DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 97 z 170
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 170
 #833492  autor: KC-KARLOS
 05 lis 2015, 17:32
Możesz przenieść bez problemu.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #833497  autor: blak12
 05 lis 2015, 17:47
Dzienkas.

Jutro mija termin rejestracji. Okaze czy ich "zasady" regulaminowe to takie cwane sztuczki na wyludzenie paru groszy.

Je suis AquaFresh.
 #833729  autor: darkangel
 07 lis 2015, 00:40
Tak możesz bez problemu.
Czasami, się zdarza że operator bieżący pozwoli Ci opuścić ich sieć nawet przy zablokowanych wychodzących, ale nie jest to regułą, więc to raczej ciekawostka.
 #833902  autor: Jakub
 08 lis 2015, 10:26
Hej, zamierzam złożyć dzisiaj wniosek o przeniesienie numeru do Virgin z lycy, i tutaj moje pytanie, lepiej wysłać im skan dowodu we wniosku czy w kopercie zwrotnej?

692 XXX XXX: T-Mobile -> Play
729 XXX XXX: LycaMobile -> Virgin Mobile (18.11.2015)
 #833906  autor: Jakub
 08 lis 2015, 10:31
A jak z bezpieczeństwem danych na dowodzie?

692 XXX XXX: T-Mobile -> Play
729 XXX XXX: LycaMobile -> Virgin Mobile (18.11.2015)
 #833908  autor: molibden
 08 lis 2015, 10:42
Jeśli chodzi o Virgin to im to bez różnicy czy papier czy przez www. A jeśłi chodzi o bezpieczeństwo to mimo wszystko ja wysylam wersję papierową. Z prostej przyczyny - nie wiem co oni z tym robią i czy nie wprowadzają przypadkiem skanu do systemu. Być może jest po prostu tylko do wglądu. Zakładając że nie wprowadzają to lepiej wysłać to na papierze bo po co wrzucać do sieci skan dowodu. Zweryfikują a papier trafia do niszczarki. A jak i tak zeskanują papier to juz nie masz wyboru. bez wysłania skanu w jakiejkolwiek formie nie przeniesiesz. ja 2 lata temu wysłałem w kopercie i nic się do tej pory złego nie stało. Zresztą na sam skan nigdzie umowy nie podpiszesz więc słupem raczej nie zostaniesz. Musi być jeszcze dodatkowa droga weryfikacji więc z dużą dozą ostrożności można powiedzieć ze wysyłając do takich tworów jak operatorzy telekomunikacyjni którzy jakby nie było nie są firmami krzakami to relatywnie mało ryzykujesz. Do firmy rekrutacyjnej czy innego dziadostwa w zyciu nie podałbym nawet własnego numeru telefonu i do takich nigdy nie wysyłaj chyba ze jest to firma z jakimś dobrym backgroundem i z ustabilizowaną pozycją na rynku.
Suma sumarum wysyłam papierem ale i tak jak trafię na nieuczciwego pracownika firmy to taki skan prędzej czy później zostanie sprzedany choć nie wiem czy firmy prowadzą jakąś polityke bezpieczeństwa danych zwiazaną z tego typu dokumentami. Muzszą, ale jak ktoś chce to sposób na wydobycie takich rzeczy zawsze znajdzie. Poza tym i tak mają twoje dane. Numer dowodu, pesel i wszystko inne a skan to tylko potwierdzenie. Kiedyś znajoma w banku poprosiłem o to czy weszłaby w system żeby sprawdzić dane człowieka który wyslał mi waciki zamiast towaru kupionego i się popukała w głowę. Takie dane pracownik może poznać tylko przy kliencie w czasie dokonywania przelewu lub jeśli należy to do jego obowiązków pracy.
Reasumując... większym chyba ryzykiem jest wywalanie faktur i umów dośmieci niż wysłanie skanu do takiego VM. MImo wszystko prawdopodobieństwo że ktoś sprzeda twoje papiery ze smieci oszustowi jest większe niż to ze pracownik wyniesie je na czarny rynek.
Takie jest moje zdanie
ps. zakladam oczywiście że koperta dotrze do do adresata w stanie nienaruszonym - bez otwierania. Po drodze różne cuda się zdarzają bo na pocztach nie pracują tylko szarzy ludzie z ulicy tylko zdarzają się też pracownicy różnych organów władzy które są tam w celach wiadomych , ale to nie ten temat ;-)
 #833910  autor: Jakub
 08 lis 2015, 10:51
@molibden: A jak jestem niepełnoletni (16 lat) i tak będę musiał wymieniać dowód 2 dni po urodzinach to chyba nie mam się czego obawiać?

