DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 2 z 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

 #716306  autor: janekt
 10 maja 2014, 18:00
No to nieźli z nich jajcarze. 8)

JanekT

 #716322  autor: Spacedust
 10 maja 2014, 19:09
Logowanie do sieci Orange zostało pewnie wyłączone, bo Orange ma takie problemy, że na swoich kartach mogą ledwo 2-3 Mbps wyciągnąć nawet na LTE ;)

 #716345  autor: yul69
 10 maja 2014, 20:14
Mam fon z netmonitorem i jak dwa dni temu chciałem zmienić sobie sieć preferowana w Play to brak było sieci Orange,a dzisiaj wyświetla mi się tylko Play.Brak innych sieci.Mieszkam 18km od Wa-wy

 #716349  autor: janekt
 10 maja 2014, 20:27
LTE jest jeszcze gdzieniegdzie w fazie testów, stąd mogą być słabe wyniki.
Natomiast co do tego, to ja bym tutaj upatrywał winę po stronie Play'a, który wziął uznał, że skoro T-Mobile ma porównywalny zasięg z Orange (przez NetWorks!), oraz to, że Orange jest na ostatnim miejscu na liście sieci preferowanych (przynajmniej domyślnie), to rezygnujemy powoli z Orange. Gdyby sieć Orange była przeciążona to by było widać wśród macierzystych użytkowników, więc tak raczej nie jest. Pamiętajmy, że Play swoim własnym zasięgiem nie grzeszy, więc w jednych miejscach może być lepiej, w innych gorzej.
A tak przy okazji- przypomina mi się zapis z regulaminów Play, który mówi, że nie odpowiadają za usługi świadczone przez operatorów roamingowych. Taa...
Panowie Gruszka i Jabczyński, weźcie to wyjaśnijcie bo piany można dostać! :twisted:

JanekT

 #716362  autor: goral2099
 10 maja 2014, 20:47
U mnie jest tak, że gdy wybiorę ręczny wybór sieci to po wyszukaniu dostępnych na liście brak Orange. Gdy przełączę na automatyczny wybór sieci to po wyszukaniu Orange się pojawia, ale oczywiście nie da się zalogować.

 #716422  autor: Halset
 11 maja 2014, 01:01
Spacedust pisze:Logowanie do sieci Orange zostało pewnie wyłączone, bo Orange ma takie problemy, że na swoich kartach mogą ledwo 2-3 Mbps wyciągnąć nawet na LTE ;)
:lol:
Dawno nie padłem ze śmiechu jak teraz. Ironia bardzo celna.
Zobaczymy, jak Orange się ogarnie z optymalizacją. Wtedy będą się tak śmiał (w sumie już teraz to robię) z Play, jak Ty z Orange.

 #716430  autor: Kryniczanin
 11 maja 2014, 07:19
Dawno nie padłem ze śmiechu jak teraz. Ironia bardzo celna.
Zobaczymy, jak Orange się ogarnie z optymalizacją. Wtedy będą się tak śmiał (w sumie już teraz to robię) z Play, jak Ty z Orange.
Chłopie w Małopolsce od 1998 (Kraków DCS) do dzisiaj w ciągu 16 lat nie skonfigurowali poprawnie sieci więc o czym Ty mówisz :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

A każda reklamacja dotycząca sieci kończyła się formułką wina telefonu my jesteśmy święci.

Jestem dziwnie spokojny że w tym wieku tego nie zrobią. :smt006

To już nawet Play po 2 latach potrafił zrobić w miarę dobrą konfigurację :smt005 :smt005 :smt005

Może w innych regionach jest w lepiej. W Małopolsce nie ma czym się chwalić.

Choć muszę przyznać dzięki T-Mobile Orange w Małopolsce zyskało. I to sporo.

