CLIP jak najbardziej jest czasem brany pod uwagę.
W wypadku Orange na pewno. Jeśli dzwonisz z numeru niezarejestrowanego i chcesz dowiedzieć się o np stan konta, czy włączyć usługę, złożyć reklamację to robisz to bez podawania jakichkolwiek informacji. Podobno tak samo jest w Play, ale nie zweryfikowałem tego nigdy, bo na BOK PLaya dzwonię zawsze z RBM (bezpłatnie). Taki ze mnie zimny drań
Z drugiej strony, CLIP nie może być brany moim zdaniem pod uwagę, gdy dzwonisz z numeru zarejestrowanego. W takiej sytuacji, niedopuszczalnym jest dla mnie brak weryfikacji, albo weryfikacja na podstawie danych o numerze.
Pamiętajcie też, że dzwoniąc do Biura Obsługi, nie działa CLIR, więc obsługa zawsze (no, z jednym wyjątkiem), gdy dzwonicie z polskich sieci komórkowych wie, z jakiego numeru dzwonicie.