zerwanie jej nie będzie możliwe?

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png

 #637634  autor: user_delete34
 05 cze 2013, 17:24
Nie radzę ryzykować. Umowa jest podpisana, przychodzisz po 6 dniach, a oni odwalą Ci coś, że "dziś już nie" czy w tym stylu i będziesz płacił. Albo niechby coś się stało z modemem! Sąsiad tak miał, że uszkodziła mu się obudowa czy styki jakieś, a miał właśnie umowę z próbą. Chciał zrezygnować - w terminie - i zapłacić za sam modem (bo uszkodził). Nie przyjęli jego rezygnacji i musiał płacić jakąś gigantyczną karę umowną (bo nie miał sprawnego modemu, a uznał, że tam gdzie bywa, iPlus się nie sprawdza).
Lepiej potestować ze 3-4 dni i tyle, żeby mieć margines.

 #637650  autor: manyaky
 05 cze 2013, 18:27
bed pisze:zapłacę około 15 zł
9zł.
Markadiusz pisze:Umowa jest podpisana, przychodzisz po 6 dniach, a oni odwalą Ci coś, że "dziś już nie" czy w tym stylu i będziesz płacił.
No właśnie. Dlatego jak ktoś ma jakieś doświadczenia dotyczące tego, kiedy trzeba oddać i jak to zachęcam do wypowiedzi. Płacić pewnie bym nie płacił, ale kosztowałoby mnie to dużo czasu.
Markadiusz pisze:Lepiej potestować ze 3-4 dni i tyle, żeby mieć margines.
Tak zamierzam. Wcześniej sobie urządzę nocną lekturę regulaminu + umowy i w momencie zamawiania dokładnie wypytam konsultanta. Taka rozmowa chyba nie jest rejestrowana tak, jak te przedłużeniowe, więc sam ew. ją uwiecznię.

Może panikuję, ale chcąc wziąć abo za ~70zł nie uśmiecha mi się zapłacić później ok. 1700zł przez 24 miesiące. A z modemem będę się obchodził, jak z najwyższą świętością. :-D

 #637657  autor: bed
 05 cze 2013, 18:52
manyaky pisze:
bed pisze:zapłacę około 15 zł
9zł.
6 dni to 1/5 miesiąca, co daje 11,8 zł, jeśli już mamy być tacy dokładni, a nie 9 zł.

Co nie zmienia faktu, że też mnie ciekawi przetestowanie tego internetu :)

 #637664  autor: manyaky
 05 cze 2013, 19:10
bed, nie płacisz za abonament, a jedynie za aktywację.

 #637669  autor: KA
 05 cze 2013, 19:31
Testowałem LTE Plusa rok temu w czerwcu, efekty były żałosne, więc oddałem - bez problemu. Brałem z salonu, zapłaciłem ok. 20 PLN za tydzień testowania, zgadzało się to mniej więcej z regulaminem, nie wnikałem w szczegóły, bo to nie majątek. Majątek to można stracić biorąc TO bez testów na 2 lata. U mnie na Bielanach w Warszawie download dochodził do max. 11 Mb/s, czemu nie dziwił się pracownik salonu Plusa i nawet nie próbował mnie namawiać, żebym nie oddawał!
Dodam, że ostatecznie zdecydowałem się na Play online na 12 mies 18 GB, modem kupiłem swój. Prędkość w moim abo jest ograniczona do 4Mb/s, praktycznie przez 99% czasu mam między 3,8 a 4,3 Mb/s, pingi od 35 do 55, działa bardzo stabilnie. Było kilka dni przez prawie rok, kiedy rozłączało parę raz na dzień - myślę, że coś "grzebali"/naprawiali. Orange też działa mi nieźle, do 8Mb/s, ale niestabilnie, czasem strasznie "muli", czasem działa szybko, zmiany wielokrotnie w ciągu dnia. T-mobile nie testowałem, bo wychodzi najdrożej, ale na Mazurach kupiłem kartę i korzystałem 2 tygodnie, bo tylko T działało znośnie, chwilami dobrze.
Tak więc nie polecam LTE Plusa, ale może warto wziąć na próbę, bo przez rok mogło się coś zmienić na lepsze. Mogło? :?: :-D
Ostatnio zmieniony 05 cze 2013, 19:33 przez KA, łącznie zmieniany 1 raz.