 #716433  autor: alkonauta
 11 maja 2014, 08:42
Ja na brak roamingu orange narzekalem juz z dobre 2 tygodnie temu, pisalem o tym w innym poscie. Zgloszenie do play24 - wszystko u nas okej, prosze naprawic sluchawke. Jak zasugerowalem aktualizacje zdalna karty sim to od razu pomoglo, przy okazji etykietki partnerow roamingowych zaczely wyswietlac sie jak nalezy. Wiec jesli ktos ma problem ze zgloszeniem to naciskac na aktualizacje karty i przywrocenie orange

 #716436  autor: Sig
 11 maja 2014, 09:18
NA gsm.biz niby jest wyjaśnienie (optymalizacja kosztów), ale do mnie nie trafia ono. Znaczy, zależy jak się Play rozlicza itd., ale przecież - na logikę, to pewnie 90-parę procent użytkowników nic w tych priotytetach roamingu nie miesza samemu. Zaktualizowali karty, że T-Mobile jest pierwsze, no to mają. Gdzie tu sens wyłączania Orange? Poimijam fakt, że znów będą kłamali w reklamach (zasięg czterech sieci, tak jak to ich nieszczęsne "4G"...), to nieistotne. Jedynym wytłumaczeniem moim zdaniem może być zupełna rezygnacja z Orange, bo wyjdą z założenia, że teoretycznie ten zasięg będzie się pokrywał z tym T-Mobile.
Dziwne to, no ale taki Gruszka na pewno o tym prędko nie napisze. Nigdy nie pisze o niewygodnych tematach.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #716452  autor: Kryniczanin
 11 maja 2014, 10:38
Jednak dzień dziecka się skończył czas na nauczkę. Od teraz do końca umowy będę ręcznie wybierał TYLKO Orange cały czas bo Play płaci im najwięcej, poinformowałem wszystkich znajomych wraz z instrukcją jak co zrobić i jakiej domagać się rekompensaty od operatora za taki ruch jak i konieczność pisania reklamacji, skończyło się odpowiadanie na Play 24 oczekuję na listy za głupotę trzeba płacić. Chytry traci dwa razy. Wśród znajomych jestem uznawany za eksperta od telekomunikacji więc poradzę im zalogujcie się do Orange i proszę tam siedzieć na sztywno. Zobaczysz spora ilość osób mnie posłucha. No i na sam koniec najlepsze do 19 lipca i 19 sierpnia mam dwie umowy. Jedną już miałem przedłużać mimo złożenia wypowiedzenia napisałem zgłoszenie o przedłużenie kilka dni temu do dzisiaj cisza. Jednak po tym numerze co teraz żadnego przedłużenia nie będzie. Skończyło się. No i na sam koniec każdemu będę polecał przy zakończeniu umowy ewakuację i przypominał o tym i mówił po cichu wyłączyli Ci Orange a jaką masz gwarancję że nie wyłączą Ci z dnia na dzień Plusa i T-Mobile?.

A pamiętacie jak Play w 2008 robił już takie numery z zbieraj minuty?

Play postąpił prostacko i pokazał środkowy palec wszystkim. Czas na odpłatę.

Odblokowałem na 3 abonamentach bez zbędnych pytań trwało to kilka minut. Konsultant ok. tylko mi ciśnienie podniósł na sam koniec mówiąc czy nie chcę Play Online...

Jeszcze jedno do wszystkich dzwoniących. Nie dawajcie nabijać się w butelkę dzwoniąc za 1 czy 1,50pln na 790 500 500 i 790 600 600. Jak macie kartę Virgin to pakiet 2014min gratis do Virgin pozwala na bezpłatne połączenia z BOK Play.
Dlaczego mamy płacić jeszcze tutaj za środkowy palec?

Aaaa i taka ciekawostka Play zablokował kiedy chciał także przy zablokowanych WYCHODZĄCYCH na mixie a żeby odblokować MUSZĄ BYĆ AKTYWNE WYCHODZĄCE. Dopiero wtedy można.

