DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 10 z 16
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
 #875040  autor: Blank
 03 lip 2016, 14:44
Tak samo jest u każdego operatora. Powodem jest to, że formalnie, obowiązku rejestracji jeszcze nie ma - do 24 równie dobrze może nastąpić inwazja czy to Rosjan czy kosmitów albo katastrofa ekologiczna.

Ja muszę przyznac, że gubię się w tych przepisach. Ustawa została opublikowana 24 czerwca - od tego dnia należy liczyć 30 dni - mamy 24 lipca, czyli termin wejścia w życie art. 43 (zmiany w ustawie Prawo Telekomunikacyjne). Od tego terminu miało być liczone kolejnych 6 miesięcy, czyli ... 25 stycznia 2017 r. Dlaczego zatem rejestracja ma być nieobowiązkowa do 1 lutego?

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #875095  autor: stoosiem
 03 lip 2016, 20:54
divhashmorex pisze:Uwaga! Jeśli dowód nie będzie kserowany, na karcie rejestracyjnej, musi być dopisek, o którym mowa wyżej - czyli pracownik musi potwierdzić zgodność wprowadzonych danych z dowodem osobistym lub paszportem (musi być napisane zarówno to, że potwierdza zgodność, jak i z czym - czyli dowodem czy paszportem). Nie jestem pewien, czy BOK odrzuci kartę rejestracyjną jeśli takiego dopisku nie będzie, ale jak ostatnio byłem ze znajomym rejestrować kartę, to pracownik domyślnie tego nie dał, dopiero po zwróceniu uwagi.

Uważajcie - bo może się okazać, że przez takiego idiotę, będziecie musieli iść do salonu ponownie.
Nieprawda, nikt nie będzie musiał iść do salonu ponownie, bo w 95% przypadków numer jest zarejestrowany zaraz po kliknięciu, że klient podpisał dokument. Adnotacja o potwierdzeniu zgodności danych z dowodem jest na osobnym dokumencie i pracownik może to zrobić równie dobrze na etapie wysyłki dokumentów do archiwum. Ale uwaga - jeżeli tego nie zrobi to nie znaczy, że numer nie zostanie zarejestrowany, bo numer jest rejestrowany natychmiastowo po kliknięciu, po prostu pracownik/agent może dostać upomnienie czy karę finansową za naruszenie procedur.

Te 5% przypadków to w większości niezgodne dane rejestracyjne, czyli jeżeli wprowadzone dane nie zgadzają się z tymi, które są widoczne w bazie danych (np. jeżeli masz/miałeś inny nr w Orange na kartę czy na abonament), czyli zmienione nazwisko, albo jak ktoś Ci wpisał/nie wpisał drugiego imienia. Wtedy pracownik musi w systemie dopisać informację o potwierdzeniu danych z dokumentem tożsamości. Pracownik zaraz po wpisaniu danych widzi informację o tym, czy rejestracja/umowa będzie zweryfikowana automatycznie, czy pójdzie do weryfikacji ręcznej, więc jeżeli jest coś nie tak to może od razu się zorientować, tylko jeżeli wtedy pracownik jest dupą i albo tego nie zauważy albo puści Cię do domu za wcześnie musi Cię ściągnąć z powrotem do salonu.

Przypadki, w których rejestracja nie jest robiona na miejscu:
- Rejestrujący jest obcokrajowcem i nie ma polskiego dowodu osobistego
- Rejestrujący jest niepełnoletni, ale ma ukończone 13 lat i legitymuje się paszportem lub dowodem osobistym
- Rejestracja numeru nju mobile, w żadnym salonie nie jest robiona na miejscu, jest przyjmowany formularz rejestracji i przesyłany dalej.
 #875100  autor: Blank
 03 lip 2016, 21:17
@Remington, było mówione w artykułach, itp. :) Właśnie nie wiedziałem skąd brali te info. Dzięki za ten artykuł - już zatem wszystko wiem :)

@stoosiem, a ja nie byłbym taki pewny - jak napisałem, nie wiem czy BOK będzie to odrzucał, ale to jest możliwe. Ponadto, nie w każdym wypadku rejestracja następuje po naciśnięciu przycisku.
Jeśli karta zostanie wysłana FAX-em, albo numer był rejestrowany przed 20.07.2010 r., to możesz sobie naciskać przycisk, ile razy chcesz - numer pozostanie niezarejestrowany (a spora część pracowników nie ogarnia tego). Nieco inaczej w tych salonach, gdzie mają odpowiedni dostęp do CRM-u - tam mogą od razu zarejestrować, ale w wiekszości działają na innym.

