DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #827068  autor: maniek89
 05 paź 2015, 15:05
Ustaw APN Internet - jeśli masz aktywny pakiet non-stop powinno być wszystko rozliczane z niego. Stracisz dostęp do LTE, ale to w sumie lepsze niż nabijanie sobie rachunku za coś, co powinno być rozliczane z pakietu standardowo tak, jak u wszystkich innych operatorów.
 #827069  autor: goral2099
 05 paź 2015, 15:07
I telefon w tryb tylko WCDMA, bo chyba wcześniej pisałeś, że w automacie masz problemy.
 #827071  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 15:12
Tylko, że Plus naliczanie opłat zbywa formułką: Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia telefonu klienta, które mogą spowodować naliczenie dodatkowych opłat. Tak więc trzeba by sobie brać kilkudniowy urlop i pewnie się bujać do UKE żeby udowodnić, że wszystko się dzieje przy APN plus :-)
 #827076  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 15:17
Goral, Maniek: Tak mam właśnie w chwili obecnej ustawiony ale korzystanie z internetu to teraz istna męczarnia:-) Nie wiem dlaczego ale co pewien czas zanika mi H+ i rozłącza mi internet. Na drugim numerze z Power LTE działa dobrze zarówno po HSPA jak i po LTE. Być może numery głosowe mają jakiś niższy priorytet po APN internet i je po prostu wywala gdy sieć jest przeciążona?
 #827085  autor: maniek89
 05 paź 2015, 15:55
Zibi12 pisze:Tak mam właśnie w chwili obecnej ustawiony ale korzystanie z internetu to teraz istna męczarnia:-) Nie wiem dlaczego ale co pewien czas zanika mi H+ i rozłącza mi internet.
Niuestety jakość Plusowego internetu pozostawia wiele do życzenia.
Zibi12 pisze: Być może numery głosowe mają jakiś niższy priorytet po APN internet i je po prostu wywala gdy sieć jest przeciążona?
Ciężko stwierdzić. Wszystko zależy właśnie od szeregu czynników.
Zibi12 pisze:Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia telefonu klienta, które mogą spowodować naliczenie dodatkowych opłat.
Oni nie mają wpływu - ty masz, ustawiając APN Internet :)
 #827105  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 17:05
Maniek: z tymi ustawieniami tak to sobie można interpretować ale takie praktyki klientów im nie przysporzą :-) Mam jeszcze pytanie: Czy ktoś z Was orientuje się jak w Polkomtelu zorganizowana jest ta ich sieć? Interesuje mnie dlaczego nie można korzystać z LTE po APN internet w pakietach internetowych w taryfach głosowych a już w taryfach Power LTE można.
 #827115  autor: maniek89
 05 paź 2015, 17:58
No ja Cię doskonale rozumiem, bo w żadnej innej sieci nie ma oddzielnego rozliczania - wszystko co jest związane z poruszaniem się po internecie w telefonie, jest rozliczane z pakietu, jeśli tylko taki jest aktywny i nie potrzeba kombinacji alpejskich, by to wszystko funkcjonowało.
Zibi12 pisze: Interesuje mnie dlaczego nie można korzystać z LTE po APN internet w pakietach internetowych w taryfach głosowych a już w taryfach Power LTE można.
Pewnie nie, bo nie. Znalazłem informację na forum Plusa, że do korzystania z LTE w taryfach głosowych poprawnym APN'em jest Plus. Power LTE to typowa oferta dostępu do Internetu, siłą rzeczy strzałem w stopę byłoby rozliczanie streamingu np YouTube poza pakietem. W rozliczaniu pakietów internetowych w ofertach głosowych Plus najwidoczniej zatrzymał się na etapie, kiedy to taki Internet służył głównie do sprawdzenia czegoś na szybko. Teraz ze względu na rozwój techniczny w segmencie telefonów, które stały się osobistymi mini-komputerami, sposób korzystania z Internetu również się zmienił i zbliżył w zasadzie do tego, z jakim mamy do czynienia w komputerze, dlatego powinni ujednolicić to zamieszanie, bo znowu oferty (przynajmniej abonamentowej) takiej złej nie mają - dają spore paczki danych, których nie ma szans zużyć, poruszając się tylko po WWW.
 #827196  autor: SACZI
 06 paź 2015, 08:46
Zibi, nawet nie licz, że WItek zajmie się problemem!
Z rzecznikiem Polkomtela kadzą sobie na filmiku jak dwa koty przy rybie i myślisz, że Witja będzie wbijał im szpilę ... ?
 #827204  autor: Zibi12
 06 paź 2015, 09:43
