@SACZI: Jeśli nie naliczyło Ci opłat za transmisję strumieniową, to albo korzystałeś z APN internet (nazwa, to jedno, a to co jest wpisane w polu APN w konfiguracji, to drugie), albo aplikacje, których używałeś nie wykorzystywały protokołu RTSP. Chyba, że jednak nie wszyscy abonenci są objęci tą "promocją", ale nie wydaje mi się.
Witaj bartek321!
Właśnie sądzę, że są dwie drogi do tego, aby coś mogło się zmienić z tymi zapisami.
Jedna, to nagłośnić sprawę w internecie oraz można próbować zainteresować sprawą dziennikarzy z portali powiązanych z komunikacją. Gdy sprawa zacznie robić się głośna, plus sam zmieni te zapisy w obawie przed utratą reputacji.
Druga droga, to wykorzystać odpowiednie instytucje państwowe, które mogą zmusić operatora do usunięcia takich zapisów. Trudno mi powiedzieć, czy lepszy skutek odniesie powiadomienie o sprawie UKE czy UOKiK. W każdym razie wygląda na to, że do UOKiK każdy może zgłosić podejrzenie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów (
https://uokik.gov.pl/zbiorowe_interesy_konsumentow.php). Trzeba tylko takie pismo wysłać pocztą i opatrzyć swoimi danymi adresowymi, aby mogło się rozpocząć jakiekolwiek postępowanie administracyjne.
Jedno jest pewne. Plus sam z siebie zapisów nie zmieni jeśli nie uzna, że szkodzi to jego opinii lub nie zostanie do tego zmuszony decyzją odpowiednich organów. Opłaty za strumieniowanie to zbyt łatwe źródło zysku od nieświadomych klientów (od świadomych z resztą też, jeśli przez nieuwagę skorzystali z "promocji").
W każdym razie, im więcej z nas będzie o problemie mówić, tym większa szansa, że coś się w tej kwestii zmieni.
Pozdrawiam