ponieważ problem się eskaluje - porządkujemy sprawy z możliwością wykorzystania przez klientów Play sieci partnerów roamingowych w roamingu krajowym. Jak dowiadujemy się ze źródła zbliżonego do operatora, w ostatnim czasie nastąpiła aktualizacja OTA kart SIM. W tych przypadkach, w których aktualizacja się powiodła - karty zachowują się wedle obecnych priorytetów, które wiążą się z optymalizacją kosztów działalności P4. Oczywiście, nowe SIMy mają identyczne ustawienia z tymi zaktualizowanymi. I tak:
a) operatorem wiodącym w roamingu krajowym jest T-Mobile
b) w różnych obszarach kraju, w zależności od nasycenia przez operatora własną infrastrukturą - zablokowano możliwość logowania się kart SIM w roamingu krajowym bądź do sieci Orange bądź do sieci Plus
c) wedle informacji, którą otrzymaliśmy, w przeważającej większości blokada dotyczy możliwości logowania się do sieci Orange, z racji tego, że a'priori przyjęto założenie, iż jest to zdublowany zasięg T-Mobile
d) to, że karta SIM posiada możliwość korzystania z sieci roamingowej, nie znaczy, że w tzw. trybie automatycznym terminal wykorzysta wszystkie komórki partnera roamingowego. Może się okazać, iż analiza ruchu wskazała konieczność użycia tylko dwóch sektorów z danej stacji, pominięcia innej i wykorzystanie tylko jednego sektora kolejnej. Jak zaznaczono na wstępie - decydują względy ekonomiczne, ze wskazaniem zachowania jakości dostępu do sieci przez klienta "nie gorszego niż ..."
e) wskazania dla konsultantów są - wedle nieoficjalnych źródeł - takie, iż wszystko da się naprawić przez odpowiednie zgłoszenie klienta do BOK informacji o blokadzie roamingu, z życzeniem, aby ową blokadę zdjęto. Dla przykładu: klient sporo porusza się po kraju i taka blokada uniemożliwia mu normalne korzystanie z usług. Jednak co bardziej rozmowni i otwarci na uczciwość względem klienta potwierdzają blokadę, która była wdrożona systemowo
f) reasumując, blokada jest nałożona systemowo, zapadła oficjalna decyzja w tej sprawie, lecz z jakiegoś powodu - Play kolejny raz z wielką pompą potrafi pokazywać rzeczy niepoważne, zloty swoich fanów, etc. - natomiast kompletnie odłogiem leży tzw. komunikacja korporacyjna, której jednym z elementów jest rzetelne informowanie klienta o potencjalnych kłopotach, przy jednoczesnym zapewnieniu, że w ramach zachowań proklienckich - wszystko może być tak sparametryzowane, aby klientowi dyskomfortu nie czynić. Takim zachowaniem, podczas nieoficjalnych rozmów z nami - są zażenowani nawet sami pracownicy Play
Tak się jakoś dzieje, że oprócz informacji z cyklu bieżących, poruszamy również tematy dla operatorów niewygodne, w tym - niestety - kolejny raz ten, który świadczy o braku umiejętności budowania wizerunku przez najmłodszego infrastrukturalnego operatora, przy jednoczesnym wypieraniu się faktów oczywistych. Tak było m.in. z siłowym trzymaniem klienta w sieci macierzystej wbrew jakości sygnału w tej sieci, przy jednoczesnym optymalnym poziomie sygnału w sieci partnera roamingowego, tak było również w momencie, kiedy pisaliśmy o celowym, systemowym wyrzucaniu z sieci klientów, zalogowanych w sieci Polkomtela w trybie ręcznym, czy o selektywnym traktowaniu przez P4 zasobów sieci partnerów roamingowych lub w momencie, kiedy pisaliśmy o tym, iż P4 tak naprawdę nie jest zainteresowany tym, aby rzetelnie przyjrzeć się kłopotom klientów w momencie, kiedy ich karty SIM próbują logowac się do sieci Aero2, mimo tego, że nie mogą z niej korzystać, a przez to - nie raz klient pozostaje czasowo poza zasięgiem, tracąc wielokrotnie cenne połączenia lub wiadomości, które nie doszły na czas. Dziś - do tej gamy tematów dołącza problem systemowej blokady roamingu. Głównie w Orange. Warto w tym miejscu zadać pytanie, czy nie lepiej i dojrzalej byłoby po prostu wysłać obszarowy SMS do zalogowanych do sieci klientów o treści: "Drogi kliencie. Staramy się dbać o jakość świadczonych przez nas usług, ale dbamy również o poziom naszych przychodów. Uznając rozwiązanie za optymalne - rozpoczynamy systemową blokadę logowania kart SIM do innych sieci w roamingu krajowym, aniżeli tych, które na Twoim obszarze gwarantują poprawną jakość usług. Jeśli uznasz, że łączny roaming w T-Mobile, Orange i Plus nadal Ci jest potrzebny - prosimy o kontakt pod numer 790500500. Pozdrawiamy - Play ". Poniekąd, podobną metodę stosuje T-Mobile, informując klientów o tym, iż na danym obszarze wystąpią utrudnienia z dostępem do sieci ze względu na jej modernizację. Tak naprawdę - nic trudnego, tylko - jak zaznaczono - do tego trzeba dorosnąć. Jak widać, P4 wciąż z ową dorosłością ma poważny problem