 #716459  autor: saleen
 11 maja 2014, 11:11
Kryniczanin pisze:Jednak dzień dziecka się skończył czas na nauczkę. Od teraz do końca umowy będę ręcznie wybierał TYLKO Orange cały czas bo Play płaci im najwięcej, poinformowałem wszystkich znajomych wraz z instrukcją jak co zrobić i jakiej domagać się rekompensaty od operatora za taki ruch jak i konieczność pisania reklamacji, skończyło się odpowiadanie na Play 24 oczekuję na listy za głupotę trzeba płacić. Chytry traci dwa razy. Wśród znajomych jestem uznawany za eksperta od telekomunikacji więc poradzę im zalogujcie się do Orange i proszę tam siedzieć na sztywno. Zobaczysz spora ilość osób mnie posłucha. No i na sam koniec najlepsze do 19 lipca i 19 sierpnia mam dwie umowy. Jedną już miałem przedłużać mimo złożenia wypowiedzenia napisałem zgłoszenie o przedłużenie kilka dni temu do dzisiaj cisza. Jednak po tym numerze co teraz żadnego przedłużenia nie będzie. Skończyło się.
Ostrożnie, swoimi działaniami możesz doprowadzić sieć Play do upadłości, po takich ciosach mogą się nie podnieść

 #716461  autor: Kryniczanin
 11 maja 2014, 11:16
saleen pisze:Ostrożnie, swoimi działaniami możesz doprowadzić sieć Play do upadłości, po takich ciosach mogą się nie podnieść
Może nie do upadłości jednak każda minuta, każdy sms, każdy mms wysłany z Orange i odebrany na niego ku****** lepiej "smakuje" niż na najtańszym dla Taśmowej T-Mobile bądź macierzystym :mrgreen:

Wiem że nie pójdą z torbami. Musiałbym być kretynem żeby tak myśleć, jednak człowiek ma tą satysfakcję że jednak coś ich to będzie kosztować :mrgreen:

 #716466  autor: Halset
 11 maja 2014, 11:35
Kryniczanin, nie chce być świnią ale to napiszę :)
Cieszę się bardzo, że Play robi takie numery. Wielu narzekało na stare sieci (Plus Orange TM) i chwalili wniebogłosy Play. Jak widać, nie są lepsi.

Co do konfiguracji - jasne, całej Polski nie skonfigurują dobrze :)
Wczoraj składałem reklamacje, że na nju spadła mi prędkość (na speedtescie mam maks 7-8 Mb/s i Upload ok 1Mb/s) to powiedzieli mi, że to jest normalnie. Nie widzą awarii i prędkości są bardzo dobre bo jest do 42 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dziwne, że na tym samym nadajniki na TM nie schodzę z 16 Mb/s :)

"Ważne są chwile, których jeszcze nie znamy"

 #716468  autor: Kryniczanin
 11 maja 2014, 11:46
Halset, Nie jesteś świnią. Bo Play robił już takie nr w 2008 ze Zbieraj Minuty. Każdy takie robił numery. Jednak dla mnie nic nie przebije nr Orange i Idei. Były najgorsze.

 #716641  autor: muddy
 12 maja 2014, 09:27
Kryniczanin, najpierw piszesz, że konfiguracja sieci Orange w Małopolsce jest beznadziejna, a potem piszesz, że sam z niej korzystasz i namawiasz do tego znajomych. Tak źle im życzysz? ;-)
Nawiasem mówiąc, co masz na myśli pisząc o skopanej konfiguracji Orange?

MM

 #716644  autor: Kryniczanin
 12 maja 2014, 09:43
muddy pisze:Kryniczanin, najpierw piszesz, że konfiguracja sieci Orange w Małopolsce jest beznadziejna, a potem piszesz, że sam z niej korzystasz i namawiasz do tego znajomych. Tak źle im życzysz?
Przeczytaj mój post dokładnie. napisałem że brakuje do ideału jednak jest postęp i to wielki w porównaniu do czasów przed networks.

