DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 15 z 91
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 91
 #893883  autor: jarekt
 31 paź 2016, 12:53
Generalnie nic się nie zmieniło. Wersja skrócona dla wszystkich:

1. Kupujesz/Zdobywasz starter PInK9/PInK19 (ale nie nowy InK9/Ink19!!!) - nieużywany/nieaktywowany.
2. Rejestrujesz go dowolna metodą (np. poprzez Play24 jeśli masz już jakiś numer zarejestrowany).
3. Aktywujesz starter dowolna metodą, np. poprzez wpisanie kodu *101# - sprawdzenie ZŁ, MB i ich ważności.
4. Dodajesz numer do Play24 jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś (albo zakładasz nowe konto w Play24).
5. Sprawdzasz w Paly24 czy aktywowała się automatycznie Usługa "Pakiet cykliczny 250MB/500MB" (250MB dla PInK9, 500MB dla PInK19) - czy świeci się na zielono.
6. Jeśli nie to reklamujesz to i wstrzymujesz dalsze kroki aż do włączenia tej usługi.
7. Czekasz dodatkowo 3-4 dni i aktywujesz Bonus za rejestrację kodem *111*330*1# albo poprzez Play24.
8. Otrzymujesz RWK konta głównego i 100GB ważne 30 dni ale aktywowany "Pakiet cykliczny 250MB/500MB" będzie te 100GB przedłużał co miesiąc o kolejny miesiąc przez 12 miesięcy.

Między punktami 2 i 3 oraz 3 i 4 czasami trzeba odczekać kilka/kilkanaście godzin, a gdy są większe problemy w Play (jak w przedostatni weekend) to nawet 4-5 dni. Nie warto pisać reklamacji tylko cierpliwie czekać aż wszystko będzie można zrobić i przejść do następnego punktu.

Startery zarejestrowane od 20 października są objęte nowym limitem 3 Bonusów na PESEL.

Uwaga! Ważność konta MB nie jest pokazywana w Play24! Trzeba użyć kodu *101# albo *107#.
 #894753  autor: xander21
 08 lis 2016, 15:54
belciu pisze:Przypadkowo wpadlem na ta metode na przedluzenie bonusu
Mam mozliwosc kupienia starterow 3+3
Widze ze cos z 1 listopada ucichlo
Czyzby koniec ?
Wszystko aktualne. Można aktywować bonus i przedłuża przez rok. :)
 #895094  autor: jarekt
 11 lis 2016, 11:46
Uwaga! W nocy z wczoraj na dziś Play miał awarię.

Nie przyznały się kolejny raz cykliczne pakiety 250MB w PInK9.
Co ciekawe 100GB z Bonusa powinno przepaść - było ważne do wczoraj do godziny 23:59.
Jest godzina 11:42 i 100GB dalej jest na koncie z ważnością do wczoraj, pakiet 250MB oczywiście się NIE przyznał tak jak napisałem wyżej.

Mogę to potwierdzić na dokładnie 20 numerach PInK9 (na 20 numerach wczoraj skończyła się ważność, pakiet nie został przyznany po północy a 100GB wciąż nie przepadło).

Osoby, które miały ważność do wczoraj niech sobie sprawdzą czy też tak mają - zalecam takim osobom (które miały ważność GB do wczoraj 10.11.2016r. w PInK9/19) natychmiastowe profilaktyczne doładowanie 5zł.

Dam znać jeszcze w tym temacie.


---edit---
Tak się składa, że na kilku moich kartach głosowych również był uruchomiony pakiet cykliczny ważny do wczoraj do 23:59 ale na nich około 1:00 pakiet się odnowił/przyznał na kolejny miesiąc także awaria była/jest chyba tylko w taryfach internetowych PInK.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 23:16 przez jarekt, łącznie zmieniany 1 raz.
 #895096  autor: Gregrin
 11 lis 2016, 11:58
jarekt pisze:Mogę to potwierdzić na dokładnie 20 numerach PInK9 (na 20 numerach wczoraj skończyła się ważność, pakiet nie został przyznany po północy a 100GB wciąż nie przepadło).
Da się zdalnie sprawdzić ważność tego pakietu ?? Mam jednego znajomego któremu zrobiłem Pinka i widzę ze konto ma ważne do 11.06 a pakiet był chyba włączany jeden dzień po aktywacji ale nigdzie nie widzę daty jego ważności :/
 #895099  autor: jarekt
 11 lis 2016, 12:03
Ja te 20 kart szczęśliwie akurat mam pod ręką dzisiaj i tak profilaktycznie wszystkie sprawdzałem rano ale można też zadzwonić na infolinię i zapytać o ważność (oczywiście trzeba się uwierzytelnić na możliwe sposoby - znajomość hasła, salda, PUK itd.).