692 XXX XXX: T-Mobile -> Play
729 XXX XXX: LycaMobile -> Virgin Mobile (18.11.2015)
 #833916  autor: molibden
 08 lis 2015, 11:04
oni muszą dostać taki skan dowodu jaki widnieje u poprzedniego operatora . i tylko tyle. jak zmienisz dowód to sobie uaktualnisz na stronie www
 #833919  autor: Jakub
 08 lis 2015, 11:23
A ile mniej wiecej czekaliście na przeniesienie numeru od momentu złożenia wniosku do uruchomienia numeru?

692 XXX XXX: T-Mobile -> Play
729 XXX XXX: LycaMobile -> Virgin Mobile (18.11.2015)
 #833921  autor: molibden
 08 lis 2015, 11:32
to zależy od zobowiązania jakie masz z obecnym operatorem. Jak to abonament to przeniosa dopiero po rozwiązaniu umowy. a to kiedy wygaśnie umowa to zależy od tego czy to na czas określony/ nieokreślony i jak dlugi jest okres wypowiedzenia (zwyczajowo 1mc).
natomiast co do bezpieczeństwa skanów dowodu to rzeczywiscie istnieje prawdopodobieństwo że jeśłi skan wpadnie w ręce oszusta to ma on wszystko do wyrobienia fałszywego dowodu więc mimo wszystko oparatorzy powinni przestać wymagać przesyłania takich skanów.. Przyznam też że nie wpiem po co im to skoro wszystkie dane meją u operatora od którego numer zabierają. Chyba ze oni nie wymieniają się danymi, ale skoro operator od którego się zabiera pozytywnie zweryfikował wniosek to skan już jest w moim przekonaniu niepotrzebny
 #833923  autor: Jakub
 08 lis 2015, 11:35
molibden pisze:to zależy od zobowiązania jakie masz z obecnym operatorem. Jak to abonament to przeniosa dopiero po rozwiązaniu umowy. a to kiedy wygaśnie umowa to zależy od tego czy to na czas określony/ nieokreślony i jak dlugi jest okres wypowiedzenia (zwyczajowo 1mc).
natomiast co do bezpieczeństwa skanów dowodu to rzeczywiscie istnieje prawdopodobieństwo że jeśłi skan wpadnie w ręce oszusta to ma on wszystko do wyrobienia fałszywego dowodu więc mimo wszystko oparatorzy powinni przestać wymagać przesyłania takich skanów.. Przyznam też że nie wpiem po co im to skoro wszystkie dane meją u operatora od którego numer zabierają. Chyba ze oni nie wymieniają się danymi, ale skoro operator od którego się zabiera pozytywnie zweryfikował wniosek to skan już jest w moim przekonaniu niepotrzebny
Numer jest na kartę.Ustawilem datę przeniesienia na 18.11.2015, wyrobia sie? Postanowiłem że wyśle im ksero dowodu w kopercie i wyśle poleconym.

