Witaj Witku ponownie. Posłuchałem Twojej rady i przeniosłem temat na forum. Sprawa jest następująca: Od kilku miesięcy toczę boje z Plusem w sprawie opłat za videostreaming. Problemy zaczęły się kiedy przedłużyłem umowę i zmieniłem taryfę z OMG na JA+ z Pakietem Internetowym Non Stop 5,5GB. Już w pierwszej fakturze zaczęły się pojawiać pozycje o nazwie Usługa Multimedialna i opłaty za nie w kwotach od kilku do kilkudziesięciu złotych. Szybko dowiedziałem się, że chodzi o videostreaming. Odnalazłem nie bez trudu regulamin promocji Transmisja Video Streaming i tam jest wyraźnie napisane, że usługa świadczona jest jedynie poprze dwa APNy, a mianowicie APN video i APN video.plusgsm.pl a opłata za nią wynosi 49gr/min. Napisałem więc reklamację w tej sprawie i dostałem odpowiedź z Departamentu Reklamacji, która potwierdziła, że usługa videostreamingu świadczona jest tylko wtedy gdy mam ustawiony w smartfonie APN video lub video.plusgsm.pl. Rzecz jednak w tym, że ja mam oryginalne ustawienia APNu i jest to APN plus. Zgodnie z regulaminem usługi Pakiet Internetowy Non Stop, połączenia internetowe przez APN plus powinny być rozliczane tylko i wyłącznie w ramach pakietu. Również wspomniany regulamin Transmisji Video Streaming potwierdza, że usługa ta nie jest świadczona przez APN plus. Tymczasem Plus nalicza mi cały czas opłaty za Video Streaming mimo, że w smartfonie mam oryginalne ustawienia Plusa czyli APN plus. Na nic zdają się moje tłumaczenia, że wszystko mam prawidłowo ustawione i że operator łamie regulamin Transmisji Video Streaming i regulamin Pakietu Non Stop i nienależnie pobiera opłaty. Departament Reklamacji gra ze mną w kotka i myszkę. W kółko piszą w tym samym piśmie, że videostreaming świadczony jest po APN video lub video.plusgsm.pl by po paru zdaniach napisać, że opłaty naliczone są prawidłowo ale tak na wszelki wypadek aby uniknąć kolejnych opłat zalecają zmianę APNu z plus na internet. Problem w tym, że po wpisaniu w ustawienia smartfona APN internet, mam non stop zrywane połączenie internetowe bo smartfon na okrągło chce się zalogować do sieci w technologii LTE która jest blokowana dla taryf głosowych po APNie internet (takich cudów nie ma w żadnej innej sieci). Efekt jest taki, że smartfon ciągle "skacze" pomiędzy LTE a HSPA zrywając non stop połączenie i nie da się w takich warunach korzystać z internetu w smartfonie. W odpowiedzi na reklamację operator stosuje również sprytny trik powołując się na zapis z regulaminu Pakietu Internetowego Non Stop, który mówi, że pakiet ten nie obejmuje transmisji video streaming. Operator jednak nie dodaje w tym miejscu, że video streaming świadczony jest na całkiem innych APNach niż pakiet internetowy i w związku z tym operator nie ma prawa naliczać opłat za video streaming kiedy mam ustawiony APN plus. Witku, szeroki opis problemu znajduje się w komentarzach artykułu JA+ Rodzina. Moja batalia z Polkomtelem to jak walenie głową w mur. Wszyscy niby wiedzą, że mam rację i operator nie ma prawa naliczać żadnych dodatkowych opłat niezależnie od tego po jakim protokole internetowym bym się łączył jeżeli mam ustawiony w telefonie APN plus, ale operator jednak to robi. Nie ma najmniejszych szans aby przewidzieć co operator rozliczy w ramach pakietu, a za co naliczy opłatę 49gr/min. Co gorsza dzieje się to przy salonowych ustawieniach smartfonu bez wiedzy i zgody abonenta. W żadnej innej sieci nie ma czegoś takiego. Witku bardzo Cię proszę zainterweniuj w tej sprawie w Polkomtelu. Niech oni raz na zawsze zlikwidują tę usługę i rozliczają wszystkie takie połączenia tak jak być powinno czyli w ramach pakietu internetowego. Przecież takie działania są skrajnie nieetyczne i nieuczciwe, bo abonent nawet nie ma świadomości w jak wielką pułapkę może wpaść. Pułapkę, która może go nawet zrujnować finansowo. Jak można w ogóle wprowadzać tak nieżyciowe usługi i naciągać klientów na wysokie rachunki. Przecież za jeden dzień słuchania zwykłego radia internetowego można zapłacić bez wiedzy i zgody nawet 400zł. A co jeśli nikt z Działu Obsługi Klienta nas o tym nie poinformuje a my nie zerkniemy na Plus Online? Za miesiąc możemy dostać rachunek nawet na kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Ja na prawdę boję się teraz korzystać z internetu, bo coś takiego może spotkać również i mnie, tym bardziej, że już czytałem jak ktoś dostał za słuchanie Polskiego Radia poprzez aplikację rachunek na ponad 500zł. Co gorsza usługi tej nie da się ani zablokować ani wyłączyć - dostałem oficjalne potwierdzenie tego z Departamentu Reklamacji. Tak więc chcąc, nie chcąc mam w telefonie taką "bombę zegarową", która w każdej chwili może eksplodować. Witku, w Tobie cała nadzieja. Jeśli mnie mimo, że jestem długoletnim i solidnym klientem ignorują to może Ciebie nie będą, bo jakby nie było jesteś znanym dziennikarzem a Telepolis najpopularniejszym portalem telekomunikacyjnym?
Co prawda Witkiem nie jestem, ale sytuacja jest mi znana.
Podpisałem umowę z Plusem w maju br (taryfa sLTE) i o dziwo, przeczytałem warunki umowy.
Moją uwagę przykuł dokładnie ten sam punkt regulaminu.
Zinterpretowałem go tak, że pakiet internetowy rozliczany jest na wszelkie inne usługi poza videostrmingiem. Czyli jak otworzę stronę www i tam będzie osadzone video, Plus naliczy mi za nie opłatę.
Z taką interpretacją zadzwoniłem do BOA i tam wyjaśniono mi, że jest ona błędna.
Wszelkiego rodzaju videostriming jest faktycznie rozliczany w cenie, która podałeś pod warunkiem korzystania właśnie z APN, które podałeś.
Tymczasem w telefonie (też z Plusa) mam APN jak na zdjęciu z linka:
http://zapodaj.net/e22f81d4e11a4.jpg.html
Jest to ustawienie oryginalne i wszystko działa stabilnie; zarówno LTE jak i 3G.
W Twoim przypadku usunąłbym oryginalnie zainstalowane APNy i pobrał konfiguracje internetu przez telefon (wpisuje się jakiś kod w telefonie i on pobiera odpowiednie ustawienia lub na stronie www wpisujesz nr telefonu, a Plus sam wysyła ustawienia).