Ponieważ nie zawarliście całości interesującego nas fragmentu Prawa Telekomunikacyjnego, zamieszczam fragment mojej korespondencji z UKE.
Napisałem do nich z zapytaniem do kogo mam wystąpić z żądaniem hipotetycznego odszkodowania: do Virgin, do Play czy do UKE.
Jednoznacznej odpowiedzi na pytanie nie otrzymałem niestety (może jeszcze nadejdzie:)
Co jednak można wyczytać z poniższego. Po pierwsze, wszelkie reklamacje dotyczące opóźnienia w przenosinach numeru należy kierować do
dotychczasowego operatora, a nie do Virgin Mobile. Jeśli okazałoby się, że wina nie leży po stronie dotychczasowego operatora (np. Play), należy szukać winnego:) Może to być Virgin Mobile, ale również
UKE i ich nowy system PLI CBD. co delikatnie zostało zaznaczone w korespondencji (fragmentu "tj. systemu PLI CBD" nie ma w tekście Prawa Telekomunikacyjnego, został dodany przez panią Joannę Lesiak)
Szanowny Panie,
W opisanym przez Pan przypadku zastosowanie będzie miał art. 71b ustawy Prawo telekomunikacyjne:
Art. 71b. 1. Przeniesienie numeru, o którym mowa w art. 71, następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.
2.
W przypadku niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 1,
abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, a w przypadku abonentów usługi przedpłaconej w wysokości 1/4 sumy wartości doładowań konta z ostatnich trzech miesięcy, chyba że brak możliwości realizacji przeniesienia numeru nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym mowa w art. 78 ust. 4
(tj.systemu PLI CBD). W przypadku gdy opóźnienie w przeniesieniu numeru nastąpiło z przyczyn nieleżących po stronie dotychczasowego dostawcy usług, przysługuje mu zwrot wypłaconego odszkodowania lub jego części od podmiotu, z winy którego nastąpiło opóźnienie.
(...)
4. Kwotę odszkodowania, o którym mowa w ust. 2 i 3, oblicza się na podstawie liczby dni, które upłyną do dnia:
1) przeniesienia numeru w przypadku, o którym mowa w ust. 2;
2) aktywacji numeru w sieci dotychczasowego dostawcy usług lub uzyskania zgody abonenta na aktywację numeru w sieci nowego dostawcy w przypadku, o którym mowa w ust. 3.
Z poważaniem,
Joanna Lesiak
Główny Specjalista
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
http://www.uke.gov.pl
Odpowiedź przygotowana przez Departament Techniki