Zgodnie z
informacjami telepolis.pl, kilka miesięcy temu, Orange udostępniło nowy kanał kontaktu - czat. Czat z doradcami był dostępny dla ofert abonamentowych (klienci indywidualni). Od 1 października, wprowadzono dodatkowy czat, dla klientów ofert na kartę.
Ten kanał kontaktu nie będzie jednak promowany - jego przeznaczeniem, jest zmniejszenie ilości wpływających reklamacji.
Pracownicy obsługujący czat pracują w dni robocze, w godzinach od 8 do 20. Na czacie można załatwić większość spraw, którą możemy załatwić za pośrednictwem płatnej infolinii - i pod tym względem, sprawdzi się znacznie lepiej, niż Facebook, czy zgłoszenia przez Mój Orange. W wypadku Facebooka, nie tylko dlatego, że odpowiedź uzyskamy szybciej, ale również dlatego, że jesteśmy od razu zweryfikowani - nie musimy podawać dodatkowych danych, obawiać się o swoją prywatność, czy oczekiwać długo na odpowiedź. Bez wątpienia jest to również zaleta w stosunku do rozmów telefonicznych, gdzie czasami przejście weryfikacji nie należy do najprostszych.
Nigdzie nie widzę czatu. Czy można prosić o linka?
Nie ma bezpośredniego linka do czatu. Aby skorzystać z pomocy doradcy, należy w godzinach pracy czatu, wejść na stronę orange.pl, zalogować się do
Mojego Orange, a następnie przejść do sekcji
Zgłoś Sprawę. Po chwili, po prawej stronie, pojawi się zaproszenie do rozmowy z doradcą.
Jakie oferty obsługiwane są przez czat
Przez czat obsługiwane są oferty prepaidowe i postpaidowe, czyli oferta na kartę, mix i abonamentowa (w tym internet mobilny Orange Freenet), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Nie są natomiast obsługiwane oferty stacjonarne (z wyj. oferty Orange Strefa).
Co załatwię przez czat?
Praktycznie wszystko, co jesteś w stanie załatwić przez infolinię. Wyjątkiem jest jednak złożenie reklamacji - pracownik może wyjaśnić twoje wątpliwości, a także - jeżeli w danej sytuacji jest to możliwe - rozwiązać twoje zgłoszenie podczas rozmowy, ale nie przyjmie reklamacji. Jeśli chcesz dodać reklamację, musisz to zrobić samodzielnie.
W trakcie rozmowy, nie uzyskasz również informacji o nowej ofercie, nie przedłużysz, ani nie zakupisz telefonu, czy oferty, a także nie uzyskasz pomocy technicznej.
Pracownicy czatu nie mają również możliwości odebrać połączeń telefonicznych, a także oddzwonić do Ciebie.
Przykładowe sprawy, które załatwisz przez czat prepaidowy to informacje o doładowaniach, usługach (np. kody aktywacyjne), informacje o dostępnych usługach, aktywujesz usługi (np. pakiety - tu warto wiedzieć, że niektóre pakiety są uruchamiane przez konsultantów OD RAZU, bez konieczności oczekiwania
), sprawdzisz, na co dokładnie zostały wykorzystane twoje środki (gdy np. zauważyłeś, że środki zniknęły, ale w MO nie widzisz gdzie - połączenia internetowe są bowiem w MO niewidoczne, co potwierdził jeden z pracowników czatu ("Problem jest już zgłoszony. Obecnie technicy pracują nad jego rozwiązaniem", "Przewidywany czas nie jest znany"), uzyskasz kod PUK, czy wyjaśnisz swoje wątpliwości
Ale ja chcę nową ofertę przez czat! Nie będę dzwonić na infolinię
Jeśli jesteś zainteresowany ofertą Orange, możesz poprosić, o to, aby najwcześniej następnego dnia, ktoś z pracowników działu sprzedaży, oddzwonił do Ciebie. Powinieneś jednak przekazać, czego mniej więcej oczekujesz, aby pracownik mógł przygotować jakąś ofertę.
Jeśli zależy ci na szybszym załatwieniu sprawy, możesz skontaktować się z infolinią sklepu internetowego (510 700 700), infolinią Orange (510 100 100 - kl. indywidualni, 510 600 600 - kl. biznesowi), lub infolinią sprzedażową (801 234 567).
