Panowie to co tutaj opisujecie to wręcz Standard w Netii co prawda ja mam Internetię ale to faktycznie dziś jest jedna firma tylko pod różnymi szyldami, nawet strona logowania i obsługa klienta jest w saloniku Netii, a praktycznie nie ma miesiąca bym nie miała tego samego.Tj. skoki prędkości dziwne zawieszenia itp. zaniki sygnału na poczatku myślałam że to może laptop,albo coś z wi -fi ale mam 2 lapki na różnym systemie wiec oba nie mogą się wieszać w tym samym czasie...no i nim przeszłam na wi-fi miałam lapka podłączonego bezpośrednio do kabla i jak wi-fi pokazuje brak sygnału,albo sygnał niby jest ale net mulii, to sprawdzam przez kabel, jak sygnału z kabla brak to wiem że to nie wina routera tylko łącza od opa.Te zaniki neta to też u mnie problemy z adersem DNS co ciekawe wzywałam już do domu w tej sprawie technika,i straciłam w rozmowie 15 zł(telefon z wigrin czyli play stawka 62gr za minutę) nim gość skumał o co mi chodzim i nim sprawdziłam wszystkie połączenia prez fona oczywiście...łacznie z konfiguracją itp...bo nie miałam neta na lapkach ,potem ten gość przyszedł i męczył się przez godzine łącznie z nowymi ustawieniami wi-fi i grzebaniem w lapkach i stwierdził że ...nie wie czemu net pojawia się i znika,i gdy w końcu net powrócił to też do końa nie wiedział czemu go nie było i co sprawiło że wrócił... po prostu tak sam z siebie ... co prawda zwalił potem na kolegę że ten w trakcie konserwacji jakiś kabel podłączył nie tak jak powinien być, ale praktycznie co m-c mam z tym cyrk dlatego mimo stacjonarnego o znośnych parametrach mam też mobilny z modemem, bo nigdy nie wiem kiedy będzie mi potrzebny...Zaczynam coraz bardzej tęsknić za mobilnym z playa co prawda dw był tylko 1mb/s a up. 128 kb/s i tylko 10gb limitu, ale przynajmniej działał bez problemów a teraz,na modemie na karcie play wyciagam zależnie od natężenia ruchu od 7 do 15mb/s dw, i od 1 do 4 mb/s up.Jeżeli używałabym np. pakiet no limit to cenowo prawie tyle samo do płacenia,i prędkości też porównywalne a przynajmniej net by działał, bo zasieg macieżysty playa mam i to od wielu lat ,a ten wyraźnie się poprawił na plus,szczególnie prędkości mimo braku LTE....Szczerze mówiac gdyby nie to że mam umowę jescze 1,5 roku i kare 500zł(nawet zmniejszajaca sie proporcjonalnie to stanowczo za dużo do płacenia) to zerwałabym umowę,ale niestety zerwać umowy bez płacenie nie ma szans.Aha mój nadajnik wi-fi to mój własny Netgar JNR3000 / N300, a nie netia spot ani inna dzierżawa.
Emarti nie wytłumaczysz logicznie, bo chyba sie nie da,albo to są szumy jak pisze Sig czy Maniek albo "konserwacje",a to zazwyczaj polega na wyłączenia prądu(dlatego pisze komunikat "ograniczony)"i często najpierw robię restart kart sieciowwych a jak to nie pomaga to wiem że to najczęściej jest wina opa,czyli brak prądu albo u nich,albo odłączenie kablii od zasilania w ramach konserwacji,albo jedno i drugie,potem je podłączają i net działa normalnie i pędzi jak szalony...Mnie śmieszy twierdzenie co niektórych że jak net stacjonarny to ma stałe łącze i częstotliwosci i prędkści niezależne od ilości ludzi na łączach a tu d...a blada,bo stacjonarny działa właściwie jak mobilny,tylko że mobilny jak był to działał stabilniej.Może od innych opów ale nie od netii czy internetii,co ciekawe sąsiedzi mają netię na chyba ich własnych kablach ale nie narzekają wiec nie wiem czy to ja mam takie coś czy na ich własnych wygląda to po prostu inaczej...A co do dzwonienia potwierdzam lepiej na stacjonarny chyba że masz t-mobile albo orange wtedy połączenie na infolinie jest po stawce cennikowej lub 18 gr w t-mobile,a play i jego wirtualne i submarki zżeraja kase jak smoki...
Sławek oni co 24 godziny zmieniają chyba jednak nie ip ale mi to wygląda na adresy DNS ewentualnie tj.jakieś odświeżanie tych adresów DNS ,widze to gdy sprawdzam w centrum sieci i udostępniania trzeba tylko kliknąć nazwę połączenia np. nazwę twojego wi-fi i tam masz wszystkie dane.U mnie można to poznać po czasie włączenia kiedy jest nowe połaczenie i nalicznie czasu trwania połączenia.