 #637670  autor: bed
 05 cze 2013, 19:33
Naprawdę?
§4, pkt 9 pisze:Abonent, który skorzystał z uprawnienia do rozwiązania Umowy na warunkach określonych w §4 pkt. 1-8 zobowiązany będzie do zapłaty promocyjnej opłaty aktywacyjnej określonej w § 2 pkt 2, opłat za Usługi, z których korzystał do dnia rozwiązania Umowy naliczonych zgodnie z § 2 pkt. 2. Wysokość promocyjnej opłaty abonamentowej będzie proporcjonalna do liczby dni, w których była aktywna karta SIM.

 #637695  autor: user_delete34
 05 cze 2013, 21:14
manyaky pisze:Wcześniej sobie urządzę nocną lekturę regulaminu + umowy i w momencie zamawiania dokładnie wypytam konsultanta.
Ogromny nacisk na to pierwsze. Ja postanowiłem zaufać ostatnio pewnej pani z obsługi (nieistotne, czego), bo zapewniała że bardzo zależy jej, bym o wszystkim odnośnie umowy wiedział jeszcze przed podpisaniem. Wysłuchałem dokładnie, umowę przeczytałem pobieżnie. O kosztach dodatkowych dowiedziałem się dopiero teraz, na szczęście to drobnostka.
manyaky pisze:Taka rozmowa chyba nie jest rejestrowana tak, jak te przedłużeniowe, więc sam ew. ją uwiecznię.
Cokolwiek wychwycisz podejrzanego - od razu odpuść sobie testy. Nie ma co ryzykować, bo później z taką firmą to nie wygrasz, chyba, że masz nerwy i czas (nam - rodzinie - po długim czasie, z Cyfrą+ i Żaglem się udało).

Tu nie panika, tu trzeba węszyć... SPISEK. :-D

 #637722  autor: manyaky
 05 cze 2013, 22:46
bed pisze:Naprawdę?
§4, pkt 9 pisze:opłat za Usługi
Tak. Z przyjemnością zapłacę im za te usługi biorąc po uwagę, że:
W ramach Promocji w przypadku zawarcia Umowy z opcją „testuj” promocyjna opłata abonamentowa, o której mowa w tabeli w § 2 pkt 2 przez pierwszy miesiąc wynosi 0 zł niezależnie od wybranego promocyjnego planu cenowego.
:-D

Markadiusz, zdaję sobie sprawę z kompetencji telesales. Zobaczymy jak będzie. :wink:

 #637724  autor: user_delete34
 05 cze 2013, 23:05
manyaky, niestety, to nie telesales, a rozmowa w 4 oczy. Normalnie wszędzie kit wcisną. ;)

 #646662  autor: manyaky
 12 lip 2013, 23:30
Ok, przepraszam za dużą zwłokę, ale miałem/mam mało czasu. Postaram się opisać, jak wygląda ten proces, na co uważać i co zrobić, żeby być zadowolonym. Poza tym temat się bardzo ładnie wypozycjonował w Google. ;)

Informacje na lipiec 2013r.

LTE na próbę / Testuj LTE przez 7 dni

Będę opisywał proces podpisywania umowy przez kuriera/infolinię, nie wiem dokładnie, jak to wygląda w salonie. Dodaję własne, mam nadzieję, pomocne wskazówki

Całość zabawy kosztuje 9zł opłaty aktywacyjnej + zwracany koszt modemu LTE (zwykły kosztuje 1zł lub jeśli urządzenie jest bardziej zaawansowane/nowsze, to więcej) + niezwracane i opcjonalne koszta sprawdzenia salda.

Wybór oferty
1) Wchodzimy na plus.pl, w zakładkę Internet i wybieramy opcję z modemem/routerem.

a) Przeglądamy dostępne opcje cenowe (polecam wziąć tą najtańszą z nielimitowanym www, aby przy okazji zobaczyć, czy nas takie rozwiązanie zaspokaja).
b) Przeglądamy modemy LTE i wybieramy coś dla siebie.