SACZI: To już jest chyba były rzecznik :-) Dowiadywałem się na temat tego publicznego APNu pro.plusgsm.pl. Podobno można uruchomić go sobie w każdej taryfie. Działa na nim LTE i video streaming schodzi z pakietu. Przy okazji zapytałem po raz kolejny jak to w końcu u nich jest z tym video streamingiem i dlaczego naliczają dodatkowe opłaty przy APN plus. O dziwo w końcu przyznano mi rację, że po APN plus nie powinny być naliczane żadne dodatkowe opłaty i musi to być jakiś błąd systemowy. Obiecano mi zająć się tą sprawą i spisaliśmy zgłoszenie do Działu Technicznego - tyle, że zgłoszeń tych było już wiele. Jednak po raz pierwszy usłyszałem, że problem jednak jest a więc mam nadzieję, że tym razem pójdzie to w dobrym kierunku. Tak więc zgodnie z tym, co pisałem wcześniej, po APN plus wszystko powinno być rozliczane dokładnie tak jak po APN internet. Dlatego nie pozostaje nic innego tylko reklamacja jeśli po APN plus mamy naliczane jakieś dodatkowe opłaty. Ja zresztą zgłaszałem, że problem nie dotyczy tylko mnie, jak również to, że w przypadku pre paida problem ten też występuje. Na razie trzeba czekać na odpowiedź.
 #827957  autor: Zibi12
 08 paź 2015, 23:05
No i nadal nic. Zauważyłem przy okazji ciekawą rzecz. Wystarczy tylko otworzyć menu aplikacji Audio Republika i nie wciskać przycisku PLAY a i tak Plus naliczy z góry za minutę video streamingu. Ja tak zrobiłem wczoraj i od razu skasowali 0,49. Wciśniesz sobie przypadkowo płatną aplikację i już jesteś o 49 gr lżejszy, a jak? Mam wrażenie, Plus celowo i cichaczem wprowadził video streaming po APN plus licząc na szybką i łatwą kasę. A nuż się uda i nikt nie zauważy albo nie będzie protestował. A jak już ktoś głośno upomina się o swoje to wtedy niby obiecują, że się tym zajmią. Pytanie tylko kiedy? Miałeś rację SACZI: Witek ma w głębokim "poważaniu" mój problem. Najpierw sam mnie namawiał żebym przeszedł na forum to podyskutujemy, i co? Śpi ziemia. Wcale się nie odezwał. Mógłby chociaż jakiś news napisać, że operator ma błędy systemowe i omyłkowo naliczać może dodatkowe opłaty po APN plus. Na pewno taki news bardziej rzucałby się w oczy i pozwolił uniknąć problemów innym abonentom Plusa niż moje komentarze.
 #834087  autor: Zibi12
 09 lis 2015, 10:11
Minął sobie miesiąc i Dział Techniczny zakończył sprawę uznając, że wszystko jest OK. Czyli niestety pozostają następujące rozwiązania: Rzecznik Praw Konsumenta, UKE, UOKiK, sąd lub ewentualnie rozwiązanie umowy.
 #834454  autor: SACZI
 11 lis 2015, 16:49
Zibi12 pisze:Minął sobie miesiąc i Dział Techniczny zakończył sprawę uznając, że wszystko jest OK. Czyli niestety pozostają następujące rozwiązania: Rzecznik Praw Konsumenta, UKE, UOKiK, sąd lub ewentualnie rozwiązanie umowy.
Tymczasem, Plus łapie u mnie coraz więcej minusów ...
Złożyłem już drugą reklamacje ws usług.
Problemem są rozmowy w 3G.
Sygnał sieci -85 dBm, a rozmowy mi tnie ...
Pewnie będzie jak u Ciebie - usługa świadczona poprawnie.
Reklamacja odrzucona.
 #834684  autor: Zibi12
 12 lis 2015, 22:10
SACZI: Reklamacje odnośnie jakości rozmów to już trudniejsza sprawa. Plus pewnie będzie zasłaniał się wszystkim: od tłumaczenia, że sieć jest nieustannie modernizowana po niekorzystne warunki atmosferyczne. Dobrze byłoby gdyby więcej osób z Twojej okolicy napisało podobne reklamacje ale jak wiadomo, nie jest to taka prosta sprawa. Tak czy inaczej reklamacje składać warto ale najlepiej mailem na [email protected] bo zawsze masz jakiś ślad. Ja tak robiłem i teraz puściłem sprawę w dalszy obieg do UOKiKu i UKE. Napiszę czy to dało jakiś efekt.
 #835420  autor: SACZI
 17 lis 2015, 17:53
Zibi12 pisze:SACZI: Reklamacje odnośnie jakości rozmów to już trudniejsza sprawa....
Odsyłają mnie do UKE lub do Sądu Konsumenckiego ...
 #839352  autor: nohaan
 09 gru 2015, 23:45
Powracając do głównego tematu wątku.
Naliczanie opłat za videostreaming na APN plus raczej nie jest pomyłką. Tu jest dostępny (zaktualizowany?) regulamin "promocji" Transmisja Video Streaming:
https://www.plus.pl/documents/16/66caa5 ... 13f482cea4, z którego wynika, że na APN plus też będą naliczać opłaty za transmisję strumieniową. Więc niedopatrzeniem zapewne było nieumieszczenie tego APN we wcześniejszych wersjach regulaminu tejże wątpliwej "promocji". Teraz wreszcie mogą inkasować legalnie i w myśl regulaminu odrzucać roszczenia reklamacyjne.

