Nowe taryfy JUMP! , skłoniły mnie do założenia nowego tematu dotyczącego przedłużeń. Jak kogoś interesuje poprzednie ponad 450 stron dyskusji zapraszam TUTAJ
Kolejny ciąg przedłużeń umów w T-Mobile
Wraz z wejściem nowych taryf pozmieniały się również oferty przedłużeniowe.
Po lekturze poniższego postu zachęcam do zapoznania się z ok. 10 ostatnimi stronami tego tematu. Pozwoli to na bardziej szczegółowe i dokładne zapoznanie się z najbardziej aktualną ofertą przedłużeniową.
W dalszym ciągu działa Sekcja Utrzymania Klienta (SUK). O ile dobrze pamiętam w tygodniu pracują do 20. Jeżeli ktokolwiek chce dostać coś lepszego niż w standardowym cenniku to należy kierować się właśnie do nich. Dzwoniąc jednak do BOA wcale nie jest powiedziane, że zostaniemy tam przełączeni. Nie pozostaje wtedy nic innego jak wysłuchać oferty (być może będzie taka sama jak z SUK) i ewentualnie podziękować za rozmowę próbując w innym czasie.
Istnieje również możliwość otrzymania warunków przedłużeniowych poprzez e-mail. Należy w tym celu na swoim koncie iBOA przejść do sekcji kontakt i wybrać odpowiedni temat korespondencji.
Tak jak poprzednio staż nie ma większego znaczenia. Wspominanie o tym jakiemukolwiek konsultantowi nie robi na nim żadnego wrażenia, bo albo jest się nowym klientem, albo przedłużającym umowę. Owszem może to być argument, dzięki któremu konsultant przedstawi ciekawszą ofertę, ale nie jest to kluczowe.
W chwili obecnej w żadnym z abonamentów (po za ofertami specjalnymi) nie można otrzymać rabatu na samą kwotę zobowiązania. Również w kwestii dodatkowych usług jako gratis jest bardzo skromnie. Pamiętać należy, iż sam fakt otrzymania zniżki czy jakiegoś gratisu przez jedną osobę nie musi oznaczać, że taką ofertę może otrzymać każdy.
Praktycznie jedyne co dotychczas udało się uzyskać udzielającym się w tym temacie to:
Jump S - 30 minut w roamingu UE oraz 30 minut międzynarodowych do UE
Wszystkie inne zobowiązania są takie same jak w standardzie.
W zależności od abonamentu można również uzyskać rabat na urządzenie od ceny standardowej
Jump S - 150zł
Jump M - 200zł
(inne do zweryfikowania)
W cenniku z dostawą do klienta są modele telefonów, przy których cenie widnieje gwiazdka. Cena ta obowiązuje przy zamówieniu tego konkretnego modelu przez iBOA. Często zniżka iBOA jest bardziej korzystna niż ta, którą dają konsultanci. Warto zastanowić się czy mając perspektywę braku jakichkolwiek gratisów do abonamentu nie lepiej załatwić wszystko przez iBOA. Może się również zdarzyć, że iBOA ma akcję promocyjną, która nie jest ujęta w cenniku.
Istnieje również alternatywna oferta pod nazwą Jump UP. Jest to obniżony abonament w zamian za droższe urządzenie.
Jump S 39,99zł + 120zł za urządzenie (średnio 5zł oszczędności miesięcznie),
Jump M 54,99zł + 200zł za urządzenie (średnio 6,66zł oszczędności miesięcznie),
Jump L 74,99zł + 350zł za urządzenie (średnio 10,4zł oszczędności miesięcznie),
Jump XL S 99,99zł + 400zł za urządzenie (średnio 13,33zł oszczędności miesięcznie),
Jump XL 114,99zł + 450zł za urządzenie (16,25zł oszczędności miesięcznie),
Jump XXL 149,99zł + 550zł za urządzenie (średnio 27,08zł oszczędności miesięcznie),
Jump XXXL 169,99zł + 700zł za urządzenie (średnio 50,83zł oszczędności miesięcznie).
Przy ofercie Jump UP pamiętać jednak należy, że mając np. zniżkę 150zł z SUK przy standardowej opcji Jump S bardziej się opłaca skorzystać z tej zniżki niż z oferty Jump UP ponieważ do niej nie stosują się żadne dodatkowe rabaty.
Dla przykładu:
Jump S (bez zniżki SUK) 49,99zł x24 + 199zł za urządzenie daje 1398,76zł
Jump S (ze zniżką SUK) 49,99zł x24 + 49zł za urządzenie daje 1248,76zł
Jump S UP 39,99zł x24 + 319zł za urządzenie daje 1278,76zł
Kilka przydatnych informacji:
w regulaminach jest załączany harmonogram spłaty rat jeżeli bierze się telefon w promocji z dopiskiem "raty". To żadna dodatkowa opłata. W ten sposób TM rozlicza telefony oraz wylicza rabat na abonament. Kwota ostateczna będzie jednak przez całą umowę taka sama. Raty nie są doliczane dodatkowo i tak jeżeli ktoś ma ofertę Jump S za 49,99zł, a w harmonogramie ma raty za urządzenie w wysokości 35zł to nie będzie w żadnym wypadku płacić 85zł tylko właśnie rzeczone 49,99zł już z wliczoną w cenę ratą.