TIP1: Nie wybierajcie modemu tylko dlatego, że jeden ma prędkość do 100Mbit, a inny do 150Mbit. W zasadzie, w 90% przypadków, nie uzyskacie prędkości wyższej niż 70Mbit, więc to zwykła ściema.
TIP2: Ceny urządzeń są niższe w sklepie internetowym niż na infolinii - jeśli Wam to nie przeszkadza można brać przez e-shop, ale z pewnych względów - jeśli chcemy tylko potestować - polecam infolinię. Ja brałem ZTE MF821 (który się grzeje i podobno jest mocno kiepski), bo kosztował 1zł, a Huawei - mimo, że na stronie kosztował również 1zł, to na infolinii już 49zł.

Zamówenie
1) Dzwonimy na 2601/601 102 601 lub, jeśli mamy darmowe rozmowy stacjonarne/konto promocyjne, do siedziby Polkomtela 22 426 10 00 i wybieramy tonowo połączenie z Działem Obsługi.
2) Zamawiamy, co chcemy.
TIP1: Ważne!
Są dwie wersje, kiedy należy rozwiązać umowę (oddać sprzęt kurierowi):
1) po 7 dniach od aktywacji karty SIM (ta zajmuje do 4 dni roboczych od dnia podpisania umowy) - tak mówi duża część konsultantów Plus Internet wbrew regulaminowi, lecz zgodnie ze zdrowym rozsądkiem (do 7 dni nie wlicza się wtedy oczekiwanie na aktywację karty SIM)
2) po 7 dniach od odbioru sprzętu od kuriera/podpisania umowy, wliczając dzień odbioru i wliczając oczekiwanie na aktywację - tak więc na testy możemy mieć i 2-3 dni - tak mówi regulamin oraz część konsultantów ogólnych/Plus Internet

Obie wersje zakładają, że zgodziliśmy się na rozpoczęcie świadczenia usługi LTE przed upływem 10 dni od daty podpisania umowy/odbioru sprzętu. Duża część konsultantów twierdzi, że czas na oddanie liczy się od momentu aktywacji (wbrew regulaminowi), tak mieli na szkoleniach i jeden z konsultantów konsultował to gdzieś wyżej. Jednakże aby nie ryzykować -
a) zapytajmy naszego konsultanta podczas rozmowy sprzedażowej o tą kwestię i zaznaczmy, co mówi na ten temat regulamin. Jeśli konsultant wyraźnie twierdzi, że mamy 7 dni na testy od momentu aktywacji - wbrew regulaminowi - uznałbym to za wiążące i w przypadku odmowy rozwiązania umowy po 7 dniach powoływałbym się na to w reklamacji. Rozmowa jest nagrywana.
b) jeśli twierdzi, że mamy 7 dni od daty podpisania umowy - mówi zgodnie z regulaminem i musimy się tego trzymać - wtedy będziemy mieli 2-3 dni na rzeczywiste testy - lub:
c) możemy nie robić sobie kłopotu i nie wyrażać zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 10 dni od daty otrzymania sprzętu. Wtedy przyjeżdża do nas kurier z umową i sprzętem, czekamy 10 dni i mamy już aktywną kartę, którą możemy testować zgodnie z obiecanym czasem.

Zalecam opcję c) lub jeśli ktoś chce się później szarpać - można spróbować z a).

TIP2: Poprośmy od razu o numer klienta, który trzeba będzie podać na infolinii kuriera podczas zamawiania odbioru sprzętu od nas. Z tego co wiem, nie ma go nigdzie w dokumentach, więc zaoszczędzimy sobie czasu. Dopytajmy również, jaką firmą kurierską zwracamy, aktualnie jest to K-EX.

TIP3: Nie wyrażajmy zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych/przesyłanie informacji handlowych.

Podajemy dane, czekamy na kuriera 2-3 dni robocze.

Kurier, sprzęt, testy
Kurier przyjeżdża do nas zarówno z umową, jak i sprzętem. W przypadku opcji a) i b) nie mamy możliwości rozwiązania umowy w czasie 10 dni, więc radziłbym przejrzeć umowę dot. zamawianej opcji i sprzętu. Resztę na spokojnie można doczytać przed wizytą kuriera na stronie Plusa (regulamin aktualnej promocji i regulamin świadczenia usług dla abonenta).

Koniecznie sprawdźmy, czy modem nie ma rys i wygląda 'dobrze' w obecności kuriera. My za sprzęt odpowiadamy - jeśli będzie porysowany, a my go przyjmiemy - nie będzie możliwości zwrotu. Umowę będziemy mogli co prawda wypowiedzieć, ale wtedy zapłacimy za sprzęt pełną cennikową kwotę (~600zł?).