Największy problem to przepaść w transmisji na 2G do T-Mobile gdzie Orange leży i kwiczy ich EDGE można porównać do Edge Play na EGSM. Jednak ja na głównym nr nie mam danych więc mogę sobie to odpuścić. :mrgreen: Bez daty da się żyć :-)

 #716645  autor: madhunt3r
 12 maja 2014, 09:53
Źródło: gsm.biz.pl

W drugiej części co nie co o blokowaniu roamingu.

jak informuje nasz Czytelnik, klienci sieci Play, którzy podpisali umowę w planach taryfowych z rodziny Formuła Europa Unlimited otrzymują od operatora informację, iż w przypadku zawarcia wcześniejszej umowy, z zapisem o możliwości skorzystania z nielimitowanych połączeń odebranych w roamingu w Unii Europejskiej - cytowane warunki ulegają zmianie. Zmiana polega na likwidacji usługi nielimitowanej i wprowadzeniem usługi w postaci 1000 minut na cały okres umowy. Zgodnie z Ustawą Prawo Telekomunikacyjne [ tekst tutaj ] - taka zmiana wymaga doręczenia klientowi informacji na miesiąc przed wprowadzeniem jej w życie [ aby stwierdzić, kiedy informacja do klienta dotarła - klient musi ją potwierdzić ] oraz skutkuje tym, iż wynika ona z winy operatora, co z kolei uprawnia abonenta do niezaakceptowania nowych warunków, zerwania umowy przed terminem, zaś operatorowi w związku z tym nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze w żadnej postaci, w tym zwrot udzielonej klientowi podczas podpisywania umowy - ulgi. Tryb powiadamiania o zmianach warunków umowy oraz jej rozwiązania w przypadku winy operatora reguluje artykuł 60a przywołanej Ustawy. Swoją drogą, w przypadku zmiany warunków świadczenia usług, co jest jednoznaczne w okolicznościach zaniechania współpracy z dostawcą usług w roamingu krajowym lub blokadą karty SIM, aby mogła się zalogować do sieci danego operatora, w momencie, kiedy stan faktyczny i opisany w regulaminach w dniu podpisywania umowy przez klienta był inny, tj. umożliwiał korzystanie z tej sieci - także stanowi zmianę umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, więc powinien być podany do publicznej wiadomości oficjalnie i wcześniej, a co za tym idzie - również uprawnia klienta do zerwania trwającej umowy. W razie sporu administracyjnego bądź cywilnego - operator stoi w tym przypadku na przegranej pozycji, zaś to, iż zmiany są prowadzone po cichu - skutkuje dodatkowo tym, iż P4 może zostać ukarany za niedopełnienie obowiązków informacyjnych względem klientów. Tzw. ręczne przywracanie, pierwotnych ustawień systemowych na rzecz klienta, na jego żądanie - niczego w tej materii nie zmienia. Świadczy co najwyżej o spełnieniu "dobrej woli", niemniej - założenie, które w tym przypadku należy przyjąć jest takie, iż zdecydowana większość klientów o wprowadzonych przez operatora utrudnieniach w korzystaniu z usług w ramach roamingu krajowego nie wie, ponieważ w internecie aktywizuje się ograniczona ilość osób, zaś pozostali, w sposób oficjalny informacji o zmianach w zakresie korzystania z sieci roamingowych nie powzięli

 #716656  autor: janekt
 12 maja 2014, 11:26
Czyli wychodzi na ewidentnie chamską zagrywkę ze strony Play'a. Rzecznik na ten temat milczy, ale o tym, że 30% Polaków jest w zasięgu Play to wiadomo, trzeba napisać. :|

[ Dodano: 2014-05-12, 11:31 ]
"Drogi kliencie. Staramy się dbać o jakość świadczonych przez nas usług, ale dbamy również o poziom naszych przychodów. Uznając rozwiązanie za optymalne - rozpoczynamy systemową blokadę logowania kart SIM do innych sieci w roamingu krajowym, aniżeli tych, które na Twoim obszarze gwarantują poprawną jakość usług. Jeśli uznasz, że łączny roaming w T-Mobile, Orange i Plus nadal Ci jest potrzebny - prosimy o kontakt pod numer 790500500"

zródło: gsm.biz.pl
Jeden z komentarzy znalezionych na blogu Play'a.
Że jak?! :shock: :shock: :shock:

JanekT

 #716661  autor: McCm
 12 maja 2014, 11:48
Zmierza to do tylko jednego partnera roamingowego. Orange jest już wyłączane, później będzie Plus.

 #716663  autor: janekt
 12 maja 2014, 11:57
A później będzie sam Play. :P

JanekT
  • Strona 2 z 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9