---edit---
Te 20 kart było aktywowanych 10 września (Usługa "250MB" też się wtedy aktywowała), Bonus był aktywowany 11 września. Konta mają ważne do 11 września 2017.
Więc możliwe, że problem też dotyczy tej Twojej karty pod warunkiem, że Bonus aktywowałeś tak jak ja kolejnego dnia od aktywacji kart/usługi - wtedy ważność konta jest na ten sam dzień (11.) a ważność GB jest wtedy do 10. a pakiet powinien się przyznać 11. o godzinie około 1:00.

---edit2---
godzina 12:10: pakiet 250MB dalej się nie przyznał, 100GB dalej jest na koncie z ważnością do 10 list. do 23:59
---edit3---
godzina 13:10: BEZ ZMIAN, pakiet 250MB dalej się nie przyznał, 100GB dalej jest na koncie z ważnością do 10 list. do 23:59
godzina 14:00: BEZ ZMIAN
godzina 15:00: BEZ ZMIAN
godzina 16:00: BEZ ZMIAN

---edit4---
Trochę jestem w szoku. O ile nie przyznanie się pakietu (takiego czy innego) w Play to dla mnie nie nowość o tyle NIE skasowanie się "przeterminowanych" środków do godziny w tym momencie 16:00 kolejnego dnia to dla mnie zupełna nowość i nigdy tak długo środki nie wisiały (czy to złotówki, minuty czy GB - wszystkie terminowe/promocyjne) - a z ciekawości przeprowadziłem już naprawdę mnóstwo eksperymentów w tym zakresie (jak szybko "rzeczy" przepadają w Play).

Oczywiście to dobrze, że to 100GB wciąż nie przepadło. Nie mam zamiaru robić doładowania ratunkowego (mogę sobie na to pozwolić) - traktuję to jako nagły eksperyment do przeprowadzenia, a jak środki w końcu przepadną to chcę obrać drogę reklamacyjną - w ramach kolejnego eksperymentu.


***EDIT5***

STAŁO SIĘ! Równo o 16:43 na wszystkich 20 numerach PInk9 nie było już całego zgromadzonego pakietu ponad 100GB - WSZYSTKO PRZEPADŁO!. Pakiet 250MB wciąż się nie przyznał, ważność GB się oczywiście również nie wydłużyła.


---edit6---
Pakiet 250MB przyznał się w końcu na wszystkich 20 kartach z około 20-godzinnym opóźnieniem (między godziną 19.00 a 21.00 - nie monitorowałem tego już precyzyjnie).
Nie ma to jednak już teraz żadnego znaczenia bo jak napisałem wyżej kilka godzin wcześniej na wszystkich 20 kartach przepadło ponad 100GB.

Wygląda to na celowe działanie. Sztucznie zablokowano przyznanie na kolejny miesiąc pakietu cyklicznego ale tylko w PInK (jak pisałem: tej samej nocy w taryfach głosowych nie było problemu) po czym odczekano tak długo aż procedura kasowania przeterminowanych środków skasuje wszystkie GB (a stało się to około 16:40). Gdy to się wreszcie stało około wspomnianej godziny 16:40, to dopiero wtedy włączono z powrotem przyznawanie pakietów cyklicznych. Gdy procedura przyznawania pakietów w końcu się zakończyła na kontach zostało tylko 250MB.

Oczywiście mogła to być taka dziwna awaria, ale to bardzo, bardzo dziwne, że pakiet 250MB przyznał się dokładnie dopiero wtedy kiedy konta się wyczyściły z GB.
I nie mówimy o 1 karcie tylko równo o 20 sztukach, które miałem przyjemność monitorować wczoraj. Przypadek?
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 11:54 przez jarekt, łącznie zmieniany 3 razy.
 #895157  autor: belciu
 11 lis 2016, 21:46
No to ladnie
To teraz podpowiedzcie
Zarejestrowalem pink9 oraz uruchomilem w dniu 8 listopada, 250mb zaraz bylo na zielono
Dzis mija 3 dzien
Odczekac jeszcze z aktywacja 100GB
Moze zrobie to w 6 dniu dzien przed koncem wychodzacych na karcie sim?
 #895282  autor: biala1991
 13 lis 2016, 10:28
Aktywacja w bezpiecznym terminie nie daje gwarancji, że bonus nie przepadnie przy odnawianiu pakietu, co opisał kolega Jarekt.

Jarek, daj znać jak rozpatrzą reklamację, chociaż przypuszczam, że wynik tego eksperymentu jest przesądzony :D
 #895459  autor: sylwekZolkusza
 14 lis 2016, 18:22
co się dzieje z bonusem w nocy,źródło jdtech,
To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.
  • Strona 15 z 91
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 91
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 91