DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 8 z 16
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
 #870265  autor: jutek
 07 cze 2016, 15:04
Jak dla mnie jasne jest, że w skład danych telekomunikacyjnych wymienionych w ustawie wchodzą także dane osobowe, mówi o tym Art 180c:

Art. 180c
1. Obowiązkiem, o którym mowa w art. 180a ust. 1, objęte są dane niezbędne do:
1) ustalenia zakończenia sieci, telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, użytkownika końcowego

bowiem danymi niezbędnymi do ustalenia użytkownika końcowego jest jego imię, nazwisko, adres (a pewnie też PESEL itp.).

W przypadku gdy prepaid jest niezarejestrowany to operator tych danych osobowych użytkownika końcowego po prostu nie ma, w przypadku prepaida zarejestrowanego dane osobowe operator posiada, więc ma obowiązek je przechowywać na tych samych zasadach co resztę danych.
 #870400  autor: zwariowany.kurczak
 08 cze 2016, 00:46
ja.michal pisze:W Nju zwyczajnie wyrejestrowujesz dane i tyle. Nie chodzi tylko o cenę, ale w ogóle. Jakieś dwa dni system "mieli" i dopiero potem można ponownie zarejestrować numer. Można i nie rejestrować. ;) Robiłem to kilka dni temu.

Inna opcja w Nju to przejść do Orange, wtedy dane zostaną wykasowane. Podobnie jak się wróci do Nju to danych brak.

Ale tam nic nie znika... CRM zjadł te dane? HAHAHA on je MA, Orange doskonale wie. To taki tam "taki mamy system", abyś jak już schodzisz z Orange do taniego NJU, to szybko nie uciekł całkiem :)
Po nowemu pewno wyłączą to magiczne "kasowanie" danych i tyle.
 #870419  autor: Kryniczanin
 08 cze 2016, 08:56
Oczywiście, że w skład danych retencyjnych wchodzą dane osobowe.

Opy czasem trzymają je dłużej nawet. Znane sa przypadki copyright trollingu gdzie podmiot wyciągający kasę uzyskał dane o osobie ponad 12 miesięcy od popełnienia przestępstwa udostępnienia utworu.

Zresztą spójrzcie jak nasze "prawo" jest ze sobą "współgrające".

Retencja 12 miesięcy a przedawnienie na złamanie praw autorskich przez udostępnienie uwaga...5 lat!
 #874230  autor: DanielR
 29 cze 2016, 13:44
Nie wiadomo w tej chwili co znaczy "natychmiast". Trzeba poczekać na praktyczne wdrożenie procedur przez operatorów.
Pewnie będzie kilka dni od odpalenia do pełnej rejestracji.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #874236  autor: Kryniczanin
 29 cze 2016, 14:01
Matko...Ale wy jesteście dzieci. Za rączkę wszędzie Was trzeba prowadzić...
15. Rejestracja - wprowadzenie do systemu
obsługującego Abonentów na Kartę
Danych aktywacyjnych i potwierdzenie
zgodności tych Danych przez
POLKOMTEL, w celu rozpoczęcia
świadczenia Usług
4a. Dane aktywacyjne
a. w przypadku Klienta/Abonenta
będącego osobą fizyczną: imię,
nazwisko, PESEL, jeśli go posiada
albo nazwa, seria i numer
dokumentu potwierdzającego
tożsamość, a w przypadku
cudzoziemca, który nie jest
obywatelem państwa
członkowskiego albo Konfederacji
Szwajcarskiej - num
a. Umowa zostaje zawarta na odległość z
chwilą Włączenia się do sieci. Nie ma
możliwości Włączenia się do sieci i Umowa
nie zostaje zawarta, jeżeli:
a. Klient nie podał Danych
aktywacyjnych,
b. nie można potwierdzić zgodności
Danych aktywacyjnych,
a.c. potwierdzanie zgodności Danych
aktywacyjnych zakończyło się
negatywnie
.

Usługi nie będą świadczone do czasu rejestracji nr. Świadczenie usług rozpocznie się dopiero po rejestracji. Karta będzie nieaktywna bądź aktywna jednak tylko na zalogowanie się do sieci, ale z wyłączonymi wszelkimi usługami nawet przychodzącymi. A to nie jest trudne dla opa. Call Barring wychodzący i przychodzący plus wyłączenie GPRS.
 #874383  autor: Rebeliant
 30 cze 2016, 00:22
Ja mam pytanie do kolegi Kryniczanina. Bo zdaje się, że jesteś biegły w tych sprawach. Obecna forma rejestracji jest zgodna z tą ustawą czy po wejściu w życie będzie to wyglądało jakoś inaczej?
 #874428  autor: Remington
 30 cze 2016, 09:47
Tuldor88 pisze:Kryniczanin w Plusie przed 24.07, w Play przed 1.07 więc tu już sam op sobie ustala tak by potem nagle nie mieć w styczniu iluśtam dziesiątek tysięcy ludzików do ogarnięcia ;)
Prawo jest jedno dla wszystkich. Ustawa wchodzi w życie 25 lipca.
Rebeliant pisze:Obecna forma rejestracji jest zgodna z tą ustawą czy po wejściu w życie będzie to wyglądało jakoś inaczej?
Co nazywasz formą rejestracji? Jednym operatorom wystarczy wpisanie danych na formularzu w necie, a innym dopiero wylegitymowanie się w salonie. Ustawa wymaga weryfikacji danych z dowodem osobistym lub rejestrem przedsiębiorców.
 #874442  autor: Rebeliant
 30 cze 2016, 10:32
Jak dla mnie, np. Play znacznie uprościł proces. Zdaje się, że wystarczy imię, nazwisko i PESEL. Jak ktoś ma już jakąś zarejestrowaną usługę (zarejestrowana karta, abonament), to tylko dopisują kolejny numer.

