DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
  • Strona 5 z 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 #813025  autor: greenrs
 20 lip 2015, 08:32
zolvio pisze: problem: brak słyszalności jednej z osób (różnie: mnie albo rozmówcy)
Mam ten sam problem - operator Tlenofon/FCN, aplikacja obsługująca Linphone w Windows Phone 8.1. Proszę o sugestie.
 #821783  autor: zolvio
 06 wrz 2015, 21:32
Yanix pisze:
zolvio pisze:Pytanie techniczne do zorientowanych :
======================
operator voip: happycall;
bramka: linksys pap2t;
provider internetu: t-mobile na kartę (łącze niestabilne: DL do 1Mb, UL czasami 100Kb - ale w mojej lokalizacji niczego lepszego nie znajdę);
problem: brak słyszalności jednej z osób (różnie: mnie albo rozmówcy)
--------------------------------------------
stosuję kodek G729a - zalecany przez operatora. Rzekomo http://www.voip-info.org/wiki/view/Band ... onsumption wymaga 31Kbps, myślę że powinno to być zapewnione.
Pytanie: Jak usunąć problem z brakiem słyszalności? Będę wdzięczny za sugestie.
To jest któreś ustawienie czasu w ms. Mialem ten sam problem. O ile dobrze pamiętam to przestawiałem z 6 na 2 ms. Nie mam Ci tego teraz jak sprawdzić. Zajrzyj do pomocy w konfiguracji urządzenia na ich stronie.
Po wielu testach ustawiłem parametr "Jitter level" na "Extremely High"; router daje sygnał wyłącznie dla bramki (wyłączyłem wifi i nie łączę się z internetem przez ten router). Za pomocą strony pingtest ustaliłem "optymalne" :lol: położenie routera, gdzie średnio oczekuję najniższego pingu (około 80ms). Bardzo ważnym parametrem jest też Jitter, który u mnie osiąga wartości rzędu 10ms. Generalnie jakość połączenia jest OK.

Chodzi o to, żeby te plusy nie przysłoniły wam minusów
 #828281  autor: zoltan666
 11 paź 2015, 12:08
Mam B593 i Voipa, ale przez centralkę Gigaset C610IP. Router ma możliwość podłączenie dwóch aparatów telefonicznych, ale na razie pozostaje przy tej centralce i słuchawce bezprzewodowej.
 #837680  autor: zolvio
 01 gru 2015, 18:49
Myślę, że dobrze byłoby przekazać dla "nowych w Voipie" (takich jak ja) informację o niezbędnych minimalnych zabezpieczeniach:
-blokada połączeń międzynarodowych (oczywiście jeżeli ich nie potrzebujemy!)
-bardzo mocne hasło do bramki oraz profilu
Z mojego konta było w zeszłym tygodniu kilka rozmów na komórki do Serbii, na szczęście mam prepaid (w promocji 12x10 zł za przyniesienie numeru), toteż kradzież nie była bardzo dotkliwa.
Polecam lekturę w google : "kradzież z konta Voip" itp

Chodzi o to, żeby te plusy nie przysłoniły wam minusów
 #845044  autor: fabians
 13 sty 2016, 19:58
Przeglądałem operatorów i najtańszą opcję ma freehalo.pl . Niestety łącze jest niestabilne i nie mogę się poprawnie zalogować do konta SIP z linksysa PAP2. Nie wiem o co chodzi, dzwoniłem kiedyś do operatora to powiedział mi, że internet ma złe parametry. Ciekawe, bo wymieniłem internet na światłowód i nadal to samo? Jakiego operatora VOIP polecacie? Myślę o Hapycall, ale obsługa klienta to koszmar. Tylko email i dwa dni czekam na odpowiedź.
 #845061  autor: greenrs
 13 sty 2016, 22:08
Ja mam ciągle aktywne konto w Tlenofonie. Nie płacę nic za utrzymanie konta a rozmowy na stacjonarne w zależności od kierunku kosztują 5-9 gr/min. Obecnie Tlenofon został wchłonięty przez FCN i wprowadzili chyba jakąś opłatę za utrzymanie konta. Musiałbyś sprawdzić.
 #864323  autor: macc
 01 maja 2016, 15:06
happycall wprowadza opłaty
Informujemy, iż dnia 1 czerwca 2016 r. wchodzi w życie nowy Regulamin Happycall.
Wraz z nim zostaną wprowadzone opłaty za utrzymanie numerów telefonicznych. Będą się one kształtować następująco:
Rodzaj numeru telefonicznego Opłata miesięczna
Konto VoIP do połączeń wychodzących 0,00 zł
Numer z puli Happycall 1,00 zł
Numer przeniesiony do Happycall 1,00 zł
 #877142  autor: HappyBoy
 14 lip 2016, 13:35
macc pisze:happycall wprowadza opłaty
Informujemy, iż dnia 1 czerwca 2016 r. wchodzi w życie nowy Regulamin Happycall.
Wraz z nim zostaną wprowadzone opłaty za utrzymanie numerów telefonicznych. Będą się one kształtować następująco:
Rodzaj numeru telefonicznego Opłata miesięczna
Konto VoIP do połączeń wychodzących 0,00 zł
Numer z puli Happycall 1,00 zł
Numer przeniesiony do Happycall 1,00 zł
12zł/ROK to jak paczka fajek :D
Znajomi mają abonament w TP (obecnie Orange) i płacą ~40zł/MIESIĘCZNIE (rok kosztuje ~480zł )!!! :o
 #889247  autor: rafalgazeta
 29 wrz 2016, 09:50
Jakby ktoś szukał jeszcze tańszych rozmów to zrobiłem dzisiaj takie porównanie

