horas pisze:Właśnie przed chwilą dla pewności zadzwoniłem do kolegi z Częstochowy. Też ma abonament w T-M i telefon z LTE. U mnie rozmowa była w 4G a u niego zrzuciło do 3G.
To bardzo zastanawiające... Wszędzie, gdzie czytałem uruchomienie VoLTE wymaga brandowanego softu od operatora, który musi w telefonie zaimplementować swoje ustawienia. Bez tego VoLTE nie działa. I czytałem to m.in. na stronach wsparcia operatorów, którzy już VoLTE mają (np. Orange Romania, Three UK). Czy soft Twojego telefonu jest brandowany polskim T-mobile? Nawet jeśli tak, to nie przypuszczam, by T-mobile zawarło już w nim ustawienia VoLTE, którego jeszcze nie uruchomili. Wydaje mi się jednak, że nie rozmawiałeś w VoLTE tylko w 3G, a to, że telefon pokazywał Ci LTE to wina jakiegoś bug-a.
Zakładam, że nie masz wgranego jakiegoś softu na amerykański rynek - w Stanach wyświetlające się 4G to tak naprawdę nasze H+. Dla LTE wyświetla się LTE lub L
p2225 pisze:
A jak to jest z VoLTE? Wystarczy mieć w telefonie LTE i soft Android 5.1+ czy producent musi to jakoś specjalnie sprzętowo "doposażyć"? Tak samo z WiFi Calling..
No właśnie z tego, co wiem, to nie wystarczy. Po pierwsze (i to jest pewne) SoC telefonu musi wspierać VoLTE. Nie jest tak, że wszystkie słuchawki z LTE i Androidem 5.1+ obsłużą automatycznie głos po LTE.
Po drugie to to, co napisałem powyżej: to, że producent telefonu mówi o obsłudze przez dany model wcale nie zapewnia, że siec będzie wspierać VoLTE w tym modelu. Np. w przypadku Sony już Xperia Z2 wg producenta potrafi obsłużyć VoLTE, ale wspomniana brytyjska sieć Three wspiera VoLTE tylko w brandowanej przez siebie Z5.
Wszędzie gdzie do tej pory czytałem o VoLTE podawali, że działa to w danej sieci tylko z softem operatora tej sieci. Nie dotyczy to iPhone, w którym nie ma brandingu, ale ustawienia VoLTE z danej sieci są i tak wrzucane do softu, tyle że bezpośrednio przez Apple.
Tym bardziej zastanawia mnie to, co opisał horas.