DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #863665  autor: Ramirez
 27 kwie 2016, 20:07
Zaciekawił mnie temat aż sam postanowiłem potestowac jak to w moim telefonie się zachowuje. Znudził mi się obecny operator i szukam czegoś nowego ;)

Tylko niestety jedyny starter z potrzebnym dla mnie nanosimem był starter Ja+ internet na kartę. To nie wiem czy na tej taryfie wykluczyłem wszystkie nieprawidłowości.

W telefonie domyślnie instaluje się APN Plus. Audio Republika w tej taryfie na tym apnie pobiera 49 gr za minute, po edycji APN zamiast apn plus na apn Internet rozlicza ten program z pakietu internetowego. LTE tez w nim działa.
Po zmianie taryfy na Plush oczywiście nie działa zasięg LTE mimo jego aktywowania.
czyli ogólnie porażka i dyskwalifikacja sieci :!:


Z ciekawostek- w Orange na kartę jest możliwość blokady tzw streamingu na swoim koncie w Mój Orange. Nie wiem czy jest w Orange to płatne, ale to działa. Po blokadzie i włączeniu Audio Republika program nie uruchamia się na połączeniu internetowym.
 #863738  autor: Ruben
 28 kwie 2016, 09:23
Około 2 lat temu też zauważyłem w regulaminie te zapisy odnośnie videostreamingu i dopytywałem na Plus Forum. Podobno większość serwisów streamingowych nie korzysta z rtsp ale jak widać można nadziać się na dodatkową opłatę.
Niestety pod tym względem Plus jest wyjątkiem, że dzieli videostreaming na płatny i na rozliczany z pakietów. Póki co ja nie nadziałem się na dodatkowe opłaty ale przy średnio konkurencyjnej ofercie Plusa trzeba na ten aspekt zwrócić uwagę i zastanowić się czy warto ryzykować, bo zaczyna przypominać to rosyjską ruletkę.
 #863768  autor: Ramirez
 28 kwie 2016, 11:16
Całe szczęscie chyba takich popularnych u nas nie ma ale zawsze jest ryzko. Dlatego bym sie bał uzywac Plusa. Sam kilka lat temu na telefonie z symbianem naciełem sie na take coś.
 #863802  autor: mil214
 28 kwie 2016, 14:41
Co w takim razie z VLC media player oraz SecureCAMView do sprzętu Media-Tech? Będzie szło z pakietu danych czy nie?
W ogóle zastanawianie się nad czymś takim w dzisiejszych czasach to dla mnie jakiś absurd. Ogromny minus dla Plusa....
 #865553  autor: Ruben
 11 maja 2016, 20:19
@kostykiewicz,
Ewa_Plus napisał(a):
- mniej więcej. Jeśli ustawisz APN: Plus, to będziesz miał LTE, ale videostreeming będzie płatny (zgodnie z cennikiem Twojej taryfy), a jak ustawisz APN: Internet, to rozliczanie jest z pakietu, ale nie będzie działało LTE.
Zdecydowana większość aplikacji nie spowoduje naliczania ponad abonament także przy APN: Plus, jednak problem polega na tym, że trafiają się aplikacje, które to powodują.
Ustawisz APN: internet, to wtedy jesteś spokojny jednak nie możesz korzystać z LTE.
Nie wiem dlaczego Plus nie zrezygnuje z tego, bo obecnie chyba jako jedyny stosuje naliczanie poza pakietem internetowym.
 #865571  autor: kostykiewicz
 11 maja 2016, 21:51
Ruben pisze:Ustawisz APN: internet, to wtedy jesteś spokojny jednak nie możesz korzystać z LTE.
I nawet z youtube bedzie mi przechodził z pakietu???
Po jakiej predkosci maksymalnie???
LTE nie jest mi potrzebne.

