Widzę, że wątek odżył, więc postaram się kilka rzeczy dopowiedzieć, wyjaśnić i opisać
DanielR:
1. Mnie to też trochę irytuje, że można doładować jedynie poprzez SMS, wklepanie kodu w internecie i zdalnie poprzez podanie konkretnego numeru i kwoty np. w salonie.
2. Z tego co wiem O2 ma podobnie z samoobsługą.
Informacje o każdym płatnym zdarzeniu można wyłączyć.
Sieć m.in. poprzez brak możliwości dokonania zmian na koncie lub sprawdzenia stanu pakietów poprzez kod USSD chce zredukować do 0 reklamacje i nadużycia typu:
-aktywacja przez przypadek danego pakietu (przed każdą aktywacją jest pytanie "Czy na pewno..?)
-aktywacje pakietów, taryf, usług, blokad po kradzieży karty przez złodzieja
-aktywacje pakietów, taryf, usług, blokad "po złośliwości" przez np."fałszywego przyjaciela"
-to jakie mamy usługi, pakiety, taryfy, blokady aktywne i ile nam ich jeszcze pozostało jest traktowane jako informacje prywatne - możesz nie życzyć sobie, żeby ktoś postronny miał "szybki wgląd" z czego, kiedy i ile korzystasz
Konsultanci Vodafone, z którymi rozmawiałem i pytałem swego czasu byli zdziwieni, że np. w Polsce w takim Play mogę biorąc Twój telefon i przez 5 sekund pod Twoją nieuwagę, robiąc "po złości" wpisać USSD na aktywację np. ACR, kiedy Ty sobie takiej usługi nigdy nie życzyłeś i nawet nie będziesz wiedzieć o fakcie jej aktywacji, albo że mogę sprawdzić sobie jaki pakiet masz aktywny i ile go wykorzystałeś.
Jako ciekawostkę podam fakt, że Vodafone jeszcze parę lat temu również miało serwis podobny do Play24 i nawet kod USSD był taki sam *111#, ale zostało to definitywnie wycofane.
3. Tutaj postaram się opisać "po części" aplikację mobilną samoobsługi Vodafone
:
Korzystanie z niej ułatwia dokonywanie zmian na koncie, uzyskiwania pomocy i informacji. Korzystanie z niej w kraju, jak i roamingu jest całkowicie bezpłatne. Można wybrać opcję automatyczniego zalogowania po otwarciu aplikacji.
Z lewej strony jest dostępne obszerne menu, opiszę opcje zaznaczone prostokątami.
Pod opcją "dobijeni a informace o kreditu" znajdują się informacje na dwóch poniższych screenach, pytanie
"mate dotaz?" przenosi do chatu online z konsultantem, który był niestety niedostępny gdy robiłem screeny - wyświetla się informacja o godzinach dostępności:
W "roamingove sluzby" i "roamingova kalkulacka" znajdziemy informacje odnośnie roamingu i zmian z nim związanych. Odpowiadając na pytania odnośnie kierunku podróży, jej długości oraz aktywności wykonywanej w sieci (ilość wysłanych email, obejrzanych filmów online, przeglądanych stron www itp.) możemy dopasować najlepszą taryfę roamingową dla siebie.
"Osobni udaje" to po prostu dane osobowe, na które zarejestrowany jest numer.
Mam nadzieję, że ten screen definitywnie rozwieje wątpliwości, czy w Czechach trzeba obowiązkowo rejestrować prepaid przez ponad 4 lata wg Vodafone mam na imię 1-2YLH-1047 a moje dane adresowe to "null", czyli zero
.
W "Mapa prodejen" znajdziemy mapę Google Republiki Czeskiej z zaznaczonymi na niej salonami Vodafone oraz informacjami odnośnie tych salonów - numery telefonów, adresy email, godziny otwarcia, adres. W "Seznam prodejen" znajdziemy miasta uszeregowane w kolejności alfabetycznej z salonami Vodafone.
Ja dla przykładu wybrałem salon w Trutnovie. Można nawet wybrać opcję nawigacji do wybranego salonu z miejsca, w którym się znajdujemy.
Pozdrawiam
Dobrou noc