Happycall
Polska stacjonarne
w godzinach 8 – 18 to cena 0,06 zł
Polska komórkowe
do wszystkich polskich sieci 0,15 zł

Net 4call
Stacjonarny cały czas: 0.035 zł czyli prawie 2 razy taniej
Komórka 0.088zł tu też prawie 2 razy taniej

https://net4call.pl resztę cen można samemu sprawdzić polecam
 #895722  autor: zoltan666
 15 lis 2016, 23:33
Przeglądałem dziś cennik operatora Voip halonet i jestem mile zaskoczony jedną pozycją. Było tam coś takiego jak Zwrot środków prepaid. Wprawdzie pobierali za to coś około 6 zł., ale fanie, że w ogóle coś takiego jest możliwe. Z końcem listopada muff.pl kończy działalność i mam u nich około 60 zł. na koncie i ta kasa chyba mi przepadnie, bo u nich w cenniku czegoś takiego jak zwrot środków nie ma. Jest jakaś szansa, aby te 6 dych odzyskać?
 #895763  autor: garfield-
 16 lis 2016, 10:27
rafalgazeta
z tego co widzę to ceny
0,108 - komórkowe
0,091 - stacjonarne
oplata za numer 1 pln
 #895769  autor: BUCKS
 16 lis 2016, 11:15
@zoltan666
Na ich stronie podają, że minuta na polskie komórki to 0,15zł, więc jak chcesz "odzyskać" te 6 dych to musisz do końca listopada wydzwonić 400 minut, innej opcji nie widzę.
bosake pisze:Czy ktoś używa Voip na routerze Huawei B315 albo B593 ?
Na obu routerach voip działa ale czasem może być problem z prawidłowym działaniem niektórych sieci VoIP zwłaszcza jeśli Twój operator LTE nie udostępnia publicznego adresu IP.
Musisz przetestować w praktyce danego VoIPa i danego operatora inaczej jest to wróżenie z fusów.
 #895776  autor: zoltan666
 16 lis 2016, 11:53
No to trudno, większość kasy przepadnie, na siłę nie będę tego wydzwaniał. Zresztą to i tak kasa, którą dali mi gratis podwajając doładowanie.
bosake pisze:Czy ktoś używa Voip na routerze Huawei B315 albo B593 ?
No ja zaczynam korzystać z Voipa prze B593, a co?
 #896169  autor: SMILE1988
 18 lis 2016, 15:06
Nie rozumiem dlaczego nie zwrócić się z tymi pytaniami do działu technicznego operatora, na pewno szybciej i bardziej fachową odpowiedź otrzymacie. Nasza firma korzysta z Zadarma, czat online 24/7, rejstracja zajmuje 2 min - warto sprawdzić i wybrać najbardziej korzystne rozwiązanie ;)
 #901529  autor: Vieslav
 25 gru 2016, 11:36
Zastanawiam się nad przeniesieniem telefonu stacjonarnego do VoIP. Obecnie wykonywane jest od 20 do 40 godzin rozmów miesięcznie (~80% to polskie komórki, ~15% rozmowy lokalne, reszta to międzystrefowe oraz międzynarodowe). Płacę za to 69zł + 3,67zł prezentacja numeru. Czy znajdę operatora, który będzie tańszy?
 #901897  autor: greenrs
 27 gru 2016, 20:02
Obawiam się, że wśród operatorów VOIP nic tańszego nie znajdziesz przy tej ilości rozmów w miesiącu. Jeśli masz dostęp do usług Vectry to masz tu nielimitowane na stacjonarne w całej UE i polskie komórki za 35 zł na miesiąc.
 #913738  autor: as5000
 02 mar 2017, 09:22
To ja dodam swoją opinię o spikon
- szybka i bez problemowa rejestracja (PLUS)
- ładny panel (PLUS)
- wybieram numer z puli dostępnych numerów i co się okazuje - mogę z niego dzwonić, ale przy próbie połączenia z tym numerem zgłasza się zupełnie inny abonent, który ma już ten numer zarejestrowany na siebie (MINUS)
- ok, zmieniam numer na inny - tym razem numer działa bez problemu przez niecałe 2 dni, nasza firma przekazuje ten numer klientom, po czym numer przestaje działać, a każda próba połączenia z tym numerem kończy się komunikatem (nie ma takiego numeru) (MINUS)

aktualizacja:
Firma wyjaśniła powód problemów, który okazał się być niezależny od nich i w ramach przeprosin zaoferowała pewne usługi gratis (PLUS)
dodatkowe obserwacje:
- jeden z nielicznych operatorów, u którego faktycznie można dodzwonić się na infolinię, bez konieczności wsłuchiwania się godzinami w melodyjkę (PLUS)
- bardzo dobra infrastruktura (serwery w ATM, niskie pingi) (duży PLUS)
Ostatnio zmieniony 06 mar 2017, 11:11 przez as5000, łącznie zmieniany 1 raz.
 #913752  autor: Remington
 02 mar 2017, 10:36
Po 10 latach przeniosłem moją mamę z FCN do Halonetu i jest jak na razie bardzo dobrze i sporo taniej.
 #914091  autor: Gregrin
 04 mar 2017, 13:02
Do utrzymania polskiego numeru w VoIP również polecam halonet. Tanio i bez problemu. Do wychodzących używam rożnych operatorów (w zależności od potrzeb) sprawdzając w porównywarce http://www.voip-comparison.com/?ll=0&ll ... %5B%5D=169

PS. Ma ktoś Fritzbox'a (7270) i wie czy da się na nim przypisać konto na wychodzące dla danego kraju bo widzę tylko opcje za granice ogólnie a nie pod konkretne kierunkowe krajów i na razie radze sobie przypisując pod pojedyncze numery.
  • Strona 5 z 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7