692 XXX XXX: T-Mobile -> Play
729 XXX XXX: LycaMobile -> Virgin Mobile (18.11.2015)
 #833924  autor: KC-KARLOS
 08 lis 2015, 11:37
Myślę, że się wyrobią. Jeśli jest przeniesienie numeru pomiędzy sieciami MNO (Orange, T-Mobile, Plus i Play), wtedy przeniesienie potrwa najszybciej w ciągu max 48 godzin.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #834411  autor: xander21
 11 lis 2015, 13:16
Witam. Przenosze nr z Play do Virgin. Dnia 6 listopada miał być aktywny. Do dzisiaj czekam na aktywację numeru. Numer nie istnieje i brak zasięgu. Kazdego dnia sprawdzam i nic. Na boku mnie zbywają, mówiąc tą samą bajeczkę, że robią wszystko co w ich mocy, żeby jak najszybciej aktywować numer. Miało być 24h a jest już prawie tydzień.
Co robić w takiej sytuacji? Jak ich przyśpieszyć? Trochę mnie to zniechęciło. Myśle, żeby jak aktywują nr to przenieść go spowrotem do faktu, przez to zdarzenie.
 #834482  autor: efazeti
 11 lis 2015, 19:23
ja jestem w trakcie przenoszenia numeru (również z Play do Virgin) i powiem ci, że trochę mnie nastraszyłeś :(
co prawda dopiero odesłałem dokumenty i datę przeniesienia wyznaczyłem sobie na 1.12 ale nie chciałbym zostać bez numeru przez kilka dni...
po raz ostatni przenosiłem numer w maju (z nju do playa) i wtedy nie było problemu, poszło szybko i gładko
 #834512  autor: xander21
 11 lis 2015, 22:38
efazeti pisze:ja jestem w trakcie przenoszenia numeru (również z Play do Virgin) i powiem ci, że trochę mnie nastraszyłeś :(
co prawda dopiero odesłałem dokumenty i datę przeniesienia wyznaczyłem sobie na 1.12 ale nie chciałbym zostać bez numeru przez kilka dni...
po raz ostatni przenosiłem numer w maju (z nju do playa) i wtedy nie było problemu, poszło szybko i gładko
To, że mają problemy z moim nr nie znaczy, że ty też będziesz je miał. Może do tego czasu usprawnią platformę przenoszeniową numerów. :-)

edit: dziś po 6ciu dniach aktywowali numer :)
 #837004  autor: everymen
 27 lis 2015, 11:27
Ponieważ nie zawarliście całości interesującego nas fragmentu Prawa Telekomunikacyjnego, zamieszczam fragment mojej korespondencji z UKE.
Napisałem do nich z zapytaniem do kogo mam wystąpić z żądaniem hipotetycznego odszkodowania: do Virgin, do Play czy do UKE.
Jednoznacznej odpowiedzi na pytanie nie otrzymałem niestety (może jeszcze nadejdzie:)
Co jednak można wyczytać z poniższego. Po pierwsze, wszelkie reklamacje dotyczące opóźnienia w przenosinach numeru należy kierować do dotychczasowego operatora, a nie do Virgin Mobile. Jeśli okazałoby się, że wina nie leży po stronie dotychczasowego operatora (np. Play), należy szukać winnego:) Może to być Virgin Mobile, ale również UKE i ich nowy system PLI CBD. co delikatnie zostało zaznaczone w korespondencji (fragmentu "tj. systemu PLI CBD" nie ma w tekście Prawa Telekomunikacyjnego, został dodany przez panią Joannę Lesiak)
Szanowny Panie,
W opisanym przez Pan przypadku zastosowanie będzie miał art. 71b ustawy Prawo telekomunikacyjne:

Art. 71b. 1. Przeniesienie numeru, o którym mowa w art. 71, następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

2. W przypadku niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 1, abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, a w przypadku abonentów usługi przedpłaconej w wysokości 1/4 sumy wartości doładowań konta z ostatnich trzech miesięcy, chyba że brak możliwości realizacji przeniesienia numeru nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym mowa w art. 78 ust. 4 (tj.systemu PLI CBD). W przypadku gdy opóźnienie w przeniesieniu numeru nastąpiło z przyczyn nieleżących po stronie dotychczasowego dostawcy usług, przysługuje mu zwrot wypłaconego odszkodowania lub jego części od podmiotu, z winy którego nastąpiło opóźnienie.
(...)
4. Kwotę odszkodowania, o którym mowa w ust. 2 i 3, oblicza się na podstawie liczby dni, które upłyną do dnia:
1) przeniesienia numeru w przypadku, o którym mowa w ust. 2;
2) aktywacji numeru w sieci dotychczasowego dostawcy usług lub uzyskania zgody abonenta na aktywację numeru w sieci nowego dostawcy w przypadku, o którym mowa w ust. 3.

Z poważaniem,
Joanna Lesiak
Główny Specjalista
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
http://www.uke.gov.pl
Odpowiedź przygotowana przez Departament Techniki
 #837046  autor: everymen
 27 lis 2015, 15:29
Dostałem bardzo ciekawą odpowiedź z UKE:) Wynika z tego, że w pewnych sytuacjach można zapomnieć o odszkodowaniach, jeśli problem tkwi w nowym systemie PLI CBD:) Biedni operatorzy, którzy być może muszą się teraz tłumaczyć za nie swoje winy:P
Szanowny Panie,
Zgodnie z przytoczonym zapisem art. 71b ustawy Prawo telekomunikacyjne odszkodowanie nie przysługuje, jeśli opóźnienie nastąpiło z winy systemu PLI CBD.
W celu poznania szczegółów związanych ze zmianą dostawcy usług proszę o podanie numeru telefonu, którego sprawa dotyczyła.

Z poważaniem,
Joanna Lesiak
Główny Specjalista
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
http://www.uke.gov.pl
Odpowiedź przygotowana przez Departament Techniki
 #837308  autor: grzegi
 29 lis 2015, 16:28
Ale to jest przecież logiczne - często po stronie operatora lub operatorów wszystko jest ok, tzn. jeden operator numer puszcza, a drugi nie może przyjąć ze względu na system zarządzania tymi właśnie numerami. Nigdy nie podejrzewałem, że którykolwiek operator celowo przetrzymuje numer i go nie zwalnia, albo, co jeszcze bardziej niewiarygodne, nie chce przyjąć nowego numeru.
Maks SIM pisze:
Maks SIM Śr, 11 lis 2015, 15:31 pisze:Za okres nieaktywności numeru przysługuje rekompensata, o czym napiszę następnym razem.
Zgodnie ze wcześniejszą obietnicą podaje informacje dla osób, które miały problemy z przenoszeniem numeru do VirginMobile
"Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne,
w przypadku niedotrzymania terminu przeniesienia numeru telefonu
Abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe odszkodowanie
za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy miesięcznych opłat abonamentowych,
liczonej z trzech ostatnich okresów rozliczeniowych,
a w przypadku abonentów usług przedpłaconych (pre-paid) w wysokości 1/4 sumy doładowań konta z ostatnich trzech miesięcy"
Źródło:
Centrum Informacji Konsumenckiej
nr tel.: 801 900 853, lub nr +48 22 534 91 74
Szczegółowe informacje tutaj: http://www.cik.uke.gov.pl/telefon-stacj ... -operatora
Odszkodowanie nie przysługuje jeżeli winny jest system odpowiedzialny za przenoszenie, a nie sam operator (tak jest w większości przypadków). Jeżeli operator zdający numer zwolnił, a operator przyjmujący nie podpiął do siebie (bo numer nie został uwolniony w systemie), to jest to wina systemu, (a nie któregokolwiek z operatorów) i żadne odszkodowanie nie wchodzi w rachubę. Tyle.
 #837832  autor: hubertsz
 02 gru 2015, 12:35
Witam, otóż obecnie jestem w Heyah i zamierzam przenieść się do Virgin Mobile. Zarejestrowałem numer w Heyah i wypełniłem wniosek dotyczący przeniesienia numeru na stronie Virgin. Dzisiaj właśnie przyszły mi dokumenty i karta SIM od Virgin i mam 2 pytania:
1. Co z tą kartą mam zrobić? Na razie ma leżeć w szafie i dopiero jak z Virgin do mnie zadzwonią, że już wszystko gotowe to wkładam ją do telefonu i korzystam? Czy jak? :)
2. Jeśli dzisiaj odeślę im te podpisane dokumenty to kiedy mniej więcej mogę spodziewać się przeniesienia numeru?

A i jeszcze jedno. Jeśli dobrze pamiętam to we wniosku na stronie Virgin jako datę przeniesienia numeru wpisałem 2 grudnia, jeśli dzisiaj dopiero mi przyszły te dokumenty od Virgin to nic się nie dzieje czy mogą być jakieś problemy?
  • Strona 97 z 170
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 170
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 170