Dostajemy kopię podpisanych dokumentów, sprzęt i kartę SIM, na której mamy PIN niezbędny do uruchomienia aplikacji Plus Internet. Numer naszej karty/telefonu znajduje się na umowie - pole "preferowany nr tel." o ile "przydzielony nr tel." jest pusty.

Czekamy na aktywację.
TIP1: Jeśli zamówiliśmy prośbę o kontakt, gdy Internet będzie już aktywny, to nie znaczy wcale, że ktokolwiek do nas zadzwoni. Jedyna wiarygodna opcja, to sprawdzanie samemu czy możemy się już połączyć z internetem. Trzeba wyciągać modem z komputera i włączać jeszcze raz, bo włożony cały czas - nie wiem czemu - nawet po aktywacji się nie łączy. Nie dostajemy żadnego SMS'a z informacją, że już możemy rozpocząć korzystanie.

TIP2: Nie ma możliwości sprawdzenia salda przez Plus Online, zostają programy liczące przesył danych w komputerze, co jest często nierzetelne i uciążliwe, gdy mamy parę urządzeń. Można jedynie sprawdzić pozostałą ilość MB poprzez płatnego SMSa - wzorem z T-Mobile (0.29gr).

TIP3: Aktywujmy darmowo Nocny Transfer - dodatkowe 50GB na testy w nocy.

TIP4: Funkcja SMS działa wyłącznie, jeśli wybierzemy opcję 'Tylko 3G' w ustawieniach programu.

TIP5: Po przekroczeniu transferu włącza nam się lejek, więc nie ponosimy dodatkowych kosztów.

Prywata: W moim przypadku LTE działał tragicznie. Mimo, że mieszkam zaledwie ~200-250m w linii prostej od stacji LTE, bez żadnych przeszkód (z okien widzę anteny lornetką), to po przejściu przez jedną ścianę w domu korzystanie z internetu zamieniało się w koszmar znany z czasów, gdy Internet Mobilny był głównie na EDGEu. Pingi megawysokie, zrywanie połączenia po paru minutach, prędkości koło 1-2Mbitps. Wystarczyło wyjść "przez okno" - za ścianę i prędkość wzrastała do 20-30Mbitps i pingi w granicach ~26-30ms. W mieszkaniu o wiele lepiej działał tryb 'Tylko 3G', w którym dla porównania uzyskiwałem standardowe 5-7Mbitps, pingi koło 60 i przyzwoitą stabilność.

To wszystko 'za ścianą', w głębi domu było proporcjonalnie gorzej.

Obrazek

Oczywiście mój przypadek jest indywidualny, więc warto sprawdzić samemu. Ja natomiast korzystam z komputera w mieszkaniu, więc jak LTE działa na dworze mnie nie interesuje, lecz zawsze można dokupić zewnętrzną antenę lub dobrej jakości przedłużać USB i wystawić modem gdzieś wyżej.

Sprawdzałem również inne stacje w mieście - na żadnej nie uzyskałem transferu wyższego niż 35Mbitps download i upload koło 25Mbitps.

Zwrot
Na testowanie mamy 7 dni, wliczając dzień startu. Oznacza, to że szóstego dnia po dniu startu musimy oddać sprzęt kurierowi, zamówmy go więc dzień wcześniej. Ja na zamówienie kuriera czekałem na infolinii 25 minut.

Sprzęt zwracamy zgodnie z określonym terminem:
a) 7 dni od daty aktywacji, jeśli braliśmy sprzęt nie wyrażając zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 10 dni od daty podpisania umowy, czyli mamy 5 pełnych dni testów (pierwszy i ostatni to w zasadzie dzień aktywacji i oddania kurierowi sprzętu).
b) 7 dni od daty aktywacji, jeśli wyraziliśmy zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 10 dni od daty podpisania umowy i uzyskaliśmy jasne stwierdzenie od konsultanta - "tak, wbrew regulaminowi czas na oddanie liczy się od daty aktywacji" i bierzemy pod uwagę to, że możemy mieć problemy
c) 7 dni od daty podpisania umowy i odbioru sprzętu w każdym innym przypadku wliczając dzień podpisania umowy. Nie ważne, że aktywacja zajmuje do 4 dni roboczych. Szóstego sprzęt ma być znów w rękach kuriera.