Pomoc techniczna
Pracownicy czatu nie udzielają pomocy w kwestiach technicznych. Jeśli potrzebujesz pomocy z np. konfiguracją telefonu, skorzystaj z
ustaw.orange.pl,
forum pomocy technicznej, działem technicznym na infolinii Orange (510 100 100 - oferta indywidualna, 510 600 600 - oferta biznesowa).
Jeśli problem nie dotyczy bezpośrednio usług Orange, lecz ustawień telefonu, albo innych urządzeń, możesz również skorzystać z pomocy Orange Experta - wystarczy zadzwonić pod numer *900 lub 703 300 900 (koszt to odpowiednio 1,99 zł / min, albo 2,08 zł / min).
Usługi stacjonarne
Czat nie udziela informacji na temat usług stacjonarnych. Aby uzyskać takie informacje, należy skontaktować się z infolinią.
W jakich godzinach mogę skontaktować się z doradcą
Czat działa w godzinach 8-20 w dni robocze (od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy - świąt państwowych i wybranych świąt kościelnych)
Ile kosztuje korzystanie z czata
Tyle, ile kosztuje cię korzystanie z internetu - zwykle oznacza to, że jest bezpłatne. Pamiętaj jednak, aby z rozwagą korzystać z niezabezpieczonych, lub niepewnych sieci WIFI. Sama pomoc doradcy jest bezpłatna.
Czy muszę mieć PUK? Jakie dane powinienem przygotować?
Co do zasady - obsługa przez czat nie wymaga dodatkowej weryfikacji. Są jednak pewne wyjątki - aby zdjąć blokadę kradzieżową, należy podać kod PUK, albo przygotować swój dowód osobisty (jeśli numer jest zarejestrowany). Podobnie, jeśli numer jest zarejetrowany, a potrzebujemy uzyskać kod PUK, albo zmodyfikować nasze dane osobowe (np. adres, dowód, nazwisko) będziemy musieli przygotować swój dowód.
Możliwości czatu - czy mogą przyspieszyć uznanie reklamacji
Nie należy jednak oczekiwać cudów - pracownicy czatu, mają takie same możliwości, jak pracownicy infolinii. Jeśli oczekujemy zatem, że pracownicy np. odsłuchają rozmowę sprzedażową, przyjmą skargę na pracownika, odnajdą nasze zaginione wypowiedzenie, umowę, albo zobaczą historię naszych doładowań sprzed roku, to boleśnie się zawiedziemy.
Kompetentni pracownicy - czyli jak z jakością?
Z góry zaznaczam, że niestety, nie mogłem przetestować czatu dla postpaida, gdyż nie znam nikogo zaufanego, kto miałby numer na abonament w tej sieci. Z tego też powodu, mogę wypowiadać się tylko w odniesieniu do czatu prepaidowego.
Rozmawiałem z szóstką różnych doradców - w różnych dniach i o różnych porach. W sumie, doradców jest niewielu, powtarzaja się. Z kompetencjami jest różnie. Są lepsi i gorsi. Z doświadczenia, radzę - tu przepraszam płeć piękną, moim celem nie jest dyskryminacja, czy seksizm) - unikać kontaktu z kobietami na czacie. Są znacznie mniej kompetentne, i znacznie wolniej odpowiadają od swoich kolegów [rozmawiałem z dwiema, więc od razu przepraszam, jeśli w ten sposób nadepnąłem innej na odcisk]. Posypałbym imionami, ale nie chciałbym wyrażać nieuczciwej opinii, a przypuszczam, że czat naprawdę może obsługiwać garstka doradców, więc byliby łatwi do zidentyfikowania.
Mogę tylko napisać, że naprawdę znacznie łatwiej, trafić jest na kogoś pomocnego i kompetentnego na czacie, niż na infolinii - i miejmy nadzieję, że to się nie zmieni
Na koniec dodam tylko, że według moich informacji, czat jest jeszcze w testowej fazie, więc czasami pojawiają się różne problemy natury technicznej. Polecam samemu przetestować tę formę kontaktu, i ewentualnie podzielić się swoimi spostrzeżeniami