DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 61 z 111
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 111
 #808269  autor: cyanoone
 24 cze 2015, 15:42
Czy możliwe jest aktywowanie pakietów poza granicami kraju? Wyjeżdżam na wakacje niedługo, a internet pasowałoby przedłużyć.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #808345  autor: M4rio
 24 cze 2015, 21:03
W Plusie kody działają w romingu jak w kraju.

TAG
 #808382  autor: zolvio
 24 cze 2015, 22:28
Niestety strona klucz mobile'a nie jest aktualizowana
- "stare" ceny na Ukrainę (29/49)
- brak informacji o pakietach "booster"
O banerach już nie wspomnę. Nieaktualne informacje (kwestia cen na Słowację i Ukrainę) - może ktoś się skusi na niskie ceny, gorzej jak się przekona na własnej skórze że został wprowadzony w błąd. Wiem reklama to nie jest to samo co regulamin.
Pochwalcie się ilu macie klientów - chyba że to ściśle tajna informacja 8)

Chodzi o to, żeby te plusy nie przysłoniły wam minusów
 #808394  autor: Remington
 25 cze 2015, 00:31
zolvio pisze:Wiem reklama to nie jest to samo co regulamin.
Wręcz przeciwnie. Podawanie w reklamach nieprawdziwych informacji jest naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów i podlega karze do 10% przychodu za poprzedni rok. Mam wrażenie, że za za ofertę odpowiadają w Kluczu amatorzy... Może firma oszczędza na kompetencjach, ale za to straci na karach.

Drogi Kluczu,
uderzcie się w pierś i postępujcie zgodnie z prawem. Dalsze takie numery skończą się karami od UKE i od UOKiK, obiecuję.
 #808399  autor: zolvio
 25 cze 2015, 00:51
Remington pisze: Mam wrażenie, że za za ofertę odpowiadają w Kluczu amatorzy... Może firma oszczędza na kompetencjach, ale za to straci na karach.
Oferta jest akurat bardzo dobra, gorzej z jakością. Połączenia do Indii (różne numery docelowe, różne numery klucza) rozłączają się "same", uaktualnienia cenników się nie pojawiają wcale albo z opóźnieniem. Zapowiadana modernizacja strony odwleka się - OK, mi się podoba ten wygląd, ale zgłaszane przez użytkowników błędy chyba jednak POWINNY być poprawiane, nieprawdaż?
Wiem, że MVNO to taki tele-discount, ceny macie naprawdę dobre - u W4 płaciłbym 2-3 razy więcej przy moim profilu korzystania, ale proszę pamiętać, że jakość świadczenia usług też jest ważna. Naruszenia obowiązujących przepisów prawa tel-kom to jak wspomniał kolega powyżej - kosztowna zabawa - zostawcie to dla większych operatorów.

Chodzi o to, żeby te plusy nie przysłoniły wam minusów
 #808413  autor: negra
 25 cze 2015, 09:03
;Drogi Kluczu,
uderzcie się w pierś i postępujcie zgodnie z prawem. Dalsze takie numery skończą się karami od UKE i od UOKiK, obiecuję.;
Hahaha obiecanki cacanki , tak na marginesie to nie wypada ; amatorom ; wypominać chęci tworzenia swojego interesu. Ich kieszeń ich sprawa :wink:
 #808417  autor: jutek
 25 cze 2015, 09:33
Mimo raczej dużej sympatii do Klucza, ktoś wreszcie się wkurzy i jak to się mówi po staropolsku ich podpier.... Im mniejsza liczba klientów tym prawdopodobieństwo podpier....... mniejsze, no ale jest. Wystarczy wypełnić jeden formularz na www UKE. Może i za pierwszym razem kara nie będzie duża, ale to nic miłego musieć się tłumaczyć urzędowi. Na co to Kluczowi potrzebne ;)
 #808436  autor: JacekK
 25 cze 2015, 10:46
Przypadek, że piszę to w wątku o Kluczu, bo choć dotyczy to m. in. Klucza, to problem dotyka każdą małą sieć. Niektórzy mają tak, że jeśli już nie wypada narzekać na ofertę, to dotyka się kwestii technicznych (np. sposób zarządzania kontem on-line) a nawet - jak wyżej - kwestii formalno-prawnych. Zastanawiam się ile osób narzekających na niezapowiedziane podwyżki zostało nimi dotkniętych. Poza tym obserwuję brak logiki użytkowników niedotkniętych podwyżkami. Otóż jeśli doprowadzicie do nałożenia kary przez UKE to za te kary zapłacicie Wy, nie operator ;) Może więc lepiej byłoby najpierw spróbować wyjaśnić te kwestie z operatorem np. na drodze reklamacji, dzięki czemu jest szansa, że użytkownik na tym zyska a nie straci?

