DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

Czy uważasz, że taka forma kontaktu (czat) jest dobrym pomysłem?

Zdecydowanie tak
11
58%
Raczej tak
6
32%
Nie mam zdania
Brak głosów
0%
Raczej nie
Brak głosów
0%
Zdecydowanie nie
2
11%
 #827369  autor: Blank
 06 paź 2015, 19:44
Zgodnie z informacjami telepolis.pl, kilka miesięcy temu, Orange udostępniło nowy kanał kontaktu - czat. Czat z doradcami był dostępny dla ofert abonamentowych (klienci indywidualni). Od 1 października, wprowadzono dodatkowy czat, dla klientów ofert na kartę.
Ten kanał kontaktu nie będzie jednak promowany - jego przeznaczeniem, jest zmniejszenie ilości wpływających reklamacji.
Pracownicy obsługujący czat pracują w dni robocze, w godzinach od 8 do 20. Na czacie można załatwić większość spraw, którą możemy załatwić za pośrednictwem płatnej infolinii - i pod tym względem, sprawdzi się znacznie lepiej, niż Facebook, czy zgłoszenia przez Mój Orange. W wypadku Facebooka, nie tylko dlatego, że odpowiedź uzyskamy szybciej, ale również dlatego, że jesteśmy od razu zweryfikowani - nie musimy podawać dodatkowych danych, obawiać się o swoją prywatność, czy oczekiwać długo na odpowiedź. Bez wątpienia jest to również zaleta w stosunku do rozmów telefonicznych, gdzie czasami przejście weryfikacji nie należy do najprostszych.

Nigdzie nie widzę czatu. Czy można prosić o linka?
Nie ma bezpośredniego linka do czatu. Aby skorzystać z pomocy doradcy, należy w godzinach pracy czatu, wejść na stronę orange.pl, zalogować się do Mojego Orange, a następnie przejść do sekcji Zgłoś Sprawę. Po chwili, po prawej stronie, pojawi się zaproszenie do rozmowy z doradcą.
Obrazek

Jakie oferty obsługiwane są przez czat
Przez czat obsługiwane są oferty prepaidowe i postpaidowe, czyli oferta na kartę, mix i abonamentowa (w tym internet mobilny Orange Freenet), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Nie są natomiast obsługiwane oferty stacjonarne (z wyj. oferty Orange Strefa).

Co załatwię przez czat?
Praktycznie wszystko, co jesteś w stanie załatwić przez infolinię. Wyjątkiem jest jednak złożenie reklamacji - pracownik może wyjaśnić twoje wątpliwości, a także - jeżeli w danej sytuacji jest to możliwe - rozwiązać twoje zgłoszenie podczas rozmowy, ale nie przyjmie reklamacji. Jeśli chcesz dodać reklamację, musisz to zrobić samodzielnie.
W trakcie rozmowy, nie uzyskasz również informacji o nowej ofercie, nie przedłużysz, ani nie zakupisz telefonu, czy oferty, a także nie uzyskasz pomocy technicznej.
Pracownicy czatu nie mają również możliwości odebrać połączeń telefonicznych, a także oddzwonić do Ciebie.

Przykładowe sprawy, które załatwisz przez czat prepaidowy to informacje o doładowaniach, usługach (np. kody aktywacyjne), informacje o dostępnych usługach, aktywujesz usługi (np. pakiety - tu warto wiedzieć, że niektóre pakiety są uruchamiane przez konsultantów OD RAZU, bez konieczności oczekiwania :)), sprawdzisz, na co dokładnie zostały wykorzystane twoje środki (gdy np. zauważyłeś, że środki zniknęły, ale w MO nie widzisz gdzie - połączenia internetowe są bowiem w MO niewidoczne, co potwierdził jeden z pracowników czatu ("Problem jest już zgłoszony. Obecnie technicy pracują nad jego rozwiązaniem", "Przewidywany czas nie jest znany"), uzyskasz kod PUK, czy wyjaśnisz swoje wątpliwości :)

Ale ja chcę nową ofertę przez czat! Nie będę dzwonić na infolinię
Jeśli jesteś zainteresowany ofertą Orange, możesz poprosić, o to, aby najwcześniej następnego dnia, ktoś z pracowników działu sprzedaży, oddzwonił do Ciebie. Powinieneś jednak przekazać, czego mniej więcej oczekujesz, aby pracownik mógł przygotować jakąś ofertę.
Jeśli zależy ci na szybszym załatwieniu sprawy, możesz skontaktować się z infolinią sklepu internetowego (510 700 700), infolinią Orange (510 100 100 - kl. indywidualni, 510 600 600 - kl. biznesowi), lub infolinią sprzedażową (801 234 567).