Plus stosuje tu dość paskudną praktykę nastawioną jedynie na łatwy zarobek. Transmisja strumieniowa po protokole RTSP z punktu widzenia operatora jest takimi samymi danymi, jak wszystko inne, co jest przekazywane między telefonem a internetem. Nie widzę w związku z tym żadnych racjonalnych przesłanek do naliczania jakiejś ekstra opłaty, poza oczywiście okazją do naciągnięcia klienta na niezłą kasę. Równie dobrze mogliby zacząć na takich zasadach rozliczać protokół HTTP. Bo czemu nie?
Wydaje mi się, że tak skonstruowana "promocja", z której nie można łatwo zrezygnować narusza zbiorowe interesy konsumentów - bo dlaczego nie mogę zdecydować o rozliczaniu danych strumieniowych tak, jak każdych innych - z pakietu. Ponadto jedyny sposób zapobieżenia opłatom poprzez zmianę na APN internet powoduje zaprzestanie świadczenia usługi w tak szeroko reklamowanej przez operatora technice LTE. Jest to więc swego rodzaju oferta wiązana, o której w ogóle klient nie jest informowany. Tym bardziej wydaje się, że UOKiK mógłby chcieć się temu przyjrzeć.
Protokół RTSP nie jest bardzo popularny, więc i sprawa nie jest zbyt nagłośniona. Co za tym idzie pułapka nadal figuruje w cenniku. Potencjalni klienci świadomi takich praktyk by się ze 3 razy zastanowili nim skorzystają z oferty plusa (ja się niestety dowiedziałem o 4 dni za późno). Myślę, że gdyby kilka osób poruszyło sprawę w urzędzie ochrony konkurencji i konsumenta, to coś mogłoby się zacząć dziać w tej kwestii. Gdyby media branżowe zainteresowały się tematem, to również mogłoby coś zmienić.