Zadziwia mnie to, że na takie rzeczy jest tyle samo narzekań (albo i więcej) niż na duże sieci, które jawnie pogwałcają zawarte z abonentami umowy długoterminowe i zmieniają je jednostronnie (lub wypowiadają) w czasie ich trwania. Mam tu na myśli choćby działania T-Mobile lub Play. Czy też pisaliście skargi do UKE? :smt006 Pewnie nie, bo wiecie, że duże sieci mają nas po prostu głęboko w d**ie, podobnie jak i kary od UKE. Niestety, małe sieci są słabsze a ponadto wdają się w tej sprawie w interakcję z użytkownikami.

Potem Polacy łapią się za głowę dlaczego sieci MVNO mają tak niewielki udział w rynku. Otóż dlatego, że są m. in. mocno hejtowane.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.
 #808443  autor: Blank
 25 cze 2015, 11:20
Są mocno hejtowane nie bez powodu. Jeśli coś robi się na odwal to potem takie są skutki. Sposób zarządzania kontem, brak, albo niekorzystne regulaminy, nieścisłości ofertowe, niekompetentny BOK (który w wypadku takich sieci często jest JEDYNYM miejscem, w którym można uzyskać informację), celowe wprowadzanie w błąd, albo olewanie użytkowników. Kwestie formalne również są bardzo ważne. Tu warto zauważyć, że informacje o błędnych stawkach na stronie internetowej były wielokrotnie w tym wątku zgłaszane, bez odzewu operatora. Oczywiście, operatora moim zdaniem, należałoby poinformować w bardziej oficjalny sposób (via mail chociażby), ale nie należy się dziwić użytkownikom, że tracą one cierpliwość przy nieodpowiedzialnym zachowaniu operatora.

Zgodzę się, że ewentualne kary, zapłaciliby ostatecznie użytkownicy, ale operator pogarszając swoją ofertę, pogrzebałby ogólnie swój udział w rynku telekomunikacyjnym.

Nie zgodzę się natomiast, że nie mamy prawa krytykować zmian, które nas osobiście nie dotykają. Czy to, że mnie nie dotknęło wprowadzenie opłaty 4gr za sprawdzanie stanu konta w T-mobile, albo brak możliwości aktywacji Konta Ważnego Rok przy przypadkowym nawet uruchomieniu ŹLE opisanych usług do Orange oznacza, że nie mam prawa krytykować tego typu działań?

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #808450  autor: JacekK
 25 cze 2015, 12:04
Czym innym jest krytykowanie, a czym innym pisanie skargi na operatora, którego nie jest się klientem. Ale nie o to chodzi.
Małe sieci robią partyzantkę i wiele rzeczy wychodzi źle, duże natomiast jawnie nabijają sobie wynik finansowy w sposób zamierzony i celowy kosztem użytkowników mają w d**ie sytuacje, które nie dotykają minimum kilkaset tys. abonentów. Skala jest nieporównywalna. A hejt i owszem, taki sam. Ale też nie o to chodzi.