Pomoc techniczna
Pracownicy czatu nie udzielają pomocy w kwestiach technicznych. Jeśli potrzebujesz pomocy z np. konfiguracją telefonu, skorzystaj z ustaw.orange.pl, forum pomocy technicznej, działem technicznym na infolinii Orange (510 100 100 - oferta indywidualna, 510 600 600 - oferta biznesowa).
Jeśli problem nie dotyczy bezpośrednio usług Orange, lecz ustawień telefonu, albo innych urządzeń, możesz również skorzystać z pomocy Orange Experta - wystarczy zadzwonić pod numer *900 lub 703 300 900 (koszt to odpowiednio 1,99 zł / min, albo 2,08 zł / min).

Usługi stacjonarne
Czat nie udziela informacji na temat usług stacjonarnych. Aby uzyskać takie informacje, należy skontaktować się z infolinią.

W jakich godzinach mogę skontaktować się z doradcą
Czat działa w godzinach 8-20 w dni robocze (od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy - świąt państwowych i wybranych świąt kościelnych)

Ile kosztuje korzystanie z czata
Tyle, ile kosztuje cię korzystanie z internetu - zwykle oznacza to, że jest bezpłatne. Pamiętaj jednak, aby z rozwagą korzystać z niezabezpieczonych, lub niepewnych sieci WIFI. Sama pomoc doradcy jest bezpłatna.

Czy muszę mieć PUK? Jakie dane powinienem przygotować?
Co do zasady - obsługa przez czat nie wymaga dodatkowej weryfikacji. Są jednak pewne wyjątki - aby zdjąć blokadę kradzieżową, należy podać kod PUK, albo przygotować swój dowód osobisty (jeśli numer jest zarejestrowany). Podobnie, jeśli numer jest zarejetrowany, a potrzebujemy uzyskać kod PUK, albo zmodyfikować nasze dane osobowe (np. adres, dowód, nazwisko) będziemy musieli przygotować swój dowód.

Możliwości czatu - czy mogą przyspieszyć uznanie reklamacji
Nie należy jednak oczekiwać cudów - pracownicy czatu, mają takie same możliwości, jak pracownicy infolinii. Jeśli oczekujemy zatem, że pracownicy np. odsłuchają rozmowę sprzedażową, przyjmą skargę na pracownika, odnajdą nasze zaginione wypowiedzenie, umowę, albo zobaczą historię naszych doładowań sprzed roku, to boleśnie się zawiedziemy.

Kompetentni pracownicy - czyli jak z jakością?
Z góry zaznaczam, że niestety, nie mogłem przetestować czatu dla postpaida, gdyż nie znam nikogo zaufanego, kto miałby numer na abonament w tej sieci. Z tego też powodu, mogę wypowiadać się tylko w odniesieniu do czatu prepaidowego.
Rozmawiałem z szóstką różnych doradców - w różnych dniach i o różnych porach. W sumie, doradców jest niewielu, powtarzaja się. Z kompetencjami jest różnie. Są lepsi i gorsi. Z doświadczenia, radzę - tu przepraszam płeć piękną, moim celem nie jest dyskryminacja, czy seksizm) - unikać kontaktu z kobietami na czacie. Są znacznie mniej kompetentne, i znacznie wolniej odpowiadają od swoich kolegów [rozmawiałem z dwiema, więc od razu przepraszam, jeśli w ten sposób nadepnąłem innej na odcisk]. Posypałbym imionami, ale nie chciałbym wyrażać nieuczciwej opinii, a przypuszczam, że czat naprawdę może obsługiwać garstka doradców, więc byliby łatwi do zidentyfikowania. Mogę tylko napisać, że naprawdę znacznie łatwiej, trafić jest na kogoś pomocnego i kompetentnego na czacie, niż na infolinii - i miejmy nadzieję, że to się nie zmieni :)