Ma to oczywiście swoje złe strony - jeżeli zechcemy zakończyć umowę przed czasem to rozwiązaniu ulega tylko umowa na usługi (a te przy Jump S zostały zrabatowane do 15zł, więc przyznane ulgi mogą być spore) ale raty są do spłacenia w dalszym ciągu.
Transfer danych w zdecydowanej większości przypadków (no chyba, że ktoś rozszerzy swój pakiet danych do 30GB za ok. 190-200zł) po wykorzystaniu przysługującego limitu jest BLOKOWANY. Nie ma czegoś takiego jak "lejek" ograniczający prędkość transmisji. Po prostu zostajemy odcięci od sieci. Przy wykorzystaniu 80% oraz 100% przysługującego limitu powinna zostać przesłana informacja od operatora zawiadamiająca o tym fakcie oraz propozycja podniesienia limitu transferu.
Chcąc dokupić pakiet danych za 10zł wg. tabeli z obowiązującego regulaminu należy mieć na uwadzę, iż za 10zł nie dokupuje się dodatkowych danych o wartość z tabeli, a rozszerza dotychczasowy i tak np. jeżeli w regulaminie Jump M jest zapis 1GB +10zł oznacza, że nie dostajemy +1GB, a rozszerzamy już dostępny pakiet do 1GB.
Należy także pamiętać, że ewentualne podniesienie limitu transferu danych (niezależnie w której opcji) skutkuje tym, że będzie on podniesiony na stałe, a więc w następnym miesiącu będzie on również większy z odpowiednio większą opłatą.
Istnieje usługa Internet Connect, dzięki której jeżeli ktoś nie potrzebuje pakietu internetowego może z niego zrezygnować obniżając opłatę abonamentową o 10zł. Musi on jednak być dopisany do pakietu internetowego (+2zł) innej osoby. I tak np. jeżeli mamy ofertę z 500MB, a ktoś z rodziny np. sporadycznie korzysta z sieci to możemy taką osobę dopisać do swojego konta, a osoba ta będzie miała niższą opłatę abonamentową. Rozgraniczenie limitu na konkretne telefony - dodatkowe 2zł do opłat.
Polecam również przeczytać zwłaszcza koniec regulaminu, gdyż często widnieją tam różne zapisy o aktywacji serwisów typu horoskopy, dowcipy, granie na czekanie itp. które po okresie próbnym są dodatkowo płatne.
Kolejny ciąg przedłużeń umów w T-Mobile
Wraz z wejściem nowych taryf pozmieniały się również oferty przedłużeniowe.
Po lekturze poniższego postu zachęcam do zapoznania się z ok. 10 ostatnimi stronami tego tematu. Pozwoli to na bardziej szczegółowe i dokładne zapoznanie się z najbardziej aktualną ofertą przedłużeniową.
W dalszym ciągu działa Sekcja Utrzymania Klienta (SUK). O ile dobrze pamiętam w tygodniu pracują do 20. Jeżeli ktokolwiek chce dostać coś lepszego niż w standardowym cenniku to należy kierować się właśnie do nich. Dzwoniąc jednak do BOA wcale nie jest powiedziane, że zostaniemy tam przełączeni. Nie pozostaje wtedy nic innego jak wysłuchać oferty (być może będzie taka sama jak z SUK) i ewentualnie podziękować za rozmowę próbując w innym czasie.
Istnieje również możliwość otrzymania warunków przedłużeniowych poprzez e-mail. Należy w tym celu na swoim koncie iBOA przejść do sekcji kontakt i wybrać odpowiedni temat korespondencji.
Tak jak poprzednio staż nie ma większego znaczenia. Wspominanie o tym jakiemukolwiek konsultantowi nie robi na nim żadnego wrażenia, bo albo jest się nowym klientem, albo przedłużającym umowę. Owszem może to być argument, dzięki któremu konsultant przedstawi ciekawszą ofertę, ale nie jest to kluczowe.
W chwili obecnej w żadnym z abonamentów (po za ofertami specjalnymi) nie można otrzymać rabatu na samą kwotę zobowiązania. Również w kwestii dodatkowych usług jako gratis jest bardzo skromnie. Pamiętać należy, iż sam fakt otrzymania zniżki czy jakiegoś gratisu przez jedną osobę nie musi oznaczać, że taką ofertę może otrzymać każdy.
Praktycznie jedyne co dotychczas udało się uzyskać udzielającym się w tym temacie to:
Jump S - 30 minut w roamingu UE oraz 30 minut międzynarodowych do UE
Wszystkie inne zobowiązania są takie same jak w standardzie.