Od razu, z grubej rury bach - UKE! Przecież pisanie skargi do UKE bez próby porozumienia się z operatorem NIE JEST W INTERESIE UŻYTKOWNIKA. W interesie użytkownika leży pozytywnie rozpatrzona reklamacja i ewentualne gratyfikacje, nie zaś kara nałożona na operatora, za którą autor skargi zapłaci. I o to właśnie chodzi. UKE to ostateczność wg mnie, instytucja, która pomaga rozwiązać sprawę, której nie dało się z operatorem załatwić polubownie drogą reklamacji, itp.

Nie zabraniam krytykować, skarżyć, etc. Krytykuję to, że takie sprawy załatwiane są TYLKO na forum a potem z UKE z pominięciem operatora. Ile osób piszących na tym forum skontaktowało się w takiej sytuacji najpierw z operatorem? Przecież są tu przypadki nawet zgłaszania problemów technicznych na zasadzie "Czemu nie działa?", "Kiedy zadziała?", etc. Tak jakby użytkownicy mieli szklaną kulę.

W skrócie to coś w rodzaju sytuacji: wchodzisz do sklepu i widzisz muchę na mięsie i zamiast najpierw zasygnalizować kierownikowi od razu dzwonisz bez słowa po sanepid. Albo nie dostajesz paragonu i nie prosisz o niego tylko lecisz naskarżyć do Urzędu Skarbowego.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.
 #808457  autor: Remington
 25 cze 2015, 12:26
JacekK pisze:Od razu, z grubej rury bach - UKE! Przecież pisanie skargi do UKE bez próby porozumienia się z operatorem NIE JEST W INTERESIE UŻYTKOWNIKA. W interesie użytkownika leży pozytywnie rozpatrzona reklamacja i ewentualne gratyfikacje, nie zaś kara nałożona na operatora, za którą autor skargi zapłaci.
Co za farmazony wypisujesz... Jakie porozumienie, jaka reklamacja? Jakie rozwiązanie sprawy?

To nie jedną osobę wprowadzono w błąd (nie informując z należytym wyprzedzeniem, nie aktualizując cen na stronie www), lecz wszystkich, łamiąc przy tym przepisy prawa telekomunikacyjnego zapewniające klientom miesiąc na zapoznanie się ze zmianami.

Klucz ma świetną ofertę, Lyca dla wielu również. Ale kiedy zabierasz się za jakiś biznes, to musisz przestrzegać regulacji obowiązujących w danej branży, a ignorując je świadomie lub nie narażasz się na kary.

Dziwi mnie, że ani Klucz, ani Lyca, nie mogły ogłosić podwyżek i odczekać z ich wprowadzeniem te ustawowe 30 dni. Jakoś Virgin, Vikings, White (z innych MVNO nie korzystałem) potrafią tego przestrzegać, a Klucz i Lyca (która choć jest bogatsza, to ma dużo więcej takich przewinień na koncie) nie. Ale nosił wilk razy kilka...
 #808458  autor: JacekK
 25 cze 2015, 12:29
I jaki Ty interes będziesz miał w karze dla operatora? Bo albo za nią zapłacisz albo wywalisz kartę do kosza :) A skąd wiadomo jak zareaguje operator (dowolny) na dużą ilość zgłoszeń od użytkowników w takiej sprawie?

Tyle ode mnie w tej sprawie, napisałem już wszystko :)

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.
 #808460  autor: Remington
 25 cze 2015, 12:33
A jaki cel ma kara? Prewencyjny - aby taka sytuacja następny raz się nie powtórzyła. W Lyca to już któryś raz kiedy mam zmieniane zasady w trakcie gry, bez uprzedzenia i skargę złożę na pewno.