Na koniec dodam tylko, że według moich informacji, czat jest jeszcze w testowej fazie, więc czasami pojawiają się różne problemy natury technicznej. Polecam samemu przetestować tę formę kontaktu, i ewentualnie podzielić się swoimi spostrzeżeniami ;)

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #827394  autor: Gregrin
 06 paź 2015, 20:39
Świetny post :smt023 Na pewno czat jest dobrym pomysłem dla ludzi którzy siedzą przed kompem (na tym forum ;)) ale umówmy się, ludzie którzy nie "wtajemniczają" się w funkcjonowanie swojego operatora pewnie i tak nie zauważą tej opcji i będą dzwonić na bok. Świetnie było by gdyby bok rozliczali z minut do orange (nie wiem nawet czy z pakietu do wszystkich jest rozliczany) to wtedy taki czat byłby idealnym uzupełnieniem.

Zeby nie było, ja nie narzekam ;) bo z czatu chętnie skorzystam i to również usprawni (i to o wiele) pomoc znajomym w orange ale dla ludzi mniej obeznanych infolinia "to jedyny kontakt" i powinna być inaczej rozliczana (nie tylko u tego operatora).
:headbang:
 #827409  autor: Blank
 06 paź 2015, 21:36
Niestety, rozmowy z BOK Orange, niezależnie od numeru, są zawsze płatne z konta głównego, i nie da się tego obejść :)
Choć oczywiście można dzwonić do BOK nju mobile z Orange i vice versa, ale to żadne rozwiązanie, toteż, rozwiązanie w postaci bezpłatnego kontaktu błyskawicznego jest wręcz szokujące, i dlatego uznałem, że warto to promować - tu na forum :)

Ta forma kontaktu, jak napisałem, nie ma jednak być promowana - nie ma zastąpić bowiem standardowego kontaktu telefonicznego. Za połączenie płacimy (nawet, gdy dzwonimy z numeru z innej sieci), za czat nie - a za aplikację, jej utrzymanie, czy pracowników (którzy zarabiają grosze, ale nadal zarabiają), płaci Orange :)
Pamiętam, że kilkukrotnie, polecając niektórym kontakt przez Mój Orange, argumentem przeciw była konieczność oczekiwania na odpowiedź nawet kilka(naście) dni. Facebook nie pozwala na zadawanie pytań indywidualnych, a tu mamy darmową infolinię... tylko, że tekstową :)

Mam tylko wrażenie, że zatrudnione kobiety nie radzą sobie w tym świecie, i jest mi z tego powodu smutno, ale zepsują one moim zdaniem opinie o całym czacie. A przy zbyt małym (lub zbyt dużym) ruchu, kanał ten może zostać zlikwidowany :)

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #827446  autor: ManiacGSM
 06 paź 2015, 23:58
Ja miałem kontakt z czatem po zalogowaniu się na swoje konto i chciałem napisać kolejne zgłoszenie kiedy właśnie wtedy wyskoczyło mi okienko do rozmów. Potwierdzam ,że moja sprawa została załatwiona w ten sam dzień.

PLUSH na Kartę x1. Virgin Mobile x1, Orange FREE x1, PLAY MIX x1.
iP 5s, NOKIA C7, HUAWEI Y5, BB 9810, NOKIA 2610.
 #830948  autor: bazooka
 24 paź 2015, 09:46
Czat jest okey, ale konsultant konsultantowi nierówny i nie tak samo kompetentny. Jeden wprowadził mnie w błąd, drugi naprawił błąd kolegi, ale bronił go, że to moja wina, bo się tam o coś nie dopytałem. Straciłem 2h nerwów...
Bardzo niedobrze, że czat nie działa w weekendy, albo chociaż w sobotę np do 14. Od zawsze problem z załatwieniem sprawy w Orange jest w weekend...a gdy coś akurat się nam spie.... to tylko płatny BOK i też trzeba se poczekać, a czasem i sprawy nie załatwimy, bo jakiś tam dział nie pracuje, a konsultant sam nie może i 1,50zł przepada...
Oczywiście zgłoszenia pisemne poprzez Mój Orange nie są nawet w weekend odczytywane.
 #830981  autor: ManiacGSM
 24 paź 2015, 12:28
zgłoszenia pisemne-heh ,często lecą prosto do trójkąta bermudzkiego. Często to przerabiałem , pisałem skargi, zażalenia, reklamacje. Oczywiście czasem otrzymywałem sms ,że bla bla zgłoszenie zostało zarejestrowane, poinformujemy Cię....kolejnym smsem, lub mailem, jaaaaasne. BOK Orange to temat rzeka.