Aby zwrócić sprzęt dzwonimy do kuriera (określonego przez Plus), podajemy nr płatnika (podany nam przez Plus) i umawiamy się na odbiór. Do paczki wkładamy sprzęt z wszelkimi dodatkami - instrukcjami, kartami gwarancyjnymi, opakowaniem; kartę USIM oraz wypełniony wzór wypowiedzenia umowy w ramach promocji 'testuj', który otrzymaliśmy w komplecie dokumentów przy dostarczaniu nam umowy.

Numer zostanie zdezaktywowany w ciągu paru dni. Nie wiem jeszcze w jaki sposób są zwracane pieniądze za modem - nie dostałem ich jeszcze. Podobno Plus się kontaktuje celem ustalenia trybu zwrotu, lecz nie miałem jeszcze przyjemności rozmowy z nimi. Jak będę coś wiedział, to dodam do postu.

Jeśli chcemy jeszcze raz skorzystać z opcji testowania LTE w Plusie musimy odczekać 3 miesiące. Możemy również bez oczekiwania przetestować usługę Cyfrowego Polsatu, która jak wiadomo, ma takie same warunki cenowe i techniczne.

Podsumowanie
Może miałem zbyt duże oczekiwania wobec tej technologii, ale jak dla mnie nie mogłaby zastąpić internetu stacjonarnego w domu. Po prostu nawet o 3 w nocy internet potrafił rwać i mieć pingi po 200ms. Stabilnie działał dopiero po przejściu na 3G.

Co do samego procesu - dla konsultantów jest on nawet niejasny. Reklamowanie 'testuj lte przez 7 dni', podczas gdy standardowo wyrażając zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni mamy regulaminowo koło 2-3 (bo czekamy na aktywację) jest conajmniej dziwne. Dlatego albo się na to godzimy, albo czekamy 10 dni i wtedy faktycznie testujemy przez 7 dni. Postępujmy zgodnie z regulaminem i szanujmy sprzęt, to będzie ok.

Co do strony technicznej - aplikacja Plus Internet to jakiś bubel. Strasznie toporna.

Jesli ktoś ma jakieś pytania, to z chęcią odpowiem.

 #646878  autor: bed
 13 lip 2013, 21:42
Dwie kwestie:
1. Masz niesamowite nieszczęście z LTE, bo ja testując je na granicy zasięgu wewnątrz budynków (wg mapy Plusa) u siebie w pokoju osiągam prędkości do ok 25 Mb/s, a przechodząc w inną część domu już potrafi do 80 Mb/s dojść, co jest zastanawiające. Moja odległość od nadajnika to około 1,2 km. Chociaż mi też stacjonarnego nie zastąpi, zdecydowani limity nie dla mnie, a od momentu rozpoczęcia pracy darmowy nocny transfer nie bardzo mnie interesuje.

2. Takie akcje "testuj 7 dni" mają sens wg mnie tylko w przypadku podpisania umowy w salonie, bo przecież kupując na odległość (internet czy telefon) i tak ma się 10 dni na zwrócenie towaru/usługi od daty dostarczenia.

A tu test LTE, ale nie z mojej lokalizacji, tylko coś serwer na uploadzie nie wyrobił:
Obrazek
A tu coś ode mnie, z mojej lokalizacji:
Obrazek