Lepiej nie kusić losu.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #875107  autor: stoosiem
 03 lip 2016, 21:28
Pracownikom salonów nie wolno rejestrować numeru w CRM nawet jak mają do niego dostęp. Tak jak pisałem podczas wprowadzania danych pojawia się informacja o tym, czy weryfikacja będzie automatyczna czy ręczna i opisałem w jakich przypadkach numer nie będzie zarejestrowany od razu :) Możesz napisać o co chodzi z numerami rejestrowanymi przed 20.07.2010? Wydaje mi się, że Orange nie rozróżnia tego, może być na priv :)
 #875394  autor: DanielR
 05 lip 2016, 20:29
Super. A teraz niech zaproponują rejestrację dla niemających konta bankowego, mieszkających daleko od stolicy. A zapewne są i tacy.
W końcu "dla chcącego nic trudnego"...

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #875411  autor: stoosiem
 05 lip 2016, 22:33
DanielR pisze:Super. A teraz niech zaproponują rejestrację dla niemających konta bankowego, mieszkających daleko od stolicy. A zapewne są i tacy.
W końcu "dla chcącego nic trudnego"...
Tacy nie mają raczej prepaida w małej sieci mvno tylko abonament/kartę u kogoś z wielkiej czwórki :)
 #875412  autor: DanielR
 05 lip 2016, 23:02
Dziękuję. Pomijając bark odpowiedzi na moje pytanie jest to tekst w stylu: "z prepaida korzystają wyłącznie dzieci, bezrobotni i starcy. Na pewno nie żaden poważny dorosły człowiek". Albo: "każdy normalny ma w dzisiejszych czasach rachunek bankowy". :wink:
Otóż zaręczam Ci, że są ludzie, np. moja mama, nie posiadająca własnego konta w banku (nie jest jej to potrzebne), a mająca numer w Virgin Mobile.
Ciekaw jestem co też wymyślą. :|
Łudzę się jedynie, że pomoże to, iż był wcześniej przenoszony.

Nie mam nic co do samej rejestracji. Ta jednak musi mieć ręce i nogi. Szczególnie w przypadku tak dużego MVNO, jakim jest Dziewica.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #875540  autor: zoltan666
 06 lip 2016, 21:31
Mam w Play zarejestrowane 3 numery na kartę. Czy jest możliwość zarejestrowania kolejnego numeru telefonicznie, czy konieczna będzie wizyta w salonie?
Odpowiadam (sam sobie) - Tak, można zarejestrować numer na kartę telefonicznie mając już wcześniej zarejestrowany numer na kartę w Play. Właśnie to zrobiłem.
 #875564  autor: Rebeliant
 06 lip 2016, 23:02
Danielu, akurat o Virgin to nie ma się co martwić. Przecież oni mają punkty, w których można osobiście przenosić numery. Poza tym są na tyle bogatą firmą, że zorganizują to na pewno tak, że będzie jak najmniej kłopotliwe.
 #875588  autor: DanielR
 07 lip 2016, 01:05
Obyś miał rację.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #875669  autor: DanielR
 07 lip 2016, 12:53
Za to Rebeliancie, VM podobno odrzucił propozycje jednego z operatorów stacjonarnych posiadających swoje punkty w całej Polsce, by tam móc rejestrować numery. Co mogłoby znacznie ułatwić cały proces.
Także trzeba czekać na to co wymyślą.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
  • Strona 10 z 16
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16