Czy jeśli mam program aplikacje i podpiętą kamere w niej do monitoringu obiektu to bedzie to jako videostreming>?>
 #866238  autor: areksz
 15 maja 2016, 13:59
Witam,
proszę o pisanie zgłoszeń skarg do UOKIK UKE .
Musi to wymusić działanie. Skończy to raz na zawsze oszukiwanie i mamienie Klienów kłamliwym hasłem nolimit(bez limitu) .
Skargi można wysyłać mailowo zeskanowane pismo lub Epuap itd...
mam pismo z UOKIK , że ma zamiar podjąć dziania w tej sprawie . Wystarczy więcej skarg do UOKIK w tej materii.
Na podstawie art.24 ustawy z dnia 24 lutego 2007 ochronie klientów i konsumentów.
Nie wiem jak dodać pdf do tej wiadomości....
W pdf mam skan pisma bym go podał na forum do zapoznania się dla was...
Piszcie
 #880549  autor: Michug
 03 sie 2016, 01:34
Koledzy i co dalej?
Jestem od ponad 20 lat klientem Plusa, co wcale nie zmienia faktu, że Firma ta naciągnęła mnie już na jakieś 500 zł w postaci usługi multimedialnej w ciągu ostatnich 2 lat. Odrzucono już około 10 moich reklamacji powołując się na regulamin - i koniec. Nikt nie chce niczego wyjaśniać ani dział reklamacji ani dział techniczny.
Czas najwyższy zrobić wszystko aby tego Amber Plusa - rynkowego oszusta pogonić.
Kto złożył pismo do UKE, może Ekipa Samcika?
Dajcie znać.
 #880551  autor: SACZI
 03 sie 2016, 05:30
Rezygnować z usług Plusa i jako powód podawać ten punkt regulaminu.
Oni są zaprawieni w sądowych bojach, ale odpływ klientów działa na każdego.
Popatrz jak TM zmienił ofertę, po tym, jak oddawali przez kilka kwartałów najwięcej klientów abonamentowych konkurencji.
Z drugiej strony, ja wczoraj byłem w salonie podpytać jak wygląda sytuacja z przedłużeniem umowy i to jest po prostu dramat ...
Proponują mi abonament w cenie około 250 PLN (abo + rata za telefon) ...
Na pytanie o ten felerny punkt regulaminu, nabierają wodę w usta.
Z mojego punktu widzenia decyzja wydaje się jasna, nawet w sytuacji, gdy mają świetny internet, 250PLN m-c płacił nie będę.
 #880589  autor: Ruben
 03 sie 2016, 10:47
Michug pisze:Koledzy i co dalej?
Jeżeli nie ma powodów np. w postaci, że masz dobry zasięg jedynie Plusa lub oferuje Ci usługę, której nikt inny nie ma lub ma dużo droższą, to nie ma się nad czym zastanawiać tylko zmienić operatora.
Powtarzam od lat, że w tego typu zobowiązaniach nie ma miejsca na sentymenty tylko iść tam, gdzie będziemy mieć korzystniejsze warunki. Bez względu na to jaki to operator. Ja z telefonem uciekam z Plusa a zostawiam tylko internet, bo tutaj oferta przedłużeniowa jest naprawdę dobra.
 #880651  autor: habish
 03 sie 2016, 13:45
@Michug, W jaki sposób wtopiłeś te 500 zł?
@SACZI, co to za taryfa za 250 zł? Ps. Jesteś na plusforum.pl więc zamiast tam poprosić o kontakt z DUK to chodzisz do salonu?
 #880740  autor: SACZI
 03 sie 2016, 19:57
Patryk, poczytaj mój post w wątku o przedłużeniu.
Sama propozycja takiego abonamentu to po prostu śmiech na sali, a aneks ewentualnie za pół roku będę realizował.
 #880855  autor: Freshmen
 04 sie 2016, 11:15
Skoro masz SD to w regulaminie wyraźnie pisze że nie możesz mieć abo mniejszego niż teraz żeby go utrzymać. Do tego skoro wybrałeś sobie najdroższą słuchawke to wcale mnie to nie dziwi że tyle Ci wyliczyli abo miesięcznego ;)
 #881102  autor: Michug
 04 sie 2016, 23:09
Bardzo dużo słucham radia, również przez internet, korzystając z powszechnej aplikacji publicznego Polskiego Radia.
Jakież było moje pierwsze zdziwienie, kiedy otrzymałem obciążenie za jakąś uslugę multimedialną, jakieś 70 zł netto. Co więcej nikt nie umiał mi wytłumaczyć za co. Panienki na infolinii wmawiały mi, że łączyłem się jakąś wideorozmową - to nic, że nie było numeru odbiorcy. Długo by opisywać rodzaje tłumaczeń, rozmowy z działem technicznym, które przeprowadziłem - Ci ludzie, (mimo że pracownicy Amber Plusa) rzeczywiście byli zdziwieni tymi opłatami i ich pochodzeniem - skoro zapłaciłem za dostęp do internetu limitowany jedynie wielkością pakietu. Co więcej, sami się wyśmiewali z podstawy do ich naliczenia i szczerze mi sekundowali w moich kolejnych bojach. A ja traktowałem, to jak jakieś absurdalne nieporozumienie, które zaraz ktoś rozsądny i uczciwy wyjaśni, naliczone mi kary zwróci i solennie przeprosi... :)
W imię "customer orientation", polepszania jakości, samodoskonalenia itd