 #646902  autor: manyaky
 14 lip 2013, 00:20
bed pisze:Dwie kwestie:
1. Masz niesamowite nieszczęście z LTE, bo ja testując je na granicy zasięgu wewnątrz budynków (wg mapy Plusa) u siebie w pokoju osiągam prędkości do ok 25 Mb/s, a przechodząc w inną część domu już potrafi do 80 Mb/s dojść, co jest zastanawiające. Moja odległość od nadajnika to około 1,2 km. Chociaż mi też stacjonarnego nie zastąpi, zdecydowani limity nie dla mnie, a od momentu rozpoczęcia pracy darmowy nocny transfer nie bardzo mnie interesuje.
To pokazuje, że jednak nigdy nie wiadomo, jak dobrze w internet jest zaopatrzona stacja, ilu jest klientów i jak będzie działało LTE. Dlatego polecam mimo wszystko zamówić sobie LTE na próbę - zarówno jeśli serio rozważa się taką opcję lub z czystej ciekawości. Niestety ubolewam, że nie miałem okazji skorzystać z prędkości 63/113Mbitps - jeździłem po mieście i wszędzie 30-40Mbitps. Chciałem również zrobić tournée po stacjach w województwie, ale w poniedziałek dowiedziałem się, że LTE zostało aktywowane, a we wtorek musiałem już oddać kurierowi. :|
bed pisze:2. Takie akcje "testuj 7 dni" mają sens wg mnie tylko w przypadku podpisania umowy w salonie, bo przecież kupując na odległość (internet czy telefon) i tak ma się 10 dni na zwrócenie towaru/usługi od daty dostarczenia.
Pisałem ostatni post dość na szybko, więc rozumiem, że nie wszystko mogło być zrozumiałe.

Nie mamy możliwości testowania LTE, jeśli chcemy korzystać z możliwości zwrotu w terminie 10 dni. Możemy:
- albo zrezygnować świadomie z tego uprawnienia (większość konsultantów tak sprzedaje) i wtedy LTE zacznie działać w ciągu maksymalnie 4 dni roboczych od daty odebrania sprzętu/podpisania umowy (czas na aktywację), a my musimy oddać kurierowi paczkę po 6 dniach kalendarzowych od daty odebrania sprzętu/podpisania umowy - więc na testy mamy 2-3 dni zgodnie z regulaminem (jak pisałem część konsultantów mimo wszystko twierdzi, że 6 dni jest od daty aktywacji)
- skorzystać z uprawnienia, ale wtedy przychodzi do nas paczka z umową i możemy sobie przez te 10 dni co najwyżej pooglądać modem i umowę. LTE zacznie działać dopiero po tych 10 dniach i w takim przypadku od tego momentu mamy dopiero 7 dni na zwrot (wliczając dzień aktywacji).

Oczywiście zatem warto korzystać z drugiej opcji (nie pozbawiać się prawa odstąpienia w ciągu 10 dni) lub, jak napisałeś, umowę podpisać w salonie. Wtedy 6 dni liczy się od dnia aktywacji internetu. Jednakże wydaje mi się, że centrum logistyczne, które obsługuje wysyłkę modemów zamówionych na infolinii jest mniej rygorystyczne w przypadku jakiś małych rys na modemie, natomiast gdy zwracamy do salonu (bo tak musimy, jeśli tam podpisaliśmy umowę), to mogą się do byle czego doczepić.

 #646906  autor: bed
 14 lip 2013, 00:38
Niestety z technologiami mobilnymi różnie bywa i w jednej lokalizacji coś będzie działało niezawodnie, a w drugiej już będzie jakiś problem wynikający z często wielu powodów.

W każdym razie osobiście też polecam przetestować nawet z ciekawości jak to działa :) No ja byłem zadowolony, chociaż stacjonarnego internetu nie zamienię właśnie przez wspomniane kwestie zbyt małej ilości transferu. A bardzo "zaimponował" mi wysoki upload, który czasami by mi się przydał, a nie marne 1 Mb/s...

Nie wiem jak to jest w Plusie, ale w CP od razu włączyli LTE i bodajże ósmego dnia zrezygnowałem, oddałem bez podania przyczyny (bo takie moje prawo) i koniec tematu :) Przyszło tylko potwierdzenie, że przesyłkę odebrano.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png

 #712383  autor: manyaky
 23 kwie 2014, 18:56
[UPDATE] Trochę niespójnie napisałem temat rok temu. A na zwrot opłaty za modem czekałem do grudnia. :mrgreen:

Niemniej jednak, informuję przy okazji, że jest nowa edycja promocji testuj za 9zł i warto skorzystać. Do dyspozycji fajne modemy. Ja już przetestowałem i postęp w mojej okolicy baardzo widoczny. Z max. 20-30Mb skoczyło do ok. 80Mb.

Polecam brać w salonie. Od momentu złożenia podpisu macie sześć dni na zwrot sprzętu. A i przy okazji można potestować sobie LTE Orange i Play. :wink:

Koszt - bezzwrotne 9zł aktywacji + zwrotna opłata za modem (w momencie oddawania sprzętu).
Nocny transfer jest płatny.