PLUSH na Kartę x1. Virgin Mobile x1, Orange FREE x1, PLAY MIX x1.
iP 5s, NOKIA C7, HUAWEI Y5, BB 9810, NOKIA 2610.
 #830986  autor: bazooka
 24 paź 2015, 12:44
Nie rozumiem o czym piszesz - każde zgłoszenie pisemne jest rejestrowane automatycznie i dostaje przydzielony numer, okienko pojawia się od razu na ekranie. Na każde zgłoszenie otrzymałem odpowiedź, nawet na tzw dyrdymały, czyli zażalenia pokroju gimnazjalisty... Mają na to 30dni dni i czasem skrzętnie to wykorzystują... Czasami jednak warto zgłosić i poczekać, i dalej korzystać z tej sieci, czasami odpowiedź jest wymijająca, po czym należy napisać następną, może w innym tonie, ale jednak napisać.
Jedyną kwestią, którą nie udało mi się rozwikłać poprzez zgłoszenie to usunięcie/możliwość wyłączenia pytania o kod PIN dla karty SIM. W jednych kartach da się wyłączyć, na innych NIE - na 6 numerów stosunek 3:3 i Orange nie wie lub nie chce wiedzieć dlaczego dla 50% nie da się wyłączyć pytania o kod PIN przy włączaniu telefonu...
 #831008  autor: Przemix
 24 paź 2015, 15:50
Już było wytłumaczone w specjanym wątku jak wyłączyć pin, bez ingerencji u operatora, na każdej karcie orange.

Ja już ze 3 razy dyskutowałem na tym czacie i za każdym razem moja sprawa została rozwiązana od ręki, na pytania o oferte również wszystko rzetelnie wytłumaczone, bez względu na płeć konsultanta. Co ciekawe konsultanci mogą sobie pozwolic na troche luzu w rozmowie bo chyba nie jest to oficjalna forma reklamacji czy komunikacji - czujemy że gadamy z człowiekiem a nie z robotem jak na czacie banków. Polecam i pozdrawiam konsultanta Oskara :p
 #831009  autor: bazooka
 24 paź 2015, 16:03
Przemix pisze:Już było wytłumaczone w specjanym wątku jak wyłączyć pin, bez ingerencji u operatora, na każdej karcie orange.
No i mniej więcej tyle wie na ten temat Orange:
viewtopic.php?f=3&t=80139&p=787249&hili ... in#p787170
A ja się pytam, dlaczego na trzy karty SIM, pytanie o kod PIN wyłączyłem bez żadnego przyrządu.
Koniec OT - odpowiedz na to na PW.
 #832972  autor: forresty
 03 lis 2015, 11:09
Czy ten czat działa tylko dla klientów usług mobilnych? Ja mam tylko stacjonarkę i chciałbym się dowiedzieć czy moje pismo o wypowiedzeniu umowy dotarło i żeby mi powiedzieli kiedy umowa zostanie rozwiązana. na FB olewają, w panelu www żadnego czata nie widzę (sprawdzalem w kilku przeglądarkach) a cwaniaki formularze zrobili tylko do zakupów i do reklamacji tudzież awarii. Gdzies jest jakiś kontakt z nimi? Napisałem na https://pomoc.orange.pl/ . NIc. Cisza głucha i głeboka. Czemu ja mam za drobną sprawą leźć do salonu albo dzwonić, płacić i wysłuchować ich melodyjek?
na www widze tylko jakiegoś wirtualnego doradce co mnie po prostu wyprowadza z nerw :smt013 . W nju to samo. Sprawy techniczne załatwiają od ręki. Chcesz się czegos dowiedzieć o zerwaniu umowy - olewka. jeszcze nigdzie się z tym nie spotkałem . o dziwo w Polsacie moge się zapytać chyba nawet u numer buta Solorza a i tak odpiszą. Tu - jakieś kuriozum.
 #832987  autor: forresty
 03 lis 2015, 13:00
Ale czy to normalne żeby musiec płacić za połączenie z infolinią mając produkt tej firmy? To absurd. Kiedyś normalnie wysyłało się zapytanie na formularzu i cześć a teraz mam dzwonić i wisieć na telefonie. ostatni raz jestem w tej sieci. na szczęście :-) Potem się dziwią że klienci uciekają.. Przy takim stosunku do klienta to nic dziwnego.
 #833008  autor: forresty
 03 lis 2015, 16:15
Ten formularz najprawdopodobniej jest martwy. Kilka mc temu zniknął z oficjelnej strony Orange. gdzie go odnalazlem w czeluściach google. Szczerze mówiac poruszając się po ich stronie nie odnalazłem odnośnika do tego formularza. Wiele osób tez ma z nim problem wiec chyba jest dead. Na moje zgłoszenie nie odpowiedzieli w każdym bądź razie
 #833318  autor: Blank
 04 lis 2015, 20:28
Formularz na stronie https://pomoc.orange.pl wciąż działa. Wydłużony czas oczekiwania może wynikać np. z większej ilości rozmów, lub ... większej ilości połączeń telefonicznych. W takiej sytuacji, pracownicy obsługujący zlecenia i reklamacje, mogą być kierowani do odbioru połączeń.

