DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 4 z 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

 #716831  autor: Spacedust
 12 maja 2014, 23:53
Flash999 pisze:Tu raczej chodzi o sprzęt Play, czyli HSPA w idle (charakterystyczne dla Huawei). Wiele osób skarży się, że na 3G Play bateria szybciej znika. Być może podobna sytuacja jest z LTE? Nie wiem, to tylko moje spekulacje (nie mam doświadczenia z LTE, nie mam takiego urządzenia i nie mam zasięgu LTE ;-))
Ja nie muszę spekulować, bo dokonałem odpowiednich pomiarów. LTE to jest groza dla zdrowia i dla baterii. Mam stację 200 metrów z LTE obok domu z idealną widocznością optyczną, a co robi telefon... ?

Miernik pola elektromagnetycznego pokazuje, że telefon sam z siebie nawet w trakcie bezczynności wysyła bardzo silne sygnały nawet do 1,8W/m2 co jakieś 20-30 sekund, po czym telefon zaczyna się robić gorący, a bateria znika w oczach.

Jakiekolwiek czynności na telefonie włączają tryb nadawania chociażby wejście do galerii zdjęć powoduje połączenie z iCloud, a do tego jest potrzebny Internet. Najgorzej jest przy wysyłaniu danych - tutaj już konkretnie sieje non-stop nawet przy świetnym zasięgu.

Przy słabszym zasięgu problem się jeszcze bardziej pogłębia. Na 3G nic takiego nie ma miejsca przy dobrym zasięgu. Przy takich słabych łączach jak w roamingu krajowym np. 7/1 i świetnym zasięgu to telefon praktycznie nic nie nadaje.

 #717226  autor: Kryniczanin
 14 maja 2014, 13:34
A więc tak melduję że Orange u mnie wróciło. W ramach przeprosin obniżono mi jednorazowo abonament unlimited 4.0 z 24,99pln na 4,99pln miesięcznie.

Co znaczy ostra dobrze napisana reklamacja :D

 #717252  autor: madhunt3r
 14 maja 2014, 14:13
Źródło gsm.biz.pl
pilnie śledzimy postęp w kontaktach naszych Czytelników, klientów Play z operatorem, w zakresie zmiany podejścia tego drugiego do tematu systemowego zablokowania roamingu krajowego na sieci Orange. Sytuacja nie ulega zmianie. Aby przywrócić roaming w Orange nadal wymagane są zgłoszenia, które zresztą, wydaje się - są realizowane z coraz większą zwłoką, zaś oficjalnego stanowiska P4 w sprawie brak. Ponieważ problem dotyczy 100 % klientów Play, co naszym zdaniem narusza zbiorowe interesy konsumentów, w tym także - w zakresie realizacji zadań przez przedsiębiuorcę telekomunikacyjnego - zmienia techniczne warunki świadczenia usług - skierowaliśmy sprawę do UKE oraz UOKiK. Obie instytucje obiecały zainteresowanie tematem, wyrażając troskę o klientów, za co dziękujemy. Mając na względzie nawiązanie na powrót normalnych relacji na linii operator - klient - proponujemy P4 rozwiązania systemowe, jak niżej:
1) usługa aktywacji / deaktywacji roamingu krajowego u każdego z trzech operatorów może znaleźć się w wykazie usług w aplikacji Play24. Czasem, w specyficznych warunkach dostępu do sieci - wyłączenie roamingu u określonego operatora może realnie podwyższyć stabilność terminala, więc działanie jak najbardziej pożądane
2) dla klientów nie mających dostępu do internetu mogłaby zostać uruchomiona dodatkowa usługa, realizowana kodem USSD. Jej celem byłoby właśnie sterowanie aktywacją / deaktywacją roamingu krajowego u określonego operatora bądź wręcz wyłączenie roamingu krajowego i wybór korzystania przez klienta z sieci macierzystej
3) operator wysyła krótką informację SMS na aktywne numery telefonów o udostępnieniu funkcjonalności 1 i 2, jednocześnie przepraszając za dotychczasową sytuację
Naszym zdaniem, z punktu widzenia podmiotu, któremu zależy na wizerunku - działania jw. są jak najbardziej oczekiwane, a co najbardziej istotne - zamykają ten drażliwy temat w sensowny sposób. Pod warunkiem wszakże, że klientów za jakiś czas - nie spotka kolejna niespodzianka z cyklu "zaskakujących i niemiłych", jak to już wcześniej niestety bywało. Mamy jednak nadzieję, że tym razem Play wyciągnie z lekcji właściwe wnioski
Ostatnio zmieniony 14 maja 2014, 14:45 przez madhunt3r, łącznie zmieniany 1 raz.

 #717256  autor: yul69
 14 maja 2014, 14:21
Witam,
dzisiaj dostałem darmowy starter Play.
W ulotce do tego startera było napisane,że sieć Play posiada zasięg 3-ech sieci.

 #717446  autor: myk6414
 15 maja 2014, 09:18
no i jeden wielki ch@... mimo że w zeszłym tyg laska z Playa zadzwoniła i zrzuciła wyłączenie orange na błąd systemowy, dziś znów nie działa.... robi się coraz ciekawiej....

 #717661  autor: Krzych
 15 maja 2014, 19:40
Właśnie dostałem smsa: Szanowny kliencie PLAY. Ograniczamy właśnie korzystanie z zasięgu sieci Orange. Dla zapewnienia ciągłości usług ustaw automatyczny wybór sieci w telefonie i ciesz się najlepszym zasięgiem. www.play.pl/rk

 #717674  autor: INTRO
 15 maja 2014, 20:14
Dostałem takiego smsa, ale na tym numerze mam na sztywno ustawiony zasięg Orange odkąd Play umożliwił logowanie do Orange i mi jeszcze nie wyłączyli, na innych numerach brak możliwości zalogowania do Orange.