Ale od roku już nawet nikt tam się nie dziwi - wszystko się zmieniło - Amber PLUS jest absolutnie świadomy co się dzieje i jedyne co robi to kwituje reklamacje wskazaniem na punkt w regulaminie - płać i na drzewo kliencie...

Niestety, tydzień temu znowu się zostałem "złowiony" - tym razem na 39 zł netto.
Normalnie mam telefon służbowy w TM i tam używam neta i aplikacji radiowych. Niestety telefon mam uszkodzony i zostałem z moim prywatnym w Amber PLUSIE. Wszedłem na zakupy do galerii i zalogowałem się do lokalnego WiFi - niestety po krótkim czasie połączenie się zerwało i połączenie było realizowane przez łącze komórkowe, czego byłem nieświadomy - i już 39 zł netto mi ukradł Amber PLUS.

Czas nazywać to po imieniu KRADZIEŻĄ i OSZUSTWEM !

A organizacja Amber PLUS traktuje swoich klientów, jak frajerów do ostrzyżenia.

Jestem użytkownikiem, któremu publiczna reklama, oraz firmowy konsultant obiecał bezwarunkowy dostęp do internetu z jedynym ograniczeniem jakim jest ilość przesłanych danych w okresie rozliczeniowym i za to dokładnie zapłaciłem!
Korzystam z tego dostępu na urządzeniu, które kupiłem w ramach abonamentu w tej samej korporacji, używając korporacyjnej konfiguracji urządzenia, przy użyciu aplikacji z oficjalnego sklepu Windows store, wyprodukowanej przez publiczne instytucje rządowe (PR).
Do tego nie dokonywałem żadnych modyfikacji softu telefonu

Jestem regularnie okradany przez korporacyjnego oszusta, który wykorzystuje swoją przewagę i siłę potężnej korporacji, stosującej drobny druk w umowach i haki, przeciw swoim klientom - ostatecznemu konsumentowi.

Tutaj nawet bankowe spready wysiadają !
No cóż, nowy właściciel musi spłacić kredyty na swój nowy biznes - a że kosztem klienta - no cóż - ciemny lud i tak to kupi - jak mawiał klasyk :)
 #890536  autor: SACZI
 07 paź 2016, 19:44
Plus zmienił zapis w regulaminie na:
3. Abonent może w ramach Pakietu Internetowego Non Stop:
a. korzystać z dostępu do Internetu (APN: internet, http://www.plusgsm.pl, plus, prywatne APN), dostępu do WAP (APN: wap.plusgsm.pl).
Wiadomości multimedialne MMS nie są rozliczane z Pakietu
b. wysyłać lub odbierać dane w technologii LTE, HSPA+, HSPA, 3G (UMTS), EDGE lub GPRS z zastrzeżeniem § 6 pkt. 4 lit. b oraz §
6 pkt. 5.
4. Pakiet Internetowy Non Stop nie obejmuje transmisji danych:
a. w ramach usług MMS, video streaming oraz innych usług, w tym usług audio, które korzystają z protokołu RTSP (Real Time Streaming Protocol), np. aplikacje obsługujące radio, które to transmisje danych rozliczane są odpowiednio zgodnie z Cennikiem właściwym dla Promocyjnego Planu enowego, z którego korzysta Abonent bądź regulaminem promocyjnej usługi „Videorozmowa – spróbuj i zobacz” oraz „Transmisja Video Streaming”.
b. w ramach roamingu międzynarodowego. W tym przypadku opłaty za transmisję danych będą pobierane zgodnie z Cennikiem właściwym dla Promocyjnego Planu Cenowego, z którego korzysta Abonent, a dostępność technologii transmisji danych zależy od specyfikacji technicznej telefonu oraz zasięgu sieci operatora telefonii komórkowej.
5. W ramach Pakietu Internetowego Non Stop i poza Pakietem Internetowym Non Stop Abonent może wysyłać i odbierać dane w technologii LTE:
a. tylko w ramach usługi dostępu do Internetu poprzez połączenia z APN plus. Korzystanie z prywatnych APN możliwe jest wyłącznie
w technologii HSPA+, HSPA, 3G(UMTS), EDGE, GPRS