Chyba się zbiorę w sobie i nasmaruję pisemko do UOKiK.

Pozdrawiam
 #839525  autor: bartek321
 10 gru 2015, 18:34
Witam wszystkich serdecznie,
Mam ten sam problem co przedstawiony w głównym wątku, a właściwie ma go moja żona. Posłuchała kilka godzin radia, a że korzysta z Nokii to aplikacyjka pochodziła jeszcze przez kilkanaście kolejnych w tle i teraz Plus bardzo ochoczo próbuje odchudzić nasz budżet o 400.
Ciekawe jest to, że jak opłaty zaczęły się naliczać to dzwoniliśmy na bok ze 2-3 razy i nikt nie potrafił powiedzieć za co są te opłaty a w tel były otagowane jako mms. Kazali czekać do faktury i złożyć reklamację (w tym czasie rachunek urósł jeszcze, bo aplikacyjka cały czas działała sobie tle). Odrzucili już 2 reklamacje, własnie piszę pismo do UKE i planuję kampanie wizerunkową w mediach społecznościowych. Do UOKiK to chyba trzeba by zebrać więcej osób uraczonych w ten sposób "promocją", więc może zbierzmy się razem.
Przez chwilę zastanawiałem się nad prokuraturą, ale chyba niestety trudno byłoby udowodnić, że to coś więcej niż moralne dno zbliżone do kredytów-chwilówek czy podkładania starszym osobom umów do podpisu.

Pozdrawiam
 #839573  autor: nohaan
 10 gru 2015, 21:20
@SACZI: Jeśli nie naliczyło Ci opłat za transmisję strumieniową, to albo korzystałeś z APN internet (nazwa, to jedno, a to co jest wpisane w polu APN w konfiguracji, to drugie), albo aplikacje, których używałeś nie wykorzystywały protokołu RTSP. Chyba, że jednak nie wszyscy abonenci są objęci tą "promocją", ale nie wydaje mi się.

Witaj bartek321!
Właśnie sądzę, że są dwie drogi do tego, aby coś mogło się zmienić z tymi zapisami.
Jedna, to nagłośnić sprawę w internecie oraz można próbować zainteresować sprawą dziennikarzy z portali powiązanych z komunikacją. Gdy sprawa zacznie robić się głośna, plus sam zmieni te zapisy w obawie przed utratą reputacji.

Druga droga, to wykorzystać odpowiednie instytucje państwowe, które mogą zmusić operatora do usunięcia takich zapisów. Trudno mi powiedzieć, czy lepszy skutek odniesie powiadomienie o sprawie UKE czy UOKiK. W każdym razie wygląda na to, że do UOKiK każdy może zgłosić podejrzenie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów (https://uokik.gov.pl/zbiorowe_interesy_konsumentow.php). Trzeba tylko takie pismo wysłać pocztą i opatrzyć swoimi danymi adresowymi, aby mogło się rozpocząć jakiekolwiek postępowanie administracyjne.

Jedno jest pewne. Plus sam z siebie zapisów nie zmieni jeśli nie uzna, że szkodzi to jego opinii lub nie zostanie do tego zmuszony decyzją odpowiednich organów. Opłaty za strumieniowanie to zbyt łatwe źródło zysku od nieświadomych klientów (od świadomych z resztą też, jeśli przez nieuwagę skorzystali z "promocji").

W każdym razie, im więcej z nas będzie o problemie mówić, tym większa szansa, że coś się w tej kwestii zmieni.

Pozdrawiam
 #839580  autor: bartek321
 10 gru 2015, 21:36
Pełna zgoda :) Poprzez swoją arogancję w odpowiedziach na reklamacje i perfidię konstrukcji tego mechanizmu podnieśli mi ciśnienie na tyle mocno, że na pewno pójdę i jedną i drugą drogą.
@nohaan dzięki za linka, myślę, że w weekend skrobnę pismo do UOKiK. Dzisiaj napisałem jedno do UKE.
 #839590  autor: nohaan
 10 gru 2015, 22:13
Cieszę się, że mogłem choć troszkę pomóc.
Przeglądałem trochę forum plusa. Tam również są wpisy osób, które "skorzystały" z tej "promocji" (http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=98& ... 60#p185062). Widać tam także, jakie jest oficjalne stanowisko plusa w tej kwestii.
Tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że monitowanie w tej sprawie u operatora, to walka z wiatrakami. Oni doskonale sobie zdają sprawę z nieświadomości ludzi i czerpią z tego tylko zyski tak naprawdę za nic.
Gdy znajdę chwilkę, to też napiszę pismo do UOKiK (a może i jeszcze gdzie indziej) mimo, że udało mi się jeszcze nie złapać w tę pułapkę.
Ogólnie strasznie nie lubię, gdy ktoś próbuje mnie naciągnąć i do tego w tak perfidny sposób.