 #717675  autor: kwistas
 15 maja 2014, 20:24
Czyli można uznać po rozsyłanych smsach, że zaraz zostaniemy przez Rzecznika Play oświeceni, że brak zasięg Orange jest dla naszego dobra, bo niby zasięg T-Mobile i Orange jest taki sam, ja jednak widzę różnicę, może w Wawie tego nie widać, ale na wioskach czy w pomieszczeniach, gdzie są wzmacniacze to widać.

Ostatnio dzięki modernizacji Networks oraz Play zrobił się niezły burdel w eterze, widać to na wioskach, gdzie wymuszane jest U2100 dla 3G oraz DCS dla 2G, mamy takie skakania zasięgu od prawie full do minimum, że bateria telefonów dostaje nieźle po tyłku.

 #717697  autor: janekt
 15 maja 2014, 21:28
Czyli jednak stało się, to czego się wszyscy obawialiśmy. Teraz Play będzie musiał zaktualizować swoje reklamy, bo nie mają już zasięgu czterech sieci, a trzech. Ciekawe, ile to ich będzie kosztowało... :-D
Dla mnie to jest paranoja, ale jak widać, są od nas mądrzejsi na Taśmowej i tyle...

JanekT

 #717748  autor: forum_tg
 16 maja 2014, 08:21
zasięg mają dalej 4 sieci, tylko że nie będą mówili jak orange włączyć ;) - a wystarczy tylko jedno zgłoszenie na Play24

 #717756  autor: pakierhakierxd
 16 maja 2014, 09:52
Mało telefon korzystał mi z Orange ale napisałem zgłoszenie :) ,jak jest taka możliwość to niech sobie będzie.

Ktoś wie czy można jeszcze zmienić priorytety wyboru sieci na :
1-Play
2-T-Mobile
3-Orange
4-Plus

obecnie 3 jest Plus a wolałbym Orange ponieważ czasem Plus przez A2/Lte dłużej szukał :P,temu wolę Orange.

 #717762  autor: Ricki1980
 16 maja 2014, 10:15
Ja zgłaszałem taką właśnie zmianę na czterech kartach. Dwie świeże góra rok to dostały, dwie ponad pięć lat niby też zgodnie z zapewnieniem Play, ale lista została stara. Chyba te simki nie są zbyt podatne na tego typu działania.

 #717764  autor: pakierhakierxd
 16 maja 2014, 10:18
Napisałem zgłoszenie też na to,może się uda :) ,a jak nie trudno :D ,simka moja ma może z pół roku.Musiałem wymienić ze względu na microsim.

Pozdrawiam :)

 #717945  autor: janekt
 16 maja 2014, 20:55
tomektg pisze:zasięg mają dalej 4 sieci, tylko że nie będą mówili jak orange włączyć ;) - a wystarczy tylko jedno zgłoszenie na Play24
No niby jo, ale kto Ci w reklamie powie "żeby mieć zasięg Orange, skontaktuj się z konsultantem"? Sami sobie robią antyreklamę. Ciekawy jestem, ile zaraz się posypie skarg typu "nie mam zasięgu, a wczoraj miałem, korzystałem z Orange, który miało nadajnik najbliżej mojego domu".
Z drugiej strony patrząc, to chyba konsultanci nie mają nic lepszego do roboty niż włączać użytkownikom roaming jednej sieci. Normalnie "usługa na żądanie", takie playowe VOD komórkowe. :-D
A rzecznik jak milczał w tej sprawie, tak milczy...

JanekT

 #717948  autor: forum_tg
 16 maja 2014, 21:00
sam napisałem do nich skargę ;) a co tam, niech się tłumaczą.

 #717952  autor: janekt
 16 maja 2014, 21:06
tomektg pisze:sam napisałem do nich skargę ;) a co tam, niech się tłumaczą.
Oni mają ważniejsze sprawy na głowie, jak chociażby budowa sieci 4G LTE. :-D

JanekT

 #718588  autor: matchojs85
 19 maja 2014, 14:08
Odpowiedz po rekalamacji:

Szanown Panie,

dziękuję za zgłoszenie przekazane elektronicznie, które otrzymałam 10 maja 2014 roku, dotyczące roamingu krajowego.

Zawiadamiam, że dokładnie zapoznałam się ze zgłoszeniem.

Informuję, że zgodnie z Pan dyspozycją możliwość logowania się do sieci Orange dla numerów 609xxxxxxoraz 609xxxxxy została przywrócona.

Dodatkowo przekazuję, że priorytety logowania się do sieci zostały zmienione na: Play – Plus – Orange – T – Mobile.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (www.play.pl).

Pozdrawiam, matchojs85.

 #719268  autor: bxx1
 22 maja 2014, 09:22
Zgłosiłem to do BOKu i wczoraj pani zadzwoniła do mnie wyjaśniła sprawe.Zresetowałem telefon,i cały czas siedze na roamingu Orange.Da się? da:)

 #719424  autor: KA
 22 maja 2014, 17:40
bxx1, ale o tym wiemy tylko chodzi o to, że:
trzeba wiedzieć, że trzeba to zgłosić
trzeba to zgłosić
trzeba "się prosić" - a powinno być "out of the box", bo mają ZASIĘG 4 SIECI !!!

 #719491  autor: bxx1
 23 maja 2014, 00:52
No nawet nie potrzebnie zgłaszałem.Zmieniłem tela na moto g i cały czas sie trzyma sieci macierzystej Play,wywala z roamingu i mnie to bardzo cieszy:)
  • Strona 4 z 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9