b. tylko w Promocyjnych Planach Cenowych wskazanych w § 2 pkt. 1 i przy pomocy karty USIM, będącej własnością Polkomtel,
Urządzenia telekomunikacyjnego obsługującego transmisję danych LTE oraz w zasięgu technologii LTE.
Doprecyzowali i teraz nie ma żadnego "ale".


Źródło, strona 4
http://www.plus.pl/documents/16/b88a88d ... 0e8ef96f40
 #890623  autor: Michug
 08 paź 2016, 15:41
Kolego Saczi,

Dzięki za szczegółową informację wraz z podaniem źródła.
To bardzo dobra i profesjonalna praktyka informowania. Gratuluję.
Jednak nie zmienia ona nic w kwestii oburzenia ostatecznych konsumentów (wyrażonego w tym wątku) wobec stosowanych przez Amber Plus praktykami z gatunku monopolistycznych.

Dla mnie to raczej marketingowa ciekawostka - Amber Plus traci abonentów ale idzie w zaparte w kwestii wprowadzania w błąd klientów dzięki czemu uzyskuje "nieuzasadnione przysporzenie".

Istotą problemu jest to, że jest to zapis tzw. "drobnym drukiem" niezrozumiały dla 99,5% użytkowników tej usługi w Polsce - jakkolwiek byłoby to "precyzowane".
Wyobrażam sobie co by było gdyby prywatni odbiorcy energii elektrycznej otrzymali od jutra osobny rachunek za energię bierną i czynną...(oczywiście zgodnie z "umową")

To jest kwestia uczciwości konsumenckiej (i szerzej społecznej), w której zwraca się uwagę na równowagę stron umowy.

Choć biorąc pod uwagę, że Amber Plus wziął się również za faktury za pobór energii jest to niestety wielce prawdopodobne.
Uczciwość jest wartością. Można co prawda wpisać ją w wizję i misję firmy, bo pięknie brzmi ale nie ma to nic wspólnego z jej zrozumieniem a tym bardziej stosowaniem!

Zresztą praktyka ta stosowana jest dość powszechnie przez duże firmy o znacznym udziale rynkowym. Ostatnio, miałem okazję spotkać się z nią w dużej firmie na "A" specjalizującej się w leasingu i wynajmie długoterminowym aut. Firma zaniża ratę i jest dzięki temu dość atrakcyjna rynkowo. NIespodziankę (albo raczej finansowe "wyrównanie") trzyma na koniec umowy :), kiedy trzeba auto oddać w stanie praktycznie "fabrycznym" - ostatnio zażądali ponad 10 000 zł kary (30% wartości samochodu) - wartość nowej deski rozdzielczej z cennika dealera za ślad pozostawiony na tej desce przez naklejkę. A kary na 1-3 tyś złotych są normą. W ten sposób można wpisać kary jako istotny przychód w ramach budżetu sprzedażowego.
Na tym polega firmowe, programowe "nacinanie frajera" - to jest wpisane w strategię sprzedażową.

Oszustwo staje się akceptowaną normą, wręcz oczekiwaną. Trump chwali się, że nie płacił latami podatków, dzięki temu jest... najlepszym kandydatem na prezydenta - bo niby taki zaradny cwaniak i miliony nie widzą w tym nic złego i klaszczą.
 #893992  autor: emarti
 01 lis 2016, 19:16
Ja się zastanawiam co to w ogóle jest? Podpisałem umowę na abonament, dostałem 10 GB internetu i nie powinno mnie interesować z czego mogę korzystać w sieci a z czego nie, na jakie strony wchodzić czy nie i co włączać? Kpina. Ciekawe ile już Plus dostał reklamacji od klientów którzy dostali rachunek z naliczanymi dodatkowymi opłatami za internet.