DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #786894  autor: molibden
 24 lut 2015, 09:34
Dostałem info o tym ze przesuwają okres rozliczeniowy na 19 dzien miesiaca. W zwiazku z tym może ktoś już wie jak oni zamierzają rozliczyć faktury końcowe. otóż ja w umowie mam zapis że umowa mi się kończy na koniec 24 miesiaca od daty uruchomienia usługi. Nie mam nic o okresie rozliczeniowym. Okres rozpoczęcia usługi pokrył się z data wystwiania faktury. To był 2 dzień każdego miesiąca. I teraz przesuwają mi na 19 i dowalili fakturę korygująca z 49zł na 79. Następne będą już w wys 49zł. Tyle ze ja chcę złożyć za rok rezygnację i zakończyć to wszystko. Wedle umowy umowa kończy mi się na koniec lutego a teraz okres rozliczeniowy będę miał 19luty - 18marzec. Rozumiem ze wystawią mi fakturę korygujacą bo inaczej przedłużyliby mi bez mojej zgody czas obowiązywania umowy. nie znalazłem w zapisie umowy ani regulaminie podstawy prawnej do tego aby jak np w T-mobile data zakończenia świadczenia usług nie pokrywała się z końcem okresu rozliczeniowego. mam wyraźnie napisane że koniec umowy to konkretna data - 24 mc od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi. Nic o tym ze wyłącza dopiero na koniec okresu
Trochę mnie wkurzyli bo nikt się mnie nie pytał o zdanie tym bardziej ze faktura 79zł za głupią stacjonarkę jest i tak absurdalna. Może ktoś już wyjaśniał ten problem na Orange? Wysłałem zgłoszenie ale nie odpowiedzieli. Po prostu wydaje mi się to nie fair bo podejrzewam ze oni i tak będą starali mi się przesunąć koniec świadczenia usługi na marzec czyli skasować mnie na te 30 zł gratis.
 #786903  autor: kamil1221
 24 lut 2015, 10:07
Umowa będzie się kończyć tak jak wcześniej. I tak zawsze zamknięcie umowy jest związane z zakończeniem pełnego cyklu rozliczeniowego następującego po dacie końca umowy.
Przenieśli cię do nowej platformy bilingowej, dlatego wynikła przedpłata. Zmianie mógł ulec również numer konta bankowego do wpłaty.
 #786908  autor: molibden
 24 lut 2015, 10:19
No to czyli skasowali mi 30zł ekstra nie pytając się mnie o zdanie. nie mam pytań. Co dalej? ustalą mi okres rozliczeniowy na 29 dzien i przedłużą tym samym o miesiac czas obowiązywania umowy?
Czemu ja mam dodatkowo płacic za ich problemy z systemem billingowym? Nie rozumiem tego podejscia i traktowania klientów jak stado baranów? Wg mnie to zmiana warunków umowy de facto.
 #786916  autor: kamil1221
 24 lut 2015, 11:00
Oczywiście że nie jest to zmiana warunków umowy. Usługa jest Tobie świadczona zgodnie z regulaminem. W nim nie masz ani jednego paragrafu, mówiącego o tym że cykl rozliczeniowy jest stały i nietykalny (a jego zmianę można potraktować jako zmianę warunków umowy).
Możesz złożyć reklamacje, jeśli czujesz taką potrzebę.
 #786920  autor: molibden
 24 lut 2015, 11:09
Okreś swiadczenia usługi wydłużono mi o 16 dni a w raz z tym dodano opłaty. Uważasz że to nie jest zmiana warunków? Może wg prawa tak i jest, ale matematyki przecież nie oszukasz. Tak czy siak to moja ostatnia usługa kupiona w Orange S.A. Teoretycznie okres płacenia usługi można bezkarnie przesunąć o 1 miesiąc minus jeden dzień i pobrać za to opłatę w wysokości 29/30 kwoty abonamentu. I tak zupełnie bez pytania sie abonenta o zgodę i z nie jego winy.
 #786990  autor: kamil1221
 24 lut 2015, 15:18
Okres świadczenia usługi w ramach promocji nie uległ zmianie. Umowa kończy się tego samego dnia, którego kończyła się wcześniej.
Cykl rozliczeniowy nie ma związku z długością trwania umowy.
Tak jak napisałem - nie odpowiada Tobie, pisz reklamacje, odwołuj się do UKE a nawet do UOKiK.
 #787657  autor: kacu123
 27 lut 2015, 13:20
Mam to samo tyle że ja mam umowę bezterminową i już się żegnam z nimi, przechodzę do Netii.
Po prostu złodzieje oszukują !!!!
 #788016  autor: Matush
 01 mar 2015, 22:45
Taaa złodzieje, a później dzwonią takie cebulaczki właśnie i drą ryja i wyzywają nas konsultantów :D
 #788332  autor: Orange Ekspert
 03 mar 2015, 08:13
molibden pisze:Dostałem info o tym ze przesuwają okres rozliczeniowy na 19 dzien miesiaca. W zwiazku z tym może ktoś już wie jak oni zamierzają rozliczyć faktury końcowe. otóż ja w umowie mam zapis że umowa mi się kończy na koniec 24 miesiaca od daty uruchomienia usługi. Nie mam nic o okresie rozliczeniowym. Okres rozpoczęcia usługi pokrył się z data wystwiania faktury. To był 2 dzień każdego miesiąca. I teraz przesuwają mi na 19 i dowalili fakturę korygująca z 49zł na 79. Następne będą już w wys 49zł. Tyle ze ja chcę złożyć za rok rezygnację i zakończyć to wszystko. Wedle umowy umowa kończy mi się na koniec lutego a teraz okres rozliczeniowy będę miał 19luty - 18marzec. Rozumiem ze wystawią mi fakturę korygujacą bo inaczej przedłużyliby mi bez mojej zgody czas obowiązywania umowy. nie znalazłem w zapisie umowy ani regulaminie podstawy prawnej do tego aby jak np w T-mobile data zakończenia świadczenia usług nie pokrywała się z końcem okresu rozliczeniowego. mam wyraźnie napisane że koniec umowy to konkretna data - 24 mc od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi. Nic o tym ze wyłącza dopiero na koniec okresu
Trochę mnie wkurzyli bo nikt się mnie nie pytał o zdanie tym bardziej ze faktura 79zł za głupią stacjonarkę jest i tak absurdalna. Może ktoś już wyjaśniał ten problem na Orange? Wysłałem zgłoszenie ale nie odpowiedzieli. Po prostu wydaje mi się to nie fair bo podejrzewam ze oni i tak będą starali mi się przesunąć koniec świadczenia usługi na marzec czyli skasować mnie na te 30 zł gratis.
Aby udzielić Ci informacji na temat płatności i terminu zakończenia umowy, niezbędny będzie kontakt z nami, np. poprzez formularz https://pomoc.orange.pl/ Wskaż w nim numer telefonu, którego sprawa dotyczy oraz kod abonencki.
 #788333  autor: Kryniczanin
 03 mar 2015, 08:19
Umowa kończy się tego samego dnia, którego kończyła się wcześniej.
Cykl rozliczeniowy nie ma związku z długością trwania umowy.
Okres rozliczeniowy ma bezpośredni wpływ na długość umowy a właściwie dzień jej zakończenia - patrz wypowiedzenie i rozwiązanie umowy w ostatnim dniu cyklu rozliczeniowego.