W zależności od abonamentu można również uzyskać rabat na urządzenie od ceny standardowej
Jump S - 150zł
Jump M - 200zł
(inne do zweryfikowania)
W cenniku z dostawą do klienta są modele telefonów, przy których cenie widnieje gwiazdka. Cena ta obowiązuje przy zamówieniu tego konkretnego modelu przez iBOA. Często zniżka iBOA jest bardziej korzystna niż ta, którą dają konsultanci. Warto zastanowić się czy mając perspektywę braku jakichkolwiek gratisów do abonamentu nie lepiej załatwić wszystko przez iBOA. Może się również zdarzyć, że iBOA ma akcję promocyjną, która nie jest ujęta w cenniku.
Istnieje również alternatywna oferta pod nazwą Jump UP. Jest to obniżony abonament w zamian za droższe urządzenie.
Jump S 39,99zł + 120zł za urządzenie (średnio 5zł oszczędności miesięcznie),
Jump M 54,99zł + 200zł za urządzenie (średnio 6,66zł oszczędności miesięcznie),
Jump L 74,99zł + 350zł za urządzenie (średnio 10,4zł oszczędności miesięcznie),
Jump XL S 99,99zł + 400zł za urządzenie (średnio 13,33zł oszczędności miesięcznie),
Jump XL 114,99zł + 450zł za urządzenie (16,25zł oszczędności miesięcznie),
Jump XXL 149,99zł + 550zł za urządzenie (średnio 27,08zł oszczędności miesięcznie),
Jump XXXL 169,99zł + 700zł za urządzenie (średnio 50,83zł oszczędności miesięcznie).
Przy ofercie Jump UP pamiętać jednak należy, że mając np. zniżkę 150zł z SUK przy standardowej opcji Jump S bardziej się opłaca skorzystać z tej zniżki niż z oferty Jump UP ponieważ do niej nie stosują się żadne dodatkowe rabaty.
Dla przykładu:
Jump S (bez zniżki SUK) 49,99zł x24 + 199zł za urządzenie daje 1398,76zł
Jump S (ze zniżką SUK) 49,99zł x24 + 49zł za urządzenie daje 1248,76zł
Jump S UP 39,99zł x24 + 319zł za urządzenie daje 1278,76zł
Kilka przydatnych informacji:
w regulaminach jest załączany harmonogram spłaty rat jeżeli bierze się telefon w promocji z dopiskiem "raty". To żadna dodatkowa opłata. W ten sposób TM rozlicza telefony oraz wylicza rabat na abonament. Kwota ostateczna będzie jednak przez całą umowę taka sama. Raty nie są doliczane dodatkowo i tak jeżeli ktoś ma ofertę Jump S za 49,99zł, a w harmonogramie ma raty za urządzenie w wysokości 35zł to nie będzie w żadnym wypadku płacić 85zł tylko właśnie rzeczone 49,99zł już z wliczoną w cenę ratą.
Ma to oczywiście swoje złe strony - jeżeli zechcemy zakończyć umowę przed czasem to rozwiązaniu ulega tylko umowa na usługi (a te przy Jump S zostały zrabatowane do 15zł, więc przyznane ulgi mogą być spore) ale raty są do spłacenia w dalszym ciągu.
Transfer danych w zdecydowanej większości przypadków (no chyba, że ktoś rozszerzy swój pakiet danych do 30GB za ok. 190-200zł) po wykorzystaniu przysługującego limitu jest BLOKOWANY. Nie ma czegoś takiego jak "lejek" ograniczający prędkość transmisji. Po prostu zostajemy odcięci od sieci. Przy wykorzystaniu 80% oraz 100% przysługującego limitu powinna zostać przesłana informacja od operatora zawiadamiająca o tym fakcie oraz propozycja podniesienia limitu transferu.
Chcąc dokupić pakiet danych za 10zł wg. tabeli z obowiązującego regulaminu należy mieć na uwadzę, iż za 10zł nie dokupuje się dodatkowych danych o wartość z tabeli, a rozszerza dotychczasowy i tak np. jeżeli w regulaminie Jump M jest zapis 1GB +10zł oznacza, że nie dostajemy +1GB, a rozszerzamy już dostępny pakiet do 1GB.
Należy także pamiętać, że ewentualne podniesienie limitu transferu danych (niezależnie w której opcji) skutkuje tym, że będzie on podniesiony na stałe, a więc w następnym miesiącu będzie on również większy z odpowiednio większą opłatą.
Istnieje usługa Internet Connect, dzięki której jeżeli ktoś nie potrzebuje pakietu internetowego może z niego zrezygnować obniżając opłatę abonamentową o 10zł. Musi on jednak być dopisany do pakietu internetowego (+2zł) innej osoby. I tak np. jeżeli mamy ofertę z 500MB, a ktoś z rodziny np. sporadycznie korzysta z sieci to możemy taką osobę dopisać do swojego konta, a osoba ta będzie miała niższą opłatę abonamentową. Rozgraniczenie limitu na konkretne telefony - dodatkowe 2zł do opłat.
Polecam również przeczytać zwłaszcza koniec regulaminu, gdyż często widnieją tam różne zapisy o aktywacji serwisów typu horoskopy, dowcipy, granie na czekanie itp. które po okresie próbnym są dodatkowo płatne.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 14:58 przez thonka, łącznie zmieniany 10 razy.
Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet