DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 25 z 95
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 95
 #840137  autor: p2225
 13 gru 2015, 21:13
@silvercrest
raczej nie bardzo. Dzwoniąc do kogoś można to rozpoznać m.in. po wyższym tonie łączenia.

@pakierhakierxd
*133 to numer "Top muzyka na czekanie". Automat puszcza 5 piosenek, które można sobie ustawić na muzykę na czekanie.

Mam pewną ciekawostkę - zainstalowałem sobie jedną z wersji firmware na starym modemie e3131, która pozwala wykonywać połączenia głosowe i co ciekawe - połączenia z/do komputera zestawiane są w HD Voice :D

Może pomyślę nad zrobieniem z niego "telefonu testowego", który będzie z automatu odbierał połączenia i puszczał muzykę/audiobook. Nie będzie trzeba kombinować z testowaniem HD Voice dzwoniąc po znajomych. :P

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #840354  autor: muchakk
 14 gru 2015, 21:05
Orange 510 -> Play czasami mam HD Voice :) Na odwrót też się zdarzyło. Najlepsze jest to, że działa mi HD Voice na 2G w androidzie po wymuszeniu w menu serwisowym ^^
 #840363  autor: kozien70
 14 gru 2015, 21:35
Jaki masz telefon z androidem i HD Voice w 2g? :)
Wbrew pozorom trochę takich jest. W części Samsungów da się w menu serwisowym włączyć HD Voice w 2G, ja włączałem z pozytywnym skutkiem w S4 i Ace4. Smartfony Huawei, które obsługują HD Voice robią to w 2G i 3G. Niektóre HTC też to mają, np. ostatnio wpadł mi w ręce Desire 510 z HD Voice w 2G i 3G.
 #840374  autor: p2225
 14 gru 2015, 21:57
Czemu w moim komentarzu pojawił się odnośnik do euro.com?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #840381  autor: bed
 14 gru 2015, 22:17
Zapewne to forma reklamy jakie ma Telepolis - zobacz, że cytując już tego linka nie ma ;) Często spotykałem to w różnych serwisach.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #840394  autor: kozien70
 14 gru 2015, 23:02
@loker Proszę bardzo:
*#0011# , następnie menu key Back, następnie key input Q, następnie key input 0000 (cztery zera) - po tym trzeba poczekać czasem nawet kilkanaście sekund, az wyświetli się MAIN MENU.
Następnie: [4]DEBUG SCREEN -> [6] WB-AMR -> [2] WB-AMR Setting -> [3] GSM WB ENABLE (*) - tu klikamy by pokazała się ta gwiazdka w nawiasie ;) Możemy potem cofnąć się przez menu key Back i wejść w [1] WB AMR Status by zobaczyć, czy obie opcje (GSM oraz WCDMA) są jako Enable.
Następnie menu key END, restartujemy telefon i voila! UWAGA: nie resetujemy telefonu, bo po resecie wszystko wraca do ustawień domyślnych i trzeba procedurę powtórzyć.

W ten sposób włączone HD Voice działa i w 2G (czyli GSM) i w 3G (czyli WCDMA).
Niestety zauważyłem, że po którejś aktualizacji softu zniknęła możliwość wejścia w MAIN MENU, przestaje się ono wyświetlać. Po key input 0000 nic się nie działo. Radą było wgranie do telefonu starej wersji softu, włączenie HD Voice w 2G a potem ew. aktualizacja.
Ja miałem akurat Ace4 z brandem T-mobile, więc wgrałem Odinem ten stary soft: http://www.sammobile.com/firmwares/down ... 1ANI1_TPL/ i w ten sposób odzyskałem wejście w MAIN MENU.

Telefon po tych operacjach działa bez zarzutu w Orange z HD Voice w 2G i 3G.
 #840470  autor: kozien70
 15 gru 2015, 10:42
Spróbuj jeszcze sprawdzić to bezpośrednio po restarcie telefonu. Czasem to pomaga. No i oczywiście po wpisaniu key input 0000 poczekać nawet kilkadziesiąt sekund. Jeśli to nic nie da to
powinieneś spróbować ze starym softem, tak jak opisałem. U mnie też po którejś aktualizacji OTA zniknęło to menu i musiałem zrobić downgrade.
Oczywiście jak to u Samsunga problem jeszcze może być taki, że na Twoim brandzie wersja modemu może mieć to menu permanentnie zablokowane, niezależnie od wersji softu. Ja miałem tel z brandem T-mobile (choć używam go w sieci Orange). Wszystko zależy od wersji firmware modemu. Soft, który podałem w linku jest sprawdzony przeze mnie. Jak jest z tym w innych softach - nie wiem.
 #840486  autor: Taczian
 15 gru 2015, 12:59
kozien70 próbowałem wg Twojego opisu odpalić HD Voice w 2G na S4. Po wejściu w DEBUG SCREEN mam WB-AMR Status oraz WB-AMR SETTINGS. Wygląda to tak:

WB-AMR Status:

WB-AMR SETTINGS: ON
GSM WB: OFF
UMTS WB: ON

WB-AMR SETTINGS:

[1] WB-AMR ENABLE
[2] WB-AMR DISABLE
[3] WB-AMR SETTING: ON

Nie idzie przestawić GSM WB na ON.

Podejrzewam, że przyczyną może być to o czym wspomniałeś czyli po którejś aktualizacji okroili te ustawienia. Podobnie miałem w S2 - tam musiałem zmieniać modem na starszy w którym szło przestawić (WB-AMR dla UMTS). W S4 mam najnowszy czysty rom XEO. Mimo to warto było sprawdzić. Dzięki za szczegółowy opis! Pozdrawiam :-)
 #840494  autor: kozien70
 15 gru 2015, 13:28
Zrób tak: wyłącz w ogóle WB-AMR wybierając opcję [2] WB-AMR DISABLE, a następnie włącz ponownie wybierając opcję [1] WB-AMR ENABLE i sprawdź wtedy Status.
 #840505  autor: Taczian
 15 gru 2015, 14:07
Próbowałem, ale niestety nie przestawia się GSM WB. Musiałbym zmienić modem, ale nie jest to aż tak koniecznie. Zatem dla potomnych - opis włączenia HD Voice w 2G nie działa na wersji S4 z modemem I9505XXUHOJ2.
 #841155  autor: Dodo84
 18 gru 2015, 18:03
Właśnie zrealizowałem rozmowę w Hd Voice na linii Play<--> Nju. Dziwnie to tylko wyglądało:
Kiedy dzwonie bezpośrednio z:
Play (macierzysta) 600--> nju (797) brak Hd Voice, ale kiedy zadzwonię
Play (macierzysta) 600--> Play (macierzysta) (792) i to połączenie zostanie przekierowane na nju (797) to takie połączenie jest zestawiane w Hd voice. Tak samo się dzieje w drugą stronę tzn:
Nju (797)--> play (macierzysta) 600 brak HD voice
Nju (797)--> play (macierzysta) 792 ( jest HD Voice) i przekieruję na play (macierzysta) 600 to połączenie jest zestawione w HD.

U mnie na nr 600 połączenia w HD Voice są zestawiane w przypadku Play (macierzysta) <--> T-mobile.
Na drugim nr 792 połączenia w HD Voice są zestawiane w Hd w przypadku Play( macierzysta)<--> T-mobile oraz Play ( macierzysta)<--> Nju.
W obu przypadkach brak HD Voice w roamingu jakiegokolwiek operatora.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
LTE 800+1800+2100+2600

https://www.speedtest.net/result/a/10179036140.png
LTE+ 5G 3500
 #841156  autor: p2225
 18 gru 2015, 18:07
Wszystkiemu winny jest Play 792 z którym to HD Voice działa zawsze. A przekierowanie na inny numer w Play jest traktowany dokładnie tak samo jak połączenie play-play, więc nic dziwnego, że przy połączeniach z Orange również działają te prefiksy.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #841173  autor: Dodo84
 18 gru 2015, 19:43
Zrobiłem jeszcze jeden test i już sam nie wiem co myśleć:
- play (macierzysta) 792--> play (macierzysta) 600 -->(przekierowane) Nju (797) i HD Voice się odezwało. W drugą stronę też zadziałało. Nie działa mi tylko bezpośrednio jak dzwonie play (600)<--> Nju (797)

Ps. Kiedy bezpośrednio zadzwonię Play 600--> Nju 797 i zrobię konferencję do play 792 hd voice brak.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
LTE 800+1800+2100+2600

https://www.speedtest.net/result/a/10179036140.png
LTE+ 5G 3500
 #841581  autor: MaciejM
 22 gru 2015, 12:02
Orange rozpoczął modernizację sieci mobilnej na styku z operatorami (hd voice i w przyszłości VoLTE, VoWiFi). Uruchomiony został trial z P4 i trial VOIP interconect z Plusem. Z początku będzie to 10-15 % całości wymiany rozmów z operatorami, a komercyjne uruchomienie nastąpi w pierwszej połowie 2016 r.
 #841607  autor: kozien70
 22 gru 2015, 14:26
MaciejM czy trial z Plusem oznacza również rozmowy 3G/2G HD Voice między Orange a Plus czy dotyczy tylko VoLTE/VoWiFi?

I ciekawe, co z interkonektem Orange <-> T-mobile.
  • Strona 25 z 95
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 95
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 95