Pamiętaj, że czas na rozpatrzenie reklamacji to 30 dni. Czas na rozpatrzenie zlecenie, zgłoszenia technicznego, lub odwołania (skargi) nie jest ograniczony czasem.
Zawsze możesz podejść do salonu Orżnąć, jak nie chcesz dzwonić.

Posty niezwiązane z czatem, będą od teraz usuwane.

Od listopada, dostępny jest czat także dla klientów biznesowych.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #841381  autor: orson_dzi
 20 gru 2015, 20:12
Przemix pisze:Co ciekawe konsultanci mogą sobie pozwolic na troche luzu w rozmowie bo chyba nie jest to oficjalna forma reklamacji czy komunikacji - czujemy że gadamy z człowiekiem a nie z robotem jak na czacie banków.
Mogą, ale też nie mogą przesadzić. Z jednej strony muszą trzymać luz, z drugiej dystans. Głównie kwestia tego w jaki sposób pisze klient, w zasadzie podobnie jak w rozmowie telefonicznej, tylko na więcej można sobie pozwolić.

Forma kontaktu jest oficjalna, podobnie jak w przypadku rozmowy telefonicznej, można złożyć reklamację na podstawie informacji uzyskanych w ten sposób. Reklamacja jest też rozpatrywana na podstawie rozmowy.
forresty pisze:na FB olewają
Chat na FB obsługuje firma zewnętrzna. Wszystko co tam napiszesz trafia do BOK-u w formie zgłoszenia, tak samo jakbyś to sam wprowadził przez formularz zgłoszeniowy. Nie ma to żadnej większej mocy, wyższego priorytetu, czy co tam sobie człowiek wymyśli. Zgłoszenie jak każde inne.
forresty pisze:Ale czy to normalne żeby musiec płacić za połączenie z infolinią mając produkt tej firmy?
Tak. Nie mam 100% pewności, ale obiło mi się o uszy, że to jakiś przykaz z góry od Unii Europejskiej, ale nie mam potwierdzenia.
Każdy operator ma płatne połączenia z BOK.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #845635  autor: cyanoone
 17 sty 2016, 21:52
orson_dzi pisze: Tak. Nie mam 100% pewności, ale obiło mi się o uszy, że to jakiś przykaz z góry od Unii Europejskiej, ale nie mam potwierdzenia.
Każdy operator ma płatne połączenia z BOK.
Niektóre małe sieci mają bok za free. Z tego co wiem to płatny bok nie podoba się władzy, może za jakiś czas będzie musiał być za free. Klienci protestować nie będą ;)

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)