Ale pytam Kryniczanina, bo twierdził, że jesteśmy pocieszni myśląc, że w/w proces będzie uproszczony, prorokował o papierologii, kserach dowodów (których nie wolno robić) i ogólnym uszczelnianiu. Skoro obecna forma jest w pełni zgodna, to chyba ktoś inny jest tu pocieszny. Saluto!
 #874451  autor: Kryniczanin
 30 cze 2016, 10:53
Rebeliant

W najlepszej sytuacji są klienci sieci Play - tam był jeden wariant rejestracji - w punkcie operatora zawsze po weryfikacji.

W dużo gorszej są klienci innych sieci. Lata temu (pamiętam że np. w 2012 tak było) T-Mobile, Plus i Orange pozwalali na korespondencyjną rejestrację. Do startera dostawałeś kopertę i kartę do wypełnienia, bądź sam drukowałeś z netu, wysyłałeś pocztą bądź mailem. Nie potrzebny do tego był skan bądź ksero dowodu. Co wpisałeś to przechodziło i wprowadzali do systemu. Żadnej weryfikacji mogłeś zarejestrować dane na królika.

Taka rejestracja z tego co się orientuję będzie wymagała weryfikacji gdyż użytkownik nie został zidentyfikowany przez pracownika sieci a jedynie podał sam dane które mogą być prawdziwe, ale nie muszą. W roku 2001 - 2 Plus rozdawał 10 pln bonusu na urodziny użytkownika dla zarejestrowanych nr i sam widziałem ludzi kombinujących wpisujących lewe dane i datę urodzenia za 3 tygodnie by dostać 10 pln.

Myślisz, że obejdzie się bez kserowania dowodów itd? Oczywiście, że nie, dużo osób ma prepaidy zarejestrowane choćby na zmarłe osoby z rodziny, tutaj ksero dowodu, jak i akt zgonu będzie niezbędny.

Przypomnę też Plusa na kartę - do 2011 można było podać jakiekolwiek dane przez EBOK i elektron icznie zarejestrować - tego też nikt nie weryfikował z pracowników sieci.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2016, 13:53 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #874490  autor: bolek2004
 30 cze 2016, 13:08
Nie wiem czy ktoś już o tym wspominał bo nie śledziłem tego wątku, ale zmieniły się zasady rejestracji kart play w salonach, kiedyś wystarczył puk i nic więcej i rejestrowali w salonie, teraz nawet przy rejestracji w salonie najpierw przychodzi sms na telefon który ma być rejestrowany, dopiero po tym konsultant rejestruje numer. Trzeba mieć to na uwadze żeby mieć fizycznie telefon z numerem który chcemy zarejestrować przy sobie. Bo bez tego nic nie zdziałamy w salonie.
 #874496  autor: Remington
 30 cze 2016, 13:36
TM pozwala tak nadal (przynajmniej na początku roku rejestrowałem). W Orange rejestracja przez net była dawno temu i po zmianie Pt wymagali ponownej rejestracji w salonie (wiem, bo potrzebowałem ponownie rejestrować do przeniesienia).
Kryniczanin pisze:Myślisz, że obejdzie się bez kserowania dowodów itd? Oczywiście, że nie, dużo osób ma prepaidy zarejestrowane choćby na zmarłe osoby z rodziny, tutaj ksero dowodu, jak i akt zgonu będzie niezbędny.
Stanowisko GIODO się nie zmieniło - kserować nie wolno, a ta ustawa nie wprowadziła nowych regulacji w tym zakresie.
bolek2004 pisze:Nie wiem czy ktoś już o tym wspominał bo nie śledziłem tego wątku, ale zmieniły się zasady rejestracji kart play w salonach, kiedyś wystarczył puk i nic więcej i rejestrowali w salonie, teraz nawet przy rejestracji w salonie najpierw przychodzi sms na telefon który ma być rejestrowany, dopiero po tym konsultant rejestruje numer.
Miesiąc temu jeszcze było po staremu.
 #874508  autor: Kryniczanin
 30 cze 2016, 13:49
Nic się nie zmieniło w Play - przynajmniej w kwestii kart internetowych. Tydzień temu kolega był rejestrować kartę netowa i wystarczyła sama ramka puk. Nie było żadnego sms weryfikacyjnego.
TM pozwala tak nadal (przynajmniej na początku roku rejestrowałem). W Orange rejestracja przez net była dawno temu i po zmianie Pt wymagali ponownej rejestracji w salonie (wiem, bo potrzebowałem ponownie rejestrować do przeniesienia).
No i wszystko się wyjaśnia.
Stanowisko GIODO się nie zmieniło - kserować nie wolno, a ta ustawa nie wprowadziła nowych regulacji w tym zakresie.
Myślisz, że ktoś tą błazeńską instytucją się przejmuje? Zdenerwowany klient któremu grozi wyłączenie numeru sam przyniesie 5 kser w zębach byle się udało zrobić na jego korzyść.
  • Strona 8 z 16
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16