Na Klucza na razie nie zamierzam składać skargi, choć dzwonię do Azerbejdżanu w ostatnim czasie codziennie, a o podwyżkach dowiaduję się tylko dlatego, że jestem na tym forum... Jednak skargę może wysłać każdy, choćby konkurencja...
 #808491  autor: Blank
 25 cze 2015, 14:17
@JacekK, dlatego napisalem, że moim zdaniem, najpierw powinno się poinformować o tym operatora oficjalną drogą (np. mail). Ale jeśli operator nie reaguje, a nie wiemy czy przypadkiem tak nie było w tej sytuacji (ludzie pisali na forum wielokrotnie o błędnych cenach, czy ktoś z nich powiadomił operatora mailem? Nie wiadomo) to skarga do odpowiednich urzędów nie jest prawem, ale wręcz OBOWIĄZKIEM każdego (potencjalnego) klienta. Niestety, nie tylko MVNO, ale też duże MNO robią z użytkowników idiotów. Ja na przełomie maja i czerwca zgłosiłem do UKE i UOKiK (ten zareaguje TYLKO jeśli skarg będzie więcej) Orange za nieuczciwe moim zdaniem praktyki polegające na:
- niemalże automatycznym uruchamianiu usług 1000 minut za 10/25 zł i rozmowy bez limitu za 25 zł. Polegało to na tym, że do użytkowników masowo wysyłany był SPAM w postaci wiadomości sieciowej o w/w usługach. Nieopatrzne kliknięcie spowodowało AUTOMATYCZNE uruchomienie usługi, często w wersji cyklicznej. W tym wypadku było to szczegolnie szkodliwe dlatego, że takie wiadomości przychodziły praktycznie od razu po wprowadzeniu kodu na sprawdzenie stanu konta, co mogło dodatkowo wprowadzać w błąd użytkowników i niewątpliwie było działaniem celowym. Co najmniej 15 osób pisało o tym na profilu operatora - to pokazuje, że skala tego przestępczego wręcz procederu była ogromna, bo jestem przekonany, że większość klientów Orange nie potrafi korzystać z Facebooka, lub nawet nie zauważyła, że zastosowano wobec nich taki "myk".
- niewłaściwe reklamowanie usługi Za darmo w Orange poprzez nieczytelne komunikaty reklamowe w telewizji, oraz SMSach, oraz brak wystarczającego wyeksponowania ważnych informacji na stronie internetowej (o tym, że aktywacja usługi powoduje zmianę taryfy - większość usług jest wyłączana, oraz brak możliwości uruchomienia KWR w przyszłości. Tylko użytkownicy dotychczas korzystający z KWR mają informację o tym, że usługa się wyklucza).
Tu nie próbowałem kontaktować się z operatorem, bo byłoby to bezcelowe. Takie działanie Orange jest działaniem celowym, mającym na celu wzbogacenie się kosztem nieświadomych użytkowników.

Swoją drogą, dostałem do tej pory tylko odpowiedź z UOKiK, że sprawa związana z Za darmo w Orange była do nich zgłaszana i Urząd podejmie działania, jeśli poszkodowanych będzie więcej.
Odnośnie drugiej sprawy, otrzymałem jedynie informację, że "sprawa nie była do tej pory masowo zgłaszana".

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #808496  autor: Remington
 25 cze 2015, 14:33
divhashmorex pisze:UOKiK (ten zareaguje TYLKO jeśli skarg będzie więcej)
Nie tylko. Może wystarczyć jedno zgłoszenie, o ile dowiedzie ono tego, że problem dotyczy nieokreślonej grupy konsumentów (chodzi o zbiorowe interesy konsumentów, tj. nie tylko obecni klienci, ale że każdy kto mógł stać się klientem). Ty swoimi zgłoszeniami nie miałeś jak dowieść skali, dlatego odpowiedzieli tak jak odpowiedzieli.

Pozostając przy Kluczu, choć nie życzę im kary, a jedynie poprawienia procedur w firmie. Każdy obecny jak i potencjalny klient - wchodząc na stronę www, widzi na bannerze cenę na Ukrainę niższą niż faktyczna. Wystarczy tylko jedno zgłoszenie, by UOKiK podjął sprawę - bo problem dotyczył nie konkretnych osób, a właśnie nieokreślonej zbiorowości - tj. każdego kto wszedł na stronę. Maksymalna kara to 10% przychodu za poprzedni rok, ale tu skala naruszenia jest bagatelna, więc i kara byłaby niska.
 #808559  autor: Rosolak
 25 cze 2015, 18:45
Problem w tym, że kiedy pisałem do operatora poprzez to forum, w sprawie cichej podwyżki na Słowację, to oficjalny profil KM chciał zrobić ze mnie głupa, a cała rzesza kluczowych fanboyów stanęła za operatorem murem, "Słowacja nieważna" (cytat).
Do błędu się nie przyznali, ale wnioski wyciągnięte, bo tym razem komunikaty poszły na fejsie i forum.
Skargi skargami, nie wnikam i sam ich nie składam. Ale jeżeli jest to forum i mamy możliwość komunikacji z oficjalnym profilem, to trzeba "hejtować" opów za ciche podwyżki i cisnąć ich za niedociągnięcia. Do dziś nie została mi wyjaśniona pewna kwestia przez KM, w sprawie w/w podwyżki, ale dam sobie już spokój. Przyznam szczerze, nie dzwonię tam. Ale niech mnie tylko to spotka przy połączeniach do Italii, to nie podaruję. :P A tak notabene, muszę pochwalić Klucza, bo ostatnio znaczna poprawa jakości połączeń PL-IT.

W związku z przejściem na abonament, kończę zabawę w testowanie prepaidów i regularnym udzielaniem się na forum. Będę czasem zaglądał.
Życzę wszystkim pełnego zasięgu :-) R.
 #808567  autor: Remington
 25 cze 2015, 19:07
Czy ktoś rzeczywiście tu hejtuje? Stwierdziliśmy, że Klucz postąpił niezgodnie z prawem - nie pierwszy raz. Może wyciągnie wnioski i więcej tak nie zrobi. Będzie to z korzyścią dla obu stron.

Jeśli kogoś miałbym hejtować to Lyca, ale to nie o nich wątek.
 #808672  autor: Klucz Mobile
 26 cze 2015, 10:14
Witamy
Przyznajemy siś do błędu, więc zmany zostały cofnięte. Zmiany w cenniku odbędą się 15 sierpnia. Wszystkie osoby, którę uważają że zostały poszkodowane, prosimy o zgłoszenie się do BOK.

Jednocześnie chcemy podziękować, zę tak dużo korzystacie z Internrtu w Klucz, dzięki czemu mamy niższe ceny i możemy obniżyć ceny pakietów internet (starych oraz nowych), obniżka była płanowana w następnym tygodniu, ale zgodnie z regułaminem, informujemy, że obniżki cen na Internet nastąpią z dniem 1 września, więc Abonenci mają sporo czasu, żeby sie do tego przygotować. :smt006

www.klucz.net

https://www.facebook.com/KluczMobile
 #808677  autor: Remington
 26 cze 2015, 10:25
Klucz Mobile pisze:Witamy
Przyznajemy siś do błędu, więc zmany zostały cofnięte. Zmiany w cenniku odbędą się 15 sierpnia. Wszystkie osoby, którę uważają że zostały poszkodowane, prosimy o zgłoszenie się do BOK.
I właśnie dlatego nie zamierzałem Klucza do żadnych urzędów skarżyć. I mam nadzieję nikt inny tego nie zrobił. BRAWO KLUCZ!

P.S. Marzenie ściętej głowy: od Lyca coś takiego usłyszeć/przeczytać...
Klucz Mobile pisze:zgodnie z regułaminem, informujemy, że obniżki cen na Internet nastąpią z dniem 1 września, więc Abonenci mają sporo czasu, żeby sie do tego przygotować. :smt006
Super, czekamy! I właśnie dlatego W4 tylko core oferty pakują do cennika, a wszystko inne pakują do promocji, bo promocje można wprowadzać z dnia na dzień, bez obowiązku informacyjnego i konieczności odczekania miesiąc (bo zmiana cennika nie zachodzi).

Teoretycznie cały cennik międzynarodowy moglibyście dać jako promocję i wtedy jego zmiany byłyby prostsze. Ale wg mnie... to jednak słabe rozwiązanie.
  • Strona